Ryssland ligger i europa, den asiatiska delen av Ryssland har bara 8 miljoner invånare. Eller vad menar du?Originally Posted by ShogunRua
Ryssland ligger i europa, den asiatiska delen av Ryssland har bara 8 miljoner invånare. Eller vad menar du?Originally Posted by ShogunRua
Ligger inte Ryssland i Europa?Originally Posted by ShogunRua
Ryssland, liksom turkiet, gränsar till Europa och länderna ligger delvis i Europa men dom räknas inte som Europeiska länder.
Jag säger som frankrikes president. Europa gränsar inte till Irak, Syrien och Iran...haha
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Oavsett vad den där fransosen har sagt ligger stora delar av Ryssland i europa och brukar räknas som europeiskt.
Blev kanske lite OT, åter till diskussionen...
Fedor hade ju vart kul att ha som coach, skulle vilja se lite mer hur han tränar och vad han skulle ha att lära ut. Tänk er hela Red Devil-teamet på ena sidan. Undrans vilken färg de skulle ha på tröjorna ^^
Kanske en TUF - USA vs Russia eller något, sånt brukar ju locka.
OM det nu skulle bli någon TUF av utanför europa är jag ganska övertygad om att den skulle gå av stapeln i England. Brasilien skulle ju kanske vara ett alternativ, men lite mer tveksamt.
Jag tror på en Engelsk TUF med europeiska deltagare (inklusive ryssar och kanske till och med turkar!!!)
Jag är ledsen Eratus men det är en väldigt väldigt liten del av ryssland som man kan räkna in i europakartan och därför räknas det som ett Asiatiskt land.
Personligen drar jag gränsen längs med finland, ner längst baltstaterna runt vitryssland och Ukraina och ner runt grekland. Det är Europa för mig.
Om Ryssland och Turkiet ligger i Europa gränsar vi alltså till Kina, Irak, syrien, Iran, Mongoliet, Japan osv?
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Men officiellt sett tillhör väl Ryssland Europa? Jag har då aldrig hört något annat och på wikipedia är Ryssland med på listan med länder tillhörande Europa.
Vad har du emot Ryssland egentligen shoggan? :lol:
Haha nej ingenting jag tycker att Ryssland verkar vara skithäftigt och så har dom ju såklart några av världens bästa fighters men min karta ser annorlunda ut :P
Kom ihåg att vi inte spoilar finalen här utan vi tar det i MMA spoilers.
Det finns inget utrymme för personliga tolkningar när det gäller definitioner av länder och världsdelar. Socialt, kulturellt, ekonomiskt och politiskt tillhör Ryssland europa. Världsdelsgränsen går genom Uralbergen och det är jävligt många kvadratkilometer och 110 miljoner ryssar som bor i det området.Originally Posted by ShogunRua
Nej, Sibirien (med ca 8 miljoner invånare och helvetiskt många kvadratkilometer) tillhör inte europa men det tillhör Ryssland, det finns inget motsatsförhållande där. De asiatiska länder som gränsar till Sibirien gränsar således inte till europa (med ett par undantag).
Samma sak gäller med Turkiet där världsdelsgränsen går genom bosporen.
Om nu Ryssland inte är ett europeiskt land så lär England inte vara så jäkla glada över att ett asiatiskt land tog deras plats i Europamästerskapen i fotboll :wink:
Israel deltar också i EM-kval, detta gör inte Israel till ett europeiskt land, men hursomhelst så menar jag inte på att Ryssland är ett asiatiskt land, tvärtomOriginally Posted by jpersson
.
Inte för att vara negativ, men det är inte så lätt att nämna
10 skandinaviska eller t.o.m europeiska fighters som håller
såå mycket högre klass än 77kg i TUF.
Vem vinner tex. över Danzig?
Snackar vi redan etablerade lättviktare i UFC som tex. Huerta eller Guida,
vet jag inte om det finns någon.
Nämn en icke-europe som kan ta Danzig och inte redan är med i en stor organisation?Originally Posted by Jodde
![]()
Nej, men tänk en svensk i klass med GSP i UFC 65 mot Hughes.Originally Posted by Reellron
Tror aldrig jag sett någon i så bra form och pepp som GSP den gången.
Skapligt ödmjuk efter vinsten.
0g fett.