Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 21 of 21
    Champ
    Blog Entries
    28

UFC On FOX 1: Resultat

Prelims går på Facebook nu, det hittar ni här!
    UFC: Ultimate Fighting Championship - UFC on FOX Live Facebook Fights - Today at 4:45/1:45pm ET/PT | Facebook

PICK'EM-RESULTATEN SER UT SOM SÅHÄR:

"Maincard"
    1. Champ Cain Velasquez vs. Junior Dos Santos = JDS, RD1, KO
    2. Clay Guida vs. Ben Henderson = OMFG VILKEN MATCH! Benson, RD3, DEC
    3. Pablo Garza vs. Dustin Poirier = Poirer, RD2, SUB
    4. Norifumi "Kid" Yamamoto vs. Darren Uyenoyama = Uyenoyama, RD3, DEC

Tibreakers
    1. Ricardo Lamas vs. Cub Swanson = Lamas, RD2, SUB
    2. Clay Harvsion vs. DaMarques Johnson = Johnson, RD1, TKO

Fullständiga resultat:
    Light Heavyweight bout: Aaron Rosa vs. Mat Lucas
    Rosa defeated Lucas via majority decision (28–28, 30–26, 30–26). Lucas was deducted one point in the second round for repeatedly dropping his mouthpiece.

Welterweight bout: Mike Pierce vs. Paul Bradley
    Pierce defeated Bradley via split decision (29–28, 30–27, 28–29).

Bantamweight bout: Alex Caceres vs. Cole Escovedo
    Caceres defeated Escovedo via unanimous decision (30–27, 30–27, 30–27).

Featherweight bout: Mackens Semerzier vs. Robert Peralta
    Peralta defeated Semerzier via TKO (punches) at 1:54 of round 3.

Av vad jag har sett:

Kid blev ÄGD på backen av Uyenoyama! UD (30-27, 30-26, 30-27). Får KID gå nu?

Johnson knockar Harvison i första ronden!

Lamas lyckas sätta en armtriangel på Swanson i andra rundan! Sjukt bra fight!

Dustin Poirer sätter 3-0 i UFC via D'arce i andra ronden!

Benson vann en titelfight med ett UD mot Guida. VILKET KRIG! Prelims bästa match, tveklöst. Non-stop action med många tåknipande situationer.

Ny champ! JDS bokstavligt klubbade ner Cain med en riktigt nasty höger och lite GnP.
    Last edited by toelock; 11-13-2011 at 12:39 PM.

Rookie
    vi fick en ny champ i junior genom en ko tidigt i 1 ronden
    Last edited by Hulken; 11-13-2011 at 09:23 AM. Reason: mupp telefon

President
    Blog Entries
    30
    ben vs guida var precis det man förväntade sig, ett krig
    Guida överraskade positivt med sin fskicklighet ( inte bara studs och viftande med håret) men Benson var snäppet vassare under hela fighten. Nu ska jag kolla på JDS vs Cain, ska bli sjukt intressant även om jag spoilat mig själv som alltid

FYFAN VILKEN ÖVERHANDSHÖGER/RALLARSVING! JDS SÄNKTE CAIN ORDENTLIGT
    Lite synd, hade velat få se de fightas längre men Cain är slagen och det är jäkligt trist. sjukt vilken fart det kommer att vara i UFC tungviktsdivision. hur många som helst som kan slå varandra.
    NO we Caint

Last edited by KanoBlack; 11-13-2011 at 09:34 AM.

Champ
    Så jävla gött med JDS. Nere på klubben har alla sagt att Cain kommer brotta ner JDS utan problem och köra GnP. Nu jävlar ska jag ner och jävlas med alla som tjafsat emot.

Blev också jävligt besviken på Kid. Det är inte kul at se han bli så dominerad på backen.

Guida vs Bendo var också en galen match.

Contender
    Är det bara jag som tyckte Cain såg sjuuuukt nervös ut före/under matchen? Cain var helt borta redan från första smällen, den tog ju typ på tinningen?

