Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 17 of 17
    President
    Blog Entries
    30

UFC 142 RIO Spoilers

Aldo är grym, ingen snack som saken
    Hans statistik är grym
    hans sätt att fira sin seger var grym
    hans cartoon look är grym
    hans knockout var grym

och han är bara 25år

Toquinho är ett odjur

Belfort visade att Rumble fortfarande inte hör hemma i absoluta eliten
    Klass seger, vad näst för Vitor?

Etim åkte på en kandidat till 2012 bästa knockout
    Last edited by KanoBlack; 01-15-2012 at 05:44 AM.
    mera MMA !!

Champ
    Vad fan höll Miragliotta på med i Belfort - Johnson fighten? Johnson som redan är trött av den tuffa bantningen använder all sin energi till flera takedowns - när han får ner Belfort och jobbar för att passera guarden så börjar publiken vissla. Vad gör Miragliotta? Han ställer dem upp, FLERA GÅNGER! Inte fan ska han bli så påverkad av publiken, gör ditt jobb!

Contender
    Jag tyckte precis samma sak, domarinsatsen i den matchen var USEL. Man såg verkligen hur han reagerade på publiken, riktigt illa.

Annars en sjyst gala, Brasilanarna levererar på hemmaplan så vi får hoppas svenskarna gör det också.
    Rätt sjukt hur överlägsen Aldo såg ut och det enda han egentligen gjord fram till tko var 5-6 bensparkar. Belfortmatchen var nog bland dom skummaste matcher jag sett, såg nästan uppgjort ut. Rumble, HOLYSHIT vad stor han är!!! Släng in han i HW direkt så han inte fortsätter missa vikten.
    Barbozas spark var helt klart en av de snyggaste tko någonsin!

Stubbens match har jag inte sett än.

Edit - Inte dommarnas kväll! Silvas match var verkligen tveksamt att det skulle vara en DQ, stackarn blir av med plånboken.
    Last edited by Sami; 01-15-2012 at 09:41 AM.

President
    Blog Entries
    30
    rumble är kickad från ufc pga av att det var 3gången han missade vikten
    får han gå till bellator eller är det zuffa diskning?

Hall of famer
    Tyckte det var lite skumt första gången Miragliotta ställde upp Vitor och Johnson, men andra gången var det helt rätt eftersom Johnson bara låg och kvartade. Hoppas att Dana sparkade honom redan innan han hann lämna oktagonen.

Aldos avslut var fint, men jag hade en lite bitter smak i munnen eftersom han just innan hade undvikit en nedtagningen genom att nästan slita gallret från burväggen.

Gillade inte riktigt knocken på Etim, tyckte det rätt så obehagligt att se på redan första gången när man såg honom göra "plankan" redan när han föll. Såg också att denna fight blev utsedd til Fight of the Night. Fattar inte varför, tyckte den var så jäkla tråkig. Belfort - Johnson var nog den mest underhållande, men Johnson kunde ju såklart inte få en check på $65 000 med tanke på omständigheterna...

Contender
    Sett många som klagar på Aldos nätgrab, jag tyckte inte det var så illa. Visst att han tog tag första gången men det var ju mer en reaktion som man får när någon lyfter upp en, tror inte han försökte fuska direkt.
    Rumble har nu med all rätt fått sparken! Hoppas han lär sig nu och slåss i rätt viktklass. Han är ju fan stor som ett hus, han lär väl gå runt på mer än 220? LOL han skulle säkert kunna köra HW, fast han skulle få så mycket pisk där.

Moderator
    Fantastisk gala! Snacka om dominans från brassarna. Helt otrolig publik också. Hela arenan vrålar "iiiiiiiiiiiiits tiiiiiime", sjukt!

Årets knock i årets första månad är inte dåligt. Heja barboza!

Dana white har uppmuntrat erick silva att överklaga domslutet och jag kan inte annat än att hålla med. Jag tyckte, precis som yamasaki, att det såg ut som att han slog upprepade gånger mot bakhuvudet under matchen men i reprisen ser man att det möjligtvis är 1-2 som träffar illa och inte ens i följd. solklar domarmiss.

Johnson klantar till det kapitalt med vikten och får kicken. Kanske inte mer än rätt. Han missar vikt på 170 två gånger och byter sedan upp till en viktklass högre bara för att missa ännu mer !? nigga what!? Jag håller också med om att miragliotta gjorde en taskig insats i den matchen, dåliga standups.

Kvällens höjdpunkt var ändå aldos firande!! bullrush ut genom buren och upp på dom billiga platserna högst upp på läktaren !!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Tycker det är helt rätt att någon äntligen försöker stävja alla slag mot bakhuvudet. Jag ger Mario Yamasaki tummen upp för sin insats i Erick Silva - Carlo Prater. Var flertalet slag som landade rakt i bakhuvudet på Prater.

