Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 19 of 19

Thread: TUF s

Hall of famer

TUF säsong 7 info

- SPIKE RELEASES DETAILS ABOUT ULTIMATE FIGHTER 7

For the first time in the show’s history, starting with its seventh season, “The Ultimate Fighter” will debut on Spike TV with 32 competitors vying for a shot at a UFC contract. This time each competitor will have to fight to earn his spot on the show.

The first two episodes, airing April 2 and April 9, will include a total of 16 fights, either airing in their entirety or featuring extensive highlights. The 16 fighters who win will advance to The Ultimate Fighter house, while the 16 fighters who lose will go home.

“The new format will give us two incredibly intense episodes to launch the season and will weed out some of the guys who might not have the heart and desire that it takes to become a UFC fighter,” said UFC president Dana White about the new season.

The coaches for the final 16 middleweight fighters will be current light heavyweight champion Quinton “Rampage” Jackson and his next opponent, Ultimate Fighter alumnus Forrest Griffin.

The list of fighters vying for a spot on the seventh season, as released by Dave Meltzer of Yahoo Sports, is as follows: Paul Bradley, Steve Byrnes, Mike Dolce, Gerald Harris, Dante Rivera, David Baggett, Matt Brown, Erik Charles, John Clarke, Daniel Cramer, Tim Credeur, Clarence Dollaway, John Hall, Nick Klein, David Mewborn, Mike Marrello, Jeremy May, Prince LaDonas Mclean, Aaron Meisner, Reggie Orr, Matthew Riddle, Jeremiah Riggs, David Roberts, Nick Rossborough, Amir Sadollah, Patrick Schultz, Brandon Sene, Dan Simmler, Jesse Taylor, Cale Yarbrough, John Wood, and Luke Zachrich.

Hall of famer
    coolt!!

Hall of famer
    Coolt, nu blir det lite mindre viktigt om dom har lite erfarenhet imo. Nu får dom ju iaf 1 match under bältet ^^

Up and coming
    Utav de 27 deltagarna är det 7 fighters som har ett 0-0 fightrecord??
    Det finns ju hur många som helst att välja bland, så varför kan de bara inte vänta med att ta med de oerfarna till de kört åtminstone 3 matcher? .. förhoppningsvis så gallras de flesta av de kassa deltagarna bort under de första matcherna iaf.

The other 27 names starting out are David Baggett (4-2), Matt Brown (9-6), Erik Charles (10-5), John Clarke (7-2-1), Daniel Cramer (3-0), Tim Credeur (9-2), Clarence Dollaway (0-0), John Hall (3-3), Nick Klein (3-0), David Mewborn (0-0), Mike Marrello (7-1-1), Jeremy May (5-5), Prince LaDonas Mclean (4-5), Aaron Meisner (2-0), Reggie Orr (4-5-1), Matthew Riddle (0-0), Jeremiah Riggs (1-0), David Roberts (5-7), Nick Rossborough (0-0), Amir Sadollah (0-0), Patrick Schultz (0-3), Brandon Sene (2-0), Dan Simmler (0-0), Jesse Taylor (6-2), Cale Yarbrough (0-0), John Wood (6-3) and Luke Zachrich (7-1).
    http://sports.yahoo.com/mma/news?slu...yhoo&type=lgns

edit: eller missförstog jag det nu? det kanske bara står 0-0 när de saknar uppgifter om matcherna de gått?

Hall of famer
    Dom kan ju lika gärna ha gått 4823 amatörmatcher.... det är väl bara proffsmatcherna dom räknar med... tror det blir bra, dom tar ju absolut inte med någon som aldrig gått in i ringen förut?

Contender
    Quote Originally Posted by zeddiz
    Dom kan ju lika g�rna ha g�tt 4823 amat�rmatcher.... det �r v�l bara proffsmatcherna dom r�knar med... tror det blir bra, dom tar ju absolut inte med n�gon som aldrig g�tt in i ringen f�rut?
    Sanningen talad.

Up and coming
    Dom kan ju lika gärna ha gått 4823 amatörmatcher.... det är väl bara proffsmatcherna dom räknar med... tror det blir bra, dom tar ju absolut inte med någon som aldrig gått in i ringen förut?
    Mm, det stämmer... jag får skylla på att jag var trött när jag skrev det förra inlägget. ops:

Men om man ser på tidigare säsonger så tycker jag ändå att de allt för ofta tar in oerfarna fighters.

Contender
    Jo, det har ju varit upp och ner på kvalitén när det gäller fighters under de andra 6 säsongerna. Men det hade ju varit konstigt om UFC med diktatorn Dana White i spetsen, INTE hade ställt höga krav på de tävlande.

Champ
    Dom tar med de killar som utmärker sig på tryoutsen och såklart profiler. Deras fightrecord är såklart väsentligt men se på t.ex. Corey Hill som kom in med 2-3 matcher eller något. Hursomhelst så sög han men han håller ju på att göra sig en karriär nu.

Hall of famer
    Tanken är väl att det ska vara okända fighters (förutom come back-säsongen då). Jag tycker inte det spelar så stor roll om dom gått två eller inga matcher alls. Speciellt inte nu när dom som inte har tävlingsnärverna kommer att elimineras automatiskt när dom ska sålla från 32 till 16 fighters.

Hall of famer
    När kommer första avsnittet?

Hall of famer
    2a april har jag för mig

Hall of famer
    2a april har jag för mig
    Korrekt direkt efter fightnight påp onsdag. Blir nog o se det olagligt på torsdan :wink:

Hall of famer
    blir första TUF för mig hoppas det är en bra säsong

Contender
    Quote Originally Posted by Kane
    blir första TUF för mig hoppas det är en bra säsong
    Ladda hem tidigare!!!

Hall of famer
    nja, orka :P man vet ju redan vem som vinner o så

Moderator
    Ja då känns det ju faktiskt ovärt. Möjligtvis att du kunde ladda ner säsongen där Forrest Griffin är med jag såg några av dom avsnitten och han är ju en jävligt skön snubbe . Kul att "lära känna" sina fighters ändå.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    jo kanske det, men jag lär ju lära känna honom i den här säsongen om inte annat

Moderator
    touché
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"