Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 37
    Hall of famer

Ufc 139 resultatdiskussion

SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICCCCCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!

GAlet main event vill inte ens tänka på de andra matcherna.
    Vilka krigare vilket hjärta jag hejjade på hendo hela matchen så sista ronden var FETT jobbigt att se på.
    Last edited by KanoBlack; 11-20-2011 at 10:55 AM.

Champ
    Shogun vs Hendo var lätt en av årets bästa matcher. Fyfan vad stryk shogun tog emot men ändå lyckas vända på det. Det var verkligen två krigare som kämpade för allt de hade.

President
    Blog Entries
    30
    fan vad skönt med Hendo!!
    Han är klass!! Först knockar han Fedor sen spöar han Shogun och bygger på sin legendstatus ännu mer.
    Det var även stort att se Shoguns vilja , han tog många tunga slag och kämpade vidare och kom tillbaka. Folk glöm ej att Shogun var UFC mästare innan Jones kom , Hendo är bäst och att dem plockar ut tandskyddet och sen stoppar in hans tänder är klassiskt.

OCh att Wand vann, han såg ut att vara tillbaka och inte lika korkad och rostig som han gjort senaste fighterna. FAn vad skönt det med man kan bara inte älska Wanden. Tunga mainevents, missade alla prels men de här 2 fighterna räcker för att jag ska vara glad hela helgen
    mera MMA !!

Champ
    Det här måste ju döda allt snack om Shoguns gastank. Fan vilket fight. Bästa jag sätt på länge. Var det bara jag som tyckte det var en 47-47 fight?

Contender
    Galan va SJUUUUUUUKT bra, precis som jag trodde!!!
    Hendo, shit vad grym han är. Dock så är det bensinen som tar slut ibland och det är ju inte ett nytt problem direkt. Shogun gjorde en grym match och riktigt bra av honom och komma tillbaka som han gjorde. Titelmatch nästa? Vem får den matchen, Rashad eller Hendo? Båda förtjänar den, men tyvärr så känns det som man inte kan gå förbi Rashad. Blir dock rätt sjukt om (när) Mashida spöar Jones och det blir rematch med Rashad, Lyoto är ju den enda som spöat Rashad.
    Wanderlei-Cung Le!!! Ja vad ska man säga, grym match det med. Tyckte Wanderlei såg riktigt giftig ut, han måste fightas lite passivt och inte så pang på som han gjort tidigare. Det funkade i Pride men idag är alla smartare fighters. Cung Le såg faktiskt bra ut till en början. Hans flashiga sparkar bet inte på Wanderlei som bara gick igenom dem.

Sjuuuuuuuuukt bra gala i alla fall!!!!
    Tack KanoBlack för länken!!!

Contender
    Synd att Matt Brown torskade, gillar honom som fan. Älskar och se fighters som FÖRVARAR sig. Matt satt i giljotinen men gjorde verkligen allt för att komma ur den, till skillnad mot flesta fighters som sitter i giljotinen och typ håller andan med handen uppe redo att klappa och sedan bara håller sig så länge de orkar utan att göra något för att sedan klappa.
    Matt Brown FTW!!!

Champ
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Det här måste ju döda allt snack om Shoguns gastank. Fan vilket fight. Bästa jag sätt på länge. Var det bara jag som tyckte det var en 47-47 fight?
    Nej jag tyckte också att det var en 47-47.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Quote Originally Posted by N1clas View Post
    SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICCCCCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!

GAlet main event vill inte ens tänka på de andra matcherna.
    Vilka krigare vilket hjärta jag hejjade på hendo hela matchen så sista ronden var FETT jobbigt att se på.
    Kan bara instämma. Fy faan vilken sjukt bra fight!! Helt overkligt. Är helt skakig efteråt... Satt nästan och hoppades på en draw då jag inte ville att någon skulle förlora. Shogun vs. Hendo är anledningen till att vi älskar MMA!
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Contender
    Kan bara hålla med er!
    Shogun vs Hendo är matchen som borde ha gått på FOX.

Contender
    Btw trodde nästan Kampman skulle bli bestulen igen men 3:e gången gillt

Såg ni förresten när de satte in Hendos tänder när de plockade ut tandskyddet efter matchen?
    Har ett minne från Pride tror jag när Rampage på skoj säger till Hendo något i stil med att plocka ut tänder och visa eller nåt sånt. Har han fått alla tänder utslagna Hendo eller? Han har ju inte haft tänder sedan Pride och det är ju lång tid.

