Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 12 of 12
    Hall of famer

The Ultimate Fighter Finale

Då va det över. Helt klart en bra gala med bra up comming fighters.

Roger Huerta vs. Doug Evans
    Huerta som är en maskin vann första matchen på tko. Trotts det va det Evans som imponerade mest på mig. Enligt mig vann han klart första ronden och vissade bra tekniker både stående och på marken. Det ska bli väldigt kul att se honom i kommande matcher. Evans vs Edgar skulle nog bli en bra match.

Floyd Sword vs. Thales Leites
    Brassen Leites imponerade igen och vann på en snygg arm triangle som han tog från ryggen på Sword. Imponerade bjj skills och är helt klart något att räkna med.

Rob Emerson vs. Gray Maynard (NC)
    De här va en bra match som fick ett konstigt slut. Gray vann första ronden och skadade Emrsons revben hårt. Emerson tog sig i alla fall in i andra ronden men efter en hård slam tapa han ut. Konstigt nog ser det ut som även GRay knockades medvetslös i slamen, trotts att han nekar till det dömdes matchen till en No Contest eftersom ingen fighter kunde fortsätta matchen. Tråkigt slut på matchen och om de va rätt vet jag inte. Å ena sidan verkar Gray va helt ute men å andra sidan tapade trotts allt Emerson. Jag tror i alla fall att Gray va knockad.

Brandon Melendez vs. Joe Lauzon
    Melendez hängde på Joe bra i första ronden. Han gav bort ryggen vid ett flertal tillfällen men trotts det lyckades inte Joe avsluta matchen. Melendez imponerade på mig i alla fall och lyckades hamna ovanpå Joe ett par gånger. Men i andra ronden åkte han på en triangle och fick lov att tapa. Lauzon är något att räkna med helt klart.

Manny Gamburyan vs. Nathan Diaz
    Och så till finalen utav TUF 5. Inte helt oväntat gick manny på enn edtagning och fick Diaz på rygg. Manny ser otroligtstark ut för viktklassen och får mig att tänka på Filho.Manny vann enligt mig första ronden som var underhållande. Andra ronden såg ut att bli likadan som första men Manny skadade sin axel i sin shoot och var tvungen att avbryta matchen. Frågan är hur matchen hade gått om inte Manny hade skadat sig. Jag tror att Manny mycket väl kan ha vunnit matchen på ett domslut. Diaz bröderna ä'r trotts allt ena tuffa jävlar som inte avslutas i första taget. Men med Mannys styrka tror jag inte att Diaz hade kunnat göra speciellt mycket på rygg.

Andy Wang vs. Cole Miller
    Den näst sista matche nva en kort historia. Efter ett par slagväxlingar gick wang på en takedown som miller sprawlade bra och snurrade ut från stängslet och knockade Wang till golvet med en high kick. Han följde därefter upp med gnp och de flesta slagen träffade och domaren kände sig tvungen att bryta matchen. Wang gillade det inte men jag tycker det var ett okej stopp.

Jens Pulver vs. BJ Penn
    Sen va det dags för matchen alla hade väntat på och den här gången gick det som majoriteten trodde. BJ Penn såg bättre ut än Pulver stående och på marken. Pulver lyckades ta sig ur en armbar och en triangle men på nått sätt kändes det som BJ lekte med honom och nästan släppte ut honom. I andra ronden ficj BJ Pulvers rygg och läste Jens vänstra arm med sina ben och sänkte in en RNC som avslutade matchen. Efter matchen visade båda fighterserna stor respekt för varandra och Jens frågade till och med i buren om han fick komma och träna med BJ. Storartat och repsekt fullt av två stora fighters. Tyvärr för vi nog inte se någon av dem igen i UFC LW eftersom Jens vilket jag tycker är helt rätt troligen droppar till FW och går till WEC medan BJ går tillbaka till WW. Jag hade gärna sett BJ kvar i LW där han måste va näst intill ostoppbar och ett ordentligt hot mot Sherk.

