Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    Contender

UFC Fight Night: Kenny Florian vs Din Thomas

Rätt bra Fight Night även denna gången får jag säga. Fighterna på Fight Night känns nästan lite mer avslappnade och det verkar som om dom som fightas vågar köra på lite mer än under en "vanlig" gala. Som om dom känner att dom inte har riktigt lika mycket att förlora eller för den delen ser det som sin chans och därmed ger gärnet.

Nate Quarry vs Pete Sell
    Ja då har Quarry äntligen fått göra sin comeback då, och det slutade ju väl. Kul för killen helt klart.
    Men han var rätt illa ute får man ändå säga, efter att iaf enligt mig ha förlorat båda dom två första ronderna. Både killarna visade upp samma bristande defensiv vilket gjorde fighten rätt underhållande. Quarry såg lite ringrostig ut men sen så lyckades han golva Sell riktigt fint.

Nate Diaz vs Junior Assuncao
    Även denna fighten var underhållande och dom visade båda upp fin teknink. Börjar gilla Diaz allt mer får jag säga. Han är som en gummigubbe, vilket ser rätt lustigt ut när han är så pass lång som han är.

Chris Leben vs Terry Martin
    Även dessa två herrarna bjöd på underhållning i en rätt öppen fight. Leben var klart bättre i denna fighten än vad han vart på slutet. Lite besviken är jag ändå på Martin, trodde han skulle kunna fortsätta att leverera men så blev inte fallet. Men han var ändå på väg mot slutet att få ordentlig trätt på Leben varpå Leben kontrar och sänker Martin.

Kenny Florian vs Din Thomas
    Fighten börjar rätt passivt och får egentligen inte fart förrän Thomas hånar/psykar Florian varpå Florian tänder till lite.
    Det ser nästan ut som om Thomas drar av korsbandet när han skjuter in, utan att veta vad som hänt med honom. Men det såg ut som en lite typisk korsbandsskada.
    Sen tycker jag att Florian slår lite väl mycket mot bakhuvudet just innan avslutningen. Men det hade iof ändå inte hjälpt Thomas då han med tanke på knät ändå kändes rätt slut i denna fighten.

Men som sagt så var detta en trevlig tillställing där alla fyra main event fighter avslutades innan tiden tog slut.

Hall of famer
    mm undrar verkligen vad som hände med thomas, om det var själva skjutet eller nåt som hände innan, det var ett väldigt vilt nedtagningsförsök..

Hall of famer
    Helt okej FN men långt i från den bästa.
    Leben imponerade på mig mest, han såg samlad ut och mer metodisk än tidigare. Jag trodde han skulle bli knockad eller förlora på TKO men där hade jag visst fel.

Quarry va besvikelsen om man nu får säga så efter hans långa uppehåll och svåra skada. Han såg stel och osäker ut, Hans försvar va verkligen kasst. Men det ska bli kul och se honom i nästa match, nu kanske ringrosten har släppt.

Florian såg också stabil ut men det hade vart ku latt se hur matchen hade utveckals om inte Thomas hade skadat sig.

Contender
    Börjar också gilla lill Diaz mer och mer, Denna fighten såg han riktigt bra ut. men vafan.... antingen röker snubben sjukt mycket gräs eller så är han efterbliven, han pratar som en 5åring och helt osammanhängande.

Leben gjorde riktigt bra ifrån sig, dock inte lika mkt rock n roll som han brukar köra, dvs veva för fulla muggar. gillar hans "nya" stil.

Men.... Jag ville ju se "Tyson look alike´ns" knockslag.

Bra event helt klart

Hall of famer
    Nate Quarry vs Pete Sell
    Jag måste säga att jag inte håller med Venom. Pete Sell har riktigt bra händer. Det visade han upp sist mot en så pass tuff striker mot Scott Smith. Jag lär säga att jag tycker lite synd om mannen, då han förlorar igen i sista ronden, trots ett visst övertag. Hursomhelst skitkul att se Nathan tillbaka. Visst såg han ringrostig ut, men hakan verkar han verkligen fixat till.

Underbart att få se Diaz igen. Det lär till mycket för att kunna avsluta han genom TKO/KO eller submission. Dock har han en del kvar att jobba på ifall han ska klättra.

Terry Martin hade jag hoppas lite mer på. Boxning och brottning räcker dock inte, vilket han borde veta. Leben var lugn och avslappnad och tog en riktigt hård smäll innan han själv avslutade. Jag har en jävla respekt för Leben och hoppas att han kommer lyckas bra framöver. Terry Martin borde dock sluta snacka och börja träna. Att han skulle vinna enkelt mot Silva som han påstår lär ju vara största skämtet på mycket länge.

