Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 42 of 42
    Contender
    Apology accepted bra att de blev överstökat.
    Men då förstår du nog hur grinig jag blev efter att Arona blev skallad till sömns och hela världen jublade Och ingen förutom Arona själv(och jag) nämnde något om skallen, varken media,kommentatorer, arrangörer osv. Och det gjorde ju inte direkt Rampage till min favorit, även fast han e jävligt skojjig =)

Champ
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Håller inte riktigt med dig här. Visst är Machida avig men vad hindrar Jones från att hålla sig på avstånd och plocka isär honom på samma sätt som han gjort med Rua och Rampage? Då tror jag mer på en stark brottare som Rashad eller kanske till och med Phil Davis.
    Jo fast jag misstänker att Machida blir svårare att plocka isär då Jones inte mött någon med den "stilen". De strikers han har spöat är ju folk som går in nära och slår en massa slag Machida har en helt annan stil. Fast å andra sidan är det omöjligt att säga hur Machidas stil skulle påverka Jones förrän man sett en match mellan dom.

Hall of famer
    Fattar inte varför Rogan blev helt bananas. Rampage var fit for fight hela matchen. Visst han är ju counterpuncher, han borde ha gått in lite oftare och så.
    Men tycker inte han blev tokdominerad som alla får det att låta. I förhand trodde vi ju han skulle bli krossad som köttfärs.

Contender
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Fattar inte varför Rogan blev helt bananas. Rampage var fit for fight hela matchen. Visst han är ju counterpuncher, han borde ha gått in lite oftare och så.
    Men tycker inte han blev tokdominerad som alla får det att låta. I förhand trodde vi ju han skulle bli krossad som köttfärs.
    håller med, trodde rampage skulle åka på mer stryk och de där sparkarna på benen gjorde nog inte mer skada än att de störde momentet. men favoriten gjorde sitt och han imponerade. Börjar han kopiera anderson ? kände igen många rörelser

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    håller med, trodde rampage skulle åka på mer stryk och de där sparkarna på benen gjorde nog inte mer skada än att de störde momentet. men favoriten gjorde sitt och han imponerade. Börjar han kopiera anderson ? kände igen många rörelser
    Jag tror inte att det är så mycket att han kopierar Andersson som att han börjar närma sig samma nivå av självförtroende som Andersson. Jon Jones har bevisat att han kan klara av sin superstar status. Kommer Jones bli en lika dominant mästare som Andersson? Nja, LHW har lite för mycket djup för att någon ska kunna dominera så, Rashad kommer nog vara en stor utmaning.

Nate Diaz, har vuxit upp. Helt otrolig boxning, dock känns det som att Gomi har passerat sin prime för länge sedan.

Mark Hunt, YIKES! Way to come back, var skönt att se honom backa med händerna nere och ett stort leende på läpparna. Tar mig tillbaka till gamla K1 dagar. Ben Rothwell ska ha props för att han ens tog sig upp från pallen till den tredje ronden...

Koscheck visar tydligt att Matt Hughes inte hör hemma i toppen längre. Visst var han en dominant titelhållare men nu ligger han långt långt efter. Det är dags att ägna sig på heltid åt traktorerna! Koscheck ser dock bättre och bättre ut för varje match. Dock tror jag inte att han kan ta GSP riktigt än.

En grymt rolig gala som levererade! Och på lördag är det dags igen =D

Moderator
    Ja det här var bra grejer det!!

Diaz ser bara bättre och bättre ut i varje match, trist att han ska flasha "east side" efter matchen och se skitnödig ut. Det är detta som gör att jag aldrig kommer att respektera diaz-bröderna som något annat än fighters. Men kompetenta fighters det är dom minsann båda två.

Browne kämpar på och jag håller med om att han ser lätt ut på fötterna. Det skulle vara kul att se honom mot Mitrione.. !

Hunt visar att han fortfarande kan och dessutom utvecklas, det är inte helt vanligt för någon med den åldern i gamet. Bra nedtagningsförsvar och hyfsad grappling om man jämför med bara några år sedan. Och slå det kan han fortfarande. Rothwell blev för trött! Går man match i UFC ska man inte ha svårt att stå på benen i den tredje ronden oavsett om man är tungviktare. Det var lite pinsamt.

