Spoila UFC 98 här
Så mysigt att sätta klockan på 04:00 och kliva upp för lite MMA live. 8)
Vad är det för kommentatorer på TV4 Sport? Ian Roberto och... Jörgen Kruth? Paolo är det ju inte i alla fall.
Sjukt skönt att slippa Paolos eviga gormande och tjat om vaselin hit och dit..
Sherk vs Edgar var lite trist dock.
Har inte varit speciellt mycket att hänga i granen än så länge. Mycket LnP från Hughes som väntat, höll hårt på Serra i den här matchen, trots att jag inte har något direkt emot Hughes. Miller-Sonnen var största sömnpillret på länge i UFC. Frankie Edgar imponerade, men behöver mer kraft bakom sina slag.
Krzysztof "The Polish Experiment" Soszynski är grymt skön, men det är tveksamt om han hade haft någon chans mot elakare motstånd. Långsam och konstig stil. Snygg KO i alla fall.
Nu: Machida vs. Evans!
Fan va gött att Machida inte bara vann utan knockade honom dessutom.. Rashad var inte ens i närheten av att ha några farliga attacker.
Rashads gameplan med att vänta på attacker och kontra med korta slag var inte helt fel, men det räckte inte. Dumt att han inte hade ballar nog att få kontakt med sina kombinationer mot Lyoto. Stör mig lite på fighters som har stilar liknande Machida. Blir så frustrerande att kolla på. Visst, det ligger grym teknik bakom, men det blir aldrig några riktiga kämparmatcher.
Ska bli kul att se om Rampage kommer kunna kliva in och kötta ner Machida på mattan och pounda skiten ur honom.
Jävlar så bra han är Lyoto. Vem ska kunna slå honom?
Ja det är frågan, Lyoto's fotarbete är ju helt outstanding likaså hans timing !Originally Posted by Krang
Angående Serra-Hughes matchen så var den åtminstone för mig galan's besvikelse.
Hade efter allt trash talk, sett fram mot en holmgång !
Men, nja Hughes var rättvist om en knappt.
Sammantaget långt ifrån bästa UFC jag sett, men LYOTO är grym !
Lyoto är så äcklig hatar han och hans ninja snack, hoppas rampage tar ner honom på nån av hans kraftlösa sparkar och matar honom på marken..
Rampage har ju rätt vass boxning när han lyckas komma in tätt och kan köra på sina korta slag. Tror det kommer krävas en hel del för honom att kunna komma nära inpå machida. Han är ju mycke segare i fötterna än rashad och står väldigt plattfotad på marken och trampar på relativt sakta när han matar sig in. Men det ska bli grymt kul att se hoppas på en bra fight där. Hjärnan säger machida hjärtat säger rampage.
Mike pyle mot brock larsen var riktigt rolig att se på när pyle började jobba mot olika avslutningar.
Hughes vs serra var väl kanske den matchen som man blev mest besviken på med tanke på försnacket, hårt som fasiken å se serra förlora och få filten på sig under merparten av andra ronden. Grymt snygg nertagning av serra i slutet på 3:e
Svinbra gala.
Enda matchen jag blev besviken på var Sonnen vs Miller. Inte p.g.a resultatet utan för att Sonnen vägrade jobba mot avslut. Han var helt inställd på att ligga i guard i tre ronder och ta poäng. Jag har, till skillnad från många, inget emot brottarnas nertagning/pounding taktik. Men när dom inte jobbar för att förbättra position och försöker avsluta utan går in för att ta ner, kontrollera och vinna på poäng efter fulltid tycker jag det blir tråkigt.
Trist för proffessor X att han inte fick visa mer men träffar McFedries är det klartJävlar vilket tryck han har i lädret! Helt rätt stopp, Poukam försvarade inte tillbörligt.
Serra vs Hughes var en riktigt bra match. Jag blev lika förvånad som Hughes själv när han halv-däckade ner i första där för jag såg inget slag som tog. Skönt att han kom tillbaka, det hade varit trist om matchen hade slutat p.g.a en oavsiktlig ihopskallning. Väldigt jämn match dock även om Serra verkade väldigt frustrerad i andra ronden och mest låg under och tog emot.
