Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 10 of 10
    Moderator

WEC: Aldo vs Gamburyan

Garcia vs Hominick var väl en uppvisning i att teknik går före styrka
    Garcia slår riktigt hårt och är inte dålig stående men ju längre matchen led desto mer överlägsen blev hominick och till slut så såg det mer ut som uppvisning än match. Hominick går med lätthet ur vägen för garcias slag och träffar med blixtsnabba jabbar. bra jobbat.

Chan Sung Jung vs Roop. Jag gillar inte riktigt roop. han var ingen toppenfighter i TUF och är det fortfarande inte. Den koreanska zombien har en stil som gör att han ser väldigt skön ut i buren men han borde jobba på sin offensiv. Riktigt fint avslut av roop, det måste man ge honom.

Torres vs Valencia var en intressant affär. Torres kommer ut och sträcker sin jabb som man aldrig sett tidigare. Men jobbet hos Zahabi verkar ha betalat sig och Torres är fortfarande riktigt vass. hoppas han är tillbaka på riktigt..

Kvällens match Cerrone vs Varner. herregud. oj oj oj.
    Cerrone ser precis stenhård ut och vad varner än träffar med fortsätter cowboyen bara att gå rakt fram och straffa varner. ruskigt bra match och en otrolig insats av Cerrone. Varner som dessutom kortare såg verkligen ut som den mindre fightern. rubbermatch i arizona var ju roligt att det kom på tal så fort. inte mig emot.

Aldo vs Gamburyan sen. Jag gav inte manny en chans och det var ju uppenbart att han inte hade där att göra. Otroliggt avslut av Aldo, snacka om killer instinct. det är inte många som lyckas få motståndaren att somna från den positionen!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Re: WEC: Aldo vs Gamburyan

Fattar inte vad det är med den där Leonard Garcia. förra matchen lyckades han vinna på ett split decision som var helt åt skogen. Och denna gala förlorade han på split trots att Hominick tog alla 3 ronderna i min bok, åtminståne de 2 sista var solklara.

Kul att Torres vann, såg lite trevande ut till en början, men ett fint avslut.

Håller med om att Cerrone - Varner var kvällens bästa. Jäkligt dåligt att Cerrone att börja knuffas efter de tagit i hand i slutet av rond 3. Hade tyckte det var helt rätt om Varner hade tryckt till honom ordentligt, men Varner visar att iallafall en av dem har lite innanför pannbenet.
    Bara att hoppas att Varner kan hålla sig skadefri och tränar riktigt hårt inför en eventuell rematch.

Bra gjort av Aldo! Blev lite orolig där i första ronden när Gamburyan vevade, kändes som att det var närmre än det säkert var. De där jävla bensparka också, 2 stycken och Mannys ben var helrött.
    Nä, Aldo måste nästan räknas som nummer 1 P4P.
    Gillar också hans lilla dans med vinkningar efter han vunnit.

Det var också kul att kinesen vann. Roligt med lite udda nationaliteter.

Moderator

Mja, jag tycker allt att han får visa lite mark-skills innan han är på min p4p
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Han visade ju lite mot Mike Brown. Brown är ju rätt bra på marken, men hade hade ju inte en suck... eller jag vet inte hur bra han är, men jag tror att han är bra.

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Garcia vs Hominick var väl en uppvisning i att teknik går före styrka
    Garcia slår riktigt hårt och är inte dålig stående men ju längre matchen led desto mer överlägsen blev hominick och till slut så såg det mer ut som uppvisning än match. Hominick går med lätthet ur vägen för garcias slag och träffar med blixtsnabba jabbar. bra jobbat.

Chan Sung Jung vs Roop. Jag gillar inte riktigt roop. han var ingen toppenfighter i TUF och är det fortfarande inte. Den koreanska zombien har en stil som gör att han ser väldigt skön ut i buren men han borde jobba på sin offensiv. Riktigt fint avslut av roop, det måste man ge honom.

Torres vs Valencia var en intressant affär. Torres kommer ut och sträcker sin jabb som man aldrig sett tidigare. Men jobbet hos Zahabi verkar ha betalat sig och Torres är fortfarande riktigt vass. hoppas han är tillbaka på riktigt..

Kvällens match Cerrone vs Varner. herregud. oj oj oj.
    Cerrone ser precis stenhård ut och vad varner än träffar med fortsätter cowboyen bara att gå rakt fram och straffa varner. ruskigt bra match och en otrolig insats av Cerrone. Varner som dessutom kortare såg verkligen ut som den mindre fightern. rubbermatch i arizona var ju roligt att det kom på tal så fort. inte mig emot.

Aldo vs Gamburyan sen. Jag gav inte manny en chans och det var ju uppenbart att han inte hade där att göra. Otroliggt avslut av Aldo, snacka om killer instinct. det är inte många som lyckas få motståndaren att somna från den positionen!
    +1 på det här, håller med i allt du skrev. Tyckte det var lite synd att Hominick inte följde upp sina kontringar med ett extra slag + en lowkick för garcia är ju en riktig vevvare, så det kunde nog ha avslutat men Hominick körde stabilt och smidigt till sig en solklar vinst 30-27 tycker jag. Vet inte riktigt vad domaren som dömde 29-28 till Garcia höll på med, förmodligen lite gameboy på sidan om.

Fantastisk match av Donald "magnus betner" Cerrone. Tänkte när Cerrone gjorde sitt flygande knä i första ronden att Varner skulle implodera i buren

Moderator

hahaha ja dom är ju skitlika!!

Hall of famer

Fan va grym Cerrone är, och vilken match sen. <3 <3

Champ

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Underlättar när man kan toknita nån i bakhuvudet ett par tre gånger, vilket det såg ut som.

Moderator

Det såg så ut live men på reprisen så ser man tydligt att han inte träffar en enda i bakhuvudet.

Hall of famer

Nej, håller med Shogun, Aldo drog ingen Joe Warren där inte.

Ändrar mig delvis, han verkar träffa med 2 slag i bakhuvudet, men då är Manny redan borta.