Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 53
    Up and coming

UFC 133 resultat och diskussion

Chad Mendez vs Rani Yahya - Winner Chad Mendez (unanimous decision)
    Matt Hamill vs Alexander Gustafsson - Winner Alexander Gustafsson (2R TKO)

Verkar vara jag som får starta hyllningskören. Vilken jäkla fin performance av Alex. Först lite tvekande, precis som han sa i intervjun efteråt, sedan självsäker och då rasslade det till fint. Han ser ut att slå sjukt hårt. Fint att se hur han verkligen använder sig av höfter och ben i slagen. Även bra takedown defence som vanligt. Hamill gick in utan riktig game plan (sa han själv iaf) och det verkade straffa sig då endast aggressivitet inte fungerade.

Nu får de passa sig där uppe i toppen!
    Last edited by KanoBlack; 08-07-2011 at 02:20 PM.

MAULER
    Hangaround
    Grym fight av Alexander, som väntat strika han ut en tjockskalle Hamill som

Inte var på alex nivå.

Det här liknade lite en Svenska Anderson Silva

Tito förlorade och det fanns egentligen inget annat slut på den fighten än att Rashad vann.
    Belfort visar vem han är på riktigt då han inte ens hann visa det senast mot silvas tå.
    Men fan the Mauler mot toppen heja sverige och jag får regga mig snart!
    Last edited by KanoBlack; 08-07-2011 at 02:26 PM. Reason: stavfel

MAULER igen
    Hangaround
    Quote Originally Posted by MAULER View Post
    Grym fight av Alexander, som väntat strika han ut en tjockskalle Hamill som

Inte var på alex nivå.

Det här liknande lite utav en Svenska Anderson Silva

Tito förlorade och det fanns egentligen inget annat slut på den fighten än att Rashad vann.
    Belfort visar vem han är på riktigt då han inte ens hann visa det senast mot silvas tå.
    Men fan the Mauler mot toppen heja sverige och jag får regga mig snart!
    såg alla fighter på MMA core med bra kvalitet precis

länkar till några en sak till: här såg jag Gustafsson vs Hamill fighten nyss och hela galan i bra kvalitet

alex vs hamill
    http://www.mma-core.com/videos/_UFC_...021606&tid=100

belfort vs sovandeyama
    http://www.mma-core.com/videos/_UFC_...021626&tid=100

tito vs evans
    http://www.mma-core.com/videos/_UFC_...021609&tid=100

Champ
    Rashad Evans vs. Tito Ortiz
    Ville se Tito vinna pga att Evans inte direkt är favvofightern i UFC. Men Tito visade varför han är i topp och inte Tito. Mycket bättre game stående, på marken och fysiskt. Jones eller Rampage väntar väl i horisonten.

Akiyama vs. Vitor Belfort
    Trodde inte de skulle sluta på något annat sätt en KO för Belfort. Dock så kan man diskutera KOn då de sista slagen var i bakhuvudet på Akiyama. Ser inget annat än Belfort mot Sonnen i framtiden.

Brian Ebersole vs. Dennis Hallman
    Första man märker är Hallmans speedos. Hur länge sen var det man såg dessa i en match i UFC. Kudos för dem. =D Hallman börjar bra med att ta rygg för att sedan få Ebersole i sin guard där Ebersole GnPar till sig vinsten.

Jorge Rivera vs. Constantinos Philippou
    Hård match rakt igenom med många vändningar. Split Decs Philippou kändes dock rättvist.

Rory MacDonald vs. Mike Pyle
    MacDonald tar igen sig efter förlusten mot Condit. Tänk er han mot GSP i Toronto i framtiden. =)

Hamill vs. Alexander Gustafsson
    Hamill hade ingen gameplan vilket straffa honom. Mycket sämre nu än mot Rampage. Gustafsson som många trodde skulle bli nerbrottad höll det stående. Riktigt snygg combo med frontkick följt av två uppercut med högern för att sedan avsluta med GnP.

Vad kommer härnäst? Franklin eller Machida kanske.

President
    Blog Entries
    30
    ville inte ens titta på tito fighten, vill inte se honom förlora då jag verkligen hoppades på att han skulle uppsätta
    rampage du fick in din trippel!!

Alexander Gustavsson såg riktigt vass ut, som mauler här ovanför nämner så var Hamill inte på Alexanders nivå och nu är han steget absoluta världstoppen. Hans nästa fight blir mot en topputmanare. Machida vs Gustafsson känns realistiskt!

Xynd kommer vara glad för Ebersoles vinst, trodde det var kört för honom då han gick och gav hallman ryggen direkt. starkt att vända.

Evans såg bra ut, Nästa blir Jones och där kan det bli riktigt roligt ( tror inte rampage vinner mot jones tyvärr)
    mera MMA !!

Up and coming

Angry

Men vad i helv... Jag ska leta upp sopproten (kano?) som editerade min förstapost (det står faktiskt i era regler att man ska göra en separat tråd för prelims, då får ni väl följa det själva för böfvelen!) och blandade in huvudgalan och sen ska jag utdela ett rejält sjömansbröst!

Nu blev jag _tokspoilad_ på resultatet för Rashad vs Tito när jag bara skulle in lite snabbt och kolla om någon skrivit något kul om Alex's fight. Så var det med den spännande fighten som jag sparat tills ikväll när barnen somnat och pappa får en lugn stund framför datorn.

Förbannelse, jag kräver någon form av kompensation!

*mutter mutter mutter*

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by lillstrumpa View Post
    Men vad i helv... Jag ska leta upp sopproten (kano?) som editerade min förstapost (det står faktiskt i era regler att man ska göra en separat tråd för prelims, då får ni väl följa det själva för böfvelen!) och blandade in huvudgalan och sen ska jag utdela ett rejält sjömansbröst!

Nu blev jag _tokspoilad_ på resultatet för Rashad vs Tito när jag bara skulle in lite snabbt och kolla om någon skrivit något kul om Alex's fight. Så var det med den spännande fighten som jag sparat tills ikväll när barnen somnat och pappa får en lugn stund framför datorn.

Förbannelse, jag kräver någon form av kompensation!

*mutter mutter mutter*
    haha ! Har glömt att ändra reglerna och denna gång tar på mig felet & ber om ursäkt för spoilningen !!
    Du gjorde rätt och ska ändra på det hela så att man kör allt i samma tråd på engång då det blir mer lätt överskådligt och underlättar diskussionen.

Lillstrumpan du ska få en kompensation i form av att du kommer med i MMAForum.se´s officiella blogg och veckans inlägg "Det ryktas" här till höger..
    Last edited by KanoBlack; 08-07-2011 at 03:53 PM.
    mera MMA !!

Hall of famer

Champ
    Min trippel funkade! Inte bara det, alla vann på KO/TKO!

Grymt av Alex! Att knocka Hamill är en biljett direkt till toppen av divisionen, jag ser en fight mot iallafall en top 10 på maincard nästa fight!

Rory Macdonald är en best! Kommer bli riktigt intressant att se hans framtid i oktagonen, Joe Rogan var lyrisk och beskrev honom som en ny eller t.om bättre (!!!) GSP!

Belfort knockar Sexyama, vilket är ungefär precis vad jag trodde skulle hända.

Helt sjukt vad nervös jag blev när Tito fick Rashad i en giljotin, ställde mig upp och bara stirrade. Även fast han tillslut blev avslutad så såg inte Tito så dålig ut som jag hade förväntat mig. Hans självförtroede var på topp, hoppas det fortfarande är det i hans nästa fight.

Champ
    Fan vad jag inte gillar Belfort vs Akiyama... Misstänkte att det skulle sluta så men jag ville inte se någon av dom förlora.