Hall of famer
    Jävlar. Vilken jävla match. Att den skulle vara 48-47 är det löjligaste jag varit med om, det var MINST två rundor som var 10-8, och nästan 10-7 på nån. Tycker dock det kändes ganska rimligt att det var Hendo som fick domslutet, men det fanns ingen förlorare i den matchen känner man ju.

Wand vs Le var också stört bra.

Sjukt bra gala. Synd bara att man inte kan njuta av den fullt ut iom all stress.

Moderator
    Jag stämmer in i kören, helt sjukt main event!
    Jag håller med pain jag hade kunnat se 47-47 i huvudmatchen. 10-9 till hendo första tre och sedan fjärde till shogun och 10-8 till shogun i femte ronden som han dominerade fullständigt.
    Helt galet hursomhelst. Man fick ju magknip när hendo jäveln träffade sin höger gång på gång och man bara fick sitta och vänta snällt på ett avslut som turligt nog aldrig kom. Solklart årets match!

Fantastiskt också att få se Silva vinna igen. Jag tycker att han gjorde en riktigt, riktigt bra match mot den oortodoxe Le. Wanderlei är långt ifrån "tillbaka" till sin gamla storform men han kan fortfarande, det såg vi prov på här!

Snygg signaturgiljotin av Faber. Men matchen mot cruz ÄR svår!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Tror inte direkt Jones skakar av rädsla efter det här main eventet. Grymt bra fight dock.

Hall of famer
    Jag utnämner mig själv till forumets stora mma orakel efter att ha tippat fel på ALLA matcherna! Respekt!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Jag utnämner mig själv till forumets stora mma orakel efter att ha tippat fel på ALLA matcherna! Respekt!
    det där är lika svårt som om att ha ALLA rätt klass
    någon som såg bonnars fight??var den en klassiker till från honom
    hörde att han utmana rampage och rampage accepterade
    mera MMA !!

Hall of famer
    Ja galan va sjukt bra. Kampmann såg bra ut och gjorde det bra när han hittat distansen. Kul att se Kampmanns reaktion när första domaren gavmatchen till Story.

Faber såg riktigt bra ut också. Han har en sjuk explosivitet och knepig boxning. Det fick verkligen Bowles på hälarna. Jag trodde Bowles skulle göra det bättre stående mot Faber med raka slag.

När Silva stod och studsade där till sin techno-musik så tänkte jag faktiskt. Se till att njut av det här nu för det här kan va sista gången vi ser Wandy UFC. Dana hade inte låtit honom fortsätta om han blivit knockad igen. Sen vart det ju ren nostalgi att se Silva plocka sönder Le med knän och vilda slag. Stoppet kan jag tycka va lite tidigt men samtidigt hade de bara blivit ett par slag till och sen hade domaren fått bryta matchen ändå. Le klagade ju knappast och såg ut att känna sig ganska klart i den matchen.

Main event va ju ett riktigt WOW-moment. Helt sjukt va det. Båda hade varandra skakade och i väldigt utsatta positioner men den andra lyckades hela tiden försvara sig. Hendo verkar vilja ha det lite tufft. Han är så jävla slarvig ibland och låter sig ofta bli passerad utan att göra speciellt mycket motstånd. Han stängde t.ex. aldrig halvguarden så Shogun kunde bara vandra tillbaka varje gång och sen kliva rakt upp i mount. Jag tycker Hendo förtjänade vinsten i alla fall. Nu i efterhand kan jag inte riktigt komma ihåg rondern så pass väl så jag vet hur de skulle ha poängsatts men jag vet inte om sista va en 10-8- Problemet är att fenomenet 10-8 är så luddigt att jag inte tror att någon egentligen vet när det ska användas. Visst hade Shogun övertaget på marken hela ronden men samtidigt finns det många liknande ronder, i andra matcher som inte bedöms 10-8. Shogun hade nog behövt göra lite mer skada kan jag tycka.

Sen tycker jag att en sån rond borde kunna dömas som en 10-8 men hur det ser ut idag så har jag svårt att sätta det. Shogun va lite för trött för att kunna ta tillvara på sitt övertag på ett tillräckligt bra sätt. Men det vore en dröm om domarna kunde till till en standard för 10-8 och 10-7 som fungerade.

