Rätt bra Fight Night även denna gången får jag säga. Fighterna på Fight Night känns nästan lite mer avslappnade och det verkar som om dom som fightas vågar köra på lite mer än under en "vanlig" gala. Som om dom känner att dom inte har riktigt lika mycket att förlora eller för den delen ser det som sin chans och därmed ger gärnet.
Nate Quarry vs Pete Sell
Ja då har Quarry äntligen fått göra sin comeback då, och det slutade ju väl. Kul för killen helt klart.
Men han var rätt illa ute får man ändå säga, efter att iaf enligt mig ha förlorat båda dom två första ronderna. Både killarna visade upp samma bristande defensiv vilket gjorde fighten rätt underhållande. Quarry såg lite ringrostig ut men sen så lyckades han golva Sell riktigt fint.
Nate Diaz vs Junior Assuncao
Även denna fighten var underhållande och dom visade båda upp fin teknink. Börjar gilla Diaz allt mer får jag säga. Han är som en gummigubbe, vilket ser rätt lustigt ut när han är så pass lång som han är.
Chris Leben vs Terry Martin
Även dessa två herrarna bjöd på underhållning i en rätt öppen fight. Leben var klart bättre i denna fighten än vad han vart på slutet. Lite besviken är jag ändå på Martin, trodde han skulle kunna fortsätta att leverera men så blev inte fallet. Men han var ändå på väg mot slutet att få ordentlig trätt på Leben varpå Leben kontrar och sänker Martin.
Kenny Florian vs Din Thomas
Fighten börjar rätt passivt och får egentligen inte fart förrän Thomas hånar/psykar Florian varpå Florian tänder till lite.
Det ser nästan ut som om Thomas drar av korsbandet när han skjuter in, utan att veta vad som hänt med honom. Men det såg ut som en lite typisk korsbandsskada.
Sen tycker jag att Florian slår lite väl mycket mot bakhuvudet just innan avslutningen. Men det hade iof ändå inte hjälpt Thomas då han med tanke på knät ändå kändes rätt slut i denna fighten.
Men som sagt så var detta en trevlig tillställing där alla fyra main event fighter avslutades innan tiden tog slut.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote