Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 24 of 24
    Champ

UFC On Versus - Hardy vs Lytle - Resultat

Grym gala!
    Varje match var riktigt underhållande, och jag snabbspolade inte en sekund, vilket tyvärr sker ofta numera.

Riktigt skönt för Lytle att få vinna sin sista match.
    Lite tråkigt, han är en störtskön karaktär och fighter, men kul att få vinna sista som sagt.

Ben Henderson imponerar stort. Vet att han är grym, men att dominera Jim Miller sådär, det var imponerande.

Synd att Oliviera förlorade, men jag tror på honom. Cowboy var dock grym.

Amir åkte på däng, men tycker inte han ska skämmas för det.

* Chris Lytle def. Dan Hardy via submission (guillotine choke) – Round 3, 4:16
    * Ben Henderson def. Jim Miller via unanimous decision (30-27, 29-28, 30-26)
    * Donald Cerrone def. Charles Oliveira via TKO (strikes) – Round 1, 3:01
    * Duane Ludwig def. Amir Sadollah via unanimous decision (29-28, 29-28, 29-28)

Moderator
    Rackarns vilken afton!!

Ludwig läxade upp sadollah i muay thai, inga konstigheter - han är ju RÄTT SÅ rutinerad Sadollah kommer tillbaka bättre igen som vanligt antar jag.

Cerrone visar ungtuppen oliveira vart skåpet ska stå. Jag tycker att det var skitkul att få se cerrone vinna igen. Jag tror på att oliveira är ett framtidshopp men en förlust så tidigt i karriären och så ung mot nån som cerrone gör ingenting. I bästa fall gör det honom bara ännu bättre i framtiden!

Huvudmatcherna levererade ju med BRAVUR!! herregud..

Benson Henderson som jag alltid har hyllat fullkomligt krossade stornamnet jim miller som beskrevs som nästa titelutmanare osv osv. Fantastisk insats av henderson som totalt stängde ner miller och gav honom en rejäl jävla omgång. Henderson vs guida om nästa titelchans någon?

Huvudmatchen i UFC som blev en boxningsmatch sen då .
    Även om man är en grym striker är det korkat att Boxas med lytle som är hård som sten och har erfarenhet från proffsboxning. Hardy träffade dock fint två gånger i andra ronden och skakade lytle som tog sig tillbaka in i matchen på rutin och erfarenhet.
    Att lytle slutar är en stor förlust för mma men jag tycker att det är ett riktigt ärbart beslut av familjepappan och brandmannen som har haft en proffskarriär i världens största organisation som fritidssysselsättning! Sjukt snyggt avslut också, man ser att lytle är lika vass på mattan som han är med lädret.
    Hur hade ni poängsatt matchen om det gått till domarna? jag hade den 29-28 lytle.
    lytle vinner 1 & 3e och andra blir oavgjord.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag sa ju att Ben skulle krossa Jim!

Jag poängsatte även 29-28. Gav nästan Lytle alla tre ronder faktiskt. Men iochmed de fina träffarna i andra velade jag.
    Undrar vart Hardy hamnar nu? Han förlorar konstant, vet ej vad som hänt med han efter förlusten mot GSP. Tror han förlorat gnistan

Champ
    Riktigt bra gala, men oj vad jag fick äta upp mina ord!
    Miller - Henderson var den bästa fight jag sett på länge, ett riktigt bra exempel på en MMA-fight.

Hardy såg slö och omotiverad ut

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Henderson vs guida om nästa titelchans någon?
    Ja, absolut ShogunRua. Det låter logiskt och jag tror att det kan bli en suverän match. Guida är nästan alltid grym och nu visade Henderson vad han är kapabel till.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Spammar säkert
    Jävligt bra gala! Som ni säger var i princip alla fights som sändes skitbra, och jag kan även rekommendera Bruce leeroy vs Jim Hettes, riktigt underhållande markstrid där.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Har fortfarande svårt att se varför UFC behåller Dan Hardy, trots fyra raka förluster? Det är iofs en av mina favoriter men han gjorde inga stordåd mot varken GSP, Condit eller Johnson. Att det skulle bli sluggfest mot Lytle var ju inte oväntat, och ändå förlorade Hardy...

Har lite svårt att se vem som blir Hardys nästa motståndare? Serra??
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Men sa inte kommentatorerna att vinnaren av Ben Henderson och Jim Miller skulle få möta vinnaren av Maynard vs Edgar?
    Annars är precis som ni säger Clay Guida vs Ben Henderson det logiska valet.
    Där hoppas jag verkligen Ben sätter Snickaren på plats! Gillade honom i början av hans karriär men sen vet jag inte vad som hände, avskyr honom nu. Men jag både tror och hoppas att Ben tar det.

Att Dan Hardy är kvar är väl bara för att Dana & Co statuerar exempel. Dom har hellre kvar förlorare som gillar att sluggas, medans dom gör sig av med passiva fighters som vinner nån match då och då på decision.

Jag håller helt med dom, hellre Dan Hardy än Jon Fitch ALLA gånger! Jon Fitch må vinna, men han är ju så tråkig så man spyr på fanskapet.
    Jag tror det är precis det Dana vill visa genom att behålla honom.

President
    Blog Entries
    30
    inte sett galan an och spoilade for mig sjalv pga av nyfikenhet.
    fan vad jag vill se den och blev annu mer taggad efter txs analys samt denna trad..men har usel uppkoppling pa sunkhotellet i barca sa far vanta till torsdag natt nar jag ar tillbaka i sthlm igen!
    mera MMA !!

Hall of famer
    Härlig gala! Det är sällan jag står upp och applåderar för mig själv i vardagsrummet (det blir också allt mer sällan) Men när Lytle fick Hardy att tapa var det ett sånt ögonblick. Lytle blev aldrig någon champ eller top contender man han gick ut ur UFC som en vinnare, något han förtjänar eller allt han bjudit oss fans på.

