Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 32
    Hall of famer

The Ultimate Fighter Finale

Jag trodde inte den här galan skulle bli speciellt bra eftersom jag har vart missnöjd med hela säsongen av TUF. Men jag tycker den va ritkigt bra.

Jared Rollins vs. John Koppenhaver, va en ritkigt underhållande match. Jag förstår nu varför John kallas warmachine.

Finalen va väl dock inte så underhållande men mac vissade i alla fall klass. Det ska bli väldigt spännande att se honom i LW.

Guida vs Huerta va också jävligt bra. i två ronder satt jag och tänkte att hypade fighters alltid faller tillsut, t.ex. Gonzaga och Huston. Men Huerta visar hjärta och kommer tillbaka och avslutar Guida. Huerta bevisade en hel del i den här matchen, Guida är riktigt tuff.

Hall of famer
    Var en rätt kul final. Några riktigt hårda fighter. Skönt att Danzig visade vart skåpet skulle stå. Kan hålla med om att han var lite felplacerad TUF och kanske snarare skulle varit med den säsongen (var det 4 eller 5?) där dom hade med veteraner.

Synd att Guida torskade mot Huerta, enligt mig stod det 2-0 i ronder inför den sista. Hade Clay inte sprungit in i det där knät två gånger tror jag att han hade fortsatt dominera i tredje ronden och tagit hem ett domslut.

Champ
    Helt otroligt bra gala, tror nog detta är den bästa galan jag har sett någonsin. Varenda en av de sju matcherna jag såg var spännande och mycket underhållande(även Danzig vs Speers imo).

Roger Huerta Vs. Clay Guida
    Spännande fight från början till slut, tycker första ronden var väldigt jämn, andra ronden vann Guida men tycker att man kunde se på utvecklingen att Huerta skulle vinna tredje ronden. Båda åker på riktiga smällar men ingen av dem blir helt utslagna trots att båda var mycket nära, knät Guida får på sig ser riktigt tungt ut, fantastiskt att han återhämtar sig så snabbt efter det. Huerta klarar sig ur sina snurriga moment genom att rutinerat ta det lungt o återhämta sig, mycket fint. Väldigt imponerad och glad över slutresultatet.

Tommy Speer Vs. Mac Danzig
    Var väl egentligen ingen spänning om vem som skulle vinna men jag tycker Danzig visar hur bra han verkligen är. Lite synd att han avslutar med just brottar-dödar-greppet nr.2=RnC (nr.1=guillotine) Bra gameplan, som GSP vs Kos. Ska bli mycket intressant att se Danzig i lättvikt nu, han är ju alldeles för lätt för WW, skulle inte ha en chans mot GSP tror jag.

Jared Rollins Vs. John Koppenhaver
    Ser ut som att Rollins har bättre teknik men Koppenhaver är för stark för honom. Detta var också en match där båda var nära att bli knockade men det som vägde över för Koppenhaver är hans förmåga att ta fram sina sista krafter o explodera fastän han är jättetrött vilket jag tycker 80-90% av fightersarna saknar - grym viljestyrka.

Billy Miles Vs. George Sotiropoulos
    En till brottare som går i brottar-döds-grepp nr.2, Sotiropoulus visar fin teknik, var synd att det inte var han mot Danzig i finalen, hade varit mycket mer spännande. Inte direkt någon tvekan om vem som skulle vinna den här matchen, kanske Sotiropoulus kan göra som Danzig o gå ner en viktklass? han ser lite väl lätt/svag ut för WW.

Ben Saunders Vs. Dan Barrera
    Underhållande fight, Saunders imponerar o visar fin teknik, bra backcontrol osv. Jämnare match än förra gången, Barerra hade gjort sin hemläxa men denna gången var det ett obestridbart domslut (jag hade TUF fighten 1-1). Saunders verkar vara en intelligent fighter o han har ju dessutom verktygen för att kunna bli top10 i WW divisionen imo.

Troy Mandaloniz Vs. Richie Hightower
    Så kom vi till galans slugfest. Richie slänger lite mer okontrollerad slag där han "exposar" sig medan Troy slår mer kontrollerat o skyddar sig med axeln samtidigt. Detta var också det som avgjorde matchen, tillsammans med att Troy lyckades försvara sig mot Richies tidiga "flurry".
    Tror inte Troy kommer komma långt men kan va kul o se han lite då och då mot stående fighters, han är ju inte tillräckligt bra på marken, underligt nog.

Matt Arroyo Vs. John Kolosci
    Gillar utkomsten av denna fight, det lämnar ett litet frågetecken vad som skulle hänt i Arroyo vs Danzig matchen(även om jag är tämligen säker att Danzig skulle vunnit). Lite tjatigt kanske men fin teknik av Arroyo, ska bli kul att se honom igen den enda förutom Danzig som går obesegrad från TUF.

Bästa MMA-galan jag sett, ska bli roligt att se Mac Danzig, George Sotiropoulos, Ben Saunders, Matt Arroyo och såklart Huerta igen för o se hur långt de kan komma.

Champ
    Huerta - Guida var höjdpunkten, riktigt underhållande match! Guida är underbar att skåda i markdelen men är för dålig stående för att kunna ta det sista steget i divisionen. Gjorde iofs en riktigt skön shoot-fint i slutet på andra ronden där Huerta går bort sig total och är nära att bli knockad, men överlever ronden. När Guida sedan får en närbild av Huertas knä är matchen i praktiken slut.

Annars var galan riktigt underhållande, många av fightersen bjöd till och visa kämparglöd och hjärta trotts begränsade kunskaper. Imponerande av Danzig att lyckas ta ner Tommy och därifrån var det bara en formsak. Synd att Mitchyans match inte visades men den var bara en halv minut lång =)

Champ
    Helt underbar gala, innehöll verkligen alla aspekter av bra mma!

Enda matchen ja inte gillade var Arroyo vs Koloscki, tyckte John inte utnyttjade sit standup alls. Han slängde ett par värdelöst vilda haymakers bara.

Contender
    Det blev en klart sevärd och underhållande final detta året. Klart över förväntan får jag säga.

Jag gillar helt klart Ben Saunders. Bra stående fighter som uppenbarligen kan försvara sig. Vill helt klart se honom mot mer meriterat motstånd.

Fighterna mellan Mandaloniz vs Hightower och den mellan Koppenhaver vs Rollins var helt klart roliga att titta. Fyra fighters med riktigt stora hjärtan.

Finalen mellan Speer och Danzig var väl inte mycket att snacka om. Danzig är en klass bättre och det skall bli intressant att se vad han kan göra när han går ner en viktklass.
    Speer kan bli farlig med rätt träning, han är ung och har framtiden framför sig.

Main Eventet var en riktigt bra fight. Huerta hade stora problem i två ronder och var lite illa ute. Men han kom igen riktigt rejält i sista ronden.
    Riktigt kul att han vann. Skall bli kul att följa El Matador, gillar honom skarpt.

Hall of famer
    skitsynd att guida torska gillar verkligen inte huerta. hoppas han får möta frank edgar, där tror jag han är chanslösm. huerta såg sämre ut än jag trode och hade riktigt svårt stående, guidas tempo är helt sanslöst.

Up and coming
    Denna gala var helt grym!!!

Mac Danzig vs Tommy Speer var den kanske minst underhållande matchen pga att Mac är i en klass för sig.

Koppenhaver säger jag bara, vilken fighter, han lyckades reversa J-Rocs mount med en kraftansträngning som heter duga....Vet själv hur det är när man verkligen är helt slut, man känner att detta går inte, kan inte ens lyfta händerna....Att han i det läget lyckas vänta på steken o svinga iväg ett par slag visar på stort hjärta. Hoppas han kommer till ett bra camp och får fler chanser i UFC snart i sin karriär.

Sedan har vi ju favoritmatchen, Clay Guida vs Roger Huerta!
    Jag är Huerta & Guida Fan, Clay är en fighter som man vill se fightas oavsett vem han möter, som Joe Rogan sa: Aldrig en tråkig fight med honom. Sedan har vi Huerta, folk säger att han inte blivit testad etc, visst, det kanske han inte hade...men killen har ändå bara 1 förlust, han är ju ingen duvunge precis!

