Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 30
    President
    Blog Entries
    30

UFC 138 resultatdiskussion

då var galan över , Genom vår Livechatt fick vi uppleva en för jä*** bra gala. Inga namn men många krigare och tyvärr åkte Papy på stryk av Alves.. Men på riktigt.. fan vilken bra gala detta var och en hel del vassa britter och en Barao!

Nu känner man till en massa nya och intressanta namn som man kan följa framöver
    Last edited by KanoBlack; 11-05-2011 at 10:08 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Jo det var verkligen en bra gala med avslut hela vägen.

Hejade självklart på Papy men det gick ju tyvärr så som jag förväntade mig hela tiden. Dock så visade Papy mycket bättre stand up än jag förväntade mot någon som Alves. Jävligt synd att dom bröt Lebens match på grund av cuttet men det är tyvärr sånt som händer.

President
    Blog Entries
    30
    Barao imponerade stort, inte bara för att han vann men för att pickett som är bra gick in tufft och ordentligt och barao förlorade aldrig stilen.
    höll det tight kliniskt och säkert. Han bär sitt record bra och är man i samma gym som jose aldo och tränar så blir man bara bättre varje dag. En klar framtida mästare och ser fram emot hans nästa fight

ang Papy, skönaste walk in på länge svenskarna sätter färg på UFC.
    Alves var en storlek för stor för Papy som gick in för att slåss och UFC måste uppskatta hans insats för han backade inte och gick heads up mot en erkänt farlig striker. Hoppas han får en bättre matchning till sin nästa fight
    Joe silva gjorde inte sitt jobb denna gång

Etim!!
    Maguire!!
    ska bli kul att höra Danas kommentarer kring galan efteråt, han måste vara sjukt nöjd
    Last edited by KanoBlack; 11-06-2011 at 09:55 AM.

Champ
    Papy kommer nog få gå den långa vägen nu, som Gustafsson. Fast det är ju bara bra, så han får rutin och kan bygga upp ett rykte.

Barao ska bli sjukt intressant att följa också!

President
    Blog Entries
    30
    det dystra slutet

Hall of famer
    Papy:
    JAg hoppades så men hans orutin visade sig och jag inbillar mig väl inte att han blundar när han blir träffad vilket gör honom groggy.
    Rampage jag tror inte det är bra för honom att få möta många bra brottare.

Chris leben vilken fitta, han gjorde allt man kan tänka sig av fusk i första ronden och ger upp efter andra.
    dra sig upp i stängslet armbågar och slag i bakhuvet, försöker peta i ögonen osv

Contender
    Quote Originally Posted by N1clas View Post
    Papy:
    JAg hoppades så men hans orutin visade sig och jag inbillar mig väl inte att han blundar när han blir träffad vilket gör honom groggy.
    Rampage jag tror inte det är bra för honom att få möta många bra brottare.

Chris leben vilken fitta, han gjorde allt man kan tänka sig av fusk i första ronden och ger upp efter andra.
    dra sig upp i stängslet armbågar och slag i bakhuvet, försöker peta i ögonen osv
    känns sjukt att säga det, men den här gången gav han upp. Ett tag fick han blod in i ögat vilket gjorde att han inte såg tillfälligt, sedan lyckades de stoppa cuttet och efter det vart stoppad gick han runt med 2 bra ögon. Tror gasen tog slut och han kände att loppet var kört.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    känns sjukt att säga det, men den här gången gav han upp. Ett tag fick han blod in i ögat vilket gjorde att han inte såg tillfälligt, sedan lyckades de stoppa cuttet och efter det vart stoppad gick han runt med 2 bra ögon. Tror gasen tog slut och han kände att loppet var kört.
    leben är en krigare men den här gången såg han inte ut att vilja fortsätta.. han tog riktigt hårda smällar och han den hårdaste skallen i ufc.
    en annan sak som inte nämnts, Munoz kallade ut Anderson Silva! Vem får fighten först? Munoz eller Sonnen med tanke på Silvas jakt efter en annan motståndare än just sonnen?

Champ
    "Stora namn gör inte en gala". Det kan man lugnt säga här. Fan vilken fin gala med massor av avslut, fina tekniker, hjärta och ninja tekniker.
    Synd att inte alla kort kan vara såhär. =D

Champ
    Här kommer en konspirationsteori:
    Muños och Silva tränar tillsammans och är kompisar, right? Tänk om de tillsammans planerade att han skulle kalla ut Silva, så han skulle slippa Sonnen?!

Hall of famer
    Jag antar att jag är den enda som är bitter över alla snabba avslut?

Jag tycker det är fett tråkigt med avslut i första ronden. Jag vill se en fight! Som Etims match, vart va fighten? EN snygg prestation men jag känner mig bestulen på godiset.

Papy föll med flaggan i topp. Han har absolut inget att skämmas över. Han gick in och tog fighten till Alves. UFC brukar va givmilda mot fighters som kommer för att fightas så nog tror jag vi ser Papy på UFC i Sverige. Kano, du sa att Joe Silva inte gjorde sitt jobb. Jag skulle säga tvärt om. Silva lyckades helt perfekt med sitt jobb. Alves har vart en stor hype för UFC och en fighter som dragit bra med tittare. Nu höll den stjärnan på att falla efter ett par mindre lyckade insatser, 3 förluster i de 4 senaste. Nu behövde de hypa upp honom ordentligt igen. Alves va tvungen att vinna och helst övertygande. Därför gav de honom Papy en nykomling men som samtidigt ser fruktansvärt respektingivande ut. Bingo! Alves avslutade honom i första ronden. Är Pitbull tillbaka? Hypen lever!