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Helt otrolig publik också. Hela arenan vrålar "iiiiiiiiiiiiits tiiiiiime", sjukt!
    Detta tillsammans med Aldo segerfirande visar ju bara vilken grym publik det var i Rio jämfört med övrig publik.

Hall of famer
    Jag gillar i vanliga fall att Joe Rogan ställer raka frågor direkt i buren men i det här fallet tycker jag inte alls att de va rätt.

Lite respektlöst kan jag tycka att ställa en domare till svars direkt i ringen för något han var tvungen att fatta beslut om på ett ögonblick med massa och sen visa massa reprisbilder i slowmotion. Det var ju även en hemma fighter som blev diskad så publiken va väl inte så glada på Mario heller. Några slag träffa i bakhuvudet och ett par var i den trakten. Jag tycker absolut inte att man kan hänga honom för det beslutet, han gjorde helt enkelt va han trodde va rätt i stunden.

Champ
    håller med , Rogan gick för långt ingen tjänar på att försöka pressa fram en ursäkt av domarn direkt
    jag tror inte ens på att domarn ske ge ursäkter efter fighter även om han sett att det är fel
    funkar inte så,

Moderator
    Frågan är väl varför dom inte kunde ha väntat i 10 sekunder och låtit yamasaki se reprisen? Det finns det väl ingen regel mot? Stoppet var ju korrekt i vilket fall, bara domslutet som blev fel
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    28
    Som Dana sade, varför inte instant replays som i NFL och NBA? Det ska inte vara så jävla svårt tycker man. Synd för Erick Silva.

Grym gala! Brassarna levererar igen Det enda som sög var Rumble som missar vikten och kommer med i princip tom tank till fighten.

Publiken var GALEN! Älskade när Aldo sprang runt bland "the common people", det var ett fint ögonblick!

Up and coming
    Jag ogillade Rogan innan (som jag skrivit tidigare här) och nu ogillar jag honom ännu mer. Han tror att han är mer än vad han är och börjar förhöra Yamasaki i ringen direkt efter stoppet. Jävligt dålig stil och han borde få sig en rejäl utskällning av Dana och de andra. I repriserna ser man tydligt hur flera slag träffar i bakhuvudet på Prater och det ska inte behöva vara någon diskussion kring varför Yamasaki stoppade matchen. Slag mot bakhuvudet är "illegal", basta! Hellre ett för tidigt stopp eller bryt med påföljande poängavdrag än att en fighter skadar sig för livet i ringen. Det spelar ingen roll hur adrenalinstinn och uppumpad en fighter som Eric Silva är, bryter han mot reglerna ska det bestraffas.

Etim vs Barboza var intressant och det kändes ganska länge lite osäkert kring utgången. Sen kom den där snurrsparken och man nästan tog sig för pannan när Etim spretade med tårna mot taket och imiterade en fallanda fura. Hade nästan önskat att domaren hann fram och fångade huvudet på honom... :/

'Tocinho' (eller hur det stavas) är ju totalt livsfarlig. Att ge en sån stark jävel ett ben är att be om en rejäl urledvridning i knät. Sjukt snygg sub.

Aldo, ja vad ska man säga om honom? Imponerande att skicka iväg knät sådär direkt vid separationen eftersom han visste att han skulle dyka direkt på honom. Där ser man skillnaden mellan en riktigt bra fighter och en söndagsdito. Aldo for president. Jag gillar honom.

Vitor hade verkligen domaren med sig. Första gången domarn ställde upp dem var helt ok, men sen tyckte jag att det kändes mer och mer skumt. Men det var väl inte mer än rätt eftersom jänkaren missat vikten så kapitalt. Undrar egentligen vad hans tanke var?

In alles en riktigt bra gala som vanligt när man sänder från Brasilien. Där har vi en publik som vet att uppskatta sporten MMA. Inte en enda smällfet, Bud-drickande, U-S-A-skrikande Harley Davidson-jänkare i sikte. Precis så ska det vara.

Moderator
    Ja Toquinho ( =) ) är helt sjukt otrolig på sin jitz

Champ
    Vitor är ju helt slut efter en rond och senare i intervjuerna också. Han såg lönnfet ut runt midjan, och jag trodde på en promenadseger för Johnson. Skönt att ha fel ibland.

Moderator
    Ja jag trodde också att johnson skulle prestera mycket bättre. Man kan ju tänka sig att hans hårdcuttande innan matchen påverkade honom negativt. Men vilken jävla klantskalle va!