Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 48

Thread: The Zone FC

Contender

The Zone FC

Jag tänkte skriva lite om de matcher jag kommer ihåg. Fyll gärna i...

De matcher som gick var:
    Nicholas Musoke vs Fredrik Klingsell
    Martin Lavin vs Srdjan Sekulic
    Joar Palm vs Cristian Rummukainen
    Åke Bergvall vs Siegfried Baltruschat
    Johan Antonsson vs Nathan Schouteren
    Tor Troéng vs Fatih Balci
    Klas Åkesson vs Jakob Lövstad
    Farbod Fadami vs Alexander Gustavsson
    Sergej Maslobojev vs Bruno Carvalho
    August Wallen vs Sergey Bal

Nicholas Musoke vs Fredrik Klingsell
    Nicholas tar ner Fredrik ganska omgående, han jobbar ett tag på att bryta gaurd och ställer sig sedan upp med Fredrik intryckt mot stängslet och utdelar några slag. Fredrik turtlar och Nicholas får ryggen och får en RNC direkt. Mathcer över.

Joar Palm vs Cristian Rummukainen utgick för att Joar inte klarade läkarkontrollen.

Farbod Fadami vs Alexander Gustavsson

Alexander börjar med att straffa Farbod stående, han börjar blöda näsblod och försöker ta ner Alexander, jobbar med de ett tag men lyckas inte utan hamnar själv underst där han får äta mer slag och det blir en Tapout/TKO.

Kommer inte ihåg hela denna men Bruno vinner första ronden, han tar ner och får mount men det blir inte mkt mer än ngra slag och ett armbar försök. Andra ronden har Bruno ett kimura försök från sin gaurd men lyckas inte avsluta, Bruno blir straffad stående och ser mkt trött ut redan i andra ronden. Tredje ronden är han väldigt väldigt trött och blir straffad stående och lyckas inte ta ner Sergej. Sergej matar på med slag och lyckas i stort sett knocka Bruno i slutet på tredje, bruno sitter/ligger in mot buren och matcher är i stort sett över då Sergej kör en soccerkick mot liggande motståndare och blir diskad. Solklart regelbrott. Blev endel buande mot Sergej och konstigt nog även mot Bruno.

August Wallen vs Sergey Bal
    Sergey skjuter in efter ca 20 sek men August sprawlar och tar rygg, han växlar mellan rygg/mount hela ronden och letar RNC, i slutet av ronden får han det och matchen är över.

De va lite trist att två matcher stoppades pga. cuts. Men vad ska man göra? Dom va säkert lite extra försiktiga pga. att MMA fortfarande är "på prov" i Sverige så dom vill inte ha några incidenter. Och de tycker jag är mkt bra.
    De där va de jag kom ihåg. Jag tycker överlag de va ett kul och ganska välordnat event. Man får tänka på att det inte finns samma rutin här som hos t.ex. UFC. Och får dom göra några events så lär det bli mkt bra.

Rookie
    Var det bara jag som uppfattade det som att Sergej Maslobojev soccerkick var korrekt eftersom Bruno inte hade en hand i marken? Vad jag såg så stod han hukad på enbart fötterna när sparken kom!

Hall of famer
    vi får titta på www.scandinavianmma.com sen om han hadde handen nere i mattan lr inte

Joar Palm vs Cristian Rummukainen
    �ke Bergvall vs Siegfried Baltruschat

dessa matcher var inställda
    joar klarade inte fystestet pga förkylning.

Hall of famer
    ska bli intressant att se

hur sergej kan bli diskad och inte varnad i slutskedet, löjligt.
    aja får vänta på filmen..

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd

hur sergej kan bli diskad och inte varnad i slutskedet, löjligt.
    aja får vänta på filmen..
    Riktigt löjligt.

Nåt annat som var otroligt löjligt var hur brassen spelade super-skadad efter att han fått några tår i ansiktet, jag trodde fan att jag var på fotbolls match där ett tag.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Sprawler

hur sergej kan bli diskad och inte varnad i slutskedet, l�jligt.
    aja f�r v�nta p� filmen..
    Riktigt l�jligt.

