Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 44
    President
    Blog Entries
    30

UFC 137 Bj Penn vs Diaz Resultaten

fan, cro-cop slutade med en ursäkt...
    Fatboy nelson är inte alls dålg, tvärtom.. jäkligt bra men han är bara 2 år yngre än mirko
    Jorgensen var vass, ska bli kul att se fler fighter från honom, nu är det dags för matt vs kongo
    den ska bli grym!

fakta som kom fram innan fighten: matt mitrione tränade mma 6månader innan han gick in i tuf huset.... imponerande
    Last edited by KanoBlack; 10-30-2011 at 04:10 AM.
    mera MMA !!

Champ
    Ja, UFC valde ut en hög med orutinerade tungviktare i hopp om att Kimbo skulle få lätt motstånd. Det var väl bara Nelson som egentligen hade rutin.
    Last edited by Rampage2010; 10-30-2011 at 03:08 AM.

Hall of famer
    har vi börjat spoila prelimsen här oxå? eller var cerrone med på huvudkortet?

Vem Fan gav KONGO alla ronder? han sprang ju som en liten flicka.

Snyggt av Steve att bryta snabbt, komma loss från Big nelsons backmount kan inte vara lätt.

Champ
    Aj då, får man inte spoila prelims? Trodde man snackade om hela galan här, editar för säkerhets skull.

Edit: Yes!!! WAR STOCKTON!

Edit 2: NEJ! BJ pensionerar sig?!
    Last edited by Rampage2010; 10-30-2011 at 03:43 AM.

Hall of famer
    2 Pensionärer på en gala.
    alla jag trodde skulle vinna vann utom Mongo-Kongo.

Diaz is fucking GREAT!
    men fy fan vad BJ har en hård skalle. Diaz behöver 5 ronder jag önksar så mycket att han vinner över gsp fast jag inte tror det.

WTF Nelsons skägg var ju Epic synd att det rakades av.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Ja, UFC valde ut en hög med orutinerade tungviktare i hopp om att Kimbo skulle få lätt motstånd. Det var väl bara Nelson som egentligen hade rutin.
    tänkte inte på det kanske var så på riktigt
    N1clas kul att se dig här vi spoilar allt i samma tråd så att inte galan blir uppdelad i olika trådar.

Håller med om att kongo inte borde fått alla ronder, de var först sista han tog för sig på riktigt

BJ slutade sin karriär som en krigare, han var slut men slogs till sista sekund. Trist som fan att han slutar men hoppas att han gör det på riktigt för här var han långt ifrån en vinst, och håller med n1clas, gsp vinner säkert när han möter nick men han kommer att få bra med stryk på köpet

WAR DIAZ!!!!
    Last edited by KanoBlack; 10-30-2011 at 04:03 AM.

Champ
    Diaz Wins By Unanimous Decision - ESPN Video - ESPN
    WAR 209!!!!
    I had to find something to fight him with, he should represent where he came from, gracie jiu jitsu

hela post fight presskonferencen handlade om att han inte får rätt träning och att han är missnöjd på sitt camp som snålar med pengar till hans sparringpartners

sagt av Dana : NIck is going to get his fight with GSP
    förresten! Såg någon när nick började skalla BJ Penns jabbningar? HAHA WAR!!!!!!!!!!!
    Last edited by pellepersson; 10-30-2011 at 11:52 AM.

Contender
    hur fan kan man inte älska diaz!
    han förnedrade gsp efter sin seger och dana reagerade med att be condit stiga åt sidan.
    future HoF garanterat

Champ
    Blev besviken som fan på att Siver fick stryk. Synd att Cro Cop inte fick pensionera sig med en vinst. Jag gav första ronden till Kongo och andra till meathead men Kongo skulle dominerat alla ronder så som han gjorde i den sista så hade det sett mycket bättre ut.

Blev faktiskt redigt förvånad över Diaz vs Penn. Förväntade mig att det skulle vara tvärtom då Diaz inte mött folk på toppen med undantag för Daley som var nära att knocka honom. Trodde faktiskt att Penn skulle vinna på KO men Diaz imponerade stort istället.

Champ
    Penn vs. Diaz gick precis som jag förutspådde. Diaz's boxning är brutal, vem var det som sa att han hade samma stil som Wanderlei?

Tänkte på en sak, nyheterna från Fightplay på sidan spoilar main-event genom att skriva att GSP kommer möta Diaz. Hoppas ingen blev spoilad av det!

