Jaaa alex bra!!!!!!!!!!!!! FAN VAD GLAD man blir!
Jaaa alex bra!!!!!!!!!!!!! FAN VAD GLAD man blir!
Helt fantastiskt. Vlade är inte dålig men Alex fick honom att se dålig ut. Under hans nuvarande UFC karriär har han bara fått stryk av en fighter och det är Jon Jones, och såklart vår svenska stolthet nu då. Alex mot Lil Nog som main event för Sverige galan?Franklin vore också ett bra namn för Alex att möta även om han inte alls är i sitt livs topform nu.
Nu kanske Omars hörna får upp ögonen för Hendricks också.![]()
Och där blev Jon Fitch TOKKNOCKAD.
Hade den känslan innan matchen... Man kanske ska börja satsa pengar :3
Nate Diaz, eller var det Nick som slogs egentligen? Fyfan vilken grym kopia av sin äldre bror.
Och Brock, det såg ut som att han "pensionerat" sig redan innan matchen, och bara kom in för the cash. Han gjorde ju fan inte ens en takedown attempt. den där räknas fan inte.
Alla matcher gick precis som jag önskade! Såååå nice! enda som e synd är att jag skulle vunnit 800kr om Diaz vann på knock men killen vägra gå ner![]()
ResultsRecap & Thoughts
- Alistair Overeem def. Brock Lesnar via TKO (Punches) at 2:26 in Round 1
- Nate Diaz def. Donald Cerrone via Unanimous Decision (30-27, 30-27, 29-28)
- Johny Hendricks def. Jon Fitch via KO (Punch) at :12 in Round 1
- Alexander Gustafsson def. Vladimir Matyushenko via TKO (Punches) at 2:13 in Round 1
- Jimy Hettes def. Nam Phan via Unanimous Decision (30-25, 30-25, 30-26)
- Ross Pearson def. Junior Assuncao via Unanimous Decision (29-28, 29-28, 30-27)
- Danny Castillo def. Anthony Njokuani via Split Decision (29-28, 28-29, 29-28)
- Dong Hyun Kim def. Sean Pierson via Unanimous Decision (30-27, 30-27, 30-27)
- Jacob Volkmann def. Efrain Escudero via Unanimous Decision (29-28, 29-28, 29-28)
- Luis Ramos vs. Matt Riddle cancelled due to Riddle illness
- Diego Nunes def. Manny Gamburyan via Unanimous Decision (29-28, 29-28, 29-28
Alexander Gustafsson vs. Vladimir Matyushenko: You could chalk it up to Gustafsson’s insane reach advantage, you could chalk it up to youth, but whatever the reason, Matyushenko seemed to be in trouble against the Swede from the outset. Struggling to close the distance to land punches, Matyushenko jumped right into a jab that sent him falling to the canvas, and the ensuing barrage of hammerfists while he was turtled had referee Yves Lavigne stepping in at 2:13 of the first round.Jon Fitch vs. Johny Hendricks: Apparently Hendricks had the answer to Fitch’s “smothering blanket” technique, and it took the form of a left hand that separated the top welterweight from his consciousness in a scant 12 seconds. Fitch was so out of it, he tried to wrestle the referee after Steve Mazzagatti jumped in. Yowzers!Donald Cerrone vs. Nate Diaz: When the referee’s pre-fight instructions end with one fighter flipping the other the bird, you just know there’s going be fireworks, and fireworks are what we got. For the entire first round, Diaz repeatedly peppered “Cowboy” with enough jabs and crosses to fell a rhinoceros – so much so that Cerrone looked spent for the rest of the bout. But spent or not, the Greg Jackson-trained fighter fired back in Round 2 with a steady stream of leg-kicks that put Diaz on his butt again and again. Diaz never wavered, though, and though he kept falling to the canvas right through the third round, he never stopped knocking Cerrone’s head back. The fight was exciting as all hell, and when time expired Diaz took clear-cut unanimous decision. Brock Lesnar vs. Alistair Overeem: When Lesnar failed to shoot a takedown in the first ten seconds of the bout, you just knew his fate was sealed. Winging his big, meaty fists at the former Strikeforce champ and K-1 kickboxer as if he actually had a chance in the standup department, Lesnar soon had Overeem standing fearlessly in the pocket. And not long after that came the knees and kicks to the body – with the last kick sending the former UFC champ slumping against the fence. Overeem wasted no time unleashing a torrent of fists to the defenseless fighter, and referee Mario Yamasaki stepped in and made the TKO official at 2:26 of Round 1. With the win, Overeem gets next crack at champ Junior dosSantos; with the loss, Lesnar took the microphone and announced his retirement from the sport. How’s that for an ending?Bonuses $75,000Submission of the Night: n/a
Knockout of the Night: Johny Hendricks
Fight of the Night: Donald Cerrone vs. Nate Diaz
Grym gala var det. Jag är glad att jag för en gångs skulle gick upp för att se galan. Är första på nått år som jag ser live kl4.
Jag är fortfarande väldigt glad för Alex, fan så grym han är. Nu behöver han ett krig.
Jag gillade Hettes som slog Phan. Jag har alltid tyckt att Phan ser lovande ut men Hettes överglänste honom. Alltid en svaghet när man har bra lägen men inte lyckas avsluta men han gjorde en bra fight.
Hendricks vs Fitch, han man ju inte se mycket av. En snygg vänster (tror ja det var) va det i alla fall. Stor vinst för Hendricks, får se vad han får möta härnäst.
Diaz visade sig från sin bästa sida och pekade finger mellan ronderna. Cerrone såg inte bra ut. Jag har alltid tyckt att Cerrone har väldigt dålig boxningsguard för att vara en stående fighter. När de blir brawls gör han det bra men raka slag undviker han inte många. Tråkigt då jag gillar honom men han hade inte mycket som fungerade förutom svepsparken men den fungerade mer som försvar än anfall då han aldrig följde upp den.
Jag är glad över att Overeem vann. Dock är jag inte speciellt imponerad. Jävlar va spänd han såg ut och varför boxades han inte? Han liksom sprang in i clinch med en duktig brottare hela tiden. Nu gick det ju vägen och han fick in en hel del bra knän men är det någon som blev så värst imponerad? Brock såg som Brawler påpeka inte speciellt bra ut han heller. Ingen glöd alls kändes det som.
Hettes va grym, fick Phan attt se helt vilsen ut . ÄÄÄÄntligen blir Fitch KO'd, och snabbt vare oxå. Jag gick o tog ciggpaus som vanligt under en Fitch match men hann inte röka mkt :P , undrar hur många Fitch måste spöa nu då han trots allt var top contender innan....
Bara jag som tycker att det är lite A.Silva i Gustavsson? Han attackerar från olika vinklar med olika sparkar o slag hela tiden, grymt :P dessutom har han ju lasersikte-KO-power-jabs![]()
Ruggigt imponerad av Jimy Hettes och önskar att jag satsat mer pengar på honom, för 2.85 gånger pengarna har aldrig varit säkrare! Hans fight mot Alex Caceres var riktigt bra och denna med. Hade varit underbart om han hade fått armbaren.
Tyckte det var trist att Fitch torskade, gillar honom på nåt sätt och hade även bettat på honom.
Också extremt imponerad av Diaz. Han fick Cerrone att se så jäkla knäckt ut. I slutet av nästa år kommer vi ha 2 mästare som heter Diaz!
The Reem levererade precis som väntat. Tråkigt att Brock lägger av, men inte speciellt oväntat. Hade trott det redan efter Velasquez-fighten.
Sedan var det också ruggigt kul att Alex vann.
Och som avslutning måste jag ju bara säga att Jacob Volkmann ären så jävla skön snubbe!
Last edited by Darbog; 12-31-2011 at 12:51 PM.
Jag har ju gillat Hendricks aslänge, lite av en favorit sen den där fighten mot Sadollah. Men jag måste säga att man tyckte lite synd om Fitch som tokdominerat alla. Nu måste han klättra upp för stegen igen.
Overeem var precis lika överlägsen som jag förutspått, och Diaz imponerade enormt!
Hendricks förstörde mitt tippande med sin jävla tursmäll. Usch.
Hettes var verkligen galans joker, är sjukt imponerad över hans grappling!
Blev jävligt glad när Hendricks knockade Fitch, alla säger att Fitch är en grym fighter men jag har inte sett honom fightas på hur länge som helst och ett wake up call skulle göra honom gott tror jag.
