Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 25 of 25
    Hall of famer

UFC on FOX Davis vs Evans + Prelims UFC ON FUEL

Chael sonnen e fan dum i huvet.

Helt sjukt att han drar en sån grej efter en så pass dålig prestation.
    Asså jag gillar honom fortfarande men kom igen.

JAg hejade på honom för jag vill se rematchen men nu är jag inte lika sugen på att satsa pengar på sonnen mot silva... :S

Hur Pinsamt var det inte att Maia inte kunde göra mer i slutet? de sista 10 sekunderna tänker jag mest på :P
    är man inte hungrigare än så?
    jabbarna var riktigt usla.

Sån otur Ufc har med Foxmatcherna, nu var det lite strul o så men borde inte Joe "lillemanskomplexet" Silva förstå dessa matchups ger tråkiga matcher.

Så nu har jag tagit det negativa nu kan ni köra positiva saker
    Last edited by KanoBlack; 01-29-2012 at 04:25 PM.

Hall of famer
    Main event:
    2 sjuka brottare där en av dem ut Jutsuade den andra och ut strikade honom totalt.
    tror dock att phil är bättre om de hadde brottats, men detta är MMA

Hall of famer
    Hehe "Rashad vs Evans"

Har inte hunnit se hela matcherna för att jag stressade igenom de i morse innan jobbet.
    Såg första ronden och tycker INTE Bisping vann den, han blev ju kontrollerad hela matchen. Och folk påstår att han vann första och andra ronden.

Rashad vs Jones gick som väntat... En vinst på Dec.

Får kolla på hela och sen avgöra

Champ
    Quote Originally Posted by N1clas View Post
    C
    Sån otur Ufc har med Foxmatcherna, nu var det lite strul o så men borde inte Joe "lillemanskomplexet" Silva förstå dessa matchups ger tråkiga matcher.
    Otur vete fan men det har varit ganska uppenbart att de inte skulle bli några spektakulära matcher. Ingen av de i Main Cardet är kända för att avsluta sina matcher snyggt. Visst har de ett antal matcher där fina subs och KO's men ingen riktig avslutare fanns med.

I första borde man ha förstått efter Kongo matchen att Cain inte har den hårdaste hakan. Hade de slängt in fighters som avslutar med granithakor så hade fått fina matchups.

Contender
    Maia och Weidman såg ut som Rogan sa ett fylleslagsmål.
    Bisping överaskade tycker jag, han såg riktigt bra ut. Att Sonnen ens vann är ju rätt tveksamt, tycker att Bisping vann första två ronderna. Tyvärr så dömer domarna att en nedtagning är bättre än både allt det stående och 10 stoppade nedtagningar, löjligt men så är det. Tråkigt att Einemo inte var bättre tränad då han gjorde ett par snygga moves, hur fasiken kan man slåss i UFC när man inte har energi i 15 minuter??? Det var nog bara Main event där de såg ut att ha energi, främst Rashad.
    Sonnens utspel, ja vad ska man säga? Efter den insatsen så borde han bara hålla klaffen, ser hans stående ut så där mot Silva så får han ju stryk.

Btw - Kul att de presenterade Sonnen med att KO/TKO 7 ggr när han inte gjort det på 5 år, men allt för att hypa antar jag. Sedan presenterade de honom som Vale Tudo fighter? Stämmer det?
    Last edited by Sami; 01-29-2012 at 12:44 PM.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Maia och Weidman såg ut som Rogan sa ett fylleslagsmål.
    Bisping överaskade tycker jag, han såg riktigt bra ut. Att Sonnen ens vann är ju rätt tveksamt, tycker att Bisping vann första två ronderna. Tyvärr så dömer domarna att en nedtagning är bättre än både allt det stående och 10 stoppade nedtagningar, löjligt men så är det. Tråkigt att Einemo inte var bättre tränad då han gjorde ett par snygga moves, hur fasiken kan man slåss i UFC när man inte har energi i 15 minuter??? Det var nog bara Main event där de såg ut att ha energi, främst Rashad.
    Sonnens utspel, ja vad ska man säga? Efter den insatsen så borde han bara hålla klaffen, ser hans stående ut så där mot Silva så får han ju stryk.

