Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 26 of 99
    Moderator

UFC 94 St.Pierre vs Penn 2

UFC 94 St.Pierre vs Penn 2
    MGM Grand Garden Arena, Nevada
    31 januari 2009, Ultimate Fighting Championship

Fightcard
    Georges St.Pierre Vs. BJ Penn
    Lyoto Machida Vs. Thiago Silva
    Stephan Bonnar Vs. Jon Jones
    Karo Parisyan Vs. Dong Hyun Kim
    Nate Diaz Vs. Clay Guida
    Jon Fitch Vs. Akihiro Gono
    Manny Gamburyan Vs. Thiago Tavares
    Chris Wilson Vs. John Howard
    Jake O'Brien Vs. Christian Wellisch
    Matt Arroyo Vs. Dan Cramer
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

Re: UFC 94 St.Pierre vs Penn 2

Blir spännande, hoppas jag orkar hålla mig vaken tills dess...

BJ tror jag vinner the main event!

Hall of famer

Quote Originally Posted by fesen
    Blir spännande, hoppas jag orkar hålla mig vaken tills dess...

BJ tror jag vinner the main event!
    Jag köpte en redbull och Daim som ska hålla mig vaken, funderar på att börja smutta red'en snart! 8)

Hall of famer

Fortfarande rätt pigg som tur är.. :P spenderar sista halvtimmen innan det börjar med att kolla på onsdagens Popcirkus :P

Rookie

HAHA fan jag köpte fan 0 var och simma och vakna typ då allt i jevla Kista är stängt fuck
    Jag pallar inte med kaxiga fighters som Nate och lite BJP också. Auto håller jag på motståndarna då hehe, men båda är såpass bra att den bästa helt enkelt får vinna
    Fan när kan vi få se Fedor i buren mosa låtsasbrottning fjanten...

Contender

Men börja DÅ!!

Hall of famer

Quote Originally Posted by London_Parris
    Men börja DÅ!!
    Håller med.. Skiten har juh börjat på TV4 Sport redan :P

Eh.. Det streamar för mig nu men bilden är kolsvart? :x

Hall of famer

Streamen funkar inte för mig heller, får kolla med the roberto brothers istället..
    har inget emot de men roligare att se med joe rogan å goldberg

Hall of famer

JAAAAAAAAAAAA WAR GSP!!! SÅ JÄVLA NICE

Rookie

fy fan bj penn... tappade i princip all respekt jag fått för han under hans 2 senaste matcher. fattar noll... kan ju omöjligt ha tränat ordentligt. eller var bara gsp för stor?

Contender

Bj såg ju för fan trött ut i andra ronden!! Mycket snack och lite verkstad skulle jag säga!
    Och bj snackade om hjärta..
    GSP ftw

Rookie

Detta var GSP's viktklass, och BJ hade inte precis världens kondis i lättvikt ens, sen att lägga på 7kg och försöka mäta sin kondis mot gsp är ju egentligen en omöjlighet. Men detta visade bara igen vilken taktiskt monster GSP är. Inte nog med att han är ett sånt träningsmonster, hans gameplan följes till 100%. riktigt sjukt

Hall of famer

man kollade på BJ's ansiktsuttryck i andra ronden och tänkte "han vill fara hem nu" han såg nästan gråtfärdig ut, fan va skönt att han fick äta upp allt han sa.

Hall of famer

Penn vs GSP:
    Tror det var en kombination av GSPs storlek och det faktum att han hade svar på allt BJ hade att komma med som gjorde att det slutade som det gjorde.

BJ såg absolut inte bra ut i denna fighten men jag skulle vilja påstå att det var tack vare GSP som han såg ut som han gjorde.

Machida vs Silva:
    Oväntat att Machida avslutade fighten men efter att nästan ha knockat Silva 2 ggr tidigare så var det rättvist och helt underbart.

Guida vs Diaz:
    Jävligt tråkig men domarbeslutet var helt korrekt

Jones vs Bonnar:
    Bonnar verkade inte ha en susning på vad han skulle göra för att kontra Jones offensiv. Jones ska bli jävligt spännande att se i framtiden.

Rookie

BJ / GSP
    Hur kan man som BJ kaxigt utmana GSP, i viktklassen ovanför, när man har så lite att backa upp det med? Respektometern gick ner rätt ordentligt!

Machida / Silva
    Hur cool är han?

Hall of famer

Orkar bara kommentera Lyoto vs Thiago, Lyoto var riktigt riktigt vass och riktigt kul att kolla på, hoppas han fortsätter såhär!

Äh, slänger in en Bj vs GSP också, hade bj inte joggat eller var GSP helt enkelt för stark för honom?

Hall of famer

GSP vs BJP
    Kolla ryggen på GSP, den är ju rätt så rejäl alltså. Tycker ändå inte BJP såg riktigt gasad ut, det var något annat som saknades... kanske vilja. Eller helt enkelt tron på att han kunde vinna över huvud taget. Känns inte som han fick iväg ett enda slag i alla fall.

Machida vs Silva
    Underbart, gillar Machida mer och mer. Tror Rashad/Rampage skulle få riktigt svårt med honom, att komma åt honom, och ser gärna Machida få titleshot innan Rampage får det.

