Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 8 of 8 FirstFirst 12345678
Results 183 to 203 of 203
    Hall of famer
    Personligen är jag imponerad av Manny. Kanske inte jätteunderhållande men om man kollar vilken kontroll och driv han har så blir ivarje fall jag imponerad. Joe fick inte många millimetrar att jobba med i de 3 ronderna, det krävs en hel del för att stänga ute någons game på det viset.

Hall of famer
    sådär sett avsnitt 12 nu..

fan vad härligt att Jens vann ping pong matchen, efter första bollen som han torskade, trodde man det var kört...
    bj är ju snorrik redan, så Jens behövde nog dem mer =)

Vilket game Nate hade, växlade på marken ifrån armbars,benlås oma platas mm...hela tiden lol hem och öva på grappling Grey!

Sen att Nate beter sig som en 14is är ju en annan sak, fattar inte varför folk i 155divisionen måste "hävda" sig så satans mkt..redigt pinsamt överlag..

tänk om alla kunde vara lika Kram-goa som Capten America..

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Sen att Nate beter sig som en 14is är ju en annan sak, fattar inte varför folk i 155divisionen måste "hävda" sig så satans mkt..redigt pinsamt överlag..
    Småhundsyndromet kallar jag det.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    tänk om alla kunde vara lika Kram-goa som Capten America..
    Fan vad tråkigt och färglöst det hade varit...

Hall of famer
    blä jag ångrar att jag såg karo avsnittet tappa så jävla mkt respekt för honom efter det där ;( han som är en av mina absoluta favvos

Hall of famer
    Ja, man blev lite små chockad av hans respektlöshet.

Champ
    Quote Originally Posted by Mighty
    Creed till Manny för hans insats. Men jag tycker inte han förtjänar en plats i finalen. Som Henrik sa så måste man kunna avsluta en match.
    Nej, man måste bara kunna vinna en match under gällande regelverk.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N.I.B.
    Quote Originally Posted by Mighty
    Creed till Manny för hans insats. Men jag tycker inte han förtjänar en plats i finalen. Som Henrik sa så måste man kunna avsluta en match.
    Nej, man måste bara kunna vinna en match under gällande regelverk.
    Eftersom det här är ett forum så bjuder jag dig på mina egna åsikter. Och min åsikt där var att man måste kunna avsluta en match.

Ans
    Ans is offline
    Contender
    Håller med dig Mighty, att fightas så som Manny gör kommer inte göra någon till en titelhållare. Han har en tråkig stil och har vunnit sina matcher än så länge på att ta ner motståndaren i mattan och kontrollera honom där. Han är passiv och kommer aldrig att bli en publik fångare om han fortsätter att fightas sådär. Vinner han TUF så är det nästan skandal, hoppas han får råstryk av Nate. Manny är den typen av en fighter som fightas på UFC Fight Nights och inte på PPV galorna, inte på main card i alla fall. Länge sen man såg en så tråkig fighter som han. Det är sånna som han som visar att poäng systemet har en eller två felande länkar. :wink:

Hall of famer
    förstår itne varför ni tycker manny e tråkig? han mosar ju på stående och har extremt bra bas och bra topgame overall. dessutom slänger han runt folk vilket gör allt rätt intressant

Contender
    Ja då är det inte långt kvar innan det är dags för årets final och framförallt fighten mellan Penn och Pulver.

Såg precis invägningen och Melendez klarade inte vikten utan stannade på 157 pounds. Det blir 10% böter för honom men fighten kommer ändå att gå. Tycker det är riktigt dåligt, speciellt av en kille som skall vara med i UFC för första gången, att inte klara vikten till en fight. Dom har ju trots allt ett bra tag på sig att fixa det.
    B.J. Penn och Jens Pulver såg riktigt laddade ut under deras staredown. Skall bli riktigt kul att se dom fightas.

Nu är det bara att hoppas man hinner se eventet innan man drar iväg till solen i Tunisien imorgon.

Rookie
    Har någon hittat finalen än?

Contender
    Nate vann som jag trodde och hoppades, tyvärr på grund av att Manny skadade sig.
    BJ fick in en rnc i andra ronden, Jens hade inte mycket att sätta emot.
    Roligast var när Grey knockade sig själv med en nertagning samtidigt som Emerson gav upp på grund av en skada.

