Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 44 of 44
    Champ
    Blog Entries
    28
    carlespuyol: Det är lite intressant, Ultimate Good vs. Ultimate Bad, vi får se hur Diaz lyckas med att komma under skinnet på GSP men hittills verkar det ju gå bra eftersom han fick förtur

Contender
    Oj, vann jag det var oväntat. Hade fel vinnare i båda TB matcherna men dom räknas visst inte Nya tag till helgen!

Contender
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Diaz såg lika grym ut som han såg ut mot "sämre" motstånd. Släng ut Condit nu och in med Diaz annars får han ju vänta aslänge. Lite löjligt att han callar ut GSP på det sätt han gör men han är en ghettofjortis så man kan väl inte vänta sig så mycket mer. Tror dock att GSP in youre face brottning kommer sänka Diaz. Men jäklar va imponerad jag är.
    Vem är fjortis här igentligen? Du säger att du följt mma sen UFC 1 och att detta är ett forum där man "diskuterar", testa då och läs vad andra har "diskuterat" om tidigare i samma tråd, t.ex. vad pellepersson sa några inlägg innan om Post-fight-konferensen, att Diaz gärna tar på sig bad-boy stämpeln för att få sig en titel match, varav Dana svarade direkt "and it worked! " SUCK

Contender
    Och om du dessutomn kollat post-fight-konfen som den mma-fan du är så vet du också att han faktiskt bor i usa's topp-10 farligaste ghetton, så "ghetto" är han. True story

Contender
    Ja och vad var det jag menade? Det var ju precis det jag menade, stjärnan! Han beter sig som en ung "ghetto" kid, men jag tror knappast att han gör till sig för att få matchen. Jag vet att han kommer från ghettot, men vissa växer upp och andra gör inte det och han har gång på gång bevisat med sina klipska kommentarer att han fortfarande är en ghettotomte.
    Tar du illa upp om jag kallar en fighter för ghettofjortis? Eftersom du då hintar att jag är det? Jag fattar inte riktigt vart du vill komma med dina kommentarer? Jag älskar Nick Diaz fighting stil, han är awesome. Jag har själv bott i ett ghetto om det hjälper något.

Contender
    Quote Originally Posted by aikon View Post
    Vem är fjortis här igentligen? Du säger att du följt mma sen UFC 1 och att detta är ett forum där man "diskuterar", testa då och läs vad andra har "diskuterat" om tidigare i samma tråd, t.ex. vad pellepersson sa några inlägg innan om Post-fight-konferensen, att Diaz gärna tar på sig bad-boy stämpeln för att få sig en titel match, varav Dana svarade direkt "and it worked! " SUCK
    Såg du den intervjun ens? Det var inte direkt så att Nick Diaz sa att han tog på sig badboystämpeln bara för matchen med så få fina ord. Nick Diaz är nog lite bad boy på "riktigt", trots att han är vuxen.

Btw - Var det någon som reagerade på att Diaz inte kunde lämna urinprov trots 10 flaskor vatten? Kan det vara därför han missade första matchen? Vi får se om några dagar. Det vore ju inte första gången, blev inte han fråntagen vinsten mot Gomi för att han hade flummat?

Snälla Aikon, sluta med dina nedlåtande kommentarer. Jag diskuterar gärna och jag bryr mig inte om du kallar min favvofighter för åsna om du vill men du låter så nedlåtande med dina "Vem är fjortis Egentligen" "SUCK" osv.

Champ
    Såg du den intervjun ens? Det var inte direkt så att Nick Diaz sa att han tog på sig badboystämpeln bara för matchen med så få fina ord. Nick Diaz är nog lite bad boy på "riktigt", trots att han är vuxen.
    Thats not how we do where i come from! Han är en vilsen själ och en mästare sedan är han smart också, han klagar på att det inte finns pengar i sporten men tjänade 1,4miljoner kronor. Han sätter press på dana. KOlla hans reaktion när han fick veta att han skulle få möta gsp, han klagade över det också och sa att han får för lite pengar ahaha

Till Dana och UFC och GSP
    Last edited by pellepersson; 11-01-2011 at 12:01 AM.