Sammanfattningsvis va det en bra gala med många fighters som kommer bli att räkna med i framtiden. De som imponerade mest på mig var Evans och Miller. Det ska bli kul att se dem igen.

Hall of famer
    Det tog en jävla tid att få ner detta eventet men det var värt varenda timme.

Resultaten blev som jag trodde men fighterna blev inte riktigt som jag hade hoppats förutom BJ vs Jens. Fan vad smörj Jens fick både stående och på marken.

Tråkigt slut på Diaz vs Manny och jag har svårt att se Manny lyckas i UFC med en sådan skör axel, två gånger på två fighter, ser inte bra ut.

Gray var ute han visste inte var han hade röven och kunde inte ens resa sig upp, bullshit från hans sida men som Rogan sa han kanske inte kommer i håg det.

Bra event och en bra avslutning på denna grymma MMA månad, har aldrig varit med om så mycket bra MMA på en månad vilka tider vi lever i! Känns endå som bara början...

Contender
    Såg galan "live" igår, och ja.. BJ gjorde ju jobbet med råge så att säga. Han såg jävligt lean ut och det märktes att han lagt ner sig på cardio-sidan inför fighten. Jens hade i stort sett ingenting att säga till om.

Sjuka slut på de övriga matcherna, Rob Emerson vs. Gray Maynard speciellt. Gray var ju helt slut efter slam:en och ändå, när dom kollade reprisen så claimade han att han inte var knockad. Det om något måste ju vara bevis nog att någonting inte riktigt var 100%.

Synd även att Manny pajjade axeln, hade gärna sett Nate spöa honom lite mer hederligt. Manny låg ju verkligen på i första ronden, man blev nästan irriterad på hur jävla envis han var.

Bra gala iaf.

Nu vill jag ha BJ Penn vs Matt Hughes 3.

Contender
    Hudges vs Penn 3 låter spännande, men jag tror jag hellre ser penn kvar som LW

Champ
    Rob Emerson vs. Gray Maynard
    Hehe, jo jag var tvungen att garva lite när Gray knockade sig själv. Som jag gjorde när Mark Kerr gjorde samma sak i Pride häromåret. Gray såg stark ut dock och verkade ha utvecklats mer än Maynard som inte tycks ha aggressiviteten och självförtroendet som krävs för att bli nån att räkna med.

Huerta är grym! All heder åt Evans dock, det verkade som han tog slut till slut.

Leites gör en till bra match, tror inte Kampmann skulle ta honom på en retur. Saknar Kampmann jävlig mycket förresten, vill se några nordbor snart!! Bielkheden, Hansen, var är ni!!!

Lauzon har kylan som gör att han kan ändra strategier under match, bra.

Tja, alltid surt med skador. Gamburyan musklade ner Diaz, och han arbetar bra. Men han är ändå en tråkigare fighter än Diaz, som ser sjukt spe ut. Ät upp dig lite gosse! Och anlita talpedagog. Och inte så smart att klaga efter matchen på hur TUF sög, när chefen som gav dig chansen står bakom dig och tappar ansikte.

Wang, varför fick han ens en match? Hade hellre sett en retur mellan Miller och Lauzon, då den första avgjordes på illegala slag i bakhuvudet på Miller.

Jens Pulver vs. BJ Penn
    Pulver har inte tillräckligt med verktyg i lådan för att vinna över Penn oftare än han förlorar. BJ en stor egotönt med bäbisröst som sticker från buren utan annan kommentar än att hänvisa till sin hemsida. Dana White fick väl nästan hjärnblödning av ilska. Pulver anno -07 är heller inte den han var när han slog Penn, när de båda var som bäst.

Hall of famer
    Huerta är en tuff jävel. Doug imponerade dock. Vill se mer av han i UFC, kanske inte någon mästare men ändå en duktig fighter.

Thales är hård, verkar ha hur många subbar som helst och är inte rädd att ge upp en position för att avsluta. Svingar en del med. Många plus för honom.

