Då va det över. Helt klart en bra gala med bra up comming fighters.
Roger Huerta vs. Doug Evans
Huerta som är en maskin vann första matchen på tko. Trotts det va det Evans som imponerade mest på mig. Enligt mig vann han klart första ronden och vissade bra tekniker både stående och på marken. Det ska bli väldigt kul att se honom i kommande matcher. Evans vs Edgar skulle nog bli en bra match.
Floyd Sword vs. Thales Leites
Brassen Leites imponerade igen och vann på en snygg arm triangle som han tog från ryggen på Sword. Imponerade bjj skills och är helt klart något att räkna med.
Rob Emerson vs. Gray Maynard (NC)
De här va en bra match som fick ett konstigt slut. Gray vann första ronden och skadade Emrsons revben hårt. Emerson tog sig i alla fall in i andra ronden men efter en hård slam tapa han ut. Konstigt nog ser det ut som även GRay knockades medvetslös i slamen, trotts att han nekar till det dömdes matchen till en No Contest eftersom ingen fighter kunde fortsätta matchen. Tråkigt slut på matchen och om de va rätt vet jag inte. Å ena sidan verkar Gray va helt ute men å andra sidan tapade trotts allt Emerson. Jag tror i alla fall att Gray va knockad.
Brandon Melendez vs. Joe Lauzon
Melendez hängde på Joe bra i första ronden. Han gav bort ryggen vid ett flertal tillfällen men trotts det lyckades inte Joe avsluta matchen. Melendez imponerade på mig i alla fall och lyckades hamna ovanpå Joe ett par gånger. Men i andra ronden åkte han på en triangle och fick lov att tapa. Lauzon är något att räkna med helt klart.
Manny Gamburyan vs. Nathan Diaz
Och så till finalen utav TUF 5. Inte helt oväntat gick manny på enn edtagning och fick Diaz på rygg. Manny ser otroligtstark ut för viktklassen och får mig att tänka på Filho.Manny vann enligt mig första ronden som var underhållande. Andra ronden såg ut att bli likadan som första men Manny skadade sin axel i sin shoot och var tvungen att avbryta matchen. Frågan är hur matchen hade gått om inte Manny hade skadat sig. Jag tror att Manny mycket väl kan ha vunnit matchen på ett domslut. Diaz bröderna ä'r trotts allt ena tuffa jävlar som inte avslutas i första taget. Men med Mannys styrka tror jag inte att Diaz hade kunnat göra speciellt mycket på rygg.
Andy Wang vs. Cole Miller
Den näst sista matche nva en kort historia. Efter ett par slagväxlingar gick wang på en takedown som miller sprawlade bra och snurrade ut från stängslet och knockade Wang till golvet med en high kick. Han följde därefter upp med gnp och de flesta slagen träffade och domaren kände sig tvungen att bryta matchen. Wang gillade det inte men jag tycker det var ett okej stopp.
Jens Pulver vs. BJ Penn
Sen va det dags för matchen alla hade väntat på och den här gången gick det som majoriteten trodde. BJ Penn såg bättre ut än Pulver stående och på marken. Pulver lyckades ta sig ur en armbar och en triangle men på nått sätt kändes det som BJ lekte med honom och nästan släppte ut honom. I andra ronden ficj BJ Pulvers rygg och läste Jens vänstra arm med sina ben och sänkte in en RNC som avslutade matchen. Efter matchen visade båda fighterserna stor respekt för varandra och Jens frågade till och med i buren om han fick komma och träna med BJ. Storartat och repsekt fullt av två stora fighters. Tyvärr för vi nog inte se någon av dem igen i UFC LW eftersom Jens vilket jag tycker är helt rätt troligen droppar till FW och går till WEC medan BJ går tillbaka till WW. Jag hade gärna sett BJ kvar i LW där han måste va näst intill ostoppbar och ett ordentligt hot mot Sherk.
Sammanfattningsvis va det en bra gala med många fighters som kommer bli att räkna med i framtiden. De som imponerade mest på mig var Evans och Miller. Det ska bli kul att se dem igen.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote