svårdömt......galna snubbar iaf, hade danzig fått 10 sek till på sig så hade Wyman somnat, klart han gav tummen upp han visste nog att det bara var -5sek kvar
svårdömt......galna snubbar iaf, hade danzig fått 10 sek till på sig så hade Wyman somnat, klart han gav tummen upp han visste nog att det bara var -5sek kvar
yamazaki har gått ner rejält i mina ögon denna gala
rumble var flera klasser bättre, fan vad stark han ser ut att vara
ovanligt många domar missar håller med
iofs hade yamazaki johnssons rygg ivägen så han kunde inte se om killen tuppa av eller om han fortfarande var vaken,,,, och aavisst 90% chans att hans skulle blivit knockad med lite brutal GnP men det får vi aldrig veta![]()
kom igen nu struve, lång och babyface som mig är han en liten idol för mig =)
hahaha, barry försökte sig på ett flygande knä mot struves ansikte!!
hhahaha ja de såg kul ut,
men iaf
JAAAAAAAAAAAAAA jag älskar mina långa ben höll jag på o säga..... struves långa ben![]()
Tackar :P oj jävlar. måste väl va typ ett av de högsta oddsen hittils?
btw, bettson vägrar att regga mig då jag redan tydligen har et konto där och jag orkar inte maila o rodda tillbaka mina inloggningsuppgifter, men hörde att nån ny "svensk?" betting sida har börjat med ufc betting vet du vilken ?
snabbt går de![]()
rond 3 och cruz börjar se gasad ut? än så länge leder han i mina ögon iaf i poäng...
suck....detta jag inte gillar med de lättare viktklasserna när de kommer till bältesmatcher. Missförstå mig inte, finns inte mkt roligare än att se 135-155'are slugga loss med deras fart/teknik/grappling/cardio.....
Men när de kommer till bältesmatcherna så vet mästarna att dom inte blir knockade lika lätt som dom i de tyngre viktklasserna, och då kör dom "safe" istället... precis som Cruz ikväll när han märlte att han börja bli trött i rond 3 och Johnsson var mkt piggare, då körde Cruz på takedown så fort han fick chansen och ännu en gång fick vi se en match med lättare killar gå 5 ronder.... ända undantaget är väl José Aldo. Fan t.o.m GSP kör ju bara safe. Man måste upp till mellanvikt för att få se roliga bältesmatcher. Detta är ju då iofs min personliga åsikt.
Nu får man se fram emot Aldo-Florian, Hendo-Shogun, Brock-Uberreem, Maia-Santiago, BJ-Diaz och Kongo-Mitrione. Dessa är matcher med underhållningsvärde!![]()
en intressant tanke som jag själv inte tänkt på tidigare.
Jag lyckades somna mitt i andra ronden så jäkla uselt.
UFC live 6 resultaten
Huvudkort (visades på Versus):
Dominick Cruz besegrar Demetrious Johnson via enhälligt domslut (50-45, 49-46, 50-45)
Stefan Struve besegrar Pat Barry via submission (triangel) – Rond 2, 3:22
Anthony Johnson besegrar Charlie Brenneman via TKO – Rond 1, 2:49
Matt Wiman besegrar Mac Danzig via enhälligt domslut (29-28, 29-28, 29-28)
Preliminärt kort (visades på Facebook):
Walel Watson besegrar Joseph Sandoval via TKO – Rond 1, 1:17
Josh Neer besegrar Keith Wisniewski via TKO – Rond 2, 5:00
T.J. Grant besegrar Shane Roller via submission (armbar) – Rond 3, 2:12
Mike Easton besegrar Byron Bloodworth via TKO – Rond 2, 4:52
Paul Sass besegrar Michael Johnson via submission (heel hook) – Rond 1, 3:00
Yves Edwards besegrar Rafaello Oliveira via TKO – Rond 2, 2:44
Galan gick ungefär som jag trodde, helt sjukt vilken best Anthony Johnson är!
Tredje bettingvinsten på raken, WINNING!![]()
Bra tippat Rampage2010!
Kanoblack antar att det är den här fighten du menade där domarn var långsam i sin stoppning?
![]()
Tack Pelle P!
Mario Yamasaki hade inte världens bästa kväll, dock spelar det ingen roll att Johnson blev stoppad, han hade knockat Brenneman inom 30 sek ändå.
