Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 20 of 20
    Hall of famer

Forrest Griffin första coach i TUF 7

Ja, Dana bekräftade ryktet som har funnits ett tag Griffin är den första coachen till TUF 7.

Jag kan inte se att de ska bli någon annan än Rampage som den andra.

Hall of famer
    nej han försa sig lite med number one contendership och att han skulle fighta den andra coachen..

Hall of famer
    Detta innebär alltså att alldeles oavsett hur det går för Wand mot Chucken så kommer han inte få titelfight på ganska länge? Känns ju lite surt med tanke på hur han har ägt upp Rampage tidigare...

*edit* Sorry om detta är OT förresten, tänkte inte på det.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by drue
    Detta innebär alltså att alldeles oavsett hur det går för Wand mot Chucken så kommer han inte få titelfight på ganska länge? Känns ju lite surt med tanke på hur han har ägt upp Rampage tidigare...

*edit* Sorry om detta är OT förresten, tänkte inte på det.
    Eftersom Wanderlei förlorat sina 2 senaste matcher innan och dessutom haft lite kontorverser i sina fighter med Arona sp tycker jag han behöver vinna lite till innan han får möta Rampage.

T.ex om han tar Chuck nu och sen Jardine eller nån.
    Då kan han möta Jardine på samma gala som Rampage möter Forrest till exempel.

MKP
    MKP is offline
    Up and coming
    [quote="drue"]Detta innebär alltså att alldeles oavsett hur det går för Wand mot Chucken så kommer han inte få titelfight på ganska länge? Känns ju lite surt med tanke på hur han har ägt upp Rampage tidigare...

ja för fan det börjar gå för långt med dana´s dumma moves nu får iu wanderlei vänta hur länge som helst. mer matcher mindre fjolligt dokusåpa. kör turneringar istället så som i K1.

Hall of famer
    Att Wanderlei är några matcher borta från titelmatch är väl helt naturligt. Av de som kom från Pride så var han väl nr 3 på listan efter Henderson och Shogun.

Henderson fick titelmatch. Shogun hade nog fått det om han inte förloradat mot Griffin (som får titelmatch istället).

Wanderlei behöver vinna mot Lidell till att börja med. Sen får vi se nästa drag.

TUF kan man tycka mycket om, men den ökar verkligen intresset och den allmänna kunskapen om MMA, framförallt i USA men även i Sverige. Så den dokusåpan får vi nog se fler säsonger av men mästare och contenders som coacher.

Angående turneringar så är det inget jag vill ha i UFC. Den senaste K-1 turneringen var ju sorglig men skadade fighters som inte kunde prestera pga turneringsformatet. Värdelöst tycker jag det är.

MKP
    MKP is offline
    Up and coming
    DET ÄR INTE PÅ GRUND AV TURNERINGSFORMATET UTAN DET VAR FÖR ATT DE INTE VAR TILLRÄCKLIGT HARDCORE. MAN FÅR SE TILL ATT MAN INTE ÅKER PÅ STRYK. TURNERINGARNA AVGÖR VEM SOM E BÄST SE BARA PÅ SEMMY.

Champ
    Rampage är den andra coachen.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by MKP
    DET ÄR INTE PÅ GRUND AV TURNERINGSFORMATET UTAN DET VAR FÖR ATT DE INTE VAR TILLRÄCKLIGT HARDCORE. MAN FÅR SE TILL ATT MAN INTE ÅKER PÅ STRYK. TURNERINGARNA AVGÖR VEM SOM E BÄST SE BARA PÅ SEMMY.
    Ah, det är alltså hardcorefaktorn som avgör. Personligen ser jag ju hellre sportifierad kampsport än "tough man competitions"

Champ
    Quote Originally Posted by Moonalisa
    Bekräftat på VGA eller?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by MKP
    Är det här någon slags spoiler? Jag har inte sett K1 ännu, hade sett fram emot den ikväll :|

Champ
    Quote Originally Posted by Linkan
    Quote Originally Posted by Moonalisa
    Bekräftat på VGA eller?
    JA
    http://www.ifilm.com/video/2920075/show/23733

Champ
    Kan verkligen inte se Rampage som coach, men men vi får se hur det går

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Linkan
    Kan verkligen inte se Rampage som coach, men men vi får se hur det går
    Han har säkert Juanito med sig.

Rookie
    dags för första inlägget här då

kommer bli kul att se hur griffin är som coach, han känns inte direkt som den typen. det är iaf intrycket jag har fått... ang titelmatchen så har jag svårt att se honom vinna över rampage, men han har ju vunnit en hel del tuffa matcher som underdog så... om man nu kan kalla honom underdog...

Hall of famer
    Quote Originally Posted by danbrynefall

kommer bli kul att se hur griffin är som coach, han känns inte direkt som den typen. det är iaf intrycket jag har fått... ang titelmatchen så har jag svårt att se honom vinna över rampage, men han har ju vunnit en hel del tuffa matcher som underdog så... om man nu kan kalla honom underdog...
    Det blir 2 riktigt härliga snubbar som coacher.
    Detta kan bli den roligaste sesongen hitils, men jag skulle sätta mina cash på Rampage i fighten.

Moderator
    Ja det kommer nog bli helkul med dom två som coacher. Frågan är dock hur sjäva programmet ska utformas, Dana har ju sagt att det ska bli helt annorlunda. Antagligen kommer dom lägga ännu mer tid på att visa skitsnacket och larvet i huset istället för det man faktiskt vill se - Träningen! Hoppas att Rampage och Griffin gör det bästa av det barra så blir det säkert roligt att se ändå..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Quote Originally Posted by N1clas
    Quote Originally Posted by danbrynefall

Det blir 2 riktigt härliga snubbar som coacher.
    Detta kan bli den roligaste sesongen hitils, men jag skulle sätta mina cash på Rampage i fighten.
    ja det blir nog kanonbra, om inte annat slipper man Serra's gapande

Moderator
    Haha det var ju Serras gapande som lyfte förra säsongen :P
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Haha det var ju Serras gapande som lyfte förra säsongen :P
    ja till viss del, men ibland blev det sjukt irriterande när han var igång som mest i hörnan för övrigt var J-Roc's imitation klockren! :P