Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 8 of 8 FirstFirst 12345678
Results 183 to 199 of 199
    Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Skriv aldrig Fedor för Ryssland ligger inte i Europa och han kan inte engelska...
    Ryssland ligger i europa, den asiatiska delen av Ryssland har bara 8 miljoner invånare. Eller vad menar du?

Hall of famer
    Skriv aldrig Fedor för Ryssland ligger inte i Europa och han kan inte engelska...
    Ligger inte Ryssland i Europa?

Moderator
    Ryssland, liksom turkiet, gränsar till Europa och länderna ligger delvis i Europa men dom räknas inte som Europeiska länder.

Jag säger som frankrikes president. Europa gränsar inte till Irak, Syrien och Iran...haha
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Oavsett vad den där fransosen har sagt ligger stora delar av Ryssland i europa och brukar räknas som europeiskt.

Blev kanske lite OT, åter till diskussionen...

Fedor hade ju vart kul att ha som coach, skulle vilja se lite mer hur han tränar och vad han skulle ha att lära ut. Tänk er hela Red Devil-teamet på ena sidan. Undrans vilken färg de skulle ha på tröjorna ^^

Kanske en TUF - USA vs Russia eller något, sånt brukar ju locka.

OM det nu skulle bli någon TUF av utanför europa är jag ganska övertygad om att den skulle gå av stapeln i England. Brasilien skulle ju kanske vara ett alternativ, men lite mer tveksamt.

Jag tror på en Engelsk TUF med europeiska deltagare (inklusive ryssar och kanske till och med turkar!!!)

Hall of famer
    Andrei Arlovski kan vara coach också.

Moderator
    Jag är ledsen Eratus men det är en väldigt väldigt liten del av ryssland som man kan räkna in i europakartan och därför räknas det som ett Asiatiskt land.

Personligen drar jag gränsen längs med finland, ner längst baltstaterna runt vitryssland och Ukraina och ner runt grekland. Det är Europa för mig.
    Om Ryssland och Turkiet ligger i Europa gränsar vi alltså till Kina, Irak, syrien, Iran, Mongoliet, Japan osv?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Men officiellt sett tillhör väl Ryssland Europa? Jag har då aldrig hört något annat och på wikipedia är Ryssland med på listan med länder tillhörande Europa.

Vad har du emot Ryssland egentligen shoggan? :lol:

Moderator
    Haha nej ingenting jag tycker att Ryssland verkar vara skithäftigt och så har dom ju såklart några av världens bästa fighters men min karta ser annorlunda ut :P

Champ
    Haha nej ingenting jag tycker att Ryssland verkar vara skithäftigt och så har dom ju såklart några av världens bästa fighters men min karta ser annorlunda ut :P
    Tillbaka till skolbänken.

Hall of famer
    Finalen var i alla fall jävligt underhållande!

Hall of famer
    Kom ihåg att vi inte spoilar finalen här utan vi tar det i MMA spoilers.

Champ
    Jag är ledsen Eratus men det är en väldigt väldigt liten del av ryssland som man kan räkna in i europakartan och därför räknas det som ett Asiatiskt land.

Personligen drar jag gränsen längs med finland, ner längst baltstaterna runt vitryssland och Ukraina och ner runt grekland. Det är Europa för mig.
    Om Ryssland och Turkiet ligger i Europa gränsar vi alltså till Kina, Irak, syrien, Iran, Mongoliet, Japan osv?
    Det finns inget utrymme för personliga tolkningar när det gäller definitioner av länder och världsdelar. Socialt, kulturellt, ekonomiskt och politiskt tillhör Ryssland europa. Världsdelsgränsen går genom Uralbergen och det är jävligt många kvadratkilometer och 110 miljoner ryssar som bor i det området.

Nej, Sibirien (med ca 8 miljoner invånare och helvetiskt många kvadratkilometer) tillhör inte europa men det tillhör Ryssland, det finns inget motsatsförhållande där. De asiatiska länder som gränsar till Sibirien gränsar således inte till europa (med ett par undantag).

Samma sak gäller med Turkiet där världsdelsgränsen går genom bosporen.

Rookie
    Om nu Ryssland inte är ett europeiskt land så lär England inte vara så jäkla glada över att ett asiatiskt land tog deras plats i Europamästerskapen i fotboll :wink:

Champ
    Quote Originally Posted by jpersson
    Om nu Ryssland inte är ett europeiskt land så lär England inte vara så jäkla glada över att ett asiatiskt land tog deras plats i Europamästerskapen i fotboll :wink:
    Israel deltar också i EM-kval, detta gör inte Israel till ett europeiskt land, men hursomhelst så menar jag inte på att Ryssland är ett asiatiskt land, tvärtom .

Rookie
    Inte för att vara negativ, men det är inte så lätt att nämna
    10 skandinaviska eller t.o.m europeiska fighters som håller
    såå mycket högre klass än 77kg i TUF.
    Vem vinner tex. över Danzig?
    Snackar vi redan etablerade lättviktare i UFC som tex. Huerta eller Guida,
    vet jag inte om det finns någon.

Champ
    Quote Originally Posted by Jodde
    Nämn en icke-europe som kan ta Danzig och inte redan är med i en stor organisation?

Rookie
    Quote Originally Posted by Reellron
    Quote Originally Posted by Jodde
    Nämn en icke-europe som kan ta Danzig och inte redan är med i en stor organisation?
    Nej, men tänk en svensk i klass med GSP i UFC 65 mot Hughes.
    Tror aldrig jag sett någon i så bra form och pepp som GSP den gången.
    Skapligt ödmjuk efter vinsten.
    0g fett.

Page 8 of 8 FirstFirst 12345678