Hall of famer
    Tyckte det såg lite oroligt ut för Diaz i första ronden, men när han började öppna sina burkar med smisk i andra blev jag så jäkla glad.
    Ruggigt smart att snacka en massa skit om GSP efteråt. Precis som han sa på presskonferensen så tar han gärna på sig "badboy-mössan" för att gynna sin fightingkarriär.

Tyckte att Curran gjorde rätt bra ifrån sig, några riktigt fina svepförsök. Hade väntat mig en total överkörning från Jorgensens sida.

Nelson såg bra ut, men att börja snacka om titelfight med tanke på hans fight med Mir är väl att gå händelserna i förväg.

Contender
    Bra boxning av Diaz, synd att han inte kommer få använda den mot GSP

Contender
    Diaz såg lika grym ut som han såg ut mot "sämre" motstånd. Släng ut Condit nu och in med Diaz annars får han ju vänta aslänge. Lite löjligt att han callar ut GSP på det sätt han gör men han är en ghettofjortis så man kan väl inte vänta sig så mycket mer. Tror dock att GSP in youre face brottning kommer sänka Diaz. Men jäklar va imponerad jag är.

Då blev det två pensioneringar av två legender, Crocop och BJ.

Roliga kommentarer man hörde från publik/team: "Go get some Donald Cerroni"(Zeeeeroooinii) och "George Saint Pierre, call out that muthafucka" (Btw, Nick Diaz verkar ju bara säga och bete sig som hans "team" säger att han ska göra).

Bra gala, riktigt bra!!! Ser fram emot November som kommer bli en riktigt bra MMA månad.

Edit - Nick är så skön i fighter, den stryk han får tar han verkligen frivilligt. Hans skallningar på BJs jabbar var ju sjuka, undra om det var av de som han fick blåtiran/börja blöda?
    Last edited by Sami; 10-30-2011 at 07:54 PM.

Contender
    Läste på MMA nytt: UFC 143 GSP vs Nick Diaz!!!!!!!
    Tjoho!!! Jag tror att GSP blir svår för Nick men kan bli en riktigt bra match, frågan är om GSP vill ta det till marken.

Någon som igen nämnde att Diaz boxning liknar Wanderleis? Hur menar du? Stilen? Jag tycker den är HELT olik.

Undras hur mycket stålar Condit fick för att INTE ta matchen?

Edit - Liknar inte GSP´s stil Chael Sonnen? In youre face brottning!

Champ
    Wanderleis och Diaz boxning liknar inte alls, Diaz har 10gånger bättre boxning däremot är de lika stora krigare.

Sami tror du att dem cashar condit för att stå över?

GSP har kanske lite sonnen likheter i sin brottning

DIAZ SKALLADE MOT BJs JABBAR värt att skrivas igen

Champ
    Blog Entries
    28
    Sjukt bra main event, synd att se B.J. dra sig tillbaka men jag förstår ju samtidigt att motivationen kanske ligger någon annanstans nu när han har barn.

Cro Cop såg faktiskt ändå rätt stark ut, ett tag ville jag ha fel tills jag kom ihåg att jag tippade på Nelson!

Diaz kommer att skaka om divisionen så jäkla hårt, titel eller inte!

Champ
    Blog Entries
    28
    Grattis till Helvete21 som jag bestämt tror vann med sina picks denna gång! Jag får det till 9 poäng, så nice picks!

Edit: Det blir väl 12 poäng med vinstbonusen antar jag

Hall of famer
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Grattis till Helvete21 som jag bestämt tror vann med sina picks denna gång! Jag får det till 9 poäng, så nice picks!

Edit: Det blir väl 12 poäng med vinstbonusen antar jag
    Men vem får sig en Randy? Det är ju det viktigaste!

Champ
    Blog Entries
    28
    Hur kunde jag glömma!

Moderator
    Grymma matcher.

Young guns är grym men jag tycker att curran gjorde en hedervärd insats. Han är fantastiskt vass på mattan.

Någon som är ännu vassade är hioki, jävlar vad snabb och teknisk han är i sin grappling. sjuka transitions!