Main Event
Rashad kom in med en bra gameplan tycker jag! Vänta på draken och tvinga honom att attackera istället för att avvakta och kontra. Tyvärr för Rashad funkade det inte ändå. Jag kan tänka mig att Lyoto är fruktansvärt svår att förbereda sig för, det är som Rogan säger. Allt är nytt när man är i matchen. Machida däremot gjorde en riktigt bra match och såg inte ut som att han blev obekväm med att avsluta. Jag kan tänka mig att han håller bältet ett tag framöver.
Nej, Rampage skulle inte vinna en titelmatch :P
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Rampage är alldeles för långsam på fötterna och det faktum att han inte kan checka en spark om det så gällde livet får mig att tro att han inte kommer ha en chans mot Lyoto
Sherk vs Edgar var en underhållande historia även om Sherk beter sig som en riktig jublis. Han ÄÄÄR ingen kickboxare. Sherk är starkade och en bättre brottare än Maynard, hade han velat hade han kunnat ta ner och mosa Edgar hur han ville tror jag. Men han har tydligen bestämt sig för att helt sluta göra det han är bäst på och börja göra det han är sämst på. Kickboxning med tight guard rakt fram oavbrutet. Han kommer aldrig komma i närheten av sin gamla position som mästare sålänge han tror att han är tyson (mike) .)
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Kickboxing är väll synd att kalla det.. Han sparkade väll inte ens? Såg ut som en fattig boxare som trodde att ett slag skulle frälsa honom. Sen såg man hur lätt han tog ner Edgar så fort han försökte i tredje.
Förövrigt var det sjukt trist att domarna inte ställer fighters upp när dom inte gör någon skada, jobbar någon submission eller förbättrar sin position över huvud taget (Hej Matt Hughes)
Tror inte rampage skulle stått upp mot Lyoto, tror att han skulle tagit ner honom och ground and poundat från guard ala tråkig brottare.
Haha grym knock av kryzhtof(?), synd som fan att Serra inte vann.
Angående serra vs hughes matchen så tycker jag den var rättvis! jag hejade på hughes också... men jag tror inte någon vågade ta allt för stora risker med tanke på allt trashtalk dom haft.
Bra gala. Edgar är skön asså. Jag tyckte matchen va riktigt bra. Sherk är en grym seger för Edgar, de ska bli kul att se honom igen mot bra motstånd. Diego Kanske vore en tänkbar matchup om han vinner mot Clay?
Hughes vs Serra va som jag hade förväntat mig. Jag tycker att Hughes vann också. Skallen skakade Hughes de syntes ganska tydligt tycker jag. De hade vart tufft att förlora på det. Hughes är dock den gamla modellen av brottare i MMA. han är inte tillräckligt overall för att mäta sig längre med de bästa. Att ge honom en match mot Alves eller GSP igen tror jag inte skulle vara de bästa för honom.
Fan att Machida vann. Såklart är han bra. Han knockade killen som knockat Forrest och Chuck redan i andra ronden, de säger en del. Men jag kan inte för mitt liv gilla honom. Jag hatar hans karate bakåtlutande stil. hur vinner man mot honom? Jag vet inte men de känns inte som att han kan ha så fruktansvärt bra takedown försvar när han står med ena benet så långt fram och lutar sig bakåt. Nått som folk måste sluta med är att stå rakt framför honom i alla fall. De är då han träffar med sina sparkar. Jag vill itne se Machida som tränare i TUF och jag hoppas han förlorar bältet snart. Men hatten av för honom ändå.
Det är officiellt att rampage får titleshot nu mot machida, det betyder nog att vi får se machida och rampage i TUF nästa gång... vilket innebär ett drygt halvår tills vi får se dom igen
En rätt underhållande gala.
Serra vs Hughes
Efter att Hughes blivit skakad av Serra i första (kändes slumpmässigt) tycker jag att den förstnämnde hade bra kontroll på fighten. Han utnyttjade sin överlägsna styrka för att ta ner Serra och var aldrig riktigt nära att åka på en submission.