N�t annat som var otroligt l�jligt var hur brassen spelade super-skadad efter att han f�tt n�gra t�r i ansiktet, jag trodde fan att jag var p� fotbolls match d�r ett tag.
    Hur menar du?

Sergej sparkade Bruno i huvudet när Bruno låg ner. Det kan bara hända en sak då - diskvalificering.

Champ
    Håller med, blev riktigt irriterad på folk i publiken som buade och dyl, kan inte minnas någon gång då en soccerkick/knä på någon som är nere på mattan i tex ufc som det inte resulterat i diskvalificering istället för varning.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by jesperg
    Hur menar du?

Sergej sparkade Bruno i huvudet när Bruno låg ner. Det kan bara hända en sak då - diskvalificering.
    Jag vill se film på att bruna verkligen hade 3-punkter i mattan.

Sen så menar jag att Bruno överdrev, först såg han förvånad ut och besviken, när Sergej blev diskad så höll Bruno helt plötsligt p att dö av dem olidliga smärtorna.

Contender
    Sprawler du får tänka på att han faktist va väldigt väldigt trött. Grejjen är också att kan man inte fortsätta pga ett otilltåtet slag/spark så är diskning enda alternativet. Sen att det inte var sparken som avslutade Bruno är en annan femma.

Rookie
    Är det bara jag som tyckte att Bruno stod hukad på ENBART fötterna och att han ej hade minst tre punkter i mattan? I så fall är det väl en helt regelrätt spark? Eller jag kanske såg fel. Ska bli kul att se filmen.

Champ
    Jo det var också min första tanke men fick inge medhåll från fler på läktaren så jag antog att de hade bättre koll än mig och att han faktiskt inte stod hukad. Men vi får väl se som sagt..

Up and coming

Hall of famer
    Varför fanns det en Pokal, en superfight och det var Agust mot random ryss som blev våldtagen, på en gala arangerad av (bland annat)Gladius?

Det var många som fick känslan av att Agust mismatchades för att vinna en pokal på hemmaplan(i sverige). Så jag ger nån(JesperG?) en chans att reda ut situationen, komunikation är nyckeln till allt

Contender
    Han skrev om det där på fightermag tror jag, har för mig att han skrev att August har två st riktigt MMA-matcher innan The Zone och ryssen hade tre. Sen va ryssen Sambo Champion. Så deras records va jämt matchade. Men kan håller med om att det va klasskillnad.

Hall of famer
    Undra hur gammal ryssen var, kul att få möta en som hållt på med mma sen det kom till Sverige, då låg väl ryssen i vaggan 8)

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N1clas
    Varför fanns det en Pokal, en superfight och det var Agust mot random ryss som blev våldtagen, på en gala arangerad av (bland annat)Gladius?

Det var många som fick känslan av att Agust mismatchades för att vinna en pokal på hemmaplan(i sverige). Så jag ger nån(JesperG?) en chans att reda ut situationen, komunikation är nyckeln till allt
    Fick en liknande fråga angående pokalen som jag besvarade på Fightermag så här:

"För den som följt utveckling av galan så hade den från början flera sk superfights eller main events om man vill använda det ordet. Jag tänker på Arben respektive Musse i detta fallet. Från början var det tanken att de skulle gå efter Augusts match. Tyvärr så fick bägge förhinder och då åkte Augusts match till slutet. Tanken var att ha pokaler i dessa tre matcher, nu blev det en och det skall sägas att August själv inte var så förtjust i pokalidéen. Det är mer min, Markos och Julle (Andreas Juhlins) idé. Pinsamt eller inte, så var tankarna ivarjefall."

Ärligt talat så är jag förvånad över att detta kommer upp överhuvudtaget. En pokal i slutmatcchen är mer eller mindre standard.

Den här tanken med att "vi har hit en noname ryss som August lätt kan slå så ger vi honom en fet pokal så det jättebra ut" är... jag finner inte ett riktigt bra ord för det. Jag förstår kritik om att dörrarna öppnas sent men denna med pokalen ingår inte riktigt i min begreppsvärld.