Guida vs Diaz
    Guida borde lära sig att avsluta matcher på något sätt, känns ändå som han borde kunna få hyfsad power med den kroppen han har. Nåja, duktigt att ta rygg på diaz vid upprepade tillfällen och kontrollera honom förhållandevis väl på marken! Kul match.

Jones vs Bonnar:
    Vad är det som händer inne i buren? Såg ut som en film på nåt sätt. Visst, topskiktet i LHW skulle ju äta upp Jones och skita ut honom i första ronden, men ge honom några år så kan det blir ruggigt intressant. Ingen annan som tycker han ser ganska liten ut? Kanske MW?

Karo vs Koreanen (namn å dää?)
    Karo - suck my balls. Det enda som gör mig argare än att han fick domslutet i den här matchen är att det var helt korrekt. Koreanen pissade ju på honom i första ronden, men hade inte mycket i resten. Några fina kast fick vi ju se dock, men ut och spring bort fettet nu Karo!

Överlag mycket rolig gala trots/på grund av att många fighter gick till decision. BRA matcher till decision och inte tråkiga sådana. Vad paolo snackar om när han tyckte det var en trist gala är för mig obegripligt, men sen när är det nytt när det gäller herr Robertos åsikter.

Hall of famer

WAR GSP!
    Fan vilket monster han är. Jag va säker på att bj inte skulle orka med hela fighten men att dominansen skulle börja så pass tidigt var förvånande.

Machida fortsätter att imponera även om detta var mer eller mindre lekstuga. Ge honom ett titelshot nu!

Jon Jones blir kul att följa framöver.

Hall of famer

ahhhhhhhhhhhh fan vad är det som händer?
    först nogueira, sen shogun och nu bj penn.

"to the death" va, han försökte inte ens stoppa hans corner när de avbröt matchen.
    har fan tappat respekt för honom och han var nog en av de få fighters som jag verkligen gillade..

Vann inte Kim matchen mot Parisyan?
    Grym knock av lyoto måste jag säga

Hall of famer

HAHHAAH jag sa hela tiden efter att bj skulle komma med bortförklaringar för han är så jävla konstig...

BJ Penn has filed a complaint with the Nevada State Athletic Commission after Vaseline was applied to Georges St-Pierre’s back between the second and third rounds of their UFC 94 headliner.

During a post-fight appearance on ESPN’s MMA Live St-Pierre explained that one of his trainers applied Vaseline to his face between the first and second rounds then rubbed his back with the same hand between the second and third rounds, accidentally applying some remaining Vaseline to his back. An NSAC official who witnessed the transfer had the Vaseline immediately wiped off with a towel.

Little is likely to come of the complaint as St-Pierre was already dominating Penn prior to the incident and the substance was immediately removed, ensuring that it had no effect on the bout’s outcome, however we’ll pass along more information on the situation when it becomes available.

MMA Live’s UFC 94 Postfight Extra is embedded below with St-Pierre’s discussion of the incident beginning at 5:25 remaining:
    http://sports.espn.go.com/broadband/vid ... id=3876040

Contender

När det gäller vaselinet på ryggen var det väl i sånna fall rubber guarden som blev lidande, annars hade gogoplatan suttit efter ett tag.

Parisyan såg osäker ut och jag kan bara hoppas att han smälter panikattackerna lite grann med den här vinsten, som var på håret. Till nästa match måste han vara bättre förberedd och jag tror Greg Jackson's camp är klockrent för honom när det gäller den punkten. Kim imponerade verkligen men att Karo vinner trots håglöshet i blicken är imo också imponerande.

Annars trodde jag inte Machida skulle vinna så övertygande som han gjorde. Han måste vara nr1 contender nu, allt annat vore hemskt.

Jon "Bones" Jones alltså! Hans kast liknade mer dom i en WWE-match än en MMA-match, har nog aldrig sett sån explosivitet och sen är han BARA 21!

Hall of famer

Jaha, nu kommer alla bli Machida-nuthuggers och alla kommer överge BJs warwagon.. nej men riktigt kul att Machida fick avsluta en match på knock, han har ju bara avslutat en gång innan ( i UFC iaf) och det var på sub. Han imponerade mycket, hoppas han får titelshot nu.

GSP krossade BJ helt enkelt, BJ hade ännu mindre chans än vad jag hade trott att han skulle ha, patetiskt att han ska gå o klaga efteråt också, bekräftar ju bara mina misstankar om honom.

Hall of famer

Trots många decisions tyckte jag det var en bra gala, Jon jones såg ju farligt bra ut,, han kan bli ruskigt bra.

Machida på knock!? hade jag aldrig trott, hur fan ksa man göra mot honom?

Gsp ägde ju Bjs röv helt o hållet, Bj landade knappt nånting i denna fight.

Älskar Guida, han måste verkligen va sjukt dryg att möta.

Hall of famer

Jag ska iväg nu så skriver mer sen men GSP är kungen. Dags att svälja allt snack BJ!

Up and coming

så GSP va för atletisk ändå, BJ borde inte snacka så mkt innan ..

Rookie

Machida får titel matchen OM Quinton Jackson loosar mot Keith Jardine på UFC 96.
    Vinner Rampage blir det han som går mot Rashad Evans enligt Dana på presskonferensen.

Page 1 of 4 1234 LastLast