Barry vs Hague
Hade stora förväntningar på Barry inför matchen men tyvärr levde han inte upp till dem. Visserligen har han grymma slag och sparkar men det räcker inte i UFC. Hans takedown defense och agerande på marken håller fortfarande för låg nivå och är något han måste förbättra avsevärt. Förhoppningsvis får Barry ett par chanser till i UFC.
Sherk vs Edgar
En märklig insats av Sherk som några har påpekat tidigare. Visst, kan köpa att han försöker stå i första ronden. När han väl märkte att det inte fungerade borde han dock ha försökt ta matchen till marken redan i rond 2. Nu stod han upp mer eller mindre rakt igenom och var egentligen aldrig nära en för kvällen lysande Edgar.
Evans vs Maschida
En ruskig uppvisning av Maschida. Han dominerade Evans fullkomligt och den sistnämne var aldrig i närheten av att skaka honom. Mycket imponerande med tanke på att Evans var mästare och är en fantastisk fighter. För tillfället känns det inte som någon är i närheten av Maschida i LH (definitivt inte Rampage) och jag tror att han kan bli en lika dominerande mästare som Andrson Silva.
Kan du inte länka till nyheten zeddiz???
UFC light heavyweight champion Lyoto Machida’s first title defense will be against former 205-pound champion and top contender Quinton “Rampage” Jackson.
The bout was announced by UFC President Dana White at the post-UFC 98 press conference on Saturday in Las Vegas.
Machida improved to 15-0 at UFC 98 with a second-round knockout of title-holder Rashad Evans. The karate practitioner has won seven bouts inside the Octagon, including victories over Thiago Silva, Tito Ortiz, and Rameau Thierry Sokoudjou.
“Rampage” won the title in May 2007 with a first-round knockout of Chuck Liddell then successfully defended the championship over Dan Henderson before relinqusing the belt to Forrest Griffin last July. After bouncing back with victories over Wanderlei Silva and Keith Jardine, Jackson is now poised to have an opportunity to reclaim the title.
The bout will take later this year after the fighters appear as opposing coaches on The Ultimate Fighter 10.
http://mmafrenzy.com/10469/lyoto-machid ... e-defense/
The coaches for the upcoming tenth season of The Ultimate Fighter are now set following UFC 98, according to UFC President Dana White, who announced the news at the post-UFC 98 press conference on Saturday.
However, White refused to officially confirm who the coaches will be. According to White, the series will begin taping on June 1st with a media day set for June 2nd or 3rd at which time the coaches will be officially announced.
Despite no official confirmation, based on the event’s results and previous rumors the coaches are expected to be Lyoto Machida and Quinton “Rampage” Jackson”, who will then meet following the conclusion of the show.
http://mmafrenzy.com/10467/coaches-set- ... -june-1st/
Inget är väl riktigt officiellt ännu men det lutar väl starkt mot det.
mmabay kan sin skit.. Med tanke på att dom rapporterade den där nyheten för flera veckor sedan :P
Jag däckade 4:10, och vaknade på automatik till hughes v.s. serra precis i knocken i rond 1 p.g.a. publikens skrik. Så jävla tråkig hughes e, han försökte vinna på points det var så jävla tydligt.
Serra har blivit bättre på mattan men som någon tidigare skrev i tråden så har de här två ingen chans mot Alves o GSP o.s.v. De kör fortfarande på den gamla stilen, de nya är så jävla mycket mer allround.
Machida mot Evans.
Fyfan vad jag hatar Machidas fighting stil, hans personlighet är de inget fel på men hans fighting stil. Herregud. Längtar tills någon gammal/ny fighter ska komma på en teknik som kontrar hans karate stil.
Det är lite som i Welterweight, att de nya kontrar de gamla fighterna eftersom de är så mer allround o mycket bättre helt enkelt.
Hoppas nästan att det blir en rematch och att evans lyckas få in en knock.
Annars så såg jag bara när sherk entrade galan ..xD
Lyoto är kung, helt fantastisk. Han har något som ingen annan fighter har.
KARATE IS BACK! =)
Har man växt upp med karate kid måste man le åt det, och oavsett vad man tycker om stilen så får han det att funka otroligt bra.
Machida är fantastisk, en av mina favoriter.
Jag gillade ändå Sonnens match, hejade på honom, dominans.