Lite synd för Tito man ville verkligen att den där giljotinen skulle sitta.

Älskar även UFC nu när man kan se prelims på Facebook. Såg allt de visade och det är ju redig toppkvalité.

Champ
    För övrigt så har Dennis Hallmans och övriga speedos och blivit bannade från framtida event.

Up and coming
    kano:\> Du är härmed officiellt ursäktad. Den där fighten var ju helt underbar. Vilken reverse vid 2:20!

"Say goodnight!" haha, jag väntade mig att han skulle dra näven rätt i backen och knäcka varenda ben.

Angående Tito och Rashad. Trist, hade gärna sett Tito vinna, men Rashad är jäkligt duktig. Lååångt ifrån killen man såg för många år sedan i TUF.

Hall of famer
    Grymt kul o se Rashad sugen. Första ronden i slutet när han GNPa Tito, såg man hans frustation... Men FAN vad Jones och Rashad härmar varann. Typ i början av fighten när Rashad gick in som en gorilla. Och när han vann så satte han sig på knän, precis som Jones gjorde när han vann titeln. Lite sjukt, och den här gången var det faktiskt Rashad som härmade.

Alex var GRYYYM. Men han är INTE redo för Machida. Han är redo för en top 8, men inte top 3 fight än.

Up and coming
    Dana White eldar upp sig i slutet på intervjun. Kul att få lite inside info angående turerna kring Fedors vara eller icke vara i UFC. De diskuterar såklart de andra resultaten i UFC 133 också, synd bara att Rory får så mycket utrymme och han glömmer att ösa beröm över Alex.

Dana White Looks Back at UFC 133, Discusses Deal Fedor Turned Down

Även post fight intervju med Alex här:

http://mmafighting.com/video/alexand...t-fight-scrum/
    Last edited by lillstrumpa; 08-07-2011 at 10:54 PM.

Hall of famer
    Fan va gött att Alex vann. Hamill är förvisso en ärkesopa imo, men ändå ett stort namn att ha vinst över!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by lillstrumpa View Post
    Dana White eldar upp sig i slutet på intervjun. Kul att få lite inside info angående turerna kring Fedors vara eller icke vara i UFC. De diskuterar såklart de andra resultaten i UFC 133 också, synd bara att Rory får så mycket utrymme och han glömmer att ösa beröm över Alex.

Dana White Looks Back at UFC 133, Discusses Deal Fedor Turned Down

Även post fight intervju med Alex här:

Alexander Gustaffson UFC 133 Post-Fight Scrum
    älskar Danas passion, han satte ditt Fedors team ordentligt i den här videon. Fyfan vad skön han är.
    Alexander var överlägsen Hamill, och nu ska man inte heller underskatta Hamill som ändå rankades som top 10 av många.
    Den här killen Rory var sjukt imponerande, går man in i buren mot gsp varje dag så är det här resultatet.

I intervjun så frågar även Ariel varför Dana tror att så få fans tycker om Rashad, det är faktiskt en bra fråga. kan det vara att fler gillar rampage mer, och sedan det med jones.. en bra fråga för fansen var emot honom
    mera MMA !!

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Ja, härligt att se Danas upprördhet Håller också med om att Alex fick alldeles för lite uppmärksamhet i post fight intervjuerna. Trist, men hans prestation talar för sig själv.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    varför Dana tror att så få fans tycker om Rashad, det är faktiskt en bra fråga.
    Killen är avskärmad från verkligheten och har inte fötterna på jorden. Många tycker inte om sånt.