Btw - Kul att de presenterade Sonnen med att KO/TKO 7 ggr när han inte gjort det på 5 år, men allt för att hypa antar jag. Sedan presenterade de honom som Vale Tudo fighter? Stämmer det?
    bisping blev väl presenterad som valetudo fighter? eller kanske båda
    sonnen vs silva blev plötsligt inte lika intressant, ge silva lika lång tid som bisping att träna nedtagningsförsvar och sonnen klarar inte ens av första ronden. har knappt sett några fighter från den här galan de kändes helt ointressanta
    Last edited by KanoBlack; 01-29-2012 at 04:34 PM.

Champ
    Undrar hur fan Einemo bara kunde ligga helt still på marken bara sådär... blev väldigt besviken.

Bisping blev jag faktiskt imponerad av och ser honom som segraren...

Låg och halvsov vid Rashad vs Davies så har inte så mycket att säga.

Hall of famer
    Stark insats av Evans, det blir inte bara att ställa in skorna för Jones.

Sonnen vs Bisping... ZZZZZ.

Tror dock att Silvas TDD och förmåga att ställa sig upp är sämre än Bispings, så Sonnen har nog inte sämre chans ändå. Tycker det som talar mest för Anderson är att fighten är i Brasilien

Champ
    Blog Entries
    28
    Maia vs. Wiedland, verkligen ett krogslagsmål. Så sjukt dåligt gjort, fattar inte vad Maia håller på med.

Sonnen vs. Bisping var sådär, jag vill ju se Sonnen vs. Silva 2 så givetvis var jag nervös när Bisping visade så pass bra TDD, och jag trodde ett tag att det skulle bli Bisping eller en draw. Nu blir det en rematch mellan Sonnen och Silva, jag längtar! Snart får vi se en (förhoppningsvis roidfri) trashtalkande Sonnen hypa upp årtiondets rematch, Silva lär börja plugga engelska så han kan skjuta tillbaka!

Evans gjorde en grym comeback, jag hejar stenhårt på honom och vill verkligen se honom vinna. Davis är fortfarande en sjukt duktig, hungrig kille och han kommer definitivt att bli jobbig för nästa motståndare, förhoppningsvis ännu en topp 5-10.

Go Evans!

Contender
    Ingen skugga ska falla över Wiedman som var tvungen att cutta 10-15 kg på en vecka. Inte konstigt att han gasade. Maia däreomt ser sämre och sämre ut tycker jag. Otur för Bisping att Munoz skadade sig för Bisping hade kört över Maia enkelt.

Davis är lätt att analysera. Han kommer förlora mot alla som kan hålla fighten stående och skapa stora problem för alla som inte kan stå emot hans brottning. Att man fick odds på runt 1,6 på Evans var ju årets bjudning.
    Last edited by helvete21; 01-29-2012 at 09:22 PM.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Undrar hur fan Einemo bara kunde ligga helt still på marken bara sådär... blev väldigt besviken.
    Jag håller med. Sen undrar jag om Einemo har någon mma coach? Det ser precis ut som han tränar thaiboxning och bjj separat. Han får inte ihop delarna känns det som. När han står upp och boxas så känns det inte som att han är bekväm i övergången till brottning, och på marken är det som Rogan sa, han liksom ligger där och förväntar sig att motståndaren ska grapplas med honom.

Det är så tråkigt att se en fighter som ser ut att vara bättre både stående och på marken men som ändå aldrig verkar ha en chans för att han inte kan få ihop delarna till en helhet.

Annars tycker jag Sonnen vann. Han hade två nedtagnignar i första och träffa med rondens bästa slag. Nu kommer väl fightmatrix bevisa motsatsen men i slagduellerna tyckte jag inte Bisping träffa så mycket mer heller. Tredje va ju en klar Sonnen rond så 2 ronder ger jag honom.

Rashad visade rutin mot Davis som inte alls hängde med. Davis har lite svårt att växla tempo tycker jag. Han går på i samma lunk hela tiden. Rashad är ju annars väldigt bra på att växla tempo.

Moderator
    äsch vad bluddrar ni om det var ju en skitbra gala! Weidmann tog matchen på 10 dagar och lyckades ändå hålla mot Maia som var den som skämde ut sig med sin dåliga kondition. Sonnen vs Bisping hade iallafall jag räknat med skulle se mycket annorlunda ut. Bisping höll undan sonnens brottning helt superbt och hade bäst (!) kontroll mot buren. Jag skulle faktiskt kunnat se den matchen dömas till bispings fördel.. Men nu får vi se Sonnen vs Silva igen och det var ju det vi var ute efter :P..