Contender
    Blog Entries
    17
    Ja jävlar, jag satt och studsade i soffan av glädje hela eventet, sjukt bra matcher rakt igenom och sista matchen var ju bara helt otrolig!

Turneringsresultat!
    1. Sami på nio poäng!
    2. carlespuyol på sju poäng
    3. Quest på fem poäng (tre på tiebreakers)
    På grund av ett litet formelfel i leaderboarden så kom jag med osanna uppgifter förra veckan. Rampage2010 var faktiskt fortfarande i ledningen, nu har han dock trillat ner till en andra plats efter Helvete21, Toelock håller sig krampaktigt fast i tredjeplatsen.

Det börjar dra ihop sig nu. 2..(eller 3 kanske?) events kvar innan nyår, det ser helt klart ut som att striden om att titulera sig "Da Shizzle Picka" Står mellan Toelock, Rampage2010 och Helvete21.

Till nästa omgång kommer jag nog justera reglerna litegrann, känns som att poängövertaget för de som vinner omgångar blir lite väl stort så jag tror att jag helt enkelt tar bort vinstpoängen..eller reducerar den till att bara vinnaren får en poäng. Vad tycker ni deltagare?

Ska även skriva en ny och lite mer lättläst regelpost så att det blir mer lättförstått =)

Förresten går det skapa mallar för bloggarna här? Tänkte att jag skulle försöka göra själva bloggposten lite snyggare och genomarbetad men då hade det varit bra att ha en mall som man kan arbeta utifrån varje gång.

Puss puss /Quest

Hall of famer
    När tävlingen gör en omstart tror jag att jag ska va med också. *En kall vind drar in över hela MMAForum och skapar ryssningar främst hos Rampage2010 som leder tävlingen*

Mina picks på den här galan är bara en försmak i hur livsfarlig jag kommer bli

Hall of famer
    Jag vill också göra ett nytt försök. Jag tänker sätta exakt tvärtemot Venom och därmed vinna

Champ
    Blog Entries
    28
    Fy fan vilket main event! Var precis som alla andra helt skakis och visste inte vad som skulle hända. Borde ha blivit en draw, men nu är jag ingen domare så tyvärr blev det en 48-47. Resten var också grymt, men huvudfighten snodde verkligen all uppmärksamhet.

Hendo! <3

Jag hoppas att förlusten mot Silva inte gör att Le slutar nu, han har ju slutat förut för att spela in filmer men han hör helt klart hemma i oktagonen och inte på duken!

Champ
    Fi fan, Hendo är verkligen grym för sin ålder.

Champ
    Rysningar är bara förnamnet

Nej nu jäklar anamma lägger jag in en högre växel och visar vart skåpet ska stå, boys!

President
    Blog Entries
    30
    2 gamla krigare

Contender
    Var det någon annan än jag som la märke till Hendos kycklingben? Jäklar vilka tandpetare. Hade Shogun kört legkicks så hade nog matchen kunnat se annorlunda ut.
    Jäklar vilken kung man va i pickem den här gången, synd att jag hade missat flera omgångar tidigare annars hade ni fått er en match.

Contender
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Var det någon annan än jag som la märke till Hendos kycklingben? Jäklar vilka tandpetare. Hade Shogun kört legkicks så hade nog matchen kunnat se annorlunda ut.
    Jäklar vilken kung man va i pickem den här gången, synd att jag hade missat flera omgångar tidigare annars hade ni fått er en match.
    jag har vrat med på de flesta men floppat , siktar på nästa pickem
    en till grejj som inte nämnts här än
    Hendo slog frakturerade?(finns det ordet på svenska?) shoguns skalle, shogun är sjukskriven 6månader

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    jag har vrat med på de flesta men floppat , siktar på nästa pickem
    en till grejj som inte nämnts här än
    Hendo slog frakturerade?(finns det ordet på svenska?) shoguns skalle, shogun är sjukskriven 6månader
    T H-bomb klarar man sig inte oskadd ifrån, Shogun visade ett grymt hjärta och vände nästan på steken. Årets fight. Vad händer med shogun nu? han måste vara borta ur titelsnacket på ett bra tag, minst ett par år nu när han oxå åkte på skallfrakturen

Page 1 of 2 12 LastLast