Rookie
    Jag trodde inte att BJ skulle få det så lätt mot Pulver, men jag fattar inte att inte BJ kan ha lite bättre diciplin och träna mer kondition. Han såg riktigt trött ut efter strypningen och när kom den? Några minuter in i andra ronden.

Så skönt att inte Manny vann, trist sätt att förlora på dock.

Fick Nate Diaz svart bälte under introduktionsfilmen?

Jag fattar inte varför Emerson får så mycket uppmärksamhet, jag tycker att han var riktigt dålig i alla sina matcher. Ok att han förlorade ett domslut under serien som skulle kunne gått till honom men han var fortfarande inte bra.

Lite konstigt med "no contest", Emerson klappade och ingen verkar inse att Maynard är groggy förrän han ramlar in i staketet. Men det verkar tydligare för varje match att Maynard var alldeles för otaktisk (tex överträningen och nu riskabel slam när motståndaren uppenbart har ont mm).

Wang var ju ett skämt, igen...

Men jag tyckte ändå att eventet var helt ok, speciellt eftersom de som skulle vinna (enligt mig) gjorde det.

Varför får inte GSP en till chans mot Serra? Han hade ju bältet, trodde det var standard med en returmatch då. Att Matt inte fick någon re-match berodde väl mest på den konstiga situationen med titelmatchen som pris i TUF, det kanske är det som spökar fortfarande? Men istället för re-match GSP vs Huges så blir det någon slags rättvisa via ombudet Serra? Jag vill se mer GSP!

Hall of famer
    Nej de är inte och ska inte vara ett system med direkt rematch. Hur skulle det se ut då borde ju t.ex. Serra få en rematch om han skulle förlora andra gången mot GSP och förlorar GSP den så måste ju han få en direkt rematch.

Nej har man förlorat bältet ska man snällt ställa sig i kö och bevisa att man är värd en nya titelmatch.

Sen tror jag att de va Nick Diaz asom fick det svarta bältet, Nate är väl lila bälte?

Rookie
    Quote Originally Posted by Venom
    Sen tror jag att de va Nick Diaz asom fick det svarta bältet, Nate är väl lila bälte?
    Jag skrev fel, jag menade storebror Diaz.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Nej har man förlorat bältet ska man snällt ställa sig i kö och bevisa att man är värd en nya titelmatch.
    Håller med och så tycker jag att det oftast är också.

Hall of famer
    Det beror lite på omständigheterna och hur det ser ut med andra titelutmanare.

Ibland passar det med direkt rematch, oftast inte.

Randy vs. Vitor 3 är ett bra exempel på när det lämpade sig.

Rookie
    Ok, jag trodde att det var följande som gällde:
    - Hade man bältet och förlorade så fick man en re-match
    - Förlorar man som utmanare får man ställa sig i kön

Men å andra sidan har det alltid stått klart att UFC inte följer några regler alls om turordning.

Hall of famer
    Vissa har inskrivet i kontraktet att dom ska ha rätt till en omedelbar rematch vid förlust.

Rookie
    Quote Originally Posted by Ans
    Håller med dig Mighty, att fightas så som Manny gör kommer inte göra någon till en titelhållare. Han har en tråkig stil och har vunnit sina matcher än så länge på att ta ner motståndaren i mattan och kontrollera honom där. Han är passiv och kommer aldrig att bli en publik fångare om han fortsätter att fightas sådär. Vinner han TUF så är det nästan skandal, hoppas han får råstryk av Nate. Manny är den typen av en fighter som fightas på UFC Fight Nights och inte på PPV galorna, inte på main card i alla fall. Länge sen man såg en så tråkig fighter som han. Det är sånna som han som visar att poäng systemet har en eller två felande länkar. :wink:
    håller med helt och hållet, blir väldigt förvånad om man får se honom i ufc i framtiden. men det finns ju dom som jobbar sig upp iaf... tex koscheck i säsong 1... hur rolig var han? störde mig väldigt mycket på honom. vet inte huruvida hans stil blivit roligare iom att jag av ovanstående anledning inte direkt följer hans utveckling. men han har iaf gått 2 ppv-fighter så nånting måste han väl ändrat...?

Page 8 of 8 FirstFirst 12345678