Evans vs Davis var en riktig supermatch och evans visade att han är KLART bättre än den orutinerade davis. Mycket bra genomförd match och nu ser jag fram emot att se evans vs jones

Vi inkluderar underkortet som sändes på FUEL TV i den här tråden också eftersom de hörde till samma gala :

Bra matcher här också!

Det första jag tänkte, långt innan joe rogan ens sa det, var att tjockisen beltran måste banta bort 10 kg till (lätt) och flytta till LHW. Man kan inte va en fet snubbe på 105kg mot en rippad kille på 120kg.

Michael Johnson, galans höjdpunkt vad gäller överraskningar. Han har utvecklats helt otroligt mycket sen TUF och visade riktigt bra, rörlig standup och grym brottning mot kraftbrottaren roller. Roller å andra sidan gör en lite besviken men han är nog faktiskt inte bättre än såhär..

Oliveira avslutar med en fantastisk calfcrusher. Man såg att det inte var tur utan att han tog låset, grymt! Den har jag bara sett en gång innan i UFC. Då var det dos anjos.

Cub Swanson måste ju få knock of the night med sin högermacka i skallen på Roop. Riktigt bra gjort att ta sig in så mot den långe och avige roop som inte riktigt står sig mot toppmotstånd.

Russow mot Einemo var rätt jobbig att se. Einemo är grym, han kan boxas och han är en toppgrappler. Tyvärr är det nog som venom säger, han är inte så bra på få ihop delarna till mma. Sjukt dålig cardio på båda herrarna också. Pinsamt.

Dunham vs Lentz gjorde main eventet värt att se. Upp och ner upp och ner i ett rasande tempo. Riktigt bra match i alla delar av mma och en värdig vinnare efter en riktigt tuff och hårdkämpad match!
    Last edited by ShogunRua; 01-30-2012 at 09:21 AM.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Håller med Shogun, var en rätt underhållande gala. Pinsamt att maia gasade igen, samma för Einemo. Under maineventet satt jag och halvsov, men Rashad är grym.

Satt och höll på Bisping. Var riktigt imponerad av han brottning. Inte helt oväntat att Sonnen fick domslutet eftersom man vinner en rond när man får en nedtagning... Men han som dömde 30-27 måste varit helt från vettet...
    Segertalet var det mest pinsamma på hela galan dock. Satt och hoppades att Bisping skulle gå fram och be honom hålla käft.
    Tror också att Bisping hade haft en betydligt större chans mot Silva än vad Sonnen nu kommer att ha.

Nik Lentz måste varit galans behållning, synd att han inte kunde hålla samma tempo genom hela fighten. Sedan var det synd att fighten stoppades, men det var ett helt korrekt beslut, han såg så jäkla illa ut.

Lavar Johnson såg också bra ut. Imponerande att han istället för att gasa efter 2 minuter för att jagat avslutet så lugnade han ner sig och bidade sin tid, och det lönade sig med en check på $65 000 för Knockout of the Night. Han har ett jäkla tryck i nävarna den snubben, bara att få till brottningen nu så kan nog gå ganska bra.

Gjorde ont i ens egna knän av att se Oliveira submitta Wisely.

Contender
    Quote Originally Posted by Darbog View Post
    Tror också att Bisping hade haft en betydligt större chans mot Silva än vad Sonnen nu kommer att ha.

.

Jag kan inte avgöra om du är seriös eller ej men Bisping hade haft ganska nära 0% chans mot Silva medan Sonnen bör ha 30% minst.
    Last edited by helvete21; 01-30-2012 at 02:24 PM.

Hall of famer
    Många säger att Bisping borde ha vunnit, jag håller som sagt inte med. Det var en jämn match på alla plan. Jag tycker att många överdriva faktumet att Bisping lyckades hålla det stående. Sonnen träffade Bisping väldigt mycket stående också. Fightmetric håller med mig om det:
    FightMetric: Sonnen vs. Bisping Official UFC Statistics

Det var nog inte bara Sonnens nedtangingar som gav honom matchen även om de såklart va en stor faktor i det hela eftersom matchen va så jämn.