Jag tror JDS får svårt mot vinnaren Reem/Lesnar (Reem alltså ).

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Är det bara jag som tyckte Cain såg sjuuuukt nervös ut före/under matchen? Cain var helt borta redan från första smällen, den tog ju typ på tinningen?

Jag tror JDS får svårt mot vinnaren Reem/Lesnar (Reem alltså ).
    tänkte precis samma sak, cain var säkert lite ringrostig men smällen tog precis på tinningen. inte mycket att göra åt saken. Hans gameplan var att sparka bort jds främre lead ben så att han skulle tappa sin boxning. Vilket var smart och han hade säkert mycket brottning inplanerat men de hann knapp bli varma innan högernkom. Overeem stående är bättre än JDS stående och det ser ut om om the reem kan ta titeln (förbiser brock L pga av att han blir knckad)

Champ
    Blog Entries
    28
    WOW! Jag förväntade mig inte att maineventet skulle ta slut så fort! 1:04 tog det för JDS. Nu är äntligen bältet i rullning, skadar sig JDS så blir jag riktigt ledsen!

Champ
    JDS är brutal. All respekt till Nelson som gick tre ronder med honom JDS vs. The Reem nästa år då!

Ska bli grymt kul att se Henderson mot Edgar!

Moderator
    Oj oj oj!

Bra highligts men fan va dålig jag är på att tippa..

Swanson vs Lamas va det ett jävla drag på. Jag tyckte att cub såg ut att ha överhanden men Lamas grappling är riktigt giftig.

Garza vs Poirier såg inte ut som jag väntat. Garza såg nästan rädd ut och blev gång på gång slängd i backen av urstarke poirier som gick framåt konstant och var helt respektlös inför garzas game. Imponerande avslut fast jag tyckte att det såg ut som att pablo gav sin nacke lite. han gav upp.

Guida vs Henderson var ju kanske årets match!? Helt sanslöst tempo och totalkrig i alla positioner. Jag tyckte dock liksom två av domarna att henderson hade övertaget nästan hela tiden och vann alla ronder. Men herregud vilken sinnessjuk match!!!!

Cain åkte på högern ända från salvador brasilien. Kul att dos santos lyckades vinna, han har imponerat stort i ufc. Jag tvekar dock inte en sekund på att cain kommer tillbaka och han kommer gå titelmatch igen det är jag säker på. Han har dock ingen järnhaka. Det såg vi ju även mot kongo
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Måste vara jobbigt för UFC att hypa den här matchen så pass länge för att få den avslutad på bara 64 sekunder. En rond hade iaf varit fint.
    Cain visade ju att han har svårt att ta smällar mot Kongo så jag är inte förvånad över avslutet.

Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    All respekt till Nelson som gick tre ronder med honom!
    Carwin gick Iofs också tre ronder mot honom.
    http://www.mma-core.com/images/fight...in_1000160.jpg

Var det bara jag som tyckte att musiken inför matchen var pinsam? Tycker deras metal intro fungerar bra och ger den "matcho-bild" som Dana vill utge. Dock så förstår jag att de vill bredda sin publik och skippar den. MEn va fan... det där var ju pinsamt.
    Last edited by p41n; 11-13-2011 at 09:22 PM.

Champ
    Just det, hade fått för mig att Carwin blev avslutad fort av någon anledning. Hade en minnesbild av det där sönerslagna ansiktet.

Personligen är jag faktist ganska trött på den vanliga introlåten, de får gärna byta till en annan!