Dos Santos vs. Übereem, hur tungt blir inte det?!
Det gick inte att ta miste på Alex glädje efter matchen!
Fi fan va gött.
Synd att cowboy gick in korkat, trodde han skulle plocka denna
Har försökt reda ut det mesta i min analys. Men en kille som verkligen ska lyftas fram är Jimy Hettes. Vilken teknik och intensitet! En fighter att hålla ögonen på i framtiden.
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Bra gala men vad Brock och cowboy höll på med vet jag inte. Brock visste att det förmodligen var hans sista fight och bestämde sig för att "stå" med Alistair...... Cowboy lät känslorna från förhandssnacket ta över och gameplanen flög ut genom fönstret.
Alexander Gustafsson vs Jon Jones
Gustafsson, 2RD, TKO![]()
Jimy Hettes var helt otrolig, 10-8 x 2 mot Nam Phan (som förväntades göra slarvsylta av Hettes skall tilläggas) är helt fantastiskt starkt vid 24 års ålder och med 9 proffsmatcher i fickan. Jag tror att Hettes har en grym framtid framför sig, och 2012 kommer att bli grymt för lättviktarna!
En jävligt god fortsättning!
Jag har blivit ruggigt imponerad av Hettes mot både caceres och phan, men han är nog tyvärr för endimensionell för att gå riktigt långt. en sämre version av George sotiropoulos. Fortfarande riktigt riktigt underhållande!
Tänk på att han har mycket tid att utvecklas också ;-)
MMAForum har numera över 3.000 medlemmar! Ska vi ses i Globen den 14:e april? Det vore coolt om alla hade MMAForumets T-shirt på sig och satt på samma ställe.![]()
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Enligt en snubbe på sherdogforumet så finns det rykten runt Shoguns camp att han ska möta Alex i Stockholm. Vore en dröm!
Bra gala, såg den live.
skönt att ÄNTLIGEN COCK LEDSNAR. slutat med slagsmål.
Dock fortsätter han i Grapplingsvängen vilket jag ser vara intresant faktiskt.
En strålande afton i allra högsta grad.
Kvällens mest formidabla överraskning var Hettes. Fantastisk grappling! Mindre spektakulär standup men han höll sin plats mot den meriterade Phan. Grymt!
Gustafsson gjorde kvällen fantastisk med sin knock av vaktmästaren. Alex är bra på att utnyttja sina långa lemmar och tvingade således vlad att komma in i ett språng med sina kortare dito, något som alex sedan utnyttjade mycket väl och avslutade kvickt! Hade gärna sett lite vassare GnP men det är väl inget att klaga på, han vann ju!
Hendricks gjorde processen kort med den gode fitch som inte har sett sig lik ut sedan han började med vegankost. Snacka om att detta kommer stjälpa hans läge i divisionen, han borde skaffa sig ett smeknamn, "no love" kanske? Ingen gillar fitch och nu kommer hendricks troligtvis få börja möta topp 10 motståndare. Jag tror inte han riktigt platsar än.
Är det något jag avskyr så är det att nate diaz har blivit så bra. Det verkar inte vara någon i hela gemet som har svar på de lätt retarderade brödernas envetna attack och än sålänge fungerar den felfritt för dem. Cerrone som har sett mycket övertygande ut på sistone kom aldrig riktigt in i matchen och trots att han vann framgångar i rond två med sina thai-svep så vinner man inga mma-matcher genom att lägga krokben för motståndaren minsann.
Übereem såg något mindre ut än han gjort tidigare. Möjligtvis en kombination av sämre steroidcykel samt att brock är riktigt, riktigt stor själv. Insatsen var det dock inget fel på. Jag kan förstå att vår holländare var vaksam och lite försiktig för att försäkra sig om att inte fastna under den väldige bro(ck)ttaren. När han kom fram till att han inte riskerade så attackerade han med sina knän från helvetet och gjorde processen kort med brock som egentligen aldrig har platsat i det lager av divisionen han alltid har befunnit sig i. Skönt att han väljer att pensionera sig. Jag tror att han, till skillnad från många andra, faktiskt kommer att avsluta sin karriär här. Bra.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"