Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 5 of 5
    Moderator

UFC on FUEL Sanchez vs Ellenberger

Ivan Menjivar vs John Albert
    Snacka om antiklimax för prins albert. Han hotade underifrån med submissions konstant och hade menjivar riktigt skakad och på defensiven. Men jag antar att han slog ur sig för mycket energi när han försökte avsluta och var sedan helt slut och således var det öppet för den rutinerade Menjivar att avsluta. Bra gjort av veteranen.

TJ Dillashaw vs Walel Watson
    Dillashaw visar bra topkontroll men egentligen inte jättemycket mer tycker jag. Han måste mogna in i sin karriär innan jag börjar förvänta mig storverk av honom såsom man fått från hans lagkamrater Faber och Benavidez

Stipe Miocic vs Philip De Fries
    Miocic, en brottare och golden gloves boxare. De Fries, en lönnfet britt med habila skills. Det var som att Miocic cirklade runt och väntade på att se hur de fries skulle spela matchen, boxa eller skjuta. Efter att han träffats med kanske 3-4 slag som inte rör en gammal proffsboxare i ryggen stod det klart, det blir stående. Då tog det Miocic ca 10 sekunder att avsluta machen med händerna.
    Jag skulle GÄRNA (!) se Miocic mot den andra riktigt vassa boxaren Fabio Maldonado, synd att dom inte är i samma viktklass.

Aaron Simpson vs Ronny Markes
    Jag tror Markes riskerar att lämna ett positivt dopingprov, han var fantastiskt bitig och fick simpson att se liten ut både utseendemässigt såväl som i brottningen.

Dave Herman vs Stefan Struve
    Herman är galans höjdpunkt med sitt färgade skägg och lammulströja Han pressade Struve riktigt hårt i första, hade han hållit det tempot hade han avslutat den långe holländaren som nu istället kunde dra fördel och vinna

Jake Ellenberger vs Diego Sanchez
    Sanchez blev utskåpad de första två ronderna. Ellenberger dominerade stående och fick sanchez att fundera med takedowns. MEN, i slutet av tredje gjorde matchen en riktig vändning. Ellenberger såg ut att bli riktigt trött och sanchez bombade på och fick top-position och straffade Ellenberger hårt. Trist att matchen inte fick gå två ronder till, dana white ska visst ha sagt på presskonferensen efteråt att fr.o.m nu ska alla main events, oavsett kanal, vara 5 ronder. Jag kan tänka mig att det hade blivit svårt för Ellenberger med två ronder till
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    28
    Happ, Shogun hann visst före utan att jag märkte det? :O Nåväl, här kommer mina rader om galan. Shogun, du får gärna plocka bort tråden jag startade så slipper vi tvillingtrådar!

(alla stats är pre-fight, alltså räknas inte vinster från denna gala in i record)

Prelims:

Magalhaes (11-2, 0-0 UFC) vs. Means (17-3-1, 0-0 UFC)

Inte speciellt actionpackad, Magalhaes blev för det mesta utboxad av Means som hade bättre TDD än Magalhaes takedowns. Först nära fjärde minuten av sista ronden gjordes det signifik skada när Means landade ett flertal brutala armbågar som fick Magalhaes att börja blöda från ögonbrynet. I det stora hela var det mest misslyckade takedowns från Magalhaes och ett flertal knän från Means som straff för TD-försöken. En rätt ointressant historia, ingen imponerade speciellt i mina ögon och de lär inte dyka upp på mainkortet någon gång snart om det här är allt. Means, DEC.

Salas (9-3, 0-0 UFC) vs. Kuivanen (16-4, 0-0 UFC)

Finnen Anton Kuivanen såg ut som en riktigt stor lättviktare, både lång och muskulös och med redig kraft i slag och sparkar. Brottaren Salas visade rätt bra boxning och var hyfsat aggressiv, och säkrade efter 3 minuter äntligen en takedown som inte gav speciellt mycket. Kuivanen kom upp på fötterna efter 35~ sekunder men åkte ner igen med några sekunder kvar. 2 takedowns i första ronden för Salas betyder i princip en rond garanterat vunnen. Rond två var mycket fram och tillbaka mellan Kuivanens boxning och Salas 2 st takedowns såväl som hyfsat effektiva boxning. Tredje ronden var Salas rond efter en takedown, GnP och ett subförsök, en slam och lite grisbrottning. Salas, UD.

Brookins (13-4, 1-1 UFC) vs. Rocha (7-2, 1-1 UFC)

Det gick så fort att jag var tvungen att backa bandet och se om det. Rocha försökte ta ner Brookins, Brookins vände och höll Rochas huvud med vänsterhanden medan han landade 7-9 skarpa högerhänder som släckte ljuset för Rocha. Bra jobbat Brookins! Har jag sagt att jag älskar BW & FW?

Contender
    Såg intervjun med Dana där han sa att det blir enbart 5 ronders Main Events i framtiden. Betyder det att galan i Sverige blir den första och sista här? Hmmm....

Galan var okej, var dock inga jätteintressanta matcher för min del. Kul att Struve vann. Det enda jag egentligen såg fram emot var och se Sanchez få pisk, förstår inte för allt i världen varför jag inte tippade på matchen för jag var verkligen tvärsäker på Ellenberger. Nä jag har aldrig gillat Diego och efter hans rån på Kampman har han tagit en plats på min shitlist för evigt.

Vad fasiken sysslade J.Albert med? Såg ut som en läggmatch, fattar inte hur man kan gå från att piska på någon som han gjorde till att lägga sig på rygg och bara ligga och vänta tills han blir utstrypt, nä riktigt uselt. Ivan ska ha props för att han överlevde dock.

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Nä jag har aldrig gillat Diego och efter hans rån på Kampman har han tagit en plats på min shitlist för evigt.
    Ursäkta att jag frågar, men hur fan är det Sanchez fel? Det var ju inte han som dömde matchen.

Contender
    Hehe, jag vet. Gillade väl inte honom innan den matchen heller men det vart inte bättre av det resultatet, dessutom hans dryga kommentarer efter om just den matchen var väl inte hjälpsamma heller.