President
    Blog Entries
    30
    en annan sak som är värd att tänkas på är att UFC halvt floppade i sin MMA promotion denna gång, genom att välja att endast visa cain vs jds på stora FOX som har hela massan med miljoner tittare , så ladda dem med reklam i flera månader innan, hade en 60min pre fight hype progam precis innan fighten på fox och sedan var fighten över på en minut.
    många kallar det en flopp pga av att det blev ett antiklimax med så mycket hype inför fighten.
    man hann inte ens se de fightas "ordentligt". lätt att spela smart med resultaten i hand, men tänk er om de även visat benson vs guida på Fox. då hade det vart grymt

Contender
    Precis dom skulle ha skippat det mesta av hypandet och visat co main eventet istället. Cain kommer vakna upp ur detta och inse att han är en brottare i första hand. Bra läxa för honom. JDS är duktig men han kommer nog inte ha bältet så länge. Han erkände ju själv efter matchen att han inte hade orkat 5 ronder med Cain och därför ville avsluta så tidigt som möjligt.

Kul att se Guida springa runt som att han hade vunnit när det var en helt given 30-27 till Benson

Hall of famer
    Ja, jäklar va pinsamt FOX sänding var, vilket antiklimax. Ca 1 minuts fight i en hel sändning, nej jag hoppas verkligen att det här var en engångsföreteelse. Men en polare sa att de hade planer på att visa 2 eller 3 matcher framöver. Är detta sant? Varför kan de inte bara visa hela cardet......

Annars va det riktigt kul att Dos Santos vann men som vanligt hade jag gärna sett en längre match. Henderson är sjukt slick också,han ser sällan ut att vara i problem även när han hamnar i problematiska situationer.

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    lätt att spela smart med resultaten i hand, men tänk er om de även visat benson vs guida på Fox. då hade det vart grymt
    Jag tror att de fyllde ut lite av de 60 minuterna med just den matchen faktiskt :O

Moderator
    Det borde de ha gjort. Det är ju inte direkt som boxning där sannolikheten är hög att matchen pågår i en halvtimme eller mer. Henderson vs guida hade varit en "bättre" match att visa för att få upp ögonen för mma. Årets match!

Ett par tankar till ang. galan

Henderson är otrolig! guida hade honom i en-två riktiga submissions men jag var aldrig ens lite orolig för något avslut. Det går inte att submitta henderson

Domarstoppet i velasquez vs JDS skulle kunna dröjt lite till. Det var inget dåligt stopp men tittar man noga så ser man att JDS håller i cains vänsterhand så att han inte kan försvara med den och han är med direkt när big john bryter. Som sagt, absolut inte ett dåligt stopp men jag hade gärna sett två tre träffar till, för formens skull...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Domarstoppet i velasquez vs JDS skulle kunna dröjt lite till. Det var inget dåligt stopp men tittar man noga så ser man att JDS håller i cains vänsterhand så att han inte kan försvara med den och han är med direkt när big john bryter. Som sagt, absolut inte ett dåligt stopp men jag hade gärna sett två tre träffar till, för formens skull...
    Knepig situation. Tycker att det var ett bra stopp av Big John. Det finns ett moment när Cain inte gör någonting för att försvara sig. Sedan ser han ut att kvickna till precis när Big John bryter. Cain protesterar aldrig utan klappar snarare domaren på axeln och medger att det var ett bra stopp (sympatiske Cain skulle kanske aldrig protestera iofs?). Kan dock inte se att JDS håller i Cains hand...
    Last edited by TXS; 11-14-2011 at 07:54 PM.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    cain såg ut att vara helt borta där ett tag, ett bra stopp tycker jag
    cain kommer tillbaka och precis som någon skrev högre upp så är det positiva att han insett att han är en brottare först och främst och ska inte stå och trada med folk som jds

Hall of famer
    Förutom att jag också velat se en längre titelmatch var det kul att se big john i buren igen.

Champ
    Kan ha varit tidigt, dock så såg man att Cains ena arm var helt ute och avdomnad.

Contender
    Blog Entries
    17
    Resultaten för veckans Pick'Em!

Helvete 21 och Rampage2010 slutar på delad första plats!
    Toelock tar andra!
    Sami tar tredje!

Ytterst svårtippad gala!