Contender
    om ni undrar varför dana bannade kalsongerna

Champ
    Fi fan så underbart, sjukt glad för Alex skull.
    Kul att Rogan verkar gilla Alex med, han är ju en kille som kan höja populariteten hos fighters

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    @carlespuyol: hahaha, det där missade jag när jag såg galan. Nu får man en bättre förståelse för Danas extrabonus till Brian Ebersole.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Ja varför gillar man inte Rashad. Bra fråga, jag avskyr hans personlighet och hela hans sätt att se ut och uppträda.
    Han är topp 3 tveklöst hatade fighters i mina ögon och jag önskar varje gång att han ska förlora stort och bli kickad så man slipper se honom.
    Så det gjorde verkligen ont att se han vinna mot Tito. Synd att inte Tito subba honom där! Tror det var nära.

Grymt kul att se Alex vinna mot sopan Hamill. Alex bästa prestation i UFC. Men jag tycker nog att ni är lite "Lätt" Svensk-partiska ;P
    Ja, jag tycker Hamill är en sopa, knappt topp 50 i divisionen alltså, en riktig klåpare, så att ni vill matcha Alex mot Machida i det här skedet det tror jag verkligen är att kasta ett stycke kött till draken. Det är en bra bit kvar dit upp.
    Men skulle gärna se honom mot en topp 20 motståndare och se hur han står sig, och sedan kanske mot topp 15, topp 10 och SEN kan vi snacka Machida eller nåt åt det hållet.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Håller med H4z3 om att vi är svenskpartiska. Självklart är det så. Machida skulle vara en ohyggligt svår uppgift för Alex. Tror däremot att Alex skulle ha hyfsade chanser mot Franklin, och även mot Tito, Forrest och Rampage!

Bra fråga varför man inte gillar Rashad? Svårt att svara på. Ska fundera på saken.

Champ
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    Håller med H4z3 om att vi är svenskpartiska. Självklart är det så. Machida skulle vara en ohyggligt svår uppgift för Alex. Tror däremot att Alex skulle ha hyfsade chanser mot Franklin, och även mot Tito, Forrest och Rampage!

Bra fråga varför man inte gillar Rashad? Svårt att svara på. Ska fundera på saken.
    Jag vill aldrig se Gustafsson mot Rampage

Moderator
    Rashad Evans vs. Tito Ortiz
    Grymt! Rashad slår hål på hypen och totaldominerar föredettingen ortiz. bort med sopan!
    Jag gillar rashad, förstår inte riktigt vad som är problemet ? Han är mer sympatisk än många, har en personlighet och är en grym fighter.

Sexyama vs. Vitor Belfort
    Slutade också som väntat. Man ska inte stå framför Belfort. Trist för sexyama vars aktie lär sjunka i samma takt som börsen gör för närvarande.

Brian Ebersole vs. Dennis Hallman
    småkalsongerna gör storstilad comeback! Det var ju galans höjdpunkt att få se men nu har dana bannat de i framtida galor. mycket synd, fight-kalsonger is the shit!
    Ebersole är en otäck fighter. Han kan nog komma riktigt långt om han får chansen, det är jag övertygad om. Han är en av de där sällsynta fightersarna som verkligen satsar. Riktigt grym GnP och okonventionell stil rakt igenom. Håll ögonen på honom!

Jorge Rivera vs. Constantinos Philippou
    Verkligen inte huvudkortsmaterial. Båda två visar varför dom aldrig kommer ligga i toppen av divisionen.

Rory MacDonald vs. Mike Pyle
    McDonald visar att han förtjänar sin hype! Matcha honom tuffare och se om han håller!

Matt Hamill vs. Alexander Gustafsson
    YESSSS!!
    Fantastiskt gustavsson! Personligen anser jag att hamill är en riktig sopa som inte ens hör hemma i UFC. Men detta till trots är han ett namn i UFC och en riktig fjäder i hatten för alex.
    Han är inte redo för topp 10, det tror jag knappast, men efter 2-3 vinster till. På maincard. Så kommer han få visa upp sig mot en franklin eller machida eller nån likvärdig.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Senaste nytt på MMAnytt.se är att Hamill officiellt har slutat fightas! Kanske lika bra egentligen.

Page 1 of 3 123 LastLast