Henderson vs Miller va galet bra. Henderson straffade Miller rejält i alla hans submission försök. Jag tror jag känner likadant nu som alla "hardcore UFC fans" kände sig när alla Pridestjärnor kom till UFC och fick stryk. Jag har alltid varit ett sjukt stort fan av WEC. På den nivån att jag såg mer fram emot WEC än UFC. Så jag tycker att det är grymt kul att de lätta grabbarna från WEC kommer in till UFC och visar att de hör hemma där. Jag har sagt det förut men jag förstår inte hur alla kan värdera tungvikt så högt, fan de lättare viktklasserna är så mycket roligare att titta på, teknik, tempo och uthållighet av en helt annan nivå.

Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Henderson vs guida om nästa titelchans någon?
    Varför inte ge Guida nästa titelmatch och köra Henderson vs Showtime 2 istället?

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    inte sett galan an och spoilade for mig sjalv pga av nyfikenhet.
    fan vad jag vill se den och blev annu mer taggad efter txs analys samt denna trad..men har usel uppkoppling pa sunkhotellet i barca sa far vanta till torsdag natt nar jag ar tillbaka i sthlm igen!
    Vi lider med dig Kano! Alltid surt att begränsas av sunkiga datorer/uppkopplingar. Galan var riktigt bra - du har något att se fram emot.

Hall of famer
    Kul att Ludwig vann, trist att Henderson vann.

Kul att Ed Herman vann också. Gillar verkligen folk som inte bara ligger och håller i sin motståndare när de ligger på rygg utan konstant jobbar på submission, vilket Herman gjorde och i slutändan lönade det sig.

Synd att Volkmann inte lyckades submitta Castillo, men kul att han vann.
    Också kul att Hamman kunde vinna mot en så bra motståndare som CB Dollaway (sarkasm! men ändå kul att han vann).

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag blev seriöst lite mörkrädd av Henderson vs. Miller-fighten. Jag trodde inte att det var möjligt att dominera Miller sådär, inte efter att ha sett honom köra över så många i rad själv. Henderson kommer definitivt att slåss om titeln snart, och då kommer Edgar/Maynard få problem. Hoppas att Gilbert Melendez hoppar av Strikeforce och kommer till UFC för att slåss om bältet också, det skulle göra min dag!

I övrigt ett bra kort, Lytle fick ett värdigt avslut på karriären och det enda som verkligen suger med eventet är att Hardy högst sannolikt inte kommer att slåss för UFC på väldigt länge nu, om ens alls.

Edit: Jag tar tillbaka det, läste att Hardy tydligen INTE får kicken.
    Last edited by toelock; 08-20-2011 at 11:37 AM.

President
    Blog Entries
    30
    fyfan vad bra benson var
    grym fight! Vilken kondition ben kom ut med! nu har jag bara sett den fighten men den var grym.
    han har nog en fight till innan titelchansen och lutar säkert åt guida
    Last edited by KanoBlack; 08-20-2011 at 11:30 AM.
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    28
    Neeej, inte Guida! Henderson vs. Melendez!! Det skulle flyga nävar, armbågar och tänder över hela arenan.

Moderator
    Ja guida har verkligen tappat både fans och fight på sistone. Jag skulle gärna se henderson göra upp med guida om försteutmanarplatsen dock, känns som att henderson kan matcha guida och mer därtill
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ja guida har verkligen tappat både fans och fight på sistone. Jag skulle gärna se henderson göra upp med guida om försteutmanarplatsen dock, känns som att henderson kan matcha guida och mer därtill
    varför har han tappat? kommer inte han från en vinst om jag inte misstar mig

Moderator
    Jag menar att han har tappat mångas intresse och jag personligen tycker att han har "tappat" som fighter. Guida var en av mina absoluta favoriter men jag tycker inte alls om sättet han fightas längre. Däremot så vinner han så tappat några matcher det har han inte.

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag kan bara minnas att Guida grindar, men när man kollar tillbaka så är det faktiskt rätt så tätt med submission. 3 av hans senaste 4 vinster har kommit via submission.

Hall of famer
    Jag kan tycka det är synd att han tappat fans... Tror dock inte på det själv. Iallafall inte i USA.
    Tycker det är synd att han tappat bland svenska fans. Jag menar, enda skillnaden nu mot förr är att han inte längre låter ödet styra, utan faktiskt försöker vinna matchen.
    Det är inte "Knock or get knocked trying" längre.

Champ
    Han (Guida) flamsar ju runt som en vilsen apa i buren och slänger med det där jävla håret.
    Har lite svårt att sätta fingret på exakt vad det är jag retar mig på, men hans första matcher i UFC gillade jag verkligen, då tyckte jag han underhöll.
    Nu för tiden tycker jag bara han flänger runt och studsar ungefär som fjanten Rashad Evans gör.
    Var väl nån match sen då till och med Joe Rogan undrade vad Guida pysslade med. Minns inte exakt matchen. Men den var början till ett litet Guida-hat för min del.

Champ
    Blog Entries
    28
    Älskar hans energi och personlighet, han verkar vara en riktigt trevlig prick. Men tvivlar på att han kan ta en titel, faktiskt.

Moderator
    Det var matchen mot Gomi då han första gången visade upp sin nya capoeira-stil som rogan undrade om han var klok i huvudet.
    Jag gillade guida innan, han var ingen expert på boxning eller bjj men han kom för att fightas och slogs i ett ursinnigt tempo för att förgöra sin motståndare. se matchen mot huerta. Han slåss inte så längre.

Champ
    Blog Entries
    28
    De flesta som kan brottas har blivit riktiga tråkmånsar.