Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 28
    Moderator

WEC 44: Brown vs Aldo

WEC 44 Brown vs Aldo

Kamal Shalorus såg verkligen ut som en vildhund när han svingade framåt. Hade han mött nån med starkare stående hade det nog blivit en kort match men med sån vildhet på fötterna och dessutom bra brottning i åtanke så ser jag fram emot att se honom igen.
    Hårdslående Castillo kom till korta mot Roller i en riktigt bra fartfylld match. Jävlar vilka kroppsslag.

Razor Rob är slut? Shit va dålig han ser ut nuförtiden. Darabedyan som tränar med det armenska mma-laget (parisyan, gamburyan m.fl) såg otroligt vass ut och hans boxningskarriär lyste igenom även om jag förmodar att dom jobbar mest på ground-game.

Gamburyan såg bra ut mot garcia och fick en rättvis vinst även om han inte gjorde så mycket. Han hade nedtagningarna, några riktigt fina träffar stående och GnP. Garcia fick aldrig riktigt igång offensiven tyvärr och Manvil the Anvil tog över mer och mer.

Huvudmatchen då. oj oj oj vilken liten dynamo han är aldo. Riktigt vacker, varierad attack från alla håll och kanter och han såg verkligen helt säker ut i buren trots sin ringa ålder. Brown hade verkligen inget att sätta emot stående och hade stora problem att få ner den längre Aldo. Hoppas Faber vinner sin nästa så att han kan få utmana om bältet. Den matchen skulle gå i 400 Km/h

Bra gala från WEC som vanligt..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Re: WEC 44: Brown vs Aldo

Jag fick verkligen äta upp det jag sa om Aldo. Trodde att han var en sån som kunde göra flashiga saker mot lite mindre bra motstånd, men JÄVLAR vad han var stabil. Mycket bättre TD-def än vad jag hade trott, trodde att Brown skulle ta ner honom och vinna där. Kul som fan faktiskt.

Hall of famer

Aldo va för jävla bra. Brown va aldrig riktigt med i den matchen. Riktigt, riktigt bra.

Contender

Vad tyckte ni om stoppet i titelmatchen då? Var det i rättan tid eller kunde det fått fortgå lite längre?

Hall of famer

Bra stopp.. Brown försvarade sig icke.

Champ

!

Nej! jag avskyr stoppet i titelmatchen!
    Men jag är också en sån som tycker att de flesta stopp är tidiga..
    Anser att det ska väldigt mycket till innan en match blir stoppad.

Kolla på första matchen,..
    Där får en av grabbarna sjukt mycket stryk.. Betydligt mer än i titelmatchen.
    Matchen får fortgå som tur är.. Och den som får stryk reser sig tillslut och bjuder upp till en riktigt bra match.

Enligt mig kunde detta även skett i mainevent eftersom Brown inte på något sätt var illa ute..
    Han var inte direkt skakad efter matchen heller.

Det var inte direkt världens sämsta stopp. Men det var tidigt. Inget snack om saken.

Domarna måste vara lite konsekventa.. Vafan låter man en match gå så ska man fan inte stoppa en annan!!!

Hall of famer

Skitsnack. Det var ett helt korrekt stopp. Brown lyckades inte ta sig därifrån och att hålla händerna på öronen och hoppas att motståndaren blir trött och inte orkar slå något mer räknas inte som att intelligent försvara sig.

Moderator

Precis. Att ligga raklång på mage med händerna för ansiktet och bara ta emot slag räknas inte som att man intelligent försvarar sig själv och då ska matchen brytas. Det spelar ingen roll om slagen skulle ha avslutat eller inte om domaren inte hade brutit. Kan man inte ta sig ur situationen så är matchen slut. Helt korrekt stopp
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Ja det var ett helt korrekt stopp. Det är inte så kul ändå att se någon stå och slå på någon som inte gör något tillbaka utan bara ligger och döljer ansiktet. Det för mig betyder "Jag har gett upp"

Champ

Visst.
    Men låter man en match fortgå så ska man låta den andra göra det också.
    Eller så ska man bryta båda.

Dom kan väl lära sig att bedöma liknande situationer på samma vis.
    Det är det som stör mig mest av allt.

Klart han hade svårt att ta sig ur situationen.
    Men han blev knappast skadad av att ta smällarna..

Är det så enkelt att få en match bryten som att ligga och slå någon på hanskarna så vettofan alltså..

Moderator

Det handlar om att han låg helt stilla och höll händerna på ansiktet medans Aldo satt på honom och slog honom i huvudet på öronen. Jag kommer inte ihåg situationen i första matchen men jag har svårt att tro att det såg precis likadant ut?

Champ

Nej, precis likadant såg det inte ut.
    Men det var en väldigt likvärdig situation.

