Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 34
    President
    Blog Entries
    30

UFC 132 resultat diskussion

Pay-Per-View Bouts
    Dominick Cruz besegrade Urijah Faber via unanimous decision
    Chris Leben besegrade Wanderlei Silva via KO (slag)Rond 1, 0:27
    Dennis Siver besegrade Matt Wiman via unanimous decision
    Tito Ortiz besegrade Ryan Bader via submission (guillotine) - Rond , 1:56
    Carlos Condit besegrade Dong Hyun Kim via TKO (flying knee och slag) – Rond 1, 2:58
    Spike TV Preliminary Bouts
    Melvin Guillard besegrade Shane Roller via KO (slag) - Rond 1, 2:12Rafael Dos Anjos besegrade George Sotiropoulos via KO (slag) – Rond 1, 0:59

Preliminary Bouts
    Brian Bowles besegrade Takeya Mizugaki via unanimous decision
    Aaron Simpson besegrade Brad Tavares via unanimous decisionAnthony Njokuani besegrade Andre Winner via unanimous decision
    Jeff Hougland besegrade Donny Walker via unanimous decision
    Bonusar
    Kvällens bonusar var värda $75.000 (ca 495.675 sek) och gick till följande fighters:
    Fight of the Night: Cruz vs. Faber
    Submission of the Night: Tito Ortiz med en giljotin på Ryan Bader
    KO of the Night: Carlos Condit för hans KO-vinst över Dong Hyun Kim

Last edited by KanoBlack; 07-03-2011 at 09:39 AM.
    mera MMA !!

Hall of famer
    Så jävla grym gala med massa jäkla KOs.

Visste väl att Leben skulle ta de över Silva
    Tito överraskade dock. Jag tror Bader underskattade Tito. Man såg det på hans ansikte innan matchen hur han såg "ner" på honom.
    Jag blev chockad hur stor Tito var jämfört med Bader.

Cruz visste väl man skulle ta det hela på UD. Har dock inte sett hela matchen än.

Condits KO var fan inte dålig! Hoppas Kim kan komma tillbaks efter detta.

Guillard... Vad säger man. Det såg ut som vanligt!

Och Dos Anjos, nice haymaker va? Nu har Sotiropoulos 2 förluster i sträck.

Champ
    2011-06-30 20:28 #22
    pellepersson
    pellepersson är uppkopplad nu
    Champ

Reg.datum
    Jan 2011

såg precis på Expertbloggen Granskning inför UFC 132: Cruz vs. Faber - Bloggar - MMA & UFC Diskussioner på MMAForum.se
    att cruz är favorit mot Faber enligt oddsen, där håller jag inte med alls. Tor faber tar detta och hör och häpna, Tito vinner.....

Strunt i det första, men kolla på det fetmarkerade från igår.. jag kunde tjänat miljoner....

Champ
    Jävligt kul med en vinst för tito. Efter alla förluster tycker jag han ändå kan förtjäna en en vinst för han inte gett upp.

Fy fan vad ledsen man blev när Wanderlei åkte ner så snabbt. Även kul att Siver som gick en jävligt jämn match lyckades vinna.

Champ
    Grym gala!

Jag tycker att Cruz vann fighten, men precis som Joe Rogan sa så skulle jag väldigt gärna se en rematch.

Jag trodde aldrig, i mina vildaste drömmar, att Tito någonsin skulle vinna mot Bader. Jag måste ta och kolla fighten igen, men han såg ju bra ut. Riktigt bra ut t.om. 2011 - The return of Tito Ortiz?

Fick gåshud när Wanderleis låt började, var redan (tro det eller ej) halvnostalgisk över att Tito hade vunnit, och hoppades på en "comