Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    President
    Blog Entries
    30

UFN 24 Nogueira vs Davis resultaten

UFN 24 resultaten
    . Hela galan gick lite som förväntat och utan att säga för mycket då jag bara såg huvudfighterna denna gång. Fick en stor besvikelse när jag såg UFN 24 resultaten. Bruce Leroy fick aldrig sin glow =/ och så var ännu en brasiliansk Pride veteran besegrad av en ung nykomling, generationsskiftet fortsätter . Hela galan kändes som en ganska seg historia och skönt att Amir vann en tung vinst
    Nog borde ha fått in en smäll och stoppat Davis tråkbråk. Hur bra är Phil Davis?

Main Card
    Phil Davis besegrade Antonio Rogerio Nogueira via enhälligt domslut
    Anthony Johnson besegrade Dan Hardy via enhälligt domslut
    Amir Sadollah besegrade DaMarques Johnson via TKO - Rond 2, 3:27
    Chan Sung Jung besegrade Leonard Garcia via submission (twister) – Rond 2, 4:59

Undercard
    Mike Russow besegrade Jon Madsen via TKO (läkaren stoppade) – Rond 2, 5:00
    Mackens Semerzier besegrade Alex Caceres via submission (rnc) – Rond 1, 3:18
    John Hathaway besegrade Kris McCray via delat domslut
    Michael McDonald besegrade Edwin Figueroa via enhälligt domslut
    Christian Morecraft besegrade Sean McCorkle via submission (guillotine) – Rond 2, 4:10
    Johny Hendricks besegrade T.J. Waldburger via TKO (slag) – Rond 1, 1:35
    Aaron Simpson besegrade Mario Miranda via enhälligt domslut
    Nik Lentz besegrade Waylon Lowe via submission (guillotine) – Rond 3, 2:24

Last edited by KanoBlack; 03-27-2011 at 03:34 PM.

Hall of famer
    Håller helt med att det var en ganska seg gala. Jag gillar nästan aldrig när domslut avgör matcher.

Moderator
    Jag hade roligt iallafall

Fantastiskt av jung att avsluta med den första twistern i UFC. snacka om oväntat! Jag tyckte dock att Garcia gjorde riktigt, riktigt bra ifrån sig i att hålla sig till gameplan till skillnad från hur det brukar se ut.

Sadollah visar prov på överlägsen rutin i sin vinst men jag blev överraskad av hur bra johnson ändå gjorde ifrån sig. Jag hade faktiskt dömt ut honom på förhand i den här matchen.

Johnson gör rätt i att brottas med Hardy men det blev inte en såpass rolig match som det kunde bli. johnson började bra och såg nästan ut att kunna avsluta matchen där i första men efter att han inte lyckades med det gjorde han ju helt rätt i att brotta hem ett domslut. Hardy är en tuff jävel och man väntade sig ju inte en klapp även om han såg ut att få nacken bruten i slutet av matchen. Roligt att johnson fick göra en lyckad comeback men trist för hardy att petas ännu längre ner.

Nogueira gjorde ett otroligt jobb i att fjärma sig från davis nedtagningar men det kändes som en tidsfråga innan han skulle lyckas, herr underbar. Väl nere såg matchen ut ungefär som den gjorde stående. Nogueira försvarade sig och kontrade bra men hade inte en tillräcklig offensiv för att egentligen plocka några poäng. Det var misstaget som kostade honom matchen. Han attackerade aldrig.

Jag tror att Davis är riktigt bra, inte riktigt som Jon Jones men med samma typ av atletisk förmåga.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Jag är lite mittemellan Shogun och TXS efteranalys av UFN 24 på expertbloggen, Kan inte riktigt bestämma mig om Jones framfört gör att man tror samma sak om Davis som inte imponerar på något stort sätt. Hardy får nog en sista chans och Dana bekräftade att han fortsätter i UFC då frågan kom på tal

Champ
    Hardy har blivit sönderläst..

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Hardy har blivit sönderläst..
    Ja, det är risk för det. Han är i alla fall alldeles för ensidig för att nå en titelfight igen.

När det gäller Phil Davis är jag väldigt skeptisk. Han har styrka, brottning och atletisk förmåga. Och stående har han power, men kass teknik. Tror inte det räcker hela vägen. Ska bli intressant att se vem han får möta nästa gång. Forrest kanske?
    Last edited by TXS; 03-27-2011 at 09:52 PM.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Tror Hardy står sig jäkligt bra mot många om han bara utvecklar sin brottning lite, vi fick ju se prov på att han kan attackera från rygg nu iaf.

Håller med TXS om Davies, han har fysiken och bra(sämre än väntad) brottning. Tror inte han kommer så mkt längre på de han har nu. Men vi får se.

Btw, någon annan än jag som såg post fight presskonferensen efter Davies vs Gustafsson? Var ju någon som redan då började snacka titel med Phil vilket kändes helt sjukt

Hall of famer
    Så jäkla coolt att den koreanska zombien drog ut Garcia med en Twister! Lätt att han kommer vinna en Bazzie senare i år.

Hall of famer
    Koreanska Zombien är nog min absoluta favorit i UFC just nu, fyfan vad underhållande och grym han är!

Phil Davis är ganska sopig, han har blivit utbrottad av både Gustafsson och Nogueira nu... Hoppas att han blir knockad i nästa match.

Champ
    Ja inte känns Phil Davis som nån som kommer va mästare direkt.
    Det riktigt lyser tråkbrottare av honom.

Koreanska Zombiens Twister förgyllde hela galan.. Satt med ett brett leende hela tiden efter den där.. Så otroligt skön.

Att Dan Hardy ens varit i en titelmatch mot GSP är för mig helt obegripligt.
    Han kan göra underhållande matcher, det ger jag honom, men denna var inte en sådan.

Amir Sadollah är lite svårtippad. Han har ju uppenbarligen skön teknik och grym muay thai, men jag ser honom inte mot nån topp tio motståndare det här året direkt.
    Men man vet inte vad dom hittar på.

Hade det inte varit för Twistern så hade den här galan varit en riktig skräpgala.

Hall of famer
    Såklart coolt att se en twister i Ufc, men de borde börja matcha lite roligare nu imo.
    lite strikers vs tkwdo och slugger brottare ala dan hendo "hammerson".
    kanske blir bättre med fler lättviktare men de tråkiga galorna blir mer och mer frekventa.