Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 40
    Champ

UFC 136 Resultatdiskussion

Vem mer än jag kollar på prelims på facebook just nu?

Champ
    JOey Beltran WAR!

Hall of famer
    Jag kollar också

Hall of famer
    Snubben har ju snott Cro-Cops kallingar!

Champ
    det här var en bra fight Beltran är hård som sten
    En värdig vinnare och kan nog bli något att räkna med ifall han skaffar lite mer kondis

crocop går kommando

Hall of famer
    Jaa, men som vanligt med HWs så har de dålig kondis.
    Bara Cain V som har bra kondis där typ JDS har också ganska bra.

Champ
    uselt egentligen, cain kommer mangla ner alla hela tiden om det inte kommer någon som kan fightas i full fart 3 ronder
    fan nu var prelims slut, precis när jag började komma in i rätt känsla

President
    Blog Entries
    30
    UFC 136: Edgar vs. Maynard III results

At the Toyota Center in Houston, Texas
    Frankie Edgar def. Gray Maynard via TKO (punches) - Round 4, 3:54
    Jose Aldo def. Kenny Florian via unanimous decision (49-46, 49-46, 49-46)
    Chael Sonnen def. Brian Stann via submission (arm-triangle choke) - Round 2, 3:51
    Nam Phan def. Leonard Garcia via unanimous decision (29-28, 29-28, 29-28)
    Joe Lauzon def. Melvin Guillard via submission (rear-naked choke) - Round 1, 0:47
    Demian Maia def. Jorge Santiago via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
    Anthony Pettis def. Jeremy Stephens via split decision (29-28, 28-29, 29-28)
    Stipe Miocic def. Joey Beltran via unanimous decision (29-28, 30-27, 29-28)
    Darren Elkins def. Tiequan Zhang (30-27, 30-26, 30-27)
    Aaron Simpson def. Eric Schafer via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
    Mike Massenzio def. Steve Cantwell via unanimous decision (29-28, 30-27, 29-28)

Frankie Edgar knockade Manyard! Dana kallar honom nr 2 P4P och dissar GSP!

Hall of famer
    Aa pelle, men jag tror fan han torskar mot JDS: Han har ju inte slagits på typ hundra år...

FRANKIE OMG VILKEN JÄVEL <3
    Och vafan hände med Maynard? Han slutade attackera HELT.

Champ
    Wow. Frankie gör det igen, och ännu bättre denna gång! Hur kan Maynard vara så dominant rond 1, för att sedan sluta fightas? Han kan väl inte ha slagit sig trött igen?

Aldo imponerade inte, han verkar ha allvarliga problem med sitt cardio.

Sonnens fight gick exakt som jag gissade, Sub rond 2

Edit: WINNING!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Wow. Frankie gör det igen, och ännu bättre denna gång! Hur kan Maynard vara så dominant rond 1, för att sedan sluta fightas? Han kan väl inte ha slagit sig trött igen?

Aldo imponerade inte, han verkar ha allvarliga problem med sitt cardio.

Sonnens fight gick exakt som jag gissade, Sub rond 2

Edit: WINNING!
    Stort!! cashflow
    Såg någon Sonnens post fight interview?? han är MMAs hulk hogan och fyfan vad Anderson måste vilja spöa honom. Allt går som planerat för the Son

Pettis bör få möta Henderson igen!
    Edgar imponerade, hade aldrig förväntat mig en knockout på Manyard , trodde snarare tvärtom. Att melvin torskade var jäkligt oväntat

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Stort!! cashflow
    Såg någon Sonnens post fight interview?? han är MMAs hulk hogan och fyfan vad Anderson måste vilja spöa honom. Allt går som planerat för the Son

Pettis bör få möta Henderson igen!
    Edgar imponerade, hade aldrig förväntat mig en knockout på Manyard , trodde snarare tvärtom. Att melvin torskade var jäkligt oväntat
    De måste ju fixa en rematch mellan Silva och Sonnen nu, jag ser mycket hellre det än Silva vs. GSP.

Riktigt tråkigt för Melvin, men frågan är om Lauzon någonsin skulle lyckas med att göra det igen. Guillard will be back, förhoppningsvis fortfarande på maincard!

Champ
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    De måste ju fixa en rematch mellan Silva och Sonnen nu, jag ser mycket hellre det än Silva vs. GSP.
    Håller med, SOnnen har precis gjort så att hans nästa fight blir mot Anderson Silva!