Contender
    Grejen är ju att han tjänade antagligen en bra bit mer än det. $200k var ju bara matchpengen han fick utan vinstbonus, sedan tillkommer sponsorpengar, PPV(?) mm.

Edit - Kom på att det även var fight of the night bonus på $75k. Han gjorde nog ett gäng miljoner på den matchen. Shit vad jag vill se GSP-Diaz NUUUUUU!!! GSP var ARG tydligen, hoppas Diaz försöker skalla jabbarna för då kommer han nog gå in i GSPs supermanpunch.

Edit 2 - aikon ta inte illa upp, det jag menade med Diaz främst var att han är väldigt osäker och vilsen. Jag gillar honom som sagt men jag gillar inte den mentaliteten och det har väl mycket med att göra att man själv sett mycket av den(och kanske haft en gnutta själv). I intervjun ovan(och i många andra) så ger han ett otroligt osäkert intryck, han sa ju i princip att han trodde att alla hatade honom och ville se honom få stryk. Han förstår inte hur många fans han har, även före den här matchen men speciellt efter. Jag gillar Diaz och hans nonchalanta stil, han är grymt skicklig. Bara som hans gogoplata mot Gomi i Pride, hur lätt är det att få in den på det sättet? Han är GRYM och finns det en person som skulle få skaka om divisionen genom att piska på GSP så är det honom jag skulle unna det, men tyvärr tror jag GSP är för mycket av en maskin för att falla för Diaz stil. Tror GSP kommer komma in sjukt fokuserad.
    Ett sista ord till aikon, vad har att jag sett alla UFC med något att göra? Det har väl de flesta på det här forumet?

Sorry för alla edits.
    Last edited by Sami; 11-01-2011 at 07:30 AM.

Moderator
    You can take the bitch out of the street but you cant take the street out of the bitch.

Jag tror inte att diaz anammar bad-boy rollen som koscheck gör, jag tror att han är dum i huvudet på riktigt. Men man får ändå ge honom att han är en riktigt bra fighter.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    You can take the bitch out of the street but you cant take the street out of the bitch.

Jag tror inte att diaz anammar bad-boy rollen som koscheck gör, jag tror att han är dum i huvudet på riktigt. Men man får ändå ge honom att han är en riktigt bra fighter.
    Jag skulle vilja påstå att han är för jävla envis för att medge att han är en idiot ibland, bara. Allt handlar ju om inställning, och han whinar som en bitch om det ena och det andra, klart killen är missnöjd när han "bara" tjänar 2 mille per fight. Nu kan jag förvisso också tycka att MMA-fighters borde ha högre lön, precis som boxare. Mike Tyson var liksom god för 300-400 miljoner dollar ett tag, tror knappast att Anderson Silva har de pengarna.

Om Nick bara skaffade en livscoach...

Contender
    Blog Entries
    17
    Nick Diaz förlorade runt en miljon...dollar på att han inte fick matchen mot GSP, tro fan att han är bitter....

Läste precis att Malki Kawa (Carlos Condit's agent) gått ut och sagt att han inte alls klivit åt sidan som Dana White hävdar utan helt enkelt bara blivit informerad att "tough shit Diaz is getting the titleshot"

Vet ej vem som talar sanning, har lärt mig att man ska ta Malki's uttalanden med 13 nypor salt och en rejäl näve peppar.

När det gäller sponsor pengar så kan jag nämna ett exempel på hur mycket man kan få...När Affliction och UFC inte kunde komma överens så var fortfarande GSP kontraktsbunden till dem, han fick $85000 av Affliction för att inte ha någon walk in T-Shirt....
    Några av de som låg på Preliminary Card i helgen, alltså inte Spike utan Facebook, fick $30000 för att bära sina tröjor.
    UFC betalar också ut "dressingroombonus" till vissa fighters, de stora stjärnorna får del av Pay Per View intäkterna.
    Om du tar siffran som kommer ut med löner och tredubblar den så kan man närma sig den totala summan pengar en fighter får, för Andersson räcker det inte utan där får du nog tiodubbla det.