Hall of famer
    August har lite tankar om galan mm i sin blogg:
    http://www.fightermag.se/blogg_las.asp?dbid=855&id=2

Hall of famer
    jag ser galan i ett bättre ljus nu när ni har förklarat vissa delar och jag rekomenderar er alla att läsa agust blogg.

Utdrag ur länkarna i bloggen:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article1806065.ab

Fan vad kul det stog inte mkt negativt där inte

http://www.fcfighter.com/news

"Om man blädrar ner står det om publiken i sverige.
    Seven ended in the first round but the 1500 fans at the Solnahallen gave vocal support throughout the evening and seemed a well educated bunch in the details of MMA – reversals, escapes and even good takedown defence earned applause."

Kul att galan verkar ha en positiv efekt på media och delegationen, sen får vi se oom 2 veckor då de ger sin rapport.

Contender
    Hej,,

Finns det film på galan?? Man är ju sjukt sugen på att se den nu. Kommer det en dvd som det gjorde efter EVT eller kommer det att läggas upp på nätet??
    Var inte tv4 sport på plats?

Vill se!

Passar på att tacka alla som sliter för att göra mma möjligt i sverige, om inte allt var perfekt på galan så fixar ni det nästa gång. Tack!!

MVH
    C

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Zzzleepy
    Hej,,

Finns det film på galan?? Man är ju sjukt sugen på att se den nu. Kommer det en dvd som det gjorde efter EVT eller kommer det att läggas upp på nätet??
    Var inte tv4 sport på plats?

Vill se!

Passar på att tacka alla som sliter för att göra mma möjligt i sverige, om inte allt var perfekt på galan så fixar ni det nästa gång. Tack!!

MVH
    C

scandinavian mma var där och filmade, kommer upp på deras sida så fort dom redigerat klart

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Zzzleepy
    Hej,,

Finns det film p� galan?? Man �r ju sjukt sugen p� att se den nu. Kommer det en dvd som det gjorde efter EVT eller kommer det att l�ggas upp p� n�tet??
    Var inte tv4 sport p� plats?

Vill se!

Passar p� att tacka alla som sliter f�r att g�ra mma m�jligt i sverige, om inte allt var perfekt p� galan s� fixar ni det n�sta g�ng. Tack!!

MVH
    C

scandinavian mma var d�r och filmade, kommer upp p� deras sida s� fort dom redigerat klart
    2 veckor har de på sig enligt kontraktet.

Contender

Hall of famer
    http://www.thezonefc.com/news.asp

Gratis på hemsidan med

Hall of famer
    Grymmaste matchen var lätt
    Bruno vs Sergej

Bruno lär väl tränat x antal år, men grabben ser inte ut att vara äldre än 23 hoho..tänk om buren varit lite större, så hade Sergej kunat cirkulera mkt bättre runt Bruno och plockat isär honom i sann Chuck Liddell stil!
    Tycker DO var löjligt var ju när han var på väg ner..skillnad om han legat ner och han dragit fram en soccerkick, detta var ju bara löjligt, Bruno var ju helt borta innan han fick sparken.. en varning eller poängavdrag hade varit mer lämpligt om nu ens han skulle ha ett "straff"..

Sergej ska känna sig som en vinnare iaf!

Hall of famer
    Jag kan inte i min vildaste fantasi ser hur den diskvalificeringen blir löjlig. Marko är på väg imellan för att bryta matchen och då sparkar Sergej Bruno i huvudet när Bruno sitter ner (på rumpan) på matten. Diskvalificeringar blir inte tydligare än så.

Sergej hade blivit varnad kort innan för att hålla i nätet och därför borde han varit extra försiktig med förbjudna tekniker. Nu gjorde han kanske den "mest förbjudna" i ett läge där matchdomaren än på väg att bryta. En otrolig plump av Sergej är min bedömning.

Contender
    Jag tycker den var helt riktigt, kanske hade varit mer aktuellt med poängavdrag om matchen inte hade varit över. Men nu var en Diskning på plats, de jag inte fattar dock är VARFÖR han gjorde de, matchen var ju bryten och han hade ju vunnit, han måste ångrat de där efter....

Page 1 of 2 12 LastLast