"Anderson Silva you Suck! If I win you leave the division, If you win Ill leave the UFC"
    haha

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    Håller med, SOnnen har precis gjort så att hans nästa fight blir mot Anderson Silva!

"Anderson Silva you Suck! If I win you leave the division, If you win Ill leave the UFC"
    haha
    Sonnen är genial och dessutom så dominerade han Stann totalt, och stann var det många som trodde skulle vinna. Sonnen såg grymt starkt ut , Silva kommer nog få ett krig

edit: Ännu ett krig
    Last edited by KanoBlack; 10-09-2011 at 02:22 PM.

Contender
    Frankie Edgar def. Gray Maynard via TKO (punches) - Round 4, 3:54
    Edgar var grym! Hur fasiken kan han komma tillbaka sådär, i båda matcherna också. Maynard???? Vad är det med den snubben, han tappar ju allt när han inte lyckas avsluta Edgar.

Chael Sonnen def. Brian Stann via submission (arm-triangle choke) - Round 2, 3:51
    Jäklar va jag hoppades att Sonnen skulle bli sönderslagen, men man visste att han skulle vinna. Han "hypar" sig själv till en titelmatch, smart men han är inte värd det!! Inte än i alla fall.

Nam Phan def. Leonard Garcia via unanimous decision (29-28, 29-28, 29-28)
    GRYM sluggfest, älskade den här matchen!

Joe Lauzon def. Melvin Guillard via submission (rear-naked choke) - Round 1, 0:47
    Hur fasiken kunde jag tippa på Melvin, har alltid haft fel tidigare när jag trott att pcukot skulle vinna. Han är så långt ifrån champmatrial man kan komma så bra att han inte vann.

Demian Maia def. Jorge Santiago via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
    Demian blivit striker? lol
    Anthony Pettis def. Jeremy Stephens
    Pettis värd vinsten men var väl inte så spektakulär som jag hoppades.

Allt som allt en bra gala.
    Sa verkligen Dana att Edgar är 2a p4p? bullshit......isåfall är GSP delad med Silva. Bara för att Silva är en showare betyder inte att han är bättre än GSP.

Champ
    Edgar vs Maynard 3 var inte lika underhållande som senaste(2) matchen men nog fan var avslutet 100 gånger bättre i denna än den förra.

Sonnen är ju för jävla go. Jag började för fan skratta på redigt när han öppnade käften.

Är lite besviken på WEC grabbarna dvs Aldo och Pettis hade förväntat mig att de skulle vara ännu farligare efter deras uppvisningar i WEC.

Champ
    Frankie Edgar def. Gray Maynard via TKO (punches)
    Kändes som en repris där i början av den andra fighten. Maynard gör dock misstaget att vila i andra ronden och får betala med de i de kommande två.
    Riktigt hårt imponerar. av Frankie som. Undra dock hur han mår i huvudet efter de där hårda smällarna. Men det där som Dana sa om P4P två skrattar jag åt.

Jose Aldo def. Kenny Florian via unanimous decision
    Kenny Florian gör som han gjorde mot BJ och clinchar mot buren. Gick ju rätt okej i första får att sedan gå ut för. Aldo kör sina legkicks och fina combos. dominerar på marken mm. Undra om det är att han har svårt att gå ner i vikt efter att ha lagt på sig alla de där musklerna. Ser mycket långsammare ut i UFC än han gjorde i WEC.

Chael Sonnen def. Brian Stann via submission (arm-triangle choke)
    Chael Sonnen domminerade Brian Stann som såg ut att ha inget att sätta emot. En rolig grej är att Sonnen för första gången på länge avslutar en match.
    Då kommer man få höra trashtalk från Sonnen i månader fram tills han får möta Silva igen. Vore finare om han fick möta Belfort först.

Nam Phan def. Leonard Garcia via unanimous decision
    Finns såna hår brawls fortfarande i UFC? Man mår ju illa att det fortfarande existerar.

Joe Lauzon def. Melvin Guillard via submission (rear-naked choke)
    Hur fan Joe Lauzon fick in den där träffen på Guillard. Riktigt fin RnC iaf. =D

Contender
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Sa verkligen Dana att Edgar är 2a p4p? bullshit......isåfall är GSP delad med Silva. Bara för att Silva är en showare betyder inte att han är bättre än GSP.
    jag tror att Dana sätter press på GSP som aldrig avslutar sina fighter, Dana är lika mycket i the showbiz som fightbiz. Floyd i boxning , GSP i MMA,..

