Garcia vs Hominick var väl en uppvisning i att teknik går före styrka![]()
Garcia slår riktigt hårt och är inte dålig stående men ju längre matchen led desto mer överlägsen blev hominick och till slut så såg det mer ut som uppvisning än match. Hominick går med lätthet ur vägen för garcias slag och träffar med blixtsnabba jabbar. bra jobbat.
Chan Sung Jung vs Roop. Jag gillar inte riktigt roop. han var ingen toppenfighter i TUF och är det fortfarande inte. Den koreanska zombien har en stil som gör att han ser väldigt skön ut i buren men han borde jobba på sin offensiv. Riktigt fint avslut av roop, det måste man ge honom.
Torres vs Valencia var en intressant affär. Torres kommer ut och sträcker sin jabb som man aldrig sett tidigare. Men jobbet hos Zahabi verkar ha betalat sig och Torres är fortfarande riktigt vass. hoppas han är tillbaka på riktigt..
Kvällens match Cerrone vs Varner. herregud. oj oj oj.
Cerrone ser precis stenhård ut och vad varner än träffar med fortsätter cowboyen bara att gå rakt fram och straffa varner. ruskigt bra match och en otrolig insats av Cerrone. Varner som dessutom kortare såg verkligen ut som den mindre fightern. rubbermatch i arizona var ju roligt att det kom på tal så fort. inte mig emot.
Aldo vs Gamburyan sen. Jag gav inte manny en chans och det var ju uppenbart att han inte hade där att göra. Otroliggt avslut av Aldo, snacka om killer instinct. det är inte många som lyckas få motståndaren att somna från den positionen!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote