Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 26 of 26
    Hall of famer

UFC 74 *SPOILER*

Couture vs Gonzaga

Randy kör på med samma stil som han kört i x antal år..
    efter nertagningen då randy slog hans skalle i Gonzagas näsa så gazade gonzaga med allt blod, frågan är väl, hade Gonzaga verkligen pallat gå 5 ronder med randy? mjahh tror inte det

Lite fult av Gonzaga att stanna mitt i fighten och whina om blod i ögat..

Georges St. Pierre vs. Josh Koscheck

Vad var det jag sa, GSP är en fedor wannabe han tar motståndaren till hans starka sida och dominerar..
    GSP har alldeles för många tools för Josh ska hänga med..att slänga iväg 1 2 kombos funkar inte..
    Satte 300:- på GSP, så tackar

Joe Stevenson vs. Kurt Pellegrino
    Helt okej match..när ska Joe få lite motstånd

Patrick Côté vs. Kendall Grove

Den här winnen bytyder mkt för Cote, äntligen får han lite cash i fickan och kan jobba sig uppåt

Renato Sobral vs. David Heath

Hahah vilken match, men vad som förvånade mej var när David hoppar guard, jo men tjena.
    även om man inte gillar varandra så gör man inte redigt som Babalu gjorde, han höll nån sec för länge

men han fick böta $25,000 ajaj men kul att se se han tillbaka iaf och att han hade en trevlig cornerman aka Babyface Joshy

Frank Mir vs Antoni Hardonk

Tror aldrig Mir kommer bli top 10 igen..
    dålig fart, ser halvfet ut

Marcus Aurelio vs. Clay Guida
    Blev lite förvånad här faktist, hade satt Aurelio som vinnare men men..äntligen fick Clay sin väl behöva win!

Up and coming
    Hur såg du de matcherna som inte var med på broadcasten?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Anden
    Hur såg du de matcherna som inte var med på broadcasten?
    Finns uppe lite överallt

Hall of famer
    finns på ufcs hemsida att se.

Jag tycker galan var bra. Det bästa var att MMA världens mest hypade och överksattade fighter, Gabriel "i cant see" Gongaza blev nertagen å jorden igen.

Men den som imponerade på mig mest var så klart GSP, alla visste att hans brottning var bra men så bra? Wow.

Jag gillar inte Sobrals agerande i slutet av matchen. Han hade redan förstört Heath och redan lärt honom en läxa. Jag tror inte han tyckte de va värt $25.000 heller

Förövrigt verkar nästa säsong av TUF bli helt flippad. Riktig skandal säsong.

Jag har inte tid att skriva mer nu, lägger mig i lite mer senare

Contender
    Thale Leites vs Ryan Jensen
    Även om Leites inte var illa ute på något sätt så kändes det som om Jensen hade ne skräll på gång. Sen visade Leites lite klass och det räckte.

Mir fick ner fighten till marken ch Hardonk har inte mycket att hämta där. Kul att Mir vann igen, och han ser ut att vara i lite bättre fysisk form än han gjorde senast. Förhoppningsvis kan han komma en bit på vägen tillbaka, men hela vägen till toppen lär han inte göra igen.

Marcus Aurelio vs Clay Guida
    Lite tillknäppt fight där Aurelio var lite väl passiv. Det lilla som kan ses som offensiv stod Guida för. Men fighten blev aldrig vad man hade hoppats på.

Renato Sobral vs David Heath
    Babalu tog kontroll direkt och även när han var på rygg så hade han full koll på läget.
    I andra tog han kotroll direkt även där och dominerade klart. Det var inget dåligt cut som Heath fick. Avslutningen var riktigt fin av Babalu,lite onödigt kanske att hålla i den så länge.

Patrick Cote vs Kendall Grove
    Jämn och tät fight ända tills Cotes höger hittade Grove. Detta var riktigt kul för Cote. Han är bättre än vad hans UFC record visar.

Joe Stevenson vs Kurt Pellegrino
    Fighten började lite sådär men tog sig ju längre det gick. Men blev aldrig vad man hade hoppats på. Stevenson gjorde en bra sista rond.

Roger Huerta vs Alberto Crane
    Första ronden var bra liksom hela fighten så längde det varade. Crane skulle nog behöva köra lite mer kondition. Huerta imponerade helt klart. Väldigt inovativt av honom att ta hjälp av tv skärmen i arenan för att få in armbågarna.

Josh Koscheck vs Georges St.Pierre
    Kanske lite oväntat av GSP att direkt gå på nedtagning.Men Kos försvarade sig bra i underläge precis som GSP när Kos fick top.
    GSP fortsatte på inslagen linje i andra ronden och gjorde det bra men utan att direkt riskera sin position. Men Kos hade inte mycket att hämta när han var på rygg. GSP hade även sista ronden och Kos hade inget att hämta. Lite roligt med tanke på hur bra brottare han åtminståne själv anser sig vara.
    GSP är helt enkelt en fighter i en annan dimension än vad Kos är i, som har en bit kvar till toppen. GSP känns som om han är tillbaka och verkar vara minst lika bra som när han vann över Hughes.

Randy Couture vs Gabriel Gonzaga
    Gonzaga var illa ute direkt i inledningen då Couture inledde bra. I princip det enda Gonzaga hade var en högerspark som träffade i tredje, men det var inte mycket kraft bakom den.
    Jag kan inte säga annat än att Couture imponerar på mig. Även om inte Gonzaga känns så bra som vissa vill få honom att verka. Couture är inte kanske den roligaste att titta på, men han är effektiv. Han är en riktigt bra taktiker, kanske den absolut bästa.
    Vore riktigt kul att se honom mot Nouguera härnäst.

Champ
    Thale Leites vs Ryan Jensen
    Rolig match att titta på, explosiv från start med flera high kicks, inte för att man trodde att de skulle ha nån chans att träffa men. Avslutas med en fin men egentligen inte så speciell, Ryan borde ha kunnit undvika den.

edit* Frank Mir vs Antoni Hardonk
    Äntligen, vart som jag ville. Mir imponerade o nu kan jag börja gilla honom igen Antoni tycker jag nog inte äns borde vara i UFC efter de två senaste matcherna. *edit

Gick ju inte riktigt som jag hade tänk mig, ska bli intressant att se vad de får för matcher här näst, Cote behövde verkligen den här vinsten.

Stevenson fick en tuffare match än jag trott, Pellegrino var bättre på fötterna men Stevenson lyckades ha ner fighten på marken tillräkligt för att vinna på decision.

Trodde innan denna matchen att Huerta var överhypad men han bevisade att hans submission försvar är tillräckligt bra för att undgå bli subbad av vem som helst i divisionen. Nu är det väl bara hans standup som ska bli testad på riktigt. Vore riktigt nice o se honom mot Spencer Fisher t.ex.

Georges St.Pierre vs Josh Koscheck
    Direkt när jag såg GSP så syntes det att han var riktigt laddad inför den här matchen, stor skillnad om man jämför mot hur han verkade innan matchen mot Matt Serra, förstod då att den riktiga GSP var där och att han därmed skulle vinna.
    GSP kommer ut med en perfekt gamplan och tar ner Koscheck. Josh gameplan var helt ok egentligen men för förutsägbar, han borde hållt sig till sitt gamla GnP. Det verkade iofs som att han efter ett tag ville försöka få en LnP seger men GSP har nästintill gudomligt takedown försvar.
    GSP sa i intervjun att han är bättre brottare än Kos men jag tror inte han trodde på det själv, dock bevisade han det imorse.

Håller med Venom att GG var en av de mest överskattade fightersarna. Lite synd att Randy råkade skalla sönder GGs näsa när han tog ner honom, hade velat se hur matchen hade utvecklats annars. Hade varit intressant o se hur bra Randys gameplan hade funkat.
    Var lite imponerad av Randys boxning, verkar ha blivit vassare, hårdare och träffsäkrare slag. Couture är också duktig på att röra på huvudet och gå in i bodylock/clinch när han blir träffad och lite snurrig.

Allt som allt riktigt nöjd med galan, båda mina favorit fighters vann (GSP o Couture), hade varit kul om Kendall vunnit och Stevenson lyckats vinna innan tiden tog slut bara.

Champ
    Skitbra gala! GSP vann så kvällen var räddad, även om jag gärna sett honom avsluta Kosheck.

Vad höll Aurelio på med, vänster jabb genom hela matchen? Han måste utveckla sin offensiv om han ska vara med och tävla.

Joe Stevenson visade att han kan ta en smäll, lovar gott inför framtiden. Måste bli bättre stående dock.

Tycker folk här dissar Gonzaga för lättvindigt, han bröt ändå näsan och jag skulle vilja se hur han klarat sig annars. Han är ju livsfarlig i stående, det var grymt tryck bakom sparkarna som kommer i en sur (för motståndaren) vinkel, och det kändes hela tiden som det var ett slag från godnatt herr Couture. Dock beige av Gonzaga att klaga över att han inte kunde se, när ögonen såg helt ok ut.

Frank Mir is back, my ass. Han är fortfarande lite rund och verkar ha kass kondis. Har åtskilligt kvar att bevisa.

Hall of famer
    Tack! 8)

Hypen Gonzaga är över! ...dock vart jag smånervig när han smaskade på headkicken i skallen på Randy mot slutet av matchen! Hade varit kul att se hur det gått om han inte brutit snoken, men tror inte han hade klarat att hålla Randys tempo!

Och det var ritkigt skönt att se GSP dominera Koscheck i hans eget game!

Hall of famer
    Thale Leitesvs Ryan Jensen
    Väldigt kul att se en fighter om Leites. Allting ser så lätt ut. Och hans lugn är väldigt imponerande.

Frank Mir v Antoni Hardonk
    Känns som man har fått nog av Mir

Marcus Aurelio vs Clay Guida
    Inte sett

Renato Sobravs David Heath
    Sobral är tillbaka. Jag trodde faktist David skulle ha en god chans här.

Cote kom in med rätt gameplan. Man kunde se att han kollat på Groove`s senaste match mot Belcher. F.ö kul att se Cote på G.

Jag tyckte fighten inte alls var särskilt bra. Hade hoppas och trott på en TKO för Stevenson redan i första ronden.

Huerta imponerar igen. Han var inte det minsta rädd att hamna i obehagliga positioner mot Crane. Dags för ett riktigt test för Huerta nu

Josh Koscheck vs Georges St.Pierre
    Lika chockerande match i mina ögon som GSPv Serra. Visst hade jag kanske kunnat sett GSP vinna en TKO. Men det här kunde jag aldrig tro. GSP imponerande sjukt mycket. Ser han dock inte hålla bältet( som han nu antagligen lär ta tillbaka) allt för länge dock....

Imponerande av Randy. Jag tror faktist utgången hade blivit lika oavsett cut. Gonzaga träffade en väldigt hård spark. Som knappt berörde Randy. Randy ser bättre ut änn någonsin, och jag hoppas han får chansen på Fedor innan han lägger av en gång för alla.

Up and coming

Fler "gamlingar"?

Tyckte det var kul att se skunken Lindland beträda UFC-marker...kanske de kan begrava stridsyxan så att Lindland kan komma tillbaka och skapa intressanta matcher.

Barnett var också på plats som backning...undrar vart han är påväg?

Contender

Re: Fler "gamlingar"?

Quote Originally Posted by jenk
    Barnett var också på plats som backning...undrar vart han är påväg?
    Utan att ha några källor tillgängliga för detta så har jag vid något tillfälle läst att han inte vill tillbaka till USA. Han vill stanna i Japan och bla. satsa vidare på sin wrestling karriär. Men som sagt, jag kan inte hitta källan som jag läst detta i.

Så nu efter detta sidospår, åter till ämnet.

Champ
    Jag tror och hoppas på att Babalu aldrig mer får fightas i UFC, det han gjorde var bara en skam att se för alla MMA fans. Allt som Dana o Fertitta jobbat för när det gäller regler och athletic comission blabla blev nästan helt bortkastat pga en liten kaxig brasse.

Tänk er själva o vara i en anaconda choke, klappar ut och han håller i 5 sekunder till sånt kan leda till allvarliga skador, speciellt när man är så busted up som David var.

Som punishment borde UFC slänga in honom i en bur med minotauro eller crocop utan referee.

Champ
    Quote Originally Posted by Mehaarja
    Jag tror och hoppas på att Babalu aldrig mer får fightas i UFC, det han gjorde var bara en skam att se för alla MMA fans.
    Tydligen hade motståndaren snackat mycket skit om Babalu före matchen, har nån källa på det? Jag älskar alltid när jänkarna får äta upp sina ord, även om det Babalu gjorde var fel.

Allt som Dana o Fertitta jobbat för när det gäller regler och athletic comission blabla blev nästan helt bortkastat pga en liten kaxig brasse.
    Var inte naiv. Dana ljuger som ett svin vad gäller snacket om att göra sporten så rumsren och ädel som möjligt. Prio ett är pengar. Har du sett trailern på nästa säson av TUF? Sjukare och råare än nånsin med en massa vilda slagsmål i huset. Hade Dana varit ärlig i sitt uppsåt om att tvätta MMA's rykte så hade sånt klippts bort, men faktum är att han hellre ser höga tittarsiffror.

Up and coming
    Jag tror och hoppas på att Babalu aldrig mer får fightas i UFC, det han gjorde var bara en skam att se för alla MMA fans. Allt som Dana o Fertitta jobbat för när det gäller regler och athletic comission blabla blev nästan helt bortkastat pga en liten kaxig brasse.

Tänk er själva o vara i en anaconda choke, klappar ut och han håller i 5 sekunder till sånt kan leda till allvarliga skador, speciellt när man är så busted up som David var.

Som punishment borde UFC slänga in honom i en bur med minotauro eller crocop utan referee.
    jag skulle vilja se en rematch mellan sobral och shogun. Förhoppningsvis chokar Shogun ut Sobral den här gången.

Hall of famer
    Randy fuskade ju, hughes hoppade in

Champ
    Quote Originally Posted by N.I.B.
    Tydligen hade motståndaren snackat mycket skit om Babalu före matchen, har nån källa på det? Jag älskar alltid när jänkarna får äta upp sina ord, även om det Babalu gjorde var fel.

Var inte naiv. Dana ljuger som ett svin vad gäller snacket om att göra sporten så rumsren och ädel som möjligt. Prio ett är pengar. Har du sett trailern på nästa säson av TUF? Sjukare och råare än nånsin med en massa vilda slagsmål i huset. Hade Dana varit ärlig i sitt uppsåt om att tvätta MMA's rykte så hade sånt klippts bort, men faktum är att han hellre ser höga tittarsiffror.
    Heath hade trashtalkat Babalu ja men det har ingen relevans i det hela, om han vill så kan han ju ta det stående och puncha ut honom istället (vilket han iofs gjort rätt ordentligt redan) men hursomhelst så kan man inte undvika att tänka "tänk om" ifall Heath hade fått någon allvarligare skada eller vad som helst, regler är regler och bryter man dom ska man fan inte få någon andra chans om man gjort något sånt sjukt.

Jaja det såg väl vem som helst att det var lite inklippta bråk för o få tittarsiffror men det handlar ju inte om det...

Hall of famer
    gåshud från att Randy kom in tills han gick ut efter matchen, slå upp american hero i en ordbok och han kommer upp.

btw, ska inte nämna några namn, men tror att någon här verkar skämmas så mycket för sina hypes på gonzaga att han inte har kommenterat här än :P

Contender
    hahahahaha.. jävla hughes o hjälpa till :wink: :lol:

Moderator
    Ypperlig gala trots den vidriga, totalt respektlösa amerikanska öl-publiken. Lite skönt ändå när dom buade Kobe

Kendall Grove vs Patrick Cote
    Skön fight! Jag trodde på Patrick Cote som än en gång imponerade som underdog.

Kurt Pellegrino vs Joe Stevenson
    Fin brottningsmatch. Härlig fence-walk det ser man inte varje dag. Håller dock med Peoples om att det skulle vara 29-28 så imponerande var inte vinsten i alla ronder.

Alberto Crane vs Roger Huerta
    Huerta imponerar än en gång! Vem hade trott att han skulle klara sig så bra på marken mot en så meriterad grapplare? Jag tror att Huerta kan gå långt med sin fenomenala fighting spirit.

George St-Pierre vs Josh Koscheck
    St-Pierre imponerar med sin brottning och Koschecks prestation väcker frågan om hur bra hans brottning egentligen är? George kommer att ta tillbaks bältet lita på det!

Gabriel Gonzaga vs Randy Couture
    Randy imponerar stort ännu en gång. Jag trodde faktiskt att Gonzaga kunde ta det här även om jag hoppades på Couture. Tror att fighten hade sett ungefär likadan ut även om Randy inte hade skallat av Gonzagas kran. Det är krut i gubben fortfarande! Han var illa ute ett par gånger efter Gonzagas träffar med järnhänderna men Randy är så jävla bra på att clincha mot buren.

Väldigt trist att man inte fick se Aurelios match på PPVn men den verkar inte ha varit så mycket att se iallafall? Ser fram emot UFC 75 nu ska bli extremt schysst att få se Rampage vs Dan om båda titlarna härligt att slippa vänta en hel månad!

74an var en bra gala rakt igenom, ska bli intressant att se hur länge Randy kan hålla bältet nu.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Vad impad man blir av Randy

Rookie
    Couture hela vägen vilken krigare

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Väldigt trist att man inte fick se Aurelios match på PPVn men den verkar inte ha varit så mycket att se iallafall?

Nej verkligen inte Aurelio gjorden en väldigt svag insatts och frågan är vad hans gameplan igentligen var.

Hall of famer
    Riktigt bra gala och jäkligt bra prelims med. Tyvärr har man varit borta på semester så har inte kunnat se matcherna förrän idag.

Orkar inte riktigt kommentera alla matcherna men lite åsikter måste jag ju ändå ha

Nästan alla tycks ense om att Randy dominerade Gonzaga från början till slut. Jag satt också och funderade lite över hur matchen skulle gått om inte Gonzaga hade fått sin näsa söndermosad av Randys skalle. Jag är dock av den allmänna åsikten att det nog inte hade spelat någon roll. Dock måste man ju undra hur mycket kraft och vilja det sög ur Gonzaga. Om det hade varit ett TV-spel kan jag tänka mig att den take downen hade tagit över hälften av Gonzagas "power". Jag är så jävla glad för Randys skull, och vilka smällar han tog. Det verkar som att så länge de inte träffar hans haka så kan han ta hur mycket som helst.

GSP visade att han är bäst i 170 lbs, inget snack. Josh har brottat sönder alla andra han mött. GSP kör dock över honom fullständigt. Lite ovanligt försiktigt av GSP men det är förståeligt när han nu igen fightas om en plats som top contender (som om han inte var det innan). Satt och funderade ett tag på om han anlitat Couture som taktiker inför matchen, hans game plan verkade lika uttänkt som de Randy brukar ha. Jag hoppas verkligen att Serra tar Hughes efter TUF så att GSP kan få hämnas sin förlust.

Jag blev lite besviken över Kendalls förlust mot Cote. Folk här på forumet verkar tycka att han är bra, men jag tycker att han fightas lite tråkigt. På tok för defensiv och trist att se.

Mycket kul att se Mir vinna igen. Innan matchen satt jag och funderade på hur Mir skulle få stryk, när dom zoomade in honom under presentationen såg han helt off ut. Däremot såg han lite mer tränad ut än vad jag har sett honom sen crashen. Kan nog vara så att han inte kunnat träna ordentligt efter olyckan och mest gått in med attityden "det får gå som det går". Nu såg han i alla fall hungrig ut efter matchen, vi får hoppas att han tränar på mer och blir ännu bättre.

Joe "pappsen" Stevenson visade att han kramas hårt. Längtar tills han får möta någon som kramas hårdare

Sobral visade att han ville fightas. Man ser att han är en veteran när han slåss, han hittar alla vinklar och utnyttjar alla vapen i alla lägen. Påminner lite om Randy, något som bara lång erfaranhet kan ge. Han kramades tyvärr lite för länge efter att matchen var slut. Säga vad man vill om att inte sluta när dommaren säger till, han är varken den förste eller den siste som gjort det. Tyvärr är han den förste som jag vet som fått böter på $25.000 OCH blivit avstängd från sin organisation.

