Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 42
    President
    Blog Entries
    30

UFC Diaz vs Condit resultaten

faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    mera MMA !!

Hall of famer
    Jävlar vad jag är imponerad av Carlos Condits disciplin. Att under fem ronder hålla uppe koncentrationen, inte låta sig hetsas av att Nick Diaz har händerna nere vid höfterna och gör provocerande gester / säger glåpord till en är det mer eller mindre ingen som har lyckats med innan. Perfekt gameplan, och han förtjänade vinsten (även om jag höll stenhårt på Diaz). Undrar om han har någon chans att stoppa GSPs takedowns, hoppas fan det.

Werdums striking såg väldigt mycket bättre ut än den varit tidigare, och Nelson är tuff som vanligt. Banta ner till 205 för fan... du har ju talang.

Hall of famer
    Riktigt trist att Diaz torskade. Tyckte domslutet kändes helt okej. Hade rond 2 och 5 till Diaz, 3-4 till Condit och den första var ruggigt jämn så den gav jag till Diaz för att jag ville att han skulle vinna.

Ingen som har sett 3d versionen av galan? Tycker själv det verkar vara en konstig idé men skulle vara kul att testa.

Contender
    Tycker ändå det är synd att killen som flyr hela fighten vinner. Bra jobb av Condit dock.

Hall of famer
    Jag gav faktiskt 3 ronder till Diaz. Tyckte lite tråkigt att den som backar undan vinner.
    Men samtidigt jämförde jag direkt fighten med BJ Penn vs Frankie Edgar. Same shit där.

Ska kolla på de andra fighterna nu

Champ
    Jag hade också Diaz som vinnare främst på grund av att han "styrde". Dock så ser jag matchen som en av de jämnaste på länge och tycker inte att domslutet är något att protestera mot direkt.

Werdum och Nelson trodde jag faktiskt skulle va en rätt så trög match där konditionen tog slut på båda men båda imponerade och särskilt Werdum som visade upp redigt bra striking.

Övriga galan har jag inte så mycket att säga om förutom att karatesparken var redigt snygg.

Moderator
    Återkommer imorrn med fler tankar men jag har gjort en åskådning som är lite rolig.

Diaz fanboys är lika barnsliga och omogna som diaz själv. "hur kan man vinna om man springer hela matchen" "Diaz kom för att slåss det gjorde inte condit".. osv osv osv

Condit utförde en PERFEKT match mot diaz. Han visade upp diaz största svaghet och nollade honom totalt. OM MAN INTE BACKAR RAKT BAK IN I STÄNGSLET OCH STÅR STILLA OCH LÅTER DIAZ SLÅ EN, så har inte diaz något vidare game. Kommer man inte för att fightas bara för att man väljer att inte ge bort matchen till motståndaren? Det dummaste jag har hört på länge.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Håller med dig helt och hållet shogun. Ruggigt imponerad av condits utförande av gameplanen, som i sig var väldigt bra.

Contender
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Återkommer imorrn med fler tankar men jag har gjort en åskådning som är lite rolig.

Diaz fanboys är lika barnsliga och omogna som diaz själv. "hur kan man vinna om man springer hela matchen" "Diaz kom för att slåss det gjorde inte condit".. osv osv osv

Condit utförde en PERFEKT match mot diaz. Han visade upp diaz största svaghet och nollade honom totalt. OM MAN INTE BACKAR RAKT BAK IN I STÄNGSLET OCH STÅR STILLA OCH LÅTER DIAZ SLÅ EN, så har inte diaz något vidare game. Kommer man inte för att fightas bara för att man väljer att inte ge bort matchen till motståndaren? Det dummaste jag har hört på länge.
    Jojo, men tänk också på att 2 av punkterna som domarna ska titta på är just offensiven SAMT "octagon control". Och efter denna match så tror jag att jag förstår vad som menas med octagon-control: Med brist på hörnor som klassiska boxningsringar har så är det svårt att "stänga in" någon, därför bör octogon-control rankas högt på poänglistan... Dock så var jag inte alls förvånad att Condit vann, tyckte det var superjämnt men jag gav iaf rond 1,2,3 och möjligtvis 5 till Diaz. Tyckte också det var dåligt av domarn att låta Condit wall-walka med tårna för att sen hålla i sig i ca 10 sek med ena fotens tår när han var nere första gången.... uääääh :´(
    Men men life goes on, bara jag som börjar hata Greg Jacksons fighters eviga vinster på decisions utan en antydan till att vilja avsluta matcher?

Contender
    Sen hur två av poängdomarna gav hela fyra ronder till Condit är i sig ett mysterium.
    Men all kudos till Condit som både överraskade och imponerade mig Stort med sin cardio. Satt bara o väntade på att han skulle bli trött för att sedan bli svärmad av kombinationer i rond 4 och 5.