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Mmm, riktigt bra gala! Joe Lauzon och Chael Sonnen imponerade stort i sina respektive matcher. Även Edgar vs. Maynard var grymt sevärd, trots att jag var ganska skeptisk innan matchen. Är lite besviken på Aldo, men Florian gjorde en fin insats. Sedan kan man ju lugnt säga att Garcia vs. Phan var underhållande! Kommer med en längre analys imorgon i bloggen (måste tyvärr jobba ikväll).
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Contender
    Sonnen är favorit mot Silva i mina ögon. Det enda han behöver göra är att undvika triangeln så är det klart. Silva kommer inte kunna stoppa nedtagningarna den här gången heller.

Contender
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Sonnen är favorit mot Silva i mina ögon. Det enda han behöver göra är att undvika triangeln så är det klart. Silva kommer inte kunna stoppa nedtagningarna den här gången heller.
    silva är mer förberedd på chael än vad han var senast då han nu vet precis vad sonnen ska göra och kan ändra på sig, sonnen kommer inte ändras någonting. Man ska inte glömma att Silva är den bästa fightern i hela planeten utan att jag är hans största fan.

Tror nog att bettingbolagen håller silva som favorit men kan vara en bra chans att lägga en peng på the worlds most interesting man

Contender
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    silva är mer förberedd på chael än vad han var senast då han nu vet precis vad sonnen ska göra och kan ändra på sig, sonnen kommer inte ändras någonting. Man ska inte glömma att Silva är den bästa fightern i hela planeten utan att jag är hans största fan.

Tror nog att bettingbolagen håller silva som favorit men kan vara en bra chans att lägga en peng på the worlds most interesting man
    Håller med men jag tror inte det spelar någon roll. Alla som möter Sonnen vet att han kommer gå på nedtagningarna men det betyder inte att man kan stoppa honom.

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag kunde verkligen inte sitta still när Edgar vs. Maynard drog igång, och när Maynard fick in en repris på deras senaste möte så höll jag på att välta datorstolen. Edgar är verkligen hård, fattar inte hur man kan ta så mycket stryk för att sen komma tillbaka och vinna sådär! Nu vill jag ha Melendez slåss om UFC-bältet!!

Guillard var min absoluta favorit, jäkligt synd att han fortfarande har en del av sitt "WAAAAAGH!!!" kvar, för om han bara tog det liiiite lugnare så skulle han kunna spöa vem som helst i sin division.

Trevlig gala!

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag hade tråkigt och var nyfiken, så jag tog mig friheten att räkna ihop poängen för Quests Pick'Em-Turnering:

1. Rampage2010, 7 p + 3 p för vinst
    2. Toelock, 6 p + 2 p för andraplats
    3. Sami, 4 p + 1 p för tredjeplats
    4. Helvete21, 3 p
    5. Pellepersson & KanoBlack, 2 p
    6. Quest, 1 p

Räkna gärna om och rätta mig om jag har fel!

Ställningen ser för närvarande ut som följande:

1. Rampage2010, 34 poäng
    2. Toelock, 31 poäng
    3. Helvete21, 23 poäng
    4. Quest, 20 poäng
    5. Pellepersson, 16 poäng
    6. KanoBlack, 15 poäng
    7. Sami, 13 poäng
    8. Kane, 12 poäng
    9. Linkan, 11 poäng
    10. DickNiaz, 5 poäng
    11. Mads, 3 poäng

Rampage, du hade bara råflyt med Sonnen-matchen!!!

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag räknade lite till och lade märke till att vi inte gav vinstbonus de första galorna, och poängen stämde inte med resultaten riktigt. T.ex. så fick jag tydligen 12 poäng på UFN25 fast jag egentligen skulle ha 8 poäng + 3 poäng för vinsten, vet inte om jag har missat något i reglerna men jag har räknat noga och flera gånger så här kommer ytterligare en uppdatering på det jag har räknat ut:

https://docs.google.com/spreadsheet/...sSVRmLVE&hl=sv

ni får ännu en gång gärna dubbelkolla så att vi inte räknar fel, rätt ska ju trots allt vara rätt

Rookie
    Man kan ju inte annat än älska Chael Sonnen, otroligt rolig kille för sporten.
    När jag såg Melvin Guillard på sin walk out tänkte jag att där hade han redan förlorat fighten. Vad är det med fighters som har sin fokus på en titelmatch istället för den aktuella uppkommande matchen de ska gå?

Ni som är lite mer insatta, hur bra är Chael Sonnen's brottning?

Page 1 of 2 12 LastLast