Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 9 of 12 FirstFirst 123456789101112 LastLast
Results 209 to 234 of 295
    Moderator

Re: The Ultimate Fighter Season 10

Nej jag vet inte om man såg det men det var vad Rashad beskrev. och gamla a-team var rätt kasst, men den nya filmen med rampage i huvudrollen lär bli en ren styggelse
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Många snackar om att meathead är en praktidiot men man ska inte glömma att mcsweeney kanske är den största skvallerbyttan dom har där inne som tjallar på alla han får chansen till. Samt att han verkar försöka framställa sig själv som guds förstfödda son. Är det nån form av idioti i huset så är det tamejfaan alltid mcsweeney, meathead eller sims i den heliga trippeln

Hall of famer

Alla i huset suger i princip. Nej men nivån på den här säsongen har än så länge varit bedrövlig. Hoppas att Big Baby är något att ha, även om jag också antagligen kommer hålla på Mike Wessel eftersom det vore kul om Rampage blev nollad.

Moderator

sims och rampage lär ju ha roligt ihop iallafall, klassiska mobbare.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Dai
    Dai is offline
    Up and coming

Damn seriöst i det här avsnittet så var Rampage och Rashads tjafs alldeles för långt och irriterande. Något som bidrog till skratt var åtminstone Rampages imitation av en knockad Rashad emot Machida och Sims ninja stunt. Gräddet på moset var Rampage vs Door, nästa avsnitt så vill jag se honom gå igenom den

Avsnittets fight trodde jag skulle sluta med en knock åt Junk tidigt i fighten, fast det höll ju på att bli tvärtom. Jag håller med många andra att fighten inte var intressant och till och med jag som slarvar med guard och inte ens ligger på samma nivå, klarar att hålla den uppe lite längre. Så det var faktiskt lite tråkigt. Hur som helst så lär Mittrone bli slagen inom kort i de andra matcherna, då de motståndet verkar vara över hans nivå.

Nu håller jag tummarna för att Big Baby får sin vinst till slut.

Contender

[youtube:tdwhzjmr]http://www.youtube.com/watch?v=qhDK4gG6zuQ[/youtube:tdwhzjmr]

Fast grabbarna kan ju ha roligt

Moderator

töntpage får desvärre veckans vinst och det slutar 7-1 till rashad. Känns rätt okej ändå, Marcus är en jävligt skön snubbe. I fighten såg han dock lite trevande ut innan det hamnade på backen, snygg armbar dock.
    Semi-finalerna då. Schoonover vs Jones - Jones vinner här. James vs matt - james behöver bara köra första ronden sen vinner han på walk-over p.g.a utmattning . Nelson vs Wren - svår match för Jason, hoppas han kan överraska. schaub vinner lätt över flintisen.

Rookie

Grymt besviken på säsong 10, ser verkligen inga fighters värdiga av UFC i denna säsongen. Alla verkar gasa ur vid början av andra rundan liksom. Senaste fighten med meathead så stod dem ju som zombies vid hälften av första rundan. >.<

Jämför med de 8 första säsongerna och de flesta fighters potential då.

Champ

jag tror marcus jones har potencial han krossa ju sin motståndare

Dai
    Dai is offline
    Up and coming

Damn det var en snygg armbar som Jones fick in där och jag skrattade högt när Rashad berättade om sina tankar om fighten. Det som talade emot Jones var ju att det kändes som att Wessel hade övertaget stående, men det kanske mest beror på att han har mer erfarenhet och är lite bättre.

Nelson vs Wren - Dessa två tycker jag ser ganska lika ut och deras stilar känns inta allt för olika ut. Nelson styrka ligger väl nere på marken och Wren tog ju Sims riktigt snabbt, samt så jobbade han tydligen med Mir inför Lesnar vs Mir II om jag nu inte kommer ihåg fel. Gissar på vinst till Nelson via domslut eller TKO. Fast om Wren skulle vinna och överraska så tror jag att det är via en submission eller tko.