Kenny Florian vs Din Thomas
    Någonting måste definitivt hänt Thomas. Tråkigt avslut på den här galan. Även fast jag tror Florian hade vunnit vilket som. Kul att se honom utvecklas till en så pass bra fighter.

Hall of famer
    Tyckte att detta var en ENORMT underhållande Fightnight. Klart i klass med bättre UFC-galor. Precis som Ozmond säger så är det uppenbart att fighterna låter "it all hang out" som dom så fint säger på amerikanska. Vilket märktes i samtliga matcher.

Först Nate mot Sell då. Jag hade Nate som favorit men mot slutet av matchen grinade jag nästan när han fick smäll efter smäll. Sen som en blixt från klar himmel golvar han Sell. Ruggig känsla, så skönt för honom.

Nate mot Asasunda var också en underhållande match. Nate har en kul stil. Lite annorlunda men kanske inte riktigt lika avig som brorsan. Älskar att Nate inte är rädd för att "scrambla" och sätta sig i knepiga situationer. Han går på allt han får, ingen tvekan och ingen rädsla.

Leben mot Martin. Jag tyckte att Leben såg riktigt "ripped" ut. Syntes väl i ansiktet också att han gått ner i vikt. Leben såg samlad och fokuserad ut redan från start och jag förstod direkt att Martin skulle få bekymmer. Även efter att Leben fick poängavdrag var jag helt övertygad om att Martin var slut efter första ronden och att Leben snabbt skulle ta hem segern. Något förvånad verkar det tvärt om se ut som att Martin kommer in i andra andningen och Leben blir trött. I sista ronden förstår jag inte hur Leben kan stå upp efter alla smällar han får, det ser ut som om han med sina sista krafter drar på en "good old fashion Leben-smäll" och sänker Martin en gång för alla. Jag tror nog att Chris var lika förvånad som alla andra. Även efter vinsten visar han tydliga tecken på att han mognat när han blir intervjuad av Joe. Tänk om Leben lär sig fightas mer fokuserat men ändå kan aktivera "The Crippler" när läget kommer. Då kan han nog fortfarande vinna några matcher.

Thomas mot Florian var en total besvikelse. Kenflo såg ut att vara den lite mer aggressive och såg faktiskt lite vassare ut än Din. Svårt att säga hur matchen hade gått. Din skadade något i knät när han sköt in. Ser ut som om han tappade all styrka i vänsterknät när han skulle skjuta ifrån. Benet viker sig bara och han slår i knät i mattan.

Aja, galan var långt över mina förväntningar. Nu har lördagens UFC 76 lite att leva upp till tycker jag

Champ
    Klockren Fight Night, kanske den bästa jag sett.

Hall of famer
    fick lite Rocky vibbbar när Leben tar smäll efter smäll, och till slut går Martin in för knocken, men så kommer vändningen.

Contender
    Lönerna för Fight Nights main card:
    MAIN EVENT FIGHTERS

-Kenny Florian: $22,000 (8th fight in UFC; defeated Din Thomas; includes win bonus of $11,000)

-Din Thomas: $16,000 (8th fight in UFC; lost to Kenny Florian; win bonus would have been $16,000)

MAIN CARD FIGHTERS

-Nate Diaz: $30,000 (2nd fight in UFC; defeated Junior Assuncao; includes win bonus of $15,000)

-Chris Leben: $20,000 (10th fight in UFC; defeated Terry Martin; includes win bonus of $10,000)

-Nate Quarry: $20,000 (5th fight in UFC; defeated Pete Sell; includes win bonus of $10,000)

-Terry Martin: $12,000 (5th fight in UFC; lost to Chris Leben; win bonus would have been $12,000)

-Pete Sell: $10,000 (5th fight in UFC; lost to Nate Quarry; win bonus would have been $10,000)

-Junior Assuncao: $6,000 (3rd fight in UFC; lost to Nate Diaz; win bonus would have been $6,000)

Contender
    Uppdatering angående Din Thomas skada:
    Följande är saxat från thefightnetwork.com:
    Not all of the news out of last night’s UFC Fight Night was good for its competitors. Port St. Lucie, Florida’s Din Thomas, 30, injured his knee in the main event while attempting to shoot in on opponent Ken Florian. The American Top Team lightweight was taken to a local hospital for an MRI and has had his leg placed in a brace while he awaits results, said an ATT rep this morning. Initial diagnosis points to a torn MCL and/or ACL and the need for surgery.
    Om jag har lyckats förstå dessa termer rätt så borde det vara korsband och ledband. Någon som vet mer exakt?
    Synd om killen är det iaf, för det tar lång tid att komma tillbaka från en korsbandsskada.

Contender
    Inre ledbandet(MCL) och främre korsbandet (ACL)