Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 42
    Hall of famer

UFC 135 Jones vs Rampage resultatdiskussion

Har nu sett de 2 första prelimsen på facebook och det har onekligen börjat bra.
    Te-Huna gjorde processen kort med Romero, inte helt oväntat med tanke på att Romero saknar strikingskills.
    Och att skicka nedtagningar med posten funkar tyvärr inte i UFC.

Takeya Mizugaki mot Cole Escovedo var riktigt bra.
    Jämn första rond som jag gav till Mizugaki. Dock coolt av Escovedo att testa en flygande triangel, men Mizugaki visste vad han gjorde och skakade av sig den.
    Andra ronden var mer eller mindre bara Mizugaki och efter att ha skakat Cole då denne höll kvar sin thai-clinch alldeles för länge avslutas det med en snygg TKO av japanen. Kul!

Snart dags för Junior Assunção vs Eddie Yagin och efter det väntar sängen.

Hall of famer
    Junior Assunção vs Eddie Yagin var rätt händelselös tills Junior GnPade rätt rejält från halfguard med 2 minuter kvar av tredje ronden.
    30-26, 30-26 och 30-27 till Junior. Ansåg själv också att det var 30-26.

Contender
    börjar de senare idag lr???

Champ
    Fan.. Väntat men.. Fan.

President
    Blog Entries
    30
    NU är jag äntligen tillbaka efter en jobbresa borta i san fran, såg fighterna precis och nate diaz slogs som om han var nick diaz. Grym fight och Gomi har nu fått stryk av bröderna. Fyfan va jobbig Jones är, en anderson silva variant (sämre) men hann höll rampage under kontroll hela fighten. Håller rampage sin form kan han vara riktig farlig mot alla andra men jones reach och avighet är fan jobbig.tror inte att han blir en publikfavorit ändå..

såg mark hunt mot big ben och vilka krigare!!, ben tog stenhårda smällar från hunt som verkligen imponerade. tyckte jag såg på ben att han inte ville fightas vidare när domaren frågade inför 3e rondon men sen tvinga han ut sig själv och zombiade runt in i hunts händer resten av fighten.
    hughes har inte något att komma med längre

edit: måste även lägga till att jag gick förbi randy couture på flygplatsen i new york under min mellanlandning, hade jag haft en extra mma forum t-shirt hade jag gett den till honom men nu hade jag bara en, och den är för värdefull
    Last edited by KanoBlack; 09-25-2011 at 09:59 AM.

Champ
    Gillar fan inte Jones efter vad han gjorde när tredje ronden var slut. Att snacka skit är en sak men bete sig respektlöst i matchen är i mina ögon tusen gånger värre.

Jävligt imponerad av Mark Hunt och hans grappling det var inget jag förväntade mig.

Jävligt besviken av Gomi.

Hall of famer
    Fan jag lider varje gång Gomi förlorar så där. Han ser verkligen förlegad ut. Det ser verkligen ut som en MMA fighter från 2000 möta en MMA fighter fighter från 2011.

Jag hoppas att allt snack om GSP vs Silva slutar nu. Vem fan vill se den matchen? Fixa Silva vs Jones. Det är en match alla borde vilja se nu.

Hall of famer
    Jag är fine med vilken som helst av de två Venom

Rätt bra gala ändå, men kanske lite väl förutsägbara resultat. Skönt att åtminstone en japan vann

Champ
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Fan jag lider varje gång Gomi förlorar så där. Han ser verkligen förlegad ut. Det ser verkligen ut som en MMA fighter från 2000 möta en MMA fighter fighter från 2011.

Jag hoppas att allt snack om GSP vs Silva slutar nu. Vem fan vill se den matchen? Fixa Silva vs Jones. Det är en match alla borde vilja se nu.
    tycker inte jones vs silva är lika intressant faktiskt, han har försvarat sin titel engång. han är inte värdig en superfight mot silva än. Om inte silva aktiv går och jagar lhw bältet vilket jag inte tror att han kommer att göra. jones måste möta rashad innan jag ser honom som en stor mästare ( även om han är sjukt bra )

Contender
    Trots en klar seger för Jones tycker jag ändå han såg lite mer mänsklig ut nu än han gjort mot sina tidigare motståndare. Rashad är dock sista hotet mot Jones. Vinner Jones där så är hans dominans i divisionen total och jag ser inte hur någon ska kunna slå honom.

