om intresse finns och någon missat det: http://tv4.se/to/svardirekt/611315.html
om intresse finns och någon missat det: http://tv4.se/to/svardirekt/611315.html
Vafan?
Herrejävlar vad tråkigt sånt här, hoppas att dem tillåter det.
Jag fattade dock inte riktigt, om det fälls kommer det inte visas alls i sverige då?
som jag förstod det så är det ingen större fara på taket. TUF ÄR fällt av granskningsnämnden och det enda som händer är att det inte längre visas kl 18.00. vilket iofs inte är så kul det heller, tittar hellre klockan 18 än mitt i natten på en jobbvecka. domen gällde också varningstexter innan dom övriga programmen som sänds efter 21.00, vilket jag märkte innan ufc unleashed igår natt. "blabla varnar för blablabla i följande program blabla". det är lite lustigt att dom på andra kanaler (som barn säkert tittar mer på än 4an sport) sänder tex jackie chan-filmer före kl 21 ibland heeelt utan varningstext. barnen ska alltså inte få se en seriös sport men det är helt okej med jackie chan som svingar hästskor i skrevet på folk? jag vet inte... jag kanske ser på det hela lite för enkelspårigt.
Jämnför inte Jackie Chan rullar med TUF.
Jag fattar verkligen inte varför det skulle sändas 18. Vi är väll vuxna som får vara uppe sent utan att mamma måste godkänna det. Runt 22 känns helt klart bäst.
nej visst, jag överdrev för att få igenom min poäng. det jag menar är att det verkar vara skillnad på våld och våld i tv. du har så rätt men vissa vuxna människor vill hellre se programmet kl 18, alla är olika.Ursprungligen postat av Kilo Lima
jag känner att TV4sport kan behöva lite stöd så jag mailade in beröm för att de satsar på MMA.
Inget pulitzerpris kanske men om de får positiv feedback kanske de kämpar mer för att ha kvar UFC/TUF, det är när dem inte tycker det är värt allt tjafs som vi har förlorat.
Mailet:
"Jag vill bara beröma tv4Sport för att de visar Kampsporten MMA (Mixed Martial Arts), det är väldigt upskattat i kampsportssverige att vi kan se UFC galorna på tv och behöver inte bidra till fildelning.
Nu när ni ligger under granskning så hoppas jag att ni har kvar programen om än på en senare tid.
Mycket av kritiken beror på okunskap om skillnaden på våld och våld.
Ni upplyser Sverige om hur mycket träning och målmedvetenhet det krävs för att kunna utöva MMA, samtidigt som ni ger nöje åt er målgrupp.
Ett stort tack från Kampsportssverige"
Om nån är sugen på att skriva
http://tv4.se/omtv4/420218.html
här är ett tv klipp om när TO pratar om TUF:
(stör mig på att de säger att sporten heter Ultimate fighting men men man kan väl inte kräva för mkt)
http://tv4.se/player/categories.aspx?pr ... layTreeId=
slängde iväg ett meddelande nu, tar ju inte mer än 2 minuter, lätt värt. hoppas att så många som möjligt gör det
jag är inget skriv-proffs, men det här knåpade jag ihop:
"Hej!
Jag vill tacka för att ni visar MMA (Mixed Martial Arts) på TV4-sport!
Det visar en positiv förändring inom idrotts-sverige.
Det jag tycker ni borde göra är att sända något sorts program där Tv-profiler och MMA-profiler får berätta om sporten MMA.
För just nu ser jag insändare och hör folk som klagar på att dem visar "Misshandels-program" på Tv.
Sänd ett program där Paolo Roberto, August Wallén och lite andra människor får berätta vad MMA går ut på, att det inte handlar om att skada eller döda sin motståndare, utan att det faktiskt är en sport precis som Ishockey.
Så kanske folk får en bättre uppfattning om MMA och kanske börjar acceptera det som idrott.
Så slipper ni som bolag höra massa klagomål om vad ni visar för program och vi MMA-utövare slipper sitta och förklara att vi inte försöker döda varandra hela tiden.
Tack åter igen för att ni visar MMA på svensk TV!
Mvh// -------------"
Tjaae, man vill ju inte vara sämre än nån annan:
Hejsan!
Tänkte passa på att skicka en hälsning och framför allt ett tack, för att ni tar ett stort steg för oss kampsportsintresserade, och sänder UFCs galor & The Ultimate Fighter på TV4 Sport.
Ett steg i rätt riktning för att visa resten av Sverige att kampsport i allmänhet, och i särklass MMA (Mixed Martial Arts, som visas i UFC och TUF), faktiskt är en idrott för gemene man, och således inget för machokillar eller bråkstakar.
Ett program som går lite mer på djupet och förklarar vidare koncepten med de olika stilarna vore ypperligt, och jag tror att ni kommer finna en stor publik i Sverige för detta, om det marknadsförs på ett korrekt sätt.
Tack för mig!
Med vänliga hälsningar,
---
Jag drog också iväg ett mail. Som jag har sagt tidigare så hoppas jag verkligen att 4an har sån integritet så att dom står fast vid sina programval.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Får hoppas att dom lyssnar mer på oss och mindre på gnälliga mammor. Någon som har nån tittarstatestik på programmen?
de kommer garanterat lyssna mer på oss om vi skriver än om vi inte skriver
kul att ni fortsatte på mitt spår och skrev egna, vi har alla samma mål: MMA större än orientering.
sen bygger vi oss upp mot större mål. :P hehe
Fick detta svar idag:Ursprungligen postat av Delfin
Ska framföra det.
Med Vänliga Hälsningar
Tittarombudsmannen
Janne Andersson
TV4
115 79 Stockholm
020/ 44 44 44
tittarombudsmannen@tv4.se
tv4.se/to
Verkar väl någorlunda positivt? Eller är det något standardsvar dom skriver till alla?![]()
Jag med.. lite väl korthugget..
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Jo... Nästan lite "okej jag skickar ett svar så kampsportsnördarna håller tyst". Men nonetheless, så vet dom att vi finns och bryr oss iaf, det kan ju inte vara dåligt.
nej, men han lär ju ha SJUKt många mail att svara på, kanske därför han är så korthuggen.. det hade nog jag varit om jag gjort det vareviga dag också :P
Självklart är det så men dom borde ju ta fram en mall som dom skickar där det står lite mer.. bara för allas trevnads skull..
jo visst skulle dom kunna ta fram en mall, men det är ju kul med respons i vilket fall som helst kan ju väll bara gynna situationen![]()
Slänger in den här frågan här då jag inte vågar gå in i tråden om säsong 9 p.g.a spoilerrisken.
Någon som vet när den senaste säsongen börjar visas i TV4sport?
Jag har sett reklam för det på TV4 Sport i alla fall.. så det borde väll börja sändas inom en snar framtidUrsprungligen postat av franken
Okej, tack för svaret. Får hålla utkik i tablåerna framöver. Bara att hoppas att de visar två avsnitt i stöten även denna gång.
Den går för fullt redan nu. Ett par avsnitt efter dock.
sidorna som ni länkar till funkar ej för mig =(
Sidan ligger säkerligen inte kvar eftersom det här är knappt ett och ett halvt år gammalt![]()
Fortfarande på fredagar?Den går för fullt redan nu. Ett par avsnitt efter dock.
Enligt tv4 sports hemsida visar de avsnitt från 2007 då.