Ivan Menjivar vs John Albert
Snacka om antiklimax för prins albert. Han hotade underifrån med submissions konstant och hade menjivar riktigt skakad och på defensiven. Men jag antar att han slog ur sig för mycket energi när han försökte avsluta och var sedan helt slut och således var det öppet för den rutinerade Menjivar att avsluta. Bra gjort av veteranen.
TJ Dillashaw vs Walel Watson
Dillashaw visar bra topkontroll men egentligen inte jättemycket mer tycker jag. Han måste mogna in i sin karriär innan jag börjar förvänta mig storverk av honom såsom man fått från hans lagkamrater Faber och Benavidez
Stipe Miocic vs Philip De Fries
Miocic, en brottare och golden gloves boxare. De Fries, en lönnfet britt med habila skills. Det var som att Miocic cirklade runt och väntade på att se hur de fries skulle spela matchen, boxa eller skjuta. Efter att han träffats med kanske 3-4 slag som inte rör en gammal proffsboxare i ryggen stod det klart, det blir stående. Då tog det Miocic ca 10 sekunder att avsluta machen med händerna.
Jag skulle GÄRNA (!) se Miocic mot den andra riktigt vassa boxaren Fabio Maldonado, synd att dom inte är i samma viktklass.
Aaron Simpson vs Ronny Markes
Jag tror Markes riskerar att lämna ett positivt dopingprov, han var fantastiskt bitig och fick simpson att se liten ut både utseendemässigt såväl som i brottningen.
Dave Herman vs Stefan Struve
Herman är galans höjdpunkt med sitt färgade skägg och lammulströjaHan pressade Struve riktigt hårt i första, hade han hållit det tempot hade han avslutat den långe holländaren som nu istället kunde dra fördel och vinna
Jake Ellenberger vs Diego Sanchez
Sanchez blev utskåpad de första två ronderna. Ellenberger dominerade stående och fick sanchez att fundera med takedowns. MEN, i slutet av tredje gjorde matchen en riktig vändning. Ellenberger såg ut att bli riktigt trött och sanchez bombade på och fick top-position och straffade Ellenberger hårt. Trist att matchen inte fick gå två ronder till, dana white ska visst ha sagt på presskonferensen efteråt att fr.o.m nu ska alla main events, oavsett kanal, vara 5 ronder. Jag kan tänka mig att det hade blivit svårt för Ellenberger med två ronder till

LinkBack URL
About LinkBacks
Han pressade Struve riktigt hårt i första, hade han hållit det tempot hade han avslutat den långe holländaren som nu istället kunde dra fördel och vinna
Reply With Quote