Up and coming
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    +1 på den och riktigt skönt att se någon som inte låter sig provoceras av Diaz's skitsnack och gester. I alla andra jänkarsporter slår de ner hårt på unsportsmanlike behaviour, men i buren verkar det ok att bete sig som ett riktigt rövhål och sedan få cred för att man vunnit. Diazbröderna behöver få sig en realitycheck (den ene fick just det och börjar genast lipa om att lägga av) som tar ner dem på jorden igen. Go Condit!

Roy Nelson har nog ont i näsan idag. Werdum såg riktigt hemma ut i boxningen. Kul.

Koscheck, lika hatad som alltid. Ändå lyckas han (som han själv påpekar) fixa fram en seger på något sätt. Jag har haft mina biffar med den mannen, men ser honom gärna i fler fighter.

Contender
    Quote Originally Posted by lillstrumpa View Post
    +1 på den och riktigt skönt att se någon som inte låter sig provoceras av Diaz's skitsnack och gester. I alla andra jänkarsporter slår de ner hårt på unsportsmanlike behaviour, men i buren verkar det ok att bete sig som ett riktigt rövhål och sedan få cred för att man vunnit. Diazbröderna behöver få sig en realitycheck (den ene fick just det och börjar genast lipa om att lägga av) som tar ner dem på jorden igen. Go Condit!
    Med risk för att bli stämplad som en "Diaz FanBoy"(som om de vore ngt negativt?=)) men vilka sporter syftar du på där det inte är okej med trashtalk? Dart eller? Spelat själv basket/fotboll/amerikansk fotboll på hög nivå och är det något man gör konstant så är det att psyka motståndaren med glåpord osv för att få personen ur balans, sen EFTER matchen så skakar man hand och visar respekt för varandra precis som Diaz gör, fatta att det är en sport där man tar till alla knep man kan för att vinna. Herregud direkt när en hypad person förlorar så kommer alla hatare med massa synpunkter om hur mycket han suger. Hade han vunnit så hade det varit minst 40 kommentarer här med "WAR DIAZ" innan man hunnit blinka.
    Sen så är det ju bara kul med karaktärer, älska eller hata dom; dom gör sporten större och roligare, säg mig, hur kul vore ufc utan folk som Kosh, Diaz bröderna, Brock, Chael osv osv

Rookie
    Det var inte många gånger jag såg Condit backa från Diaz, däremot rörde han sig i sidled mycket, bort från Diaz, och satte sig själv i position för nya tekniker. pang, pang, pang GÅ UNDAN... Känns ju rätt korkat att stå helt still framför någon i en fight?? Jävla gnäll bara det här om att Condit "backade undan fighten". Håller med om att Diaz hela tiden kom emot Condit, men det var ju knappast tal om några Bisping-manövrar från Condits sida. En perfekt utförd gameplan. Hoppas Diaz är man nog att stå vid sitt ord, så man slipper se honom fler gånger i oktagonen. Har extremt svårt för både honom och hans bror.

För övrigt är en Bisping-manöver när man springer baklänges från sin motståndare, se Hendo-Bisping UFC 100 för ett exempel.

Edit- Mitt hopp om att Diaz lägger ner grundar sig inte i trashtalket. Det hör till. Jag klarar inte av de två typerna bara. Punkt slut.
    Last edited by malmster; 02-06-2012 at 12:40 AM.

Hall of famer
    MMAforum kan man lita på, här är folk lite mer sansade.

På alla andra sidor så gnäller folk om att Condit bara sprang runt, att han är en kärring osv. Antingen så kunde Condit, visat hur tuff han är och stå framför Diaz hela matchen, eller så kunde han göra precis som han gjorde och vinna "bältet". Man är bara dum om man fightas motståndarens fight, ungefär som om en brottare står upp och boxas med en stående fighter.

Jag tycker matchen va väldigt bra. Jag tycker det är väldigt intressant när två fighters vill få matchen att se helt olika ut och vem som lyckas få den andra att fightas deras fight. Det är ju det som Diaz alltid har lyckats med förut men i den här matchen gick inte Condit i fällan.

Moderator
    Jag gav alla ronder utom första till condit. Superbra match, en riktig uppvisning i överlägsen taktik. Diaz gameplan var att gå rakt fram mot condit, få honom att fastna i ett hörn på buren och avlossa sina långa slagserier för att sänka condit. Det vore väl helt absurt att spela med i detta och förlora, istället visade condit att med överlägset fotarbete, bra rörelse i sidled och kraftfulla in-ut attacker så vinner man även mot en svår motståndare som diaz. Diaz gick förövrigt inte framåt hela matchen utan i de senare ronderna så fick condit diaz att backa mycket.

