Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 40 of 40
    President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by leksaken View Post
    Man kan ju inte annat än älska Chael Sonnen, otroligt rolig kille för sporten.
    När jag såg Melvin Guillard på sin walk out tänkte jag att där hade han redan förlorat fighten. Vad är det med fighters som har sin fokus på en titelmatch istället för den aktuella uppkommande matchen de ska gå?

Ni som är lite mer insatta, hur bra är Chael Sonnen's brottning?
    Han har väl inga större tidigare brottningsmeriter men är tung ändå?men jag kanske har fel. Är den här kameran stor nog??
    mera MMA !!

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Han har väl inga större tidigare brottningsmeriter men är tung ändå?men jag kanske har fel. Är den här kameran stor nog??
    `

sonnen är fan bäst just nu! vilken humor det här är inte galenskap utan beräknad komedi haha

Moderator
    Jag var med i pickem turneringen!!?
    Tippade jag så dåligt att jag inte ens fick vara med bland er andra :P

Frankie Edgar def. Gray Maynard via TKO (punches)
    Here we go again! Edgar måste ha den sjukaste vinnarskallen i sporten. Helt fantastiskt att ta sig tillbaka från smällarna i första ronden, igen. Gray gjorde dock en helt fantastisk första rond och träffade gång på gång utan att headhunta och jaga slut på sig mot den kvickare edgar. Tyvärr (för honom alltså) tog han i för lite i andra ronden och tillät edgar att ta igen hela försprånget från första och dessutom ta över matchen mer och mer. Det måste kännas helt otroligt att kunna avsluta på TKO och för alltid sätta punkt för trilogin dem emellan. Edgar är kung över lättvikten!

Jose Aldo def. Kenny Florian via unanimous decision
    Kenny försöker sig på att fysa ner sin motståndare igen precis som han gjorde efter att han sett gsp vs bj. Tyvärr så är han inget fysiskt praktexemplar och den gameplanen funkar således inte för honom som den gör för gsp. Florian gör ändå en stabil första rond och med sin varierande attack från perfekt avstånd stod aldo handfallen och kunde bara följa efter och reagera. Sedan kom aldo in mer och mer i sitt flyt och då är det tyvärr inte lätt att hänga med. Jag tyckte än då florian gjorde en bra match och jag anser att det borde ha blivit 46-47 aldo med 3-2 i ronder. Aldo var bättre, men inte mycket bättre.

Chael Sonnen def. Brian Stann via submission (arm-triangle choke)
    Sonnen totaldominerar stann. Riktigt vacker grappling och en mycket intelligent match av sonnen som dessutom avslutar matchen på submission och håller årets eftersnack med joe. Ge honom en titelmatch.

Nam Phan def. Leonard Garcia via unanimous decision
    Bah. Jag tyckte inte att den här matchen var speciellt rolig, jag låg faktiskt i soffan och spelade wordfeud och väntade på att nån skulle träffa så jag kunde få se lite riktig mma istället för amatörboxning.

Joe Lauzon def. Melvin Guillard via submission (rear-naked choke)
    Träääääligt melvin. Lauzon tajmade riktigt fint och gick stenhårt på avslut när han hade chansen. Riktigt bra jobbat men detta är inte på något sätt en mätare på vart han ligger i divisionen. Båda dessa herrar hör till mellanskiktet, guillard något högre.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag hade inte hunnit fylla i alla i Excelarket så din matte stämmer inte helt hundra. Ska kolla det där med vinstbonusar asap.

Vinnaren denna vecka återigen Rampage2010! 7+3 poäng
    Tvåa Carlespyoul 7+2 poäng
    Trea Pellepersson 6+1

Sämst denna vecka blev jag på...1 poäng (fail!?)

Listan ser ut som följer efter fyra events:

1. Rampage2010: 34
    2. Toelock: 29
    3. Pellepersson: 23
    4. Helvete21: 23
    5. Quest: 20
    6. Kanoblack: 15
    7. Sami: 14
    8. Kane: 12
    9. Linkan: 11
    10. Carlespyoul: 7
    11. Shogunrua: 6
    12. DickNiaz: 5
    13. Mads: 3

Contender
    Blog Entries
    17
    Har räknat lite till och justerat Fight Night 25, Hade gett ut vinstbonusar, men tror jag gjort någon sorts tankevurpa när jag räknat ihop dem. Ska lägga in en rad till i framtida excelark så man kan se vinstbonusen. Nu bör allt stämma. Ledsen för missen där med att jag inte fyllde i innan eventet startade jag har haft en något stressig helg.