KOS is back!! Jag hade inte förväntat mig mindre av honom i en match mot Hughes och det var skönt att han levererade! Jag vet inte om ni tänkte på det men rogan sa att under rehaben hade han inte fått syssla med pulshöjande aktivitet på tre månader. TRE MÅNADER!! det är extremt lång tid för någon som är van att träna och man tappar otroligt mycket både vad gäller styrka och kondition på tre månader. Det gör denna vinst ännu mer imponerande. Det enda som sätter lite smolk i festbägaren är att jag egentligen gillar hughes. Men hans tid är förbi!

Huvudmatchen sen då, en riktigt intressant historia!
    Jones är innovativ, inget snack om saken. Han kommer undan med nästan lika mycket som anderson silva gör i buren. Jag kunde dock se att rampage team gjort ett bra jobb med sin research och förberett rampage på jones game så mycket man nu kan förbereda sig på något sådant. Hans snurr-armbåge t.ex. kunde rampage tajma fint och även nedtagningarna. tyvärr räcker det inte och man kan inte stå framför någon som jones i två hela ronder och bara kasta sig framåt med en krok i minuten. det håller inte.
    Jag blev väldigt positivt överraskad av rampage efter fighten och även under intervjuerna att han höll sig lugn och ödmjuk och inte snackade så ofantligt mycket dynga som han brukar. Det var positivt.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by aikon View Post
    ... nämnde något om skallen, varken media,kommentatorer, arrangörer osv.
    Håller med om att kommentatorer kan vara väldigt ensidiga ibland. De ska alltid propagera för den de (UFC och DFW) ska vinna. Finns grymt många exempel på det. Tex igår när Jones gjorde den där "nedtagningen" i slutet där han istället fick beröm när jag tycker att det nästan är i stil med vad Paul Daily gjorde mot Kos.

Contender
    Blog Entries
    17
    Läste en analys av tungvikts matcherna nånstans och där kom det fram en bra poäng. Tungviktare har det mycket mycket svårare med hög höjd då de har mer massa att syresätta i luft som har en lägre syrehlat. Det var lite av en tabbe av Joe Silva att sätta två tungviktsmatcher på maincard i "milehigh city".

Contender
    och vad höll den där nya dommaren på med i mark hunt matchen? ställde dom upp när hunt låg i sido-kontroll ? och efter de höll hunt på att fastna i en choke, tänk om han hade torskat pga av de... usch

Moderator
    Ja det var riktigt dåligt!

Jag minns inte vad motståndaren hette men jävlar vilken haka han hade, han som fick stryk av Mizugaki. Japanen slår inte direkt löst
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Quote Originally Posted by aikon View Post
    och vad höll den där nya dommaren på med i mark hunt matchen? ställde dom upp när hunt låg i sido-kontroll ? och efter de höll hunt på att fastna i en choke, tänk om han hade torskat pga av de... usch
    uselt av domarn, katastrof tom

sen kan det bero på den höga höjden men de gick en tuff fight och båda är inte direkt fysstarka så det kan ha berott på det med. Ben mår och ser nog inte så bra ut idag. Är glad att nate diaz fick en vinst då det sett mörkt ut, han var vass med händerna och hoppas att han fortsätter i samma stil

Rampage hade tyvärr ingen chans och inte Hughes heller, skillnaden är att Rampage håller världklass fortfarande och hughes bör pensionera sig precis som Dana sa efteråt i presskonferensen

Champ
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Det var lite av en tabbe av Joe Silva att sätta två tungviktsmatcher på maincard i "milehigh city".
    Lite osmart av de fighters som inte förbereder sig att slåss under de omständigheterna.

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Lite osmart av de fighters som inte förbereder sig att slåss under de omständigheterna.
    Jo det är faktiskt sant. Om man vet att man ska gå match på hög höjd får man ju faktiskt anpassa sin träning.

Moderator
    Ja det var ju inga andra fighters som blev lika trötta trots att deras matcher höll högre tempo. FYSA MERA, tjockisar.

Contender
    tell that to mark hunt :P

Champ
    Ibland kan det löna sig att vara tjock.

eller varför inte...

Men som Shogun beaktade. Tänk om Russow, Hunt eller Nelson tog och ersatte 10kg av fettet de har på magen mot 10kg muskler.

Page 2 of 2 FirstFirst 12