KOS vann om än något oimponerande. Pierce är en riktig tuffing men han hade inte tillräckligt med sig för att slå kos som jag ändå tyckte såg lite avvaktande ut hela matchen. Det där krossade okbenet verkar sitta djupt i minnet.

werdums standup såg väldigt mycket bättre ut än innan. Trist på ett sätt för jag har inte mycket till övers för honom men man får säga att han gjorde en fantastisk match mot den fetlagde Nelson. Framförallt knäna var ruskigt effektiva.

Barao imponerade faktiskt mot den mycket rutinerade och mycket farlige jorgensen även om han vann på domslut. Jorgensen är i toppen av divisionen och med den här vinsten visar barao att han platsar!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

Moderator
    På tal om diaz fanboys :P

Hall of famer
    Tycker att de ska stryka agression och octagon control från listan över bedömning, eller iallafall värdera dem riktigt, riktigt lågt. Måste ju vara betydligt bättre att slå 3 gånger och träffa med alla än att slå 14 gånger och bara träffa 2.
    Hoppas innerligt att Diaz kommer tillbaka, UFC är mycket tråkigare utan honom.
    Condit mot Koscheck i sommar för att se vem får möta GSP om det riktiga bältet.

Moderator
    Man skulle ju kunna göra argumentet att det var Condit som vann i "octagon control". Han kontrollerade buren mycket bättre än diaz, diaz kontrollerade inte buren överhuvudtaget utan blev bortmanövrerad konstant av condit som hela tiden bestämde vart han själv ville vara och vart han ville ha diaz i förhållande till sig själv.

Champ
    Blog Entries
    28
    Ed Herman imponerade faktiskt mig för första gången, har inte sett honom sen TUF 3 men då verkade han inte alls så vidare intressant. Den här galan visade han dock att han kan han med!

Renan Barão utklassade Scott Jorgensen som jag faktiskt trodde skulle pusha Barão mer än vad han gjorde. Ser fram emot ett framtida möte mellan Barão och Cruz!

Var det bara jag som tyckte att Kos inte vann? Det var enbart tack vare hans takedowns som han vann rundorna, i övrigt så var det bara Pierce som gjorde något anmärkningsvärt ju.

Werdum såg sjukt bra ut faktiskt, vill se honom om Mir slåss nu! Stående ovationer till Roy Nelson som lyckades överleva de hårdaste knäna jag har sett sen Silva tog bältet från Franklin.

Condit vann en välförtjänt seger över Diaz, det var verkligen en perfekt gameplan. Hoppas att det inte var sista gången vi ser Diaz i buren bara, vill fortfarande ha GSP vs. Diaz!

ETT STORT MINUS TILL AFTONBLADET SOM SPOILADE MAINEVENTET FÖR MIG!
    Last edited by toelock; 02-07-2012 at 08:16 AM.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    ETT STORT MINUS TILL AFTONBLADET SOM SPOILADE MAINEVENTET FÖR MIG!
    Ja, det är ju riktigt dåligt när en tidning går ut och publicerar nyheter...

I övrigt verkar de ju försöka fixa en rematch mellan Diaz och Condit i sommar. Skulle vara fantastiskt om så blev fallet.

Har alltid gillat Ed Herman ändå sedan han "förlorade" TUF3-finalen. Har åkte ju på ordentligt med däng, men avslutade på ett fint sätt. En av de mest underskattade i UFC.

Moderator
    skitdåligt att de redan öppnar för en rematch mellan diaz och condit bara för att C inte vann i publikfriande manér. Om något, överhuvudtaget, händer i GSPs knärehab så kommer condit mer eller mindre att tvingas in i en rematch och riskera att mista interimtiteln han förtjänade med sin vinst bara för att okunniga fans inte uppskattar taktik

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by Darbog View Post
    Ja, det är ju riktigt dåligt när en tidning går ut och publicerar nyheter...
    Ja, när det spoilas Det är ju minst lika illa som om AB hade skrivit "Dumbledore dör!", MINST.

Contender
    Hade ju inte varit första gången en jämn fight om ett bälte blir en rematch. Inte mig emot.

Moderator
    Så extremt jämn anser jag inte att den var. Plus att man redan sagt att nästa match för bälteshållaren är en unifieringsmatch med GSP.

Hall of famer
    Tack toelock, jag har inte läst klart harry potter

(fotnot, jag läste första boken för 12 år sedan, och har inte läst något mer sedan dess. kommer inte göra det heller)

Page 1 of 2 12 LastLast