Jag menar, Clay har förlorat mot Tyson Griffin och Din Thomas men båda de matcherna var på decision, Huerta knockade Clay!
    Skulle inte säga att knät var tur heller då Clay i princip tradade slag i ett par sekunder för att sen shoota....Detta uppfattade Huerta som gång på gång försökte få in spark/knä varje gång han shootade, tillslut fick han in ett fint knä!

Kommer bli grymt att följa Huertas utveckling mot titeln? (kanske lite optimistiskt men jag tror han har kapaciteten, behöver bara fila på lite saker.)

Det enda Guida behöver fila på är det stående, men är det bara jag som tyckte att hans hår var ivägen när dom stod o slog sina 1-2 kombinationer.

Huertas slag såg ut att ta lite mer och det kanske beror på att Guida inte såg vissa av slagen....aja hade det stört honom hade han säkert rakat av sig allt....men tänk er själva, han böjer sig ner och ska shoota, han har ju alltid något hår vid ögonen hängandes...Nu hade ju detta knä som Huerta skickade iväg skadat honom lika mycket oavsett frisyr men känns som han inte ser alla slag/sparkar. :?

Hall of famer
    Som sagt - bra gala

Ett par saker. Warmachine svepte J-Rock i guard till mount.

Huerta vann väl på RNC om jag inte minns fel även om knät satt rejält.

Guida vs Danzig. Då får Mac något att bita i.

Up and coming
    Ett par saker. Warmachine svepte J-Rock i guard till mount.
    Jajjamen, sa samma sak fast med andra ord

Du tar upp en intressant matchning jesperg, Mac Danzig vs Clay Guida, tror ju inte att Mac har så mycket att hämta mot Guida i nuläget, möjligen om Mac kommer till ett bra/bättre camp så han utvecklas ännu mer så vet man ju aldrig. (Kanske det du menade iofs )

PS. Vet inte om han är i något supercamp i nuläget, men extreme couture låter väl inte fel [/quote]

Champ
    Tror Danzig klarar sig bra mot Guida, Danzig är en tänkande, smart fighter som säkert kan koka ihop en bra gameplan. Det samma kan man tyvärr inte säga om Guida som kör till game oavsett vad som händer.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by NuKa
    Koppenhaver säger jag bara, vilken fighter, han lyckades reversa J-Rocs mount med en kraftansträngning som heter duga....
    Menar inte att vara dryg men vill komma till botten med detta :wink:
    Jag tycker inte man kan uppfatta det som annat än att du skriver att J-Rock hade mountat Warmachine, och sedan reversar Warmachine denna mount. (Då hamnar man ju i den andres guard)

Men i själva verket var ju J-Rock i Warmachines guard, då svepte Warmachine J-Rock och hamnade mountad på honom och avslutade matchen med slag mot huvudet.

Nån mer än mig som tycker Guida är en riktig caveman? :roll: Han är riktigt grym faktiskt. Men jag håller inte med om att han är så dålig stående (som några sagt ovan), jag tycker att han gav matadoren bra motstånd stående.

Vilka fina sparkar Huerta har vill jag tillägga, De kändes nog för Guida även om han blockerade de flesta bra.

Up and coming
    Jo, det har du rätt i, Danzig är en tekniskt väldigt duktig fighter men jag tror att Guidas tempo kommer ta kål på honom, antingen får man vara i superform eller så får man se till o knocka killen...

Och jag har svårt att tro att Danzig kan komma undan att bli nertagen i en match mot Guida! Iofs kan han ju få till ett knä som Huerta gjorde för att få honom "groggy"

Sedan vet jag inte exakt hur bra Danzig är på marken liggandes under Guida som poundar med allt han kan , dubbel-hammerstrike etc

Jag tror iaf inte att Mac har någon vidare chans i nuläget mot Clay, men jag har inte sett några matcher med Mac heller, bortsett från TUF.[/b]

Up and coming
    ooj, sorry gubbar, nu fattar ja va ni menade

E den klassiska måndags-segheten som infallit, jag hade för mej att J-roc hade mountat Koppenhaver...fy fan va korkad man kan vara ibland...

Krävdes 2 pers för att jag skulle fatta

haha aja nu fattar jag iaf!

Nån mer än mig som tycker Guida är en riktig caveman?
    Agree, skulle itne vilja möta han i en mörk gränd, eller i en mörk grotta

Hall of famer
    Tycker synd om Guida, han ar alltid sa javla bra och torskar anda.
    Oavsett hur det gar for honom ar han nog min fave fighter i UFC just nu.
    Det ar alltid underhallning nar han fightas.

Moderator
    Mycket bra gala, även om jag tycker att Danzig verkar vara den enda TUFaren från säsong 6 som verkar ha nåt att hämta i UFC. Kanske även Tommy om han får åka och träna på ett riktigt bra camp. Ett par väldigt roliga matcher dock, J-rock vs Warmachine vilket jävla krig. J-rocks armbågar från guard såg riktigt ruskiga ut jag satt bara och väntade på att han skulle spräcka skallen på Koppenhaver. Trist att han förlorade jag tycker faktiskt att han hade matchen även om han låg underst mest..

Föga förvånande att Danzig tog hem finalen men jag hoppas att man får se mer av Tommy Speer. Alla matcher var ju dock bara uppladning till kvällens mainevent, jag pratar om det totala jävla Kriget mellan Guida och Huerta!
    Jag Älskar att se Guida slåss han är helt otrolig alltså även om han ser ut precis som man tänker sig en grottmänniska. ... Och jag tycker så jävla synd om honom alltid gör han superbra matcher och alltid förlorar han =/ .. Han dominerade Huerta både i rond 1 & 2 ärligt talat. Slagväxlingarna var ganska så jämna även om Huerta kanske fick in nån smäll mer men det var sannerligen Guida som kontrollerade hela matchen. Tog ner Guida som han behagade och fick ju in ett par riktigt fina träffar...bl.a den där uppercutten efter att han fejkade en shoot. Trist att han dök ner på Huertas knä och blev rocked as a mutha' . Annars hade han tveklöst vunnit 30-27!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

MKP
    MKP is offline
    Up and coming
    Guida är en jävligt bra fighter och det är bättre att förlora med flaggan på topp än att vinna på ett fegt sätt. Knocka eller bli knockad.
    Danzig är en bra fighter men annars är han en idiot det såg man i ultimate fighter. Mac kommer att bli Guida´s lilla bitch som han tar ner i grottan och myser med.

Rookie
    Guida är underhållande att se på men jag har inte riktigt
    förstått varför alla ska ogilla Huerta. Är det SI grejen eller?
    Killen fightas riktigt smart, orkade och tålde att bli dominerad
    de två första ronderna på mattan. Sen avslutar han stenhårt
    i tredje. Knappast tur.

Champ
    jävligt skön match hurta vs guida, förstår inte va sprawl kunskaperna tog vägen för el matador .. dom kom i 3e ronden, men han sprawla väl inte en enda gång innan de va? guida va grym i wrestling momentet. båda fajters e fan kung å se på blir alltid sjysta fajter.

MKP
    MKP is offline
    Up and coming
    Quote Originally Posted by Jodde
    Guida är underhållande att se på men jag har inte riktigt
    förstått varför alla ska ogilla Huerta. Är det SI grejen eller?
    Killen fightas riktigt smart, orkade och tålde att bli dominerad
    de två första ronderna på mattan. Sen avslutar han stenhårt
    i tredje. Knappast tur.
    Nej för fan d ingen som ogillar Huerta han e en riktigt bra och rolig fighter att se på.

Up and coming
    Jag tror helt enkelt att många tycker att han fått många "lättare" fighter och ändå blivit hypad som om han vore bäst i LW...Känner att det är lite som med Brandon Vera på något sätt, fast Huerta klarade sitt första riktigt stora test.

Men känns bra att han nu fått möta Guida, ska bli intressant o se vem han får möta härnäst, kanske Edgar, Kenflo? tror det dröjer innan han får titleshot iaf (som han ber om) pga Sherks avstängning samt att vinnaren mellan BJ Penn vs Joe Stevenson till att börja med får möta Sherk.

Skulle verkligen vilja se Huerta vs Sherk någon gång i framtiden, oj oj oj vilken fight det skulle bli :twisted:

Contender
    Quote Originally Posted by NuKa
    Jag tror helt enkelt att många tycker att han fått många "lättare" fighter och ändå blivit hypad som om han vore bäst i LW...Känner att det är lite som med Brandon Vera på något sätt, fast Huerta klarade sitt första riktigt stora test.