Men det beror också på hur duktig man är på att ragga sponsorer och promota sig själv. Att man nyper tag i micken och skrävlar efter en match ger mycket pengar i nästa match då sponsorerna vet att de kommer exponeras lite extra på en person som kommer att bli "viral" på youtube etc. De två världsmästarna på att sälja sig själva är ju Nick Diaz och Chael Sonnen, de är antingen älskade eller hatade men alla vet vilka de är och alla tittar och lyssnar när de pratar och slåss! Akira försöker bygga upp samma sak i TUF, dock framstår han som lite löjlig ibland, han får åka till "the 209" och lära sig av mästarna

Contender
    Jag tror att Nick tjänade OTROLIGT mycket på att han fick BJ istället för GSP!!! För nu blir matchen så mycket mer hypad än den förra skulle ha varit. Diaz kom in och spöade BJ som ingen annan gjort(Tål att diskuteras, GSP spöade ju BJ så han inte kunda fortsätta efter rondbreak), dessutom så har ordkriget mellan GSP och Diaz kommit igång. Jag tror att den här matchen kommer hypas som århundratets match typ= FETT MÄ CASH I OG DIAZ POCKET!!!!

Contender
    Nej Sami, har följt och älskat detta forum sen starten, varit medlem i strax 5 år, och tycker bara att du har blivit ett irritationsmoment me dina inlägg om allt möjligt, och att du bott i ett "ghetto" tvekar jag på så länge du menar någon ort från Sverige. Visst finns det orter i sverige som börjar likna riktiga ghetton, har själv bott i kista och rinkeby större delen av mitt liv, och nu bor jag i hässelby, men att kalla dessa orter för ghetton är att ta i, däremot är stockton ett Riktigt ghetto.
    Försök bara att förstå att personer som Chael, Diaz, KOS, m.m. är SMARTA personer, inte idioter, det finns pengar och titelmatcher i att vara en s.k. "ghetto-fjortis"

Contender
    vare sig dom förtjänar de eller inte, denna giriga värld styrs av pengar. thats just the way it iiiiissss

Contender
    Men har precis läst dina inlägg på "sida 2" på denna tråd, firefox vägrade låta mig komma åt den, och du verkar vara en reko kille och jag går igenom massa skit just nu och tar ut de på allt, allt ifrån detta forum till min roommates sönderslagna kära dörr. Men sorry för mina inlägg, fred? Vill att detta forum ska vara som det alltid har varit, fullt av mma-love

Contender
    Jag är alltid för Peace, jag har absolut inte sagt saker för att reta upp någon utan säger bara det jag tycker. Jag pratar dock om MMA och fighters och undviker så långt jag kan att prata nedsättande om andra här, sedan kan jag förstå om någon tycker att det är irriterande att jag gång på gång påpekar att deras favvofighter är dopad eller badboy eller whatever. Tro mig jag är bara här för givande diskussioner, älskar MMA oavsett väder.

Hehe, jag menade inte ett svenskt "ghetto". Har bott i både Harlem, Washington Heights och SunnySide Queens(vet inte om det kan kallas ghetto). Dock inget att skryta med på något sätt, jag upplevde inget otrevligt(förutom att det var mycket droger där) i något av ställena under tiden jag bodde där(1-2 år).

Jag tror att jag kanske uttrycker mig på ett sätt som ofta verkar reta upp folk men jag har nog aldrig(nästan) bad intentions. Men som sagt så är det aldrig personligt mot någon.

Tillbaka till ämnet, den här matchupen är 100ggr intressantare för mig än Sonnen vs Silva!!!
    Kommer bli en helt sjukt grym tid med kommande matcher, det jag ser fram emot mest just nu är:
    Overeem-Lesnar UFC 141
    Diaz-GSP UFC 143
    JDS-Cain UFC FOX
    Silva-Sonnen (Ja, jag vill se denna) UFC ?

Moderator
    mmaforum.se - alla är så snälla
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Tillbaka till ämnet, den här matchupen är 100ggr intressantare för mig än Sonnen vs Silva!!!
    Kommer bli en helt sjukt grym tid med kommande matcher, det jag ser fram emot mest just nu är:
    Overeem-Lesnar UFC 141
    Diaz-GSP UFC 143
    JDS-Cain UFC FOX
    Silva-Sonnen (Ja, jag vill se denna) UFC ?
    WÖRD! sjuka matcher

Page 2 of 2 FirstFirst 12