Contender
    Att Jones såg mer mänsklig ut denna fight var nog att hans fötter som va på saturnus sakta börjar landa på jorden och han har börjat tänka, tror hans game-plan var att ta de lite lugnt tills rampage blev trött och sen avsluta. Fortsätter han att utvecklas och attt psyket klarar av de kan han bli större än både fedor och a.silva, snacka om fysisk perfektion för LHW.
    PS. Diaz by sub, wonderful :P

Contender
    Börjar dessutom gilla koscheck , alltid hatat han mer än jag hatar min utbildningsledare, men som Rogan sa, han har byggt upp hatet avsiktligt, så länge alla pratar om han så skiter han i om dom hatar han, han gör PR/cash och det betyder ju att hans karriärsmedvetenhet är hög och smart och sånt gillar jag.

Sen så kan ju Hughes sluta slåss och gå o sälja vapen som dödar små barn runt om i världen på heltid nu den lilla 'jag-stödjer-armén-och-är-sponsrad-av-vapenfabriker'-f*ttan

Hall of famer
    Tyckte det verkade som att Nate har växt upp lite och från och med nu gillar jag även honom. Han visade verkligen var skåpet skulle stå!

Hade varit för härligt om Mark Hunt hade dragit in den där armbaren, men i vilket fall kul att han vann. Bara hoppas vi slipper se Rothwell i UFC igen.

Hughes - Koscheck var riktigt underhållande, båda hade sina stunder.

Men så trist att de ger Fight of the Night till Jones - Rampage. Koschecks fight hade varit betydligt mer välförtjänt av det, eller Mizugaki - Escovedo, till och med Hunt hade varit ett bättre alternativ.

Men de 2 andra bonusarna var helt rätt, Diaz och Koscheck.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    tycker inte jones vs silva är lika intressant faktiskt, han har försvarat sin titel engång. han är inte värdig en superfight mot silva än. Om inte silva aktiv går och jagar lhw bältet vilket jag inte tror att han kommer att göra. jones måste möta rashad innan jag ser honom som en stor mästare ( även om han är sjukt bra )
    Jag ser det inte som att Jones är den som ska förtjäna en superfight. Det är snarare att Silva är på pappret #1 p4p. Det känns ologiskt att GSP är den som ska gå upp i vikt för att möta Silva. Silva rankas som 1a därför borde han gå upp och utmana mästaren i viklassen ovanför. Tittar man på fysiken så är Silva vs Jones också en mer intressant match än GSP vs Silva.

Champ
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Trots en klar seger för Jones tycker jag ändå han såg lite mer mänsklig ut nu än han gjort mot sina tidigare motståndare. Rashad är dock sista hotet mot Jones. Vinner Jones där så är hans dominans i divisionen total och jag ser inte hur någon ska kunna slå honom.
    Rashad är nog den som har störst fördel att möta Jones av alla i LHW då de varit träningspartners. Dock så tror jag ändå Machida skulle ha en stor chans då han också har en "avig" stil som är svår att se hur den kommer påverka Jones.

Contender
    rashad e grym brottare, bra striker, hyffast kreativ.
    Jones är en superbrottare, superstriker, super kreativ, och har räckvidden.
    typ 10% chans att rashad vinner...

Contender
    Jag tror Rashad kommer *"¤#& Jones!! Visst nu har Jones bevisat att han är en bra fighter men Rashad är grym, jag gillar honom inte men han är GRYM!!!

Champ
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Jag tror Rashad kommer *"¤#& Jones!! Visst nu har Jones bevisat att han är en bra fighter men Rashad är grym, jag gillar honom inte men han är GRYM!!!
    Jag säger inte att Rashad är dålig, men grundar du att han är GRYM på Ortiz-fighten?

Contender
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Rashad är nog den som har störst fördel att möta Jones av alla i LHW då de varit träningspartners. Dock så tror jag ändå Machida skulle ha en stor chans då han också har en "avig" stil som är svår att se hur den kommer påverka Jones.
    Håller inte riktigt med dig här. Visst är Machida avig men vad hindrar Jones från att hålla sig på avstånd och plocka isär honom på samma sätt som han gjort med Rua och Rampage? Då tror jag mer på en stark brottare som Rashad eller kanske till och med Phil Davis.
    Last edited by helvete21; 09-25-2011 at 08:38 PM.

Contender
    Är btw så glad att rampage förlorade, tycker han är en överskattad fighter. Vad har han gjort senaste tiden? Vunnit mot Matt Hamill(wow), "vunnit" mot machida som blev rånad på fighten(de tyckte tillomed rampage), vunnit mot en avdankad w.silva. Visst har han slagit Lidell men han har ju bara haft en nedåtgående spiral senaste åren. Och för att inte tala om den s.k. "slammen" mot Arona som folk i hela världen tycker är ascool än idag, hallå? Det var INTE slammen som knockade Arona utan den olagliga skallen som inträffade i samma veva, dessutom så låg rampage o sov i Aronas triangel 2 min innan men dommarn vägrade stoppa så rampage vaknade och kunde fortsätta. Missförstå mig rätt: gillar rampage stil och attityd och hans humor, men idag så är han så enformig och tråkig och litar enbart på sin KO-power....