Champ
    Win the pick'em tournament - Like a Boss.

Champ
    Blog Entries
    28
    Oj, jag hade totalmissat att Carlespuyol var med också, ber om ursäkt för det! Finns det inget "fool proof" sätt att göra detta på så att man inte kan göra missar? Jag skulle kunna göra något i Excel men då blir det genast mycket mer avancerat och rörigt för många tror jag :/

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Oj, jag hade totalmissat att Carlespuyol var med också, ber om ursäkt för det! Finns det inget "fool proof" sätt att göra detta på så att man inte kan göra missar? Jag skulle kunna göra något i Excel men då blir det genast mycket mer avancerat och rörigt för många tror jag :/
    Jag skall ta ett snack med en god vän som är duktig på att göra webapplikationer. Se om vi kan få en liten sida där man klickar i sina val, och sedan när jag lägger in resultaten så rättas och räknas poäng automagiskt! Kanske blir ett lite väl stort projekt dock..vi får se.

Champ
    Blog Entries
    28
    Det borde väl räcka med att göra ett simpelt formulär? kan också ta ett snack med en programmerarkompis, om du vill!

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Det borde väl räcka med att göra ett simpelt formulär? kan också ta ett snack med en programmerarkompis, om du vill!
    Tala gärna med honom! All hjälp är välkommen, jag använder penna, papper och mitt extremt korta minne just nu. Det kan bara bli bättre

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Tala gärna med honom! All hjälp är välkommen, jag använder penna, papper och mitt extremt korta minne just nu. Det kan bara bli bättre
    Toelock kolla om det går att lägga in det på något sätt på mmaforum så har vi den här på plats, tex en php sida.
    blir intressant, blir det i värsta fall för stort för att enkelt bara slänga upp något så snacka med mig så kanske vi löser det ändå

Moderator
    Låter som en helt fantastisk ide gossar!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Chael vs Silva blir garanterat av innan GSP vs Silva, det såg PR-Geniet/galningen Sonnen till, tror tillomed att det blir tittarrekord PPV, dessutom såg Chael helt otroligt bra ut, han har utvecklats på alla plan och verkar dessutom ha tränat just det han åkte dit på sist; subs.
    Anderson kommer ju självklart oxå vara förberedd men hur förbereder man sig mot superexplosiva smarta takedowns av ett djur? ... 50/50 på vinnare är det enda jag kan räkna ut...

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag har inte lyckats få något svar av min programmerarkompis ännu så jag försökte ta saken i egna händer istället (vilket visade sig vara riktigt svårt för någon så okunnig som mig), men jag lyckades snubbla över detta:

PHP Pick 'Em | Free software downloads at SourceForge.net
    http://www.phppickem.com/

Det är en färdig PHP-webbapplikation som är byggd för NFL men som ska kunna modifieras om man har basic kunskaper inom PHP, html och/eller CSS. Om någon här bara kan ta sig tiden till att tillämpa detta så borde vi kunna få ett mycket enklare system för vår turnering! Jag ska själv fortsätta försöka förstå mig på detta så länge, men känn er välkomna att ta över om ni kan det bättre :P

Edit: Jag har kollat i ReadMe-filen nu och den säger följande:

1. Minimum Requirements
    PHP version 4.3 or greater
    MySql version 4.0 or greater

2. Installation Instructions
    1. Extract files
    2. Create a MySQL database on your web server, as well as a MySQL user who has all privileges for accessing and modifying it.
    3. Edit /includes/config.php and update database connection variables accordingly
    4. Upload files to your web server
    5. Run installer script at http://www.your-domain.com/phppickem/install. The installer will assist you with the rest.

3. Logging In
    Log in for the first time with admin / admin123. You may change your password once you are logged in.
    4. Troubleshooting
    For help, please visit: http://www.phppickem.com/
    Så jag antar att det är upp till KanoBlack att se till att detta kommer till skott?

Edit 2: Det bästa skulle ju vara om Pick'em-turneringen fick sin egen flik bredvid "Läsvärt/Sevärt | Forum | MMA-Bloggar | Köp en forum t-shirt | Quests Pick'em-Turnering", like so. Ska vi kanske ha en separat tråd för detta eller ta upp det i någon av pick'em-trådarna istället?
    Last edited by toelock; 10-14-2011 at 10:09 AM.

Page 2 of 2 FirstFirst 12