Schaub vs Madsen - Inför Demico fighten så sa dem väl att Schaub hade fightas en del i kickboxning väl? Då borde han ha övertaget när det gäller den stående biten och Madsen har nog övertaget på marken. Så där är det nog en KO till Schaub om han lyckas hålla det stående och TKO till Madsen om det får ner till marken. Dock så visade ju Schaub att han han kunde lite på marken också då han tog ut Demico, han kanske överraskar med en submission igen.

McSweeney vs Mitrione - McSweeney är nog tekniskt bättre stående än vad Mitrione är. Så det här känns lite som fighten mellan McSweeney och Shivers. Så jag gissar på ett domslut eller en KO. Jag har svårt att se att någon av dem skulle försöka ta ner det till marken, om det skulle hända så är det nog för att den som försöker håller på att bli på pucklad och kan inte svara med något annat.

Jones vs Schoonover - Jag skulle säga att Schoonover visade isg vara bättre än Jensen stående, men sen tror jag även att Jones är bättre stående än honom också. Rashad kommer uppenbart att försöka förbättra Schoonovers förmåga nere på marken. Stående så tror jag att det kan gå åt vilket håll som helst nästan. Nere på marken så tror jag starkt på Jones. Rampage kanske lär killen en ny teknik kallad ''Tittybar'' :lol:

Dem jag vill se vinna är framför allt Jones och sen Wren, Schaub och McSweeney.

Hall of famer

Marcus är skön som fan asså men man undrar ju lite om han har alla hästarna i stallet när han står och skrattar när han sätter en teknik på träning. Kändes lite "konstigt"

Men han såg mycket bättre ut på marken än vad jag hade väntat mig, riktigt snygg armbar. Hoppas han får stryk i nästa men bara för att jag inte unnar Rampage det.

Rookie

Quote Originally Posted by artr0x
    jag tror marcus jones har potencial han krossa ju sin motståndare
    Jag med faktiskt, skulle skrivit exkluderat Marcus Jones. Plus så verkar han vara en cool kille liksom. :wink:

Hall of famer

Venom, han är galen på ett bra sätt kan man väl säga hoppas att Big Baby vinner hela skiten eftersom han skulle ha bäst chans mot Lesnar.

Hall of famer

Tror du verkligen att han skulle ha en chans mot Brock??

Hall of famer

Alla verkar så impade av big baby. Såhär såg jag matchen: Wessel träffar i början med ett par touchar, och Marcus ser LIVRÄDD ut. Öppen mun, stora ögon... han famlade. Tycker till och med det såg ut som han fick rejält ont. På marken sköter han sig hyfsat men kom igen, han får ju bara armbaren pga att han verkar ha ett jäkla grepp i sina nävar och att Wessel slarvar. Marcus håller fast i armen, flyttar sina höfter och slänger på en ganska skev och något sloppy armbar. Att Wessel inte märker och försvarar är klantigt. Det kan ha berott på att Marcus är sjukt stark och lyckades hålla kvar armen iofs, det vet jag inte, men SÅ himla imponerande var det inte ändå.

Vinnare i kvarten: Marcus | Nelson (CP matchup för övrigt, två av de bästa mot varandra) | Schaub | McSweeney

Hall of famer

Venom: nej. att han har bäst chans av alla i TUF betyder ju inte speciellt mycket, många av dem är rätt dåliga.

Dai
    Dai is offline
    Up and coming

Alla verkar så impade av big baby. Såhär såg jag matchen: Wessel träffar i början med ett par touchar, och Marcus ser LIVRÄDD ut. Öppen mun, stora ögon... han famlade. Tycker till och med det såg ut som han fick rejält ont.
    Ja han såg inte allt för bra ut stående och det är därför jag fortfarande funderar över hur bra Wessel är stående jämfört med Schoonover som Jones möter här näst. Men mitt intryck av honom på marken tycker jag inte stämmer överens med ditt åtminstone. Jag skulle gissa på att han är bland dem bästa när det submission i huset, kanske till och med bäst, men det återstår att se.