Grym gala som vanligt när det är mindre kändisar
Wiman mot danzig var ett riktig krig mellan två hårdnackade surpellar som vägrar gå bakåt. Jag tycker att Wiman vann helt rättvist. Riktigt många bra armbågar i clinch!
Johnson dödar brennemans oförtjänta hype och krulltotten åker ner till underkortstatus igen. Helt rätt, han hade inte i buren med johnson att göra alls. Stoppet kom för tidigt, inget snack om saken, men som jag ser det så räddade det bara brenneman från fortsatt stryk. Han hade inget att hämta mot johnson.
Barry borde ha attackerat struve mer och framförallt sparkat mer. Nu gjorde han inte det och rullandes på mattan är det klass-skillnad på dessa herrar helt klart.
Huvudmatchen var helt otrolig. Den snabbaste matchen någonsin. Johnson gjorde en riktigt bra första rond och är den första som har kunnat fysa ner cruz som var den tröttare när klockan ringde efter första. cruz gjorde dock en smartare match och kontrollerade resten av titelfighten med positionering och bra grappling. Synd att inte johnson lyckades ta sig upp för jag är inte helt säker på att cruz hade vunnit om matchen utspelat sig helt på fötterna. jag tyckte minsann att det såg ut som att johnson löste gåtan som det har varit att stå med cruz.
Domineraren har dock mer klipp i nävarna, jävlar vad johnson såg ut i ansiktet efter 5 ronder medans cruz var lika söt som vanligt.
Dominick Cruz besegrar Demetrious Johnson via enhälligt domslut (50-45, 49-46, 50-45)
Stefan Struve besegrar Pat Barry via submission (triangel) – Rond 2, 3:22
Anthony Johnson besegrar Charlie Brenneman via TKO – Rond 1, 2:49
Matt Wiman besegrar Mac Danzig via enhälligt domsl
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Använde 25 av mina 50 bettson pengar på denna gala. Fick in Struve till 2,55 ggr pengarna, missade dock Wiman, hade satsat på Danzig, så jag tyckte att domslutet var helt fel! Missade även en dubbel där båda fighterna gick snett.
Nåja, jag gick i vilket fall plus 50 öre!
Vet inte om jag håller med om att Cruz körde safe. Han var ju tvungen att ta ner honom eftersom han knappt kunde träffa Johnson stående.
Sedan förstår jag inte varför folk säger att han började gasa, jag tycker att han alltid ser "trött" ut.
I vilket fall en trevlig gala!
Har fortfarande inte sett den men var tvungen att kolla resultaten ändå för jag blev så taggad på vår lilla tävling... :P Grattis Rampage som jag tror kammade hem 9 poäng, har jag räknat rätt så ligger han tvåa efter mig med 20p vs. 23p! Dags att skärpa sig nu!!
Alla som inte har deltagit i tävlingen ännu, gör det! Förutom evig ära och berömmelse så får man ju den ärofyllda titeln "Da Shizzle Picka", så börja klura på nästa gala redan nu![]()
Har fullt upp med möten, BVC och MMA träning idag. Ska försöka hinna med att få upp resultaten ikväll.
haha Nu ska jag ta över som da shizzle picka!!
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Så har jag räknat ihop poängen!
Rampage2010 vinner på 10 poäng!!! +3 för vinst
Kanoblack tvåa på 8 poäng +2 för vinst (4 poäng på tibreakers)
Helvete21 trea på 8 poäng +1 för vinst (1 poäng på tiebreakers)
Rampage2010 tar över ledningen med 24 poäng!
Toelock ligger tvåa med 23 poäng!
Helvete21 ligger trea med 20 poäng!
Det är tight i toppen och helt öppet! Nytt event i helgen med 2 titlar på spel. Kommer en blogpost på Tisdag!
[QUOTE=Rampage2010;78391]Say what?! Rampage kommer från ingenstans och tar över?QUOTE]
haha, fan ramp du växte med uppgiften som bettingkungen
Anthony Rumble kan gå långt! Brukade alltid ta fel på honom och phil Davis av någon anledningen.. trodde jag ogillade båda men rumble är tung
Otroligt hur Rumble klarar vikten (vilket han inte alltid gjort), han är inte liten och vad jag hört cuttar han väl kring 25 kilo.
Ja han är en av dem som bantar allra mest i UFC, helt sjukt