Hall of famer
    Nej du Darbog, precis som helvete skriver hade bisping inte haft den minsta chans mot Silva. Jag är nyfiken på hur en fight mellan bisping och anderson sluta i bisping-vinst? jag kan ärligt talat inte ens fantisera fram ett sånt scenario.

Contender
    Venom, fightmetric är totalt missvisande. Hälften av Sonnens slag var ju hans småslag som inte gjorde någontin.

Tyvärr så är 5 stoppade nedtagningar inte i närheten av 1 nedtagning vilket är löjligt. Sonnen var så borta två första ronderna och jag fattar för allt i världen hur Bisping inte fick de ronderna då han kontrollerade matchen, eller jo jag fattar ju att Sonnens nedtagning som inte ledde någonvart förutom upp på fötter igen som gav han matchen.
    Ser det ut som det gjorde i denna match så kommer Sonnen inte ha en chans heller, standupen såg ju fruktansvärd ut. Att han ens gör sådana uttalanden efter den plattmatchen, men det är clownen Chael.

Hur dåligt tränade är vissa? Hur fan kan man gasa efter 5 minuter?? Det är ju skandal. Att ni skylle Weidmans kondis på cuten eller att det var så kort inpå, ska inte toppfighters vara bra tränade hela tiden? Nä jag fattar inte, varken Maia, Weidman, Einemo, Sonnen(trodde mer om honom).

Moderator
    Nej toppfighters behöver knappast vara i matchkondition året runt. Det är ytterst få som är det och troligtvis skulle det leda till många fler skador om de tvingades träna så hårt varje vecka, varje månad året runt. Maia, Einemo och Russow däremot var i skamligt dålig form
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Själlvklart förstår jag att de inte kan vara på topp hela tiden men det är ändå världsklassfighters. Man ser väldigt ofta nuförtiden fighters som gasar efter 5-10 minuter, är man ens i okej form då?
    Är det viktcutterna som gör det eller? Nä jag kan inte förstå att de är i så dålig form. Maia-Weidman såg ju verkligen ut som ett fylleslagsmål(som Rogan sa), typiskt nyårsfylla.

Moderator
    Ja cutten har nog en stor del i det.

Contender
    Sami, prova att banta 10kg på en vecka och se hur du mår efter det.

Rookie
    Bisping vann, och Bisping var bättre. Okej....

Vad Bisping EGENTLIGEN uträttade förutom att han STOD UPP samt lyckades STÄLLA SIG UPP IGEN några gånger, vet inte jag.
    Chael säger själv att Bisping träffade honom med ett slag som skakade om honom, men Bisping misslyckades att överhuvudtaget uppfatta detta och drog därav ej nytta av det. Bisping träffade Chael stående, men Chael träffade Bisping fler gånger, enligt fightmetric (för vad det nu är värt i sammanhanget). Chael tog ner Bisping upprepade gånger, vad gjorde Bisping? Han lyckades ställa sig upp igen, det var väl det. Chael tog ryggen på Bisping, där trodde jag slutet skulle komma, blev dock ej så tyvärr. Men Bisping blev helt enkelt dominerad på marken den tid dom spenderade där.

Jag var mycket imponerad av Bisping dock. Men vad han dock PRESTERADE vet jag faktiskt inte. Jag anser att fighten var en DRAW stående, sen det att Chael dominerade på mattan, dessutom tog ner Bisping ett gäng gånger samt att Chael hela tiden kom mot Bisping, det vill säga förde fighten större delen av den, gör att det för mig är ganska klart att Chael fick segern. Som sagt, vad uträttade Bisping egentligen? Mer än att träffa Chael med slag? Chael träffade ju Bisping med FLER slag

En fight som är så tight som denna, där blir ett gäng nedtagningar, samt kontrollen på mattan en stor del av beslutet. Så enligt mig, helt rätt att Chael fick med sig ett domslut här. Men Bisping imponerade!

Moderator
    Jag tyckte att bisping träffade mer och bättre stående (tydligen inte) och var imponerad över att han lyckades kontrollera sonnen mot buren mer än vad han blev kontrollerad själv

Champ
    Blog Entries
    28
    I dagens läge är ju en takedown en runda vunnen. Se på Sanchez vs. Kampmann, det var väl samma kontrovers där?

Hall of famer
    Tänk om de som dömde Bas Rutten - Kevin Randleman kunde dömma alla matcher! Bästa domslutet i MMAs historia.