Jag menar bara att om man låter en match gå vidare trots att den ena inte intelligent försvarar sig så ska man ju även göra det på nästa match.

Visserligen var det kanske inte samma person som dömde båda matcherna, men domarna borde döma lika.

Tycker det är synd att dom bryter. Men som sagt, det var inget jättedåligt stopp. Knappast topp 50 ens av dåliga stopp. Men jag tycker man ska låta det fortgå sålänge det inte är nån fara..
    Skillnad om dom tar stryk mitt i ansiktet.. Men att få smällar på öronen/handskarna har aldrig mig veterligen skadat någon speciellt mycket genom åren.

Kan tillägga att jag tycker han var värd vinsten!.. Brown såg inte ut att ha så mycket att sätta emot, så det säger jag ingenting om.

Hall of famer

Du säger så korkade saker att du borde få ett gult kort.

Hall of famer

200+ posts utan att du har skrivit något som är så obegripligt för mig innan. Hade det här varit dina första posts hade jag hädanefter knappt ens tagit dig på allvar haze

Moderator

hasse, öronen sitter på huvudet som innehåller hjärnan och det är den man vill skydda. Det är domarnas primära uppgift i buren.

Hall of famer

En fingervisning om ett stops legitimitet är ofta hur den stoppade fightern reagerar. Brown sa inte emot alls här nästan, varför jag anser att han såg sig som besegrad och att stoppet därmed var legitimt. Övriga matcher va precis som vanligt för WEC riktigt riktigt bra. Älskar denna organisation!

Contender

jag anade väl att det skulle bli en liten mini-shitstorm när man undrar vad folk tycker om domarstoppages =). Härligt att den här galan också höll rätt hög klass, man blir nästintill aldrig besviken på WEC galorna

Champ

Quote Originally Posted by Kane
    200+ posts utan att du har skrivit något som är så obegripligt för mig innan. Hade det här varit dina första posts hade jag hädanefter knappt ens tagit dig på allvar haze
    Inte för jag förstår vad som är obegripligt med det.
    Jag konstaterar bara fakta när jag säger att domarna borde döma LIKA.
    Bryt båda eller låt båda gå vidare.

Tycker det är smått irriterande när det bedöms så fruktansvärt olika match till match..
    Det är inte bara poängdomarna som behöver ses över, utan även matchdomarna enligt mig.

Det var väl knappast en sådan match som kommer omdiskuteras forum världen över vad gäller tidigt stopp, men jag vidhåller ändå att den kunde fått fortgå en stund till..

Quote Originally Posted by ShogunRua
    hasse, öronen sitter på huvudet som innehåller hjärnan och det är den man vill skydda. Det är domarnas primära uppgift i buren.
    Ja det vet jag.. Men om man håller händerna/hanskarna på öronen och någon slår på dem så är det inte direkt så man behöver bryta en match direkt.
    Det jag däremot kan hålla med om är att Brown inte gjorde mycket motstånd för stunden.

Men vi har sett flera gånger folk som lyckats tagit sig ur liknande situationer.. Så det GÅR.

Hall of famer

om man bara ligger platt på magen och tar emot slag mot huvudet utan att man rör på sig, även om man har händerna på öronen är inte att försvara sig effektivt...

Moderator

Jag säger som bas rutten: testa att hålla handen på huvudet och ta emot en rejäl smäll och se hur mycket det hjälpte..

Champ

Quote Originally Posted by zeddiz
    om man bara ligger platt på magen och tar emot slag mot huvudet utan att man rör på sig, även om man har händerna på öronen är inte att försvara sig effektivt...
    Klart det inte är. Ingen har sagt att det är att försvara sig effektivt heller :P

Bryt en, bryt båda. Eller låt en gå, låt båda gå. Det är det jag vill åt.

Shogun, nej det är nog inte så trevlig att bli pepprad med slag mot huvudet även om man har en handske där. Men hanskarna i Wec har vad jag tycker det ser ut som en ganska tjock vaddering på ovansidan handen, så något borde det ju hjälpa tycker man..

Moderator

Dom är väl lika tjocka som i t.ex UFC?

Champ

Kanske inbillar mig. Är kanske färgen som gör det men jag tycker handskarna i UFC ser betydligt tunnare ut än i övrig MMA.
    Pride/dreamhanskarna ser också väldigt tjocka ut tycker jag.

Contender

grabbarna i WEC är ju relativt små jämfört med dom i UFC kanske det som gör att handskarna ser större ut bara ett logiskt antagande

Hall of famer

Såg på boxningsgalan på tv4sport igår. En snubbe hade röda handskar och den andra svarta, de röda såg betydligt större ut, så det måste vara någon slags illusion eller hur man nu ska uttrycka det.

Hall of famer

Rod farg borde ju reflektera mer ljus och saledes se storre ut medans svarta handskar absorberar ljus..

Page 1 of 2 12 LastLast