Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 29
    President
    Blog Entries
    30

UFC 140 Machida vs Jones Resultatdiskussion

UFC 140 resultaten

bara sett de 3 main event fighterna men dem var hur grymma som helst.
    Jones ströp ut Machida??!!? Snacka om att kritiker nu inte har mycket att säga om den här killen och jag får nog börja gilla honom också

Lill Noggen körde över Tito som är slut

Stor Noggen med sitt svarta BJJ bälte blev submittad och fick sin arm bruten av Mir!
    Varning för en äcklig snap

mera MMA !!

Contender
    Mir bryter arm igen, shit va nasty det såg ut när armen låg brevid honom. Klantigt av Noggen att försöka sig på en sub när han har typ knockat Mir, han borde fortsatt pounda så hade domarn brytit inom några sekunder.
    Trodde fan Lyoto skulle ta det efter första ronden som han vann, så fort Jones fick ner han på marken så såg man att Lyoto tappa allt.

Korean Zombie FTW, vem trodde att han skulle knocka Homenick så snabbt?

Ortiz har inget i buren att göra längre, så är det bara!!!

Contender
    Btw alla mather var väldigt korta????
    Läste att domarna gav RD1 till Jones, kan det verkligen vara sant?
    Last edited by KanoBlack; 12-11-2011 at 11:22 AM. Reason: använd redigera för att inte skriva för många egna inlägg i rad om samma ämne

Champ
    Zombien va fan grym.

Jävligt gött att lil nog fick sin vinst men synd att gamla favoriten big nog inte lyckades avsluta när han hade chansen.

Machida vs Bones var ju ungefär som jag förväntade mig. Machidas oortodoxa standup var något som var farligt för Jones medans Jones brottning och GnP var det största hotet mot Machida.

Contender
    Grym gala, Jones matchen bevisar att bara en galen-i-form-aggresiv-shogun, möjligtvis Hendo med en punchers-chance har en liiiiten chans mot Jones....
    Och fan Big Nog så ju riktigt vass ut, tills... aa.. armen gick... =(

Contender
    Tror att Noggen pensionerar sig nu? Såg riktigt läskigt ut, tur att den matchen inte var på Fox. Undrar vart Mir går nu? För jag tror inte han hör hemma i högsta toppen i HW, blir han en topp5 gatekeeper?
    Jones börjar bbevisa att han lever upp till hypen, inte i klass med Silva/GSP än men på god väg. Divisionen är i mina ögon i alla fall svårare än MW(tvärtemot vad Sonnen tycker). Hans svåraste test blir helt klart Rashad, öjligtvis Hendo men efter förra matchen tror jag inte det.
    Shogun kan inte hota honom, förstår inte hur folk håller honom så otroligt högt? Visst att han gjort ett par bra matcher, på sina bästa dagar gör han grymma matcher men tyvärr är det alldeles för sällan. Matchen mot Hendo var bra för att det var ett fram och tillbaka krig, men gjorde han bra ifrån sig? Sådär va? Han fick stryk i 3 ronder tills Hendo var så trött att han inte ville fightas, då slog han honom en del och tog mount som inte ledde någonstans. Så mot Jones ser inte jag att han kommer räcka till mot även på sina bästa dagar(för han är inte lika ung som i Pride).

Bra gala, som förväntat!!! Tycker det har varit sjuuuuuuuuuuukt bra senaste månaderna, hoppas de fortsätter så. För min del får de gärna skita i övriga världen och hålla galorna i USA då korten är mycket starkare, kanske borde de hålla numrerade galor/FOX i USA för att hålla fight nights/Fx i övriga världen? Vore bättre. Man har ju förstått att det inte är ekonomiskt hållbart för UFC att hålla stormatcher utanför USA på grund av att PPV pengar försvinner.

Champ
    Galan levde helt klart upp till förväntningarna!

Tror ingen hade gissat att den Korianske zombien skulle vinna på en 7 sek knockout!

Väldigt trevligt med en bettingvinst efter två förluster, we're back in business

Hall of famer
    Rolig gala. Satt och höll som fan på Mir, så jäkla skönt när han fick ta i armen efter att sovit en stund, så jäkla trist när Noggen svepte honom, så jäkla kul att Mir svepte tillbaka! MMA på hög underhållningsnivå!
    Trist att Tito torskade. Kom både en och 2 tårar efter intervjun med Rogan.

Rookie

Talking

Submission of the century / Dana White

Up and coming
    Kära herr Nog: Varför inte klappa när det är självaste herr Mir som har fått tag i din arm och dessutom är i färd med att bryta den bakom ryggen på dig? Själv hade jag klappat om karln så bara hade greppat handleden på mig. Jag har sovit dåligt inatt pga den där lilla 'knäcken'.

Ang. Jones vs Machida så kändes det nästan ovärdigt att få se Machida bli dumpad rätt i golvet på det där viset när Big John gick in och bröt. Jag känner hur jag är imponerad av Jones, men jag börjar ogilla honom mer och mer. Kanske har det med hans lite oödmjuka stil att göra, kanske är det bara för att jag vet att Alex (kanske) måste möta honom någon gång i framtiden och han är ju så j-vla bra.

Bra gala för övrigt.

Contender
    Varför jag tror att Shogun KAN ha en liten chans är för att jag trodde att Machida hade en Större chans efter rond 1, Machida gjorde helt rätt i att vara aggresiv stående och Jones såg ut lite osäker ut då, om shogun flyger på han som mot Machida.nr2 så har Shogun en liiiiten chans men som sagt, Shogun verkar ha mer problem med motivationen snarare än formen, Tyckte han gick in som "boring-shogun" mot Hendo, sen att han överlevde va pga av en galen haka och att Hendo blev trött... men om Shogun flyger in med rebulll-vingar direkt så kan vad som helst hända..

Contender
    Men realistiskt talat tror jag att Jones håller bältet så länge tills Dana tvingar han upp till HW... Han kan inte hålla på som A.Silva me tanke på hans ålder, A.silva har all rätt att stanna kvar i MW och hålla bältet tills han pensionerar sig.

Vad händer nu med Mir? Han har ju absolut inget att komma med ståendes mot folk som Cain/JDS/Overeeem osv, me tanke på att gamla noggen lekte me han ståendes och han är ju inte direkt supersnabb längre... FAN att han åkte på subben, han såg vass och motiverad ut noggen....

Moderator
    Helt fantastisk gala ! Jones blir svår att knäcka för alla i divisionen, jag kan inte se någon självklart utmanare som jag anser har god chans att vinna.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Vad ska Rashad kunna göra mot Jones? Brotta ner honom och hålla honom nere? Knappast troligt. Jones har väl aldrig blivit nedtagen i UFC vad jag kan minnas. Så ska Rashad slå Jones stående? Ännu mera otroligt. Rashad har sämre standup än Rua, Rampage och Machida och de förlorade ju alla mot Jones. Nej, personligen tror jag Rashad är chanslös mot Jones.
    Last edited by helvete21; 12-12-2011 at 01:15 PM.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by lillstrumpa View Post
    Kära herr Nog: Varför inte klappa när det är självaste herr Mir som har fått tag i din arm och dessutom är i färd med att bryta den bakom ryggen på dig? Själv hade jag klappat om karln så bara hade greppat handleden på mig. Jag har sovit dåligt inatt pga den där lilla 'knäcken'.

Ang. Jones vs Machida så kändes det nästan ovärdigt att få se Machida bli dumpad rätt i golvet på det där viset när Big John gick in och bröt. Jag känner hur jag är imponerad av Jones, men jag börjar ogilla honom mer och mer. Kanske har det med hans lite oödmjuka stil att göra, kanske är det bara för att jag vet att Alex (kanske) måste möta honom någon gång i framtiden och han är ju så j-vla bra.

Bra gala för övrigt.
    Håller med om mer eller mindra allt.
    Man såg ju att Nogueira hade ont redan innan de började rulla runt. Så istället för att klappa väljer man att vara en idiot och riskera en skada som kanske aldrig läker till 100%. Men han är väl å andra sidan inte känd för att vara den skarpaste kniven i lådan...
    Sedan måste jag säga att det var en gullig liten puss Frank Jr. gav Frank Sr. innan han steg in i buren.

Tyckte också det på nåt sätt var jäkligt fult av Jones att bara släppa Machida på huvudet när han uppenbarligen visste att han var medvetslös.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Aaaaj, det gör ont varenda gång jag ser Frank Mirs kimura. Men Corey Hill vs. Dale Hartt är tusen gånger otäckare. Den kan jag inte ens titta på...
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Alltså jag håller ju med om att det är dumt av Nog, MEN man får ju ändå ge LITE credit för att han är en sån krigare att han inte tappar. som Renzo mot Sakuraba.

Hall of famer
    Lite off-topic men denna video är också rätt skön, Shinya Aoki - Mizuto Hirota.

Där kan man riktigt höra ljudet av när armen går sönder, ca 3.07 in.

Tycker dock det är lite skillnad mellan Renzo och Nogueira. Att Renzos arm pajjade var mer otur medan Nogueira hade sin lindad 2 varv runt axelleden. Men som vanligt gör jag en disclaimer om att det bara är mina tankar kring det hela.

Moderator
    Jag blev förvånad över hur bra Nogueira såg ut i början av matchen. Han var riktigt snabb och riktigt aktiv, inte alls som han varit de senaste åren. Trist att brassarna i regel har så dålig brottning och GnP för jag tror att han hade läge att avsluta Mir. Hatten av dock till den store frank, han scramblade otroligt vackert och vann i förödande manér.

Tito är slut, det visste vi alla. Tur-vinsten över Bader till trots. Låt storskallen gå sin sista match på kontraktet och låt honom sedan gå i pension och ge hans plats till någon som förtjänar den!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Blog Entries
    17
    Rampage2010 tar hem vinsten i veckans otroligt svåra turnering!
    ShogunRua kniper andra framför näsan på Toelock som glider in på tredje.

Så här ser leaderboard ut efter veckans turnering! Rampage2010 är tillbaka men bara med en ynka poäng! Det ser ut som om striden om första kommer stå mellan Rampage2010 och Helvete21 men vem vet Toelock kan överaska med en skräll på UFC141!

Namn Totalpoäng
    Quest 41
    Toelock 53
    Rampage2010 60
    Pelleperson 32
    Kane 12
    Mads 3
    DickNiaz 5
    Helvete21 59
    Sami 39
    Linkan 11
    Kanoblack 29
    Shogunrua 21
    Carlespuyol 19

Grym gala!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderator
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
    äntligen en bra placering!!! Jag är så jävla lycklig just nu!

Champ
    Synd att Jones är så dryg och har världens mest störande attityd, annars hade det var roligt med han som champ.
    Nu sitter jag bara och väntar på att nån ska klå honom.
    Han är för stor för viktklassen i min mening.. På med lite benmuskler och upp till HW.

Han visade att han är mänsklig mot Machida i rond ett, så hoppas folk slutar överdriva hans storhet nu, även om han helt klart är bäst i klassen för tillfället.
    Men hade Machida varit smart så hade han kunna tagit hem detta är jag övertygad om.

Vet inte ens varför Rashad ska få gå mot honom om han vinner mot Davis. Ingen aning, Rashad kommer väl förmodligen studsa runt som en vilsen apa nån rond innan han blir knockad.

Nog ägde Mir, och jag skulle väl nästan kunna säga att det var lite Tur/Otur involverat även denna gång.
    Nog är den bättre av dom två, men knappast den smarta av dom.
    Men, Mir gjorde något av mma världens största upset, att subba Big Nog Det är inte utan att man tycker det är lite coolt.. Coolt men synd på samma gång!

Galan var en av de bättre på länge. Skitkul! Fortsätt så, och skit i alla jävla skräpkort i UK, Tyskland osv.

Champ
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Rampage2010 tar hem vinsten i veckans otroligt svåra turnering!
    ShogunRua kniper andra framför näsan på Toelock som glider in på tredje.

Så här ser leaderboard ut efter veckans turnering! Rampage2010 är tillbaka men bara med en ynka poäng! Det ser ut som om striden om första kommer stå mellan Rampage2010 och Helvete21 men vem vet Toelock kan överaska med en skräll på UFC141!

Namn Totalpoäng
    Quest 41
    Toelock 53
    Rampage2010 60
    Pelleperson 32
    Kane 12
    Mads 3
    DickNiaz 5
    Helvete21 59
    Sami 39
    Linkan 11
    Kanoblack 29
    Shogunrua 21
    Carlespuyol 19

Grym gala!!!!!!!!!!!!!!!!
    Äntligen tillbaka i matchen! Nu tänker jag fan inte snubbla på mållinjen!

Contender
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Äntligen tillbaka i matchen! Nu tänker jag fan inte snubbla på mållinjen!

Jo det tänker du

Champ
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Jo det tänker du
    And the trashtalking begins! Kanske borde spela in en prime-time, för att bygga upp stämningen inför the grand finale?

Champ
    Blog Entries
    28
    Alla visste väl att Jones skulle kamma hem det, men jag hoppades innerst inne på att Machida skulle sparka Jones rakt på nosen och avsluta honom. Hur alla kan tycka att Jones är ödmjuk förbigår mig, speciellt efter att bara släppa Machida sådär respektlöst. Jag tvivlar inte på hans förmåga och tror inte att någon i divisionen kan klå honom på något sätt utöver en turskräll, men man kan ju alltid hoppas?

Grymt kort i övrigt, förutom Ebersole - Patrick som fick mig att vilja snabbspola.

Rampage2010, helvete21, det är inte slut ännu!

Page 1 of 2 12 LastLast