Mycket snack om den lilla sneak peaken från nästa säsong TUF. Välidgt mycket bråk, skrik och vandalisering och lite om vilka bra matcher det kommer att bli. Jäkligt mycket dubbelmoral av Mr White att tillåta en sån trailer när han säsongen innan stängt av två som slagits och sagt att det förstör sporten etc. Jag fattar inte riktigt varför dom ska kasta "foozballspelet" i poolen eller varför dom ska slå hål i väggarna. Det började väl i säsong ett eller två när dom hade fruktkrig eller något sånt, nu ska alla gå till överdrift och tönta sig. Om jag hade haft hand om TUF hade jag sagt åt dom att dom ska få ersätta varenda pryl dom gör sönder. Inte för att UFC inte har råd, men för att de ska bete sig som folk i serien. Men men, det handlar väl om tittarsiffror tyvärr. Snart tar dom väl bort matcherna och börjar med utrustning istället, blir Big Brother istället. The Ultimate Big Brother... Suck...

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Nej verkligen inte Aurelio gjorden en väldigt svag insatts och frågan är vad hans gameplan igentligen var.
    Just gameplans verkar vara en av hans svagare sidor, utom mot Gomi då han gjorde det perfekt.

Mot Ishida var han alldeles för passiv och när det gick upp för honom att hans plan inte skulle funka var det för sent...

Champ
    Randy Couture vs. Gabriel Gonzaga
    Mycket intressant match som Couture vinner med mycket skicklighet och lite tur. Gonzaga imponerar trotts allt på mig i sina fysiska prestationer men han saknade en bra matchplan. Uppenbarligen sparkar han som en häst och borde utnyttjat det mer med lite legkicks, ingen mening med att vara rädd för Coutures nertagningar då Gonzaga är mycket duktig på mattan (Lätt att vara efterklok, jag vet). Nu fick Couture bestämma matchbilden och kunde dominera densamma. Gonzagas mosade näsa verkade störa honom och var kanske en bidragande orsak till Coutures vinst. På det hela taget imponerade Couture mycket men jag tror inte vi har sett det sista av Gonzaga.

Georges St. Pierre vs. Josh Koscheck
    WONDERBRA!!! GSP demonstrerar skillnaden på en komplett fighter och en begränsad (men duktig) fighter. En vettig matchplan genomförd på ett lysande sett och GSP bevisar förlusten mot Serra var en tillfällighet.

Joe Stevenson vs. Kurt Pellegrino
    Bra och jämn match, men jag var inte särskilt engagerad i slutresultatet. I slutändan kändes Stevensons vinst rimlig och rättvis.

Patrick Côté vs. Kendall Grove
    Återkommer senare

Roger Huerta vs. Alberto Crane
    Mycket snack om Roger "Poster Boy" Huerta och här dominerar han över Crane som är allt för endimensionell för att fungera i en bur. Däremot gillar jag Crane, han kan ta en smäll och jobbar bra för att sätta sina submissions. Säkert en nyttig kille att möta och kanske kan han utveckla sin stil så att den passar bättre i UFC.

Renato "Babalu" Sobral vs. David Heath
    Mycket snack om denna matchen i efterhand med tanke på upplösningen där Babalu håller strypningen ett par sekunder extra och släcker Heath. Knappast så farligt som vissa på forumet verkar tro, men väldigt osportsligt. Dana visar typexempel på dubbelmoral och river Babalus kontrakt.

Thales Leites vs. Ryan Jensen
    Note to self, armbar 101. Vackert.

Marcus Aurelio vs. Clay Guida
    Clay Guida visar att han hör hemma i UFCs lättviktsdivision och inte i något farmarförbund. Det kan man däremot inte säga om dommaren som dömde till Aurelios fördel. Lyckligvis var det bara en av de tre som hade huvudet under armen och Guida vann på split decition.

Hall of famer
    Oj, läste precis att Gonzagas sista high kick knäckte armen på Couture. Ändå avslutade han. Go gubbe
    http://www.mmaweekly.com/absolutenm/tem ... &zoneid=13