Det vore kul att veta vad Papys gameplan va. Hade de tänkt boxas med Alves? Skulle de få Alves att tro att de skulle stå och sen gå på nedtagning?

Champ
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Det vore kul att veta vad Papys gameplan va. Hade de tänkt boxas med Alves? Skulle de få Alves att tro att de skulle stå och sen gå på nedtagning?
    Håller med. Missade hans tränare Alves match mot Story? Trycka upp han mot buren för att sedan gå på svep borde om man varit hans gameplan.

Moderator
    Ja det var trist att papy förlorade men jag tycker minsann att han gjorde en beundransvärd insats! Han träffade ju alves gång på gång och kontrollerade mycket mot buren. Jag blev iallafall riktigt imponerad av vår senaste UFC-svensk!

Jag blev också imponerad av munoz. Jag har inte riktigt köpt hypen innan men i den här matchen tyckte jag att munoz glänsde. Fantastisk GnP (den har vi sett innan) och han höll sig kall och smart mot den livsfarliga vänstern som leben älskar att kasta. Trist att matchen bryts p.g.a cut men det kändes ändå som ett okej bryt med tanke på hur matchen sett ut fram tills dess. Det var knappast en superjämn oviss match som bröts i förtid..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Blog Entries
    17
    Som jag sa så blev det en gala som levererade grymt bra matcher. Är nästan alltid så när man tittar på fighterna och tror att det ska bli skit.

Veckans Pick'Em är avgjord och vinnare är återigen:
    Helvete21 på 6 poäng! (1 poäng på TB)
    Tvåa Quest på 6 poäng (0 poäng på TB)
    Trea Toelock på 4 poäng (1 poäng på TB)

Rampage2010 45
    Helvete21 44
    Toelock 42

TIGHT I TOPPEN!

Champ
    Oj, oj, oj! Det drar ihop sig, better step my game up!

Champ
    Tycker att papy gjorde rätt när vi snackar gameplan , alves måste vara svÅr att trycka ner när man väl får han mot stängslet. Att trada slag mot honom har ett logiskt slut. Nu har ufc bekräftat att papys nästa fight är strax efter årskiftet och ryktas vara ufc sthlm det handlar om! War papy!

Up and coming
    Terry "I'm bach!" Etim.

Champ
    Renan Barao som med 27-1-1NC efter sig avslutade riktigt fint. Riktigt högt tempo. Killen har bara förlorat sin första match.
    Ska bli intressant att se vad han kan göra mot de övriga i divisionen.

Moderator
    Ja Barao imponerade verkligen.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Här intervjuas Papy efter sin fight, 6min in i videon
    Skön lirare!

en skön intervju med alves också
    Last edited by KanoBlack; 11-07-2011 at 07:38 PM.

Champ
    "Jag är bra tränad, jag är som betong"

Alves ger Papy sitt nummer och bjuder in honom att träna på ATT! Stort!

Råkade han spoila att UFC kommer signa Reza?

Hall of famer
    Ja, Papy verkar grym skön. Jag hoppas dock inte han är allt för nöjd med att han fightades där Alves är som bäst och pressade honom där. Det brukar inte vara någon vidare bra taktik att försöka vinna över sin motståndare på deras eget game.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Ja, Papy verkar grym skön. Jag hoppas dock inte han är allt för nöjd med att han fightades där Alves är som bäst och pressade honom där. Det brukar inte vara någon vidare bra taktik att försöka vinna över sin motståndare på deras eget game.
    har också funderat över det, frågan är om Papy är en tillräckligt stark brottare för att pressa ner Alves och hålla honom nere. Om inte, då är det bättre att gå framåt än att backa och låta han få avstånd för sina slag.
    Såg trots allt rätt bra ut tills alves sving connectade.

sen verkar alves fått rätt bra med självförtroende tillbaka och läste något nånstans om att folk pratade om honom som en contender igen.. han är långt ifrån det och behöver en fight till mot toppmotstånd för att nämnas i de sammanhangen
    Last edited by KanoBlack; 11-07-2011 at 11:29 PM.

Champ
    Papy gjorde ett bra jobb, ser fram emot hans nästa fight redan nu.
    Munoz kommer ju inte ha en chans mot Anderson Silva

Contender
    Gjorde Papy ett bra jobb eller gjorde Papy ett bra jobb för att vara svensk? Hade vi tyckt att han han gjorde bra ifrån sig om han var en random jänkare? Dont think so. Ledsen om jag är mr.Negativ men han got knock the fuck out!!!
    Men visst, det är stort och det är kul att Papy är med men vi ska inte höja hans insatts för högt i skyarna. Jag hoppades verkligen på honom och första minuterna så såg han faktiskt ut och ha överhanden men hans brist på erfarenhet visade sig väldigt snart, tyvärr.

Hoppas han kommer tillbaka ännu bättre tränad till nästa fight, nu är han elit och måste bete sig så(=W)!

Moderator
    pffff, jag är imponerad över hans insats som fighter. Inte för att han är svensk. Alves är en av de farligaste muay thaiarna i UFC och papy som är judoka stod med honom och träffade dessutom och höll bra press.

Page 1 of 2 12 LastLast