Contender
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Håller inte riktigt med dig här. Visst är Machida avig men vad hindrar Jones från att hålla sig på avstånd och plocka isär honom på samma sätt som han gjort med Rua och Rampage? Då tror jag mer på en stark brottare som Rashad eller kanske till och med Phil Davis.
    Tror faktiskt brottare kan ha riktigt svårt med Jones, efter att ha sett rampage explodera typ 1 gång under matchen mot Jones så drar jag slutsatsen att om Shogun kommer in som han gjorde mot Machida match#2 eller en lite mer aggresiv Machida, folk som kan träffa Jones och följa upp, dom har bäst chans. Eller då en Anderson Silva som kommer in för att avsluta karriären med 2 bälten och supermotivation

Contender
    Brottare får ju bara en spinning el-bow i pannan såfort dom trycker upp han mot buren =D

Champ
    Quote Originally Posted by aikon View Post
    Är btw så glad att rampage förlorade, tycker han är en överskattad fighter. Vad har han gjort senaste tiden? Vunnit mot Matt Hamill(wow), "vunnit" mot machida som blev rånad på fighten(de tyckte tillomed rampage), vunnit mot en avdankad w.silva. Visst har han slagit Lidell men han har ju bara haft en nedåtgående spiral senaste åren. Och för att inte tala om den s.k. "slammen" mot Arona som folk i hela världen tycker är ascool än idag, hallå? Det var INTE slammen som knockade Arona utan den olagliga skallen som inträffade i samma veva, dessutom så låg rampage o sov i Aronas triangel 2 min innan men dommarn vägrade stoppa så rampage vaknade och kunde fortsätta. Missförstå mig rätt: gillar rampage stil och attityd och hans humor, men idag så är han så enformig och tråkig och litar enbart på sin KO-power....
    Haters gonna hate.

Jag tror du glömmer alla hans episka krig i Pride. Vinst eller förlust så har Rampage alltid bjudit på en fight. Fighters som har varit med ett tag är ju såklart inte i sin prime längre, men Rampage har till skillnad från många av de andra gamla rävarna vunnit två fights på raken nu innan Jones.
    Jag skiter fullständigt i hur "enformig" han är numera, faktumet att min absoluta favoritfighter ska slåss gör mig sjukt taggad, och många tänker lika som jag. Ingen kan hypa en fight som Rampage kan.

Stop hating!

Edit: Läste nogrannare nu. "Vann" över Machida? Rampage vann fighten och därmed basta.

Contender
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Haters gonna hate.

Jag tror du glömmer alla hans episka krig i Pride. Vinst eller förlust så har Rampage alltid bjudit på en fight. Fighters som har varit med ett tag är ju såklart inte i sin prime längre, men Rampage har till skillnad från många av de andra gamla rävarna vunnit två fights på raken nu innan Jones.
    Jag skiter fullständigt i hur "enformig" han är numera, faktumet att min absoluta favoritfighter ska slåss gör mig sjukt taggad, och många tänker lika som jag. Ingen kan hypa en fight som Rampage kan.

Stop hating!

Edit: Läste nogrannare nu. "Vann" över Machida? Rampage vann fighten och därmed basta.
    Sorry om du tog illa upp personligt, men min åsikt är min åsikt. Självklart glömmer jag inte hans episka fighter i pride, nämnde t.ex. lidell, dessutom sa jag oxå att jag gillar hans stil(borde kanske förklarat att med stil är hans fighter instinkt), men men ber om ursäkt igen att du tar illa upp självklart suger de o höra någon rådissa ens idol. Detta är väl lite personligt för mig oxå då Arona var en favorit för mig förr i tiden som tyvär förlorade sin hype pga flera saker, förutom rampage brutala slam, dessutom sokodjuois "hålla i repen" under nedtagningsförsöken, split-decisionet mot w.silva samt dommarjurymissen mot fedor. Så jag kanske tog i lite hårt där :/

Och sen att jag lägger två "" tecken vid "vann" mot machida, ja han vann men alla har väl varit emot ett domslut nångång, even dana white =)

Men iaf, hata mig inte nu och feel free att snacka skit om Arona

Contender
    men att kalla mig en hater är bara larvigt, du älskar väl alla fighters som existerar?

Champ
    Inget personligt, jag ber om ursäkt om jag brusade upp lite. Jag är fortfarande lite halvdeprimerad över förlusten, och när du skrev att du var glad att han förlorade och att han var överskattad gjorde mig lite grinig! No hard feelings.

Page 1 of 2 12 LastLast