Contender

[spoiler:1soj7uz2]I eftertexterna så nämnde dom att Matt var tvungen att åka och kolla skallen. Så vi får se om meathead kan köra sin match eller om det blir någon annan som får hoppa in. Ser hellre Kimbo köra än meathead. Men det e mest för att nelson och kimbo matchen var faktiskt rätt underhållande[/spoiler:1soj7uz2]

Up and coming

Den stora behållningen är ju inte matcherna i sig utan allt runtomkring. Intresant socialt experiment o kolla på flugornas herre-stuket, när de barnslar sig. Fast jag börjar tycka rashad & rampages battles är rätt underhållande. Båda är som ettriga hackspettar som aldrig slutar. I de flesta andra TUF har ju beefsen varit rätt mycket "än du då" skolgårdskänsla frn minst endera parten, men de här slutar aldrig snacka i ett..

Contender

blev riktigt imponerad av big babby. på marken i alla fall. hade gäran sett han brawla lite han e ju stark som en häst. men shit tre subbmissions på den lilla korta tiden på marken. riktigt bra. eller ja 2 o en halv han hann mest spåna efter ett rear naked men ändå. riktigt imponerande faktiskt.

haha fan va "titties" e rolig, han tror ärligt han kan knocka rampage haha. o meathead flexar mot rashad. jisses.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Dai
    Jag skulle gissa på att han är bland dem bästa när det submission i huset, kanske till och med bäst, men det återstår att se.
    Jag tror inte han är den bästa i huset på BJJ. Roy är t.ex. svartbälte under Renzo.

Men han är sjukt stark säker och kan nog muskla in ett par submissions till en början i alla fall. Men sen håller jag med drue om att hypen är lite överdriven. Vi vet egentligen väldigt lite om hans skills. Hans kondis verkar inte va den bästa heller. Frågan är hur länge han orkar flytta runt på det där köttberget i en match?

Dai
    Dai is offline
    Up and coming

Jag håller med dig om att Nelson är nog bättre när det gäller BJJ, men jag har hört någonstans att Nelson tydligen inte har lyckas slå någon på submission på ett tag och att han tydligen har blivit sämre på det. Efter en snabb titt så såg jag klart att han inte har gjort det, men det måste ju inte betyda att han har blivit sämre och sen vet jag inte själv när han fick sitt svarta bälte. Vi kanske får se mer av hans BJJ emot Wren, än vad han visade emot Kimbo.

Visserligen så fick vi inte se så mycket av vad Jones kan, då matchen gick ganska snabbt. Fast utifrån va Kimbo sa före matchen, så ska han ju vara en riktig best som han visade. Hur som helst, så verkar han ju åtminstone kunna lite submissions och det är ju positivt. Sen är har ju han sagt att BJJ är det han är bäst på inom MMA och det han tränade precis innan TUF . Ja hans kondis verkar ju inte vidare och det kan ju vara hans största svaghet också, men jag hoppas på att Rampage ordnar till det inför hans nästa fight.

Hall of famer

Titta på Roy Nelson vs Arlovski igen, Nelson hade antagligen vunnit på en kimura (eller om det var en americana, minns inte riktigt) om inte domaren hade räddat Arlovski med att ställa fighten upp igen ^^

Dai
    Dai is offline
    Up and coming

Jasså? Men det låter ju lovande. Jag kan faktiskt erkänna att jag inte har sett så många av Nelsons matcher och vet därefter inte riktigt hur bra han är. I de få matcherna jag har sätt så tycker jag inte att han har imponerat. Fast då har jag nog helt enkelt sätt hans tråkigaste matcher. Jag har faktiskt ogillat honom av någon anledning sen första gången jag såg honom i IFL.

Hall of famer

Blev imponerad när han vann bältet i IFL iaf, det bästa var ju att han hade en enorm ölmage.

Contender

har jäkligt svårt för nelson. tycker han e jävligt högfärdig. aldrig sen med att nämna hur länge han vatt med i gamet o bla bla bla. han stog ju för fan o förklara om varenda fighter o deras skills när dana white fråga han vem han vill möta. kan allt, vet allt o kör sitt eget race. låångt ifrån ödmjuk inställning.