Men känns bra att han nu fått möta Guida, ska bli intressant o se vem han får möta härnäst, kanske Edgar, Kenflo? tror det dröjer innan han får titleshot iaf (som han ber om) pga Sherks avstängning samt att vinnaren mellan BJ Penn vs Joe Stevenson till att börja med får möta Sherk.

Skulle verkligen vilja se Huerta vs Sherk någon gång i framtiden, oj oj oj vilken fight det skulle bli :twisted:
    Chansen finns ju att Sherk får gå direkt på titelmatch, men om han inte får det vore det ju på sin plats att matcha honom och Huerta om vem som får upp och fightas emot den som vinner av BJ och Joe Daddy.

Up and coming
    Chansen finns ju att Sherk får gå direkt på titelmatch, men om han inte får det vore det ju på sin plats att matcha honom och Huerta om vem som får upp och fightas emot den som vinner av BJ och Joe Daddy.
    Precis Mange, You read my mind!
    Tycker att t ex Huerta eller nån borde få chansen mot Sherk innan han får gå på titeln igen, annars är det som jesperg sa (i en annan tråd), samma sak för Sherk oavsett om han hade blivit strippad av titeln eller ej.

UFC kanske gjorde så här för att visa kritikerna att dom kan strippa Sherk, att han inte är nån "gullunge" till Dana...Men i själva verket är det samma scenario nu som tidigare.

Hall of famer
    Så här mycket tjänade grabbarna när finalen av The Ultimate Fighter 6 avgjordes.

-Roger Huerta: $38,000
    -Mac Danzig: $16,000
    -Clay Guida: $11,000
    -Tommy Speer: $8,000
    -Jon Koppenhaver: $16,000
    -Ben Saunders: $16,000
    -George Sotiropoulos: $16,000
    -Dan Barrera: $8,000
    -Billy Miles: $8,000
    -Jared Rollins: $8,000
    -Matt Arroyo: $16,000
    -Troy Mandaloniz: $16,000
    -Roman Mitichyan: $16,000
    -Jonathan Goulet: $14,000
    -Richie Hightower: $8,000
    -John Kolosci: $8,000
    -Dorian Price: $8,000
    -Paul Georgieff: $8,000
    Källa:
    http://www.sportal.se/sport/fightnytt/mma/65718

Moderator
    Jävligt dåligt att Danzig fick mer än Guida. Är siffrorna med vinstbonus inräknad eller inte?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Verkar vara så här
    Roger Huerta: $38,000 (varav $19.000 vinst bonus)
    -Mac Danzig: $16,000 (varav $8.000 vinst bonus)
    -Clay Guida: $11,000
    -Tommy Speer: $8,000
    -Jon Koppenhaver: $16,000 (varav $8.000 vinst bonus)
    -Ben Saunders: $16,000 (varav $8.000 vinst bonus)
    -George Sotiropoulos: $16,000 (varav $8.000 vinst bonus)
    -Dan Barrera: $8,000
    -Billy Miles: $8,000
    -Jared Rollins: $8,000
    -Matt Arroyo: $16,000 (varav $8.000 vinst bonus)
    -Troy Mandaloniz: $16,000 (varav $8.000 vinst bonus)
    -Roman Mitichyan: $16,000 (varav $8.000 vinst bonus)
    -Jonathan Goulet: $14,000 (varav $7.000 vinst bonus)
    -Richie Hightower: $8,000
    -John Kolosci: $8,000
    -Dorian Price: $8,000
    -Paul Georgieff: $8,000

Har nu bara tagit siffrorna Niclas postade o gjort om lite.

Alla som TUFare som vann fick $16.000(förutom Goulet?) och alla som förlorade fick $8.000. Guida förlorade sin match och hade säkert då fått $22.000 om han vunnit. Fortfarande för lite jämfört med TUFarna anser jag - dock kanske man ska ta hänsyn till att TUFarna har gått 1-2 matcher utan pay under showtiden.

Page 1 of 2 12 LastLast