Nelson vs crocop slutade tyvärr inte oväntat. Jag tycker också att mirko såg bättre ut än vanligt, han träffade nelson fint ett flertal gånger och såg rätt stabil ut men hans haka är HELT borta. Han kan inte ta en smäll längre och då klarar man sig inte i tungviktsdivisionen. Verkligen inte mot nelson som slår som ett godståg. Hoppas att pensioneringen är slutgiltig, han har haft en fantastisk karriär och har inget att bevisa.

Mitrione mot kongo var en frustrerande historia för alla inblandade. Man riktigt såg hur frustrerad mitrione var efter första ronden på att han inte kunde ta sig in på kongo som backade hela de första två ronderna. Hur man kan döma 30-27 kongo är beyond me. Jag skulle kunna tänkt mig 29-28 åt vilket håll som helst. Kongo är en alldeles för avvaktande fighter med tanke på vad han har i handskarna.

Diaz vs Penn sen. värdig huvudmatch. Den här matchen liknade garcia vs phan med skillnaden att här är det två riktigt duktiga fighters som syns i buren. Det enda man kunde önskat sig var lite mera grappling mellan dessa två jiu-jitsu äss! Diaz mosade BJs ansikte totalt i andra ronden och även om BJ faktiskt verkade ta igen och komma tillbaka i tredje var det inte nog. Det skulle varit intressant att se denna match gå två ronder till, BJ slår hårt och han verkade elda upp sig i tredje ronden. Men det var ingen tvekan om resultatet.
    Vad skönt det ska bli att se Diaz totalt nedstängd och så frustrerad så att han vill gråta när GSP kontrollerar honom i fem raka ronder !
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    28

Karyn Bryant har tydligen ett konto på Youtube, jag känner mig otroligt korkad för att inte ha upptäckt det tidigare!

Moderator
    HAH fan va sjukt att se nelson utan håret
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    28
    "There's no money in this sport. You've got Floyd Mayweather making 25 millions... He can't stop no double leg."

Nick Diaz

Contender
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    "There's no money in this sport. You've got Floyd Mayweather making 25 millions... He can't stop no double leg."

Nick Diaz
    dana stod där på podiet och tänkte, fyfan för den här jobbiga mofon diaz , han dissa hela sporten , organisationen och sitt team och irritera sig på alla journalister

dont laugh , it aint funny!!

haha antihjälte
    tillskillnad från de flesta här så tror jag att han har en chans mot gsp, tar gsp ner honom så börjar han jobba med jiu jitsun, stående har diaz övertaget. gsp kommer nog inte klara av mängden stryk han kommer få i 5 ronder, det gör diaz

Contender
    Blog Entries
    17
    Grym gala =D Nick Diaz vs BJ Penn såg ut precis som ajg trodde den skulle se ut. Nick Diaz må vara en högljudd "bad guy" men han kan slåss!

Men jag ska inte tjata om nån skabbig UFC fight, alla vet vad som är viktigast!

Grattis Helvete21 till veckans vinst på 9+3 poäng!
    Toelock gled in på en andra plats med 7+2 poäng
    Rampage2010 och Quest tar en delad tredje med 6+1 poäng. (Jag valde att ge oss båda 1 poäng istället för 0.5, det blir jobbigt i längden med halva poäng)

Rampage2010 håller hårt i ledningen med 41 poäng, Toelock nosar honom i hälarna med 37 och strax efter ligger Helvete21 på 35! Det är fortfarande helt öppet!

Tack för denna veckan. Ny blog för UFC 138 kommer snart!

Contender
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Grym gala =D Nick Diaz vs BJ Penn såg ut precis som ajg trodde den skulle se ut. Nick Diaz må vara en högljudd "bad guy" men han kan slåss!
    Rampage2010 håller hårt i ledningen med 41 poäng, Toelock nosar honom i hälarna med 37 och strax efter ligger Helvete21 på 35! Det är fortfarande helt öppet!

Tack för denna veckan. Ny blog för UFC 138 kommer snart!
    FCK! grattis grabbar..

Lönelistan från UFC 137 | FIGHTPLAY
    såg lönelistan här, nick tjatar om att han inte tjänar pengar, han tjänade 1,4 miljoner kronor den här fighten

fanns en fighter som enbart tjänade 5000 dollar på en ufc gala, det är förvånande ändå, hur många fighter får den fightern om året? 3 max?

förresten, diaz är värd alla pengar efter att han medvetet skallat bj penns jabb sen bitchslappat bort den andra jabben
    Last edited by carlespuyol; 10-31-2011 at 10:02 PM.

Page 1 of 2 12 LastLast