Rob Emerson vs. Gray Maynard
    Hade hopp för Emerson i början av TUF men han blev en besvikelse. Tycker att Maynard är en tråkig fighter att kolla på. När jag satt och såg matchen kom jag att tänka på att jag inte hejade på någon av dom. Det är nog första gången det har hänt, därför kunde ju inte resultatet blivit mer passande. Maynard borde väl ha en TV hemma så han borde ju hört talas om "instant replay". Blir ju bara fånigt när han står där och gapar med falsettröst att han satt fast under Emerson. Precis, så efter han kom loss så försökte han köra in huvet i Emersons röv då eller? Var ju i alla fall så det såg ut.

Melendez chockerade och Lauzon såg mer tam ut än vanligt. Verkar som om Joe får för mycket coaching och är inte riktigt lika offensiv längre. Brandon skakade Joe några gånger och hade ett jäkligt bra defence på marken men man förstod att det inte skulle räcka hela matchen ut.

Måste säga att jag gillar Cole. Han var rätt blek i TUF men var nog ändå den fightern som gjorde mest intryck på mig. Wang var chanslös. Jag undrar om han ens hade haft en chans på marken. Spelar ingen roll hur jäkla många bälten man har om man inte kan använda huvudet när det väl gäller.

Manny gjorde en bra första rond. Nate såg ut som om han startade långsamt precis som i semifinalen. Jag hade Manny som vinnare efter första ronden men var ändå helt bergsäker på att Nate skulle ta hem matchen. Sättet han vann på var dock ganska oväntat. Ganska besviken på utgången men ändå nöjd att Nate vann då han helt klart är en roligare fighter.

Jens Pulver vs. BJ Penn
    Hoppades så jäkla mycket på att Jens skulle vinna den här matchen och åter igen gå mot strömmen. Hade helt klart BJ som favorit innan matchen. Saken är väl den att BJ inte har något att bevisa, jag vet att han är en av dom bästa i både 155 och 170. Jens är nog tyvärr en slocknande stjärna, det var väl det jag inte ville se. Skrämmande att BJ dominerade både på marken och stående. Jag håller verkligen tummarna för Jens i WEC om det nu blir av. Gillar hans typ av stil och tycker hans attityd är helt underbar.

Allt som allt ett helt ok event men med några galna och några förväntade avslut.

Hall of famer
    Alltså fan vad jag hatar Wiman, använde stängslet för att få backmount och sen slår han Geraghty i bakhuvet tills dommaren bryter. Och det vinner han på... Fyfan...

Contender
    Quote Originally Posted by Eratus
    Alltså fan vad jag hatar Wiman, använde stängslet för att få backmount och sen slår han Geraghty i bakhuvet tills dommaren bryter. Och det vinner han på... Fyfan...
    Han använder stängslet, men slår honom i sidan på huvudet, missar kanske något ibland, men inget utöver det vanliga.

Contender
    Jag gillar inte Wiman heller direkt, men det var lite spel mot ett mål.
    Alla tar tag i stängslet, irriterande, men de måste börja ta bort poäng direkt om något ska ändras.

Emerson vs. Maynard, NC bra beslut tycker jag.

Sen var det synd att itne Joe Lauzon och Cole Miller gick mot varandra. Även om de inte är stora namn ska de väl byggas upp lite chansar jag, två framtidsnamn.

Doug Evans såg kanon ut, synd att han tog slut bara.

Annars en rolig gala, synd att inte Pulver kunde få till något där i början.

Contender
    Quote Originally Posted by wesaft
    Alla tar tag i stängslet, irriterande, men de måste börja ta bort poäng direkt om något ska ändras..
    Jag tycker att en funktionär ska springa runt buren med en hammare och
    banka stenhårt på eventuellt utstickande fingar :twisted:

Contender
    bra idé
    eller elstänglse med en härlig kyss, endast vid kontakt mot utsidan.

Hall of famer
    Hehe, domaren borde dömma upp matchen genast om den som tar i stängslet har överläge. Men jag förstår också att de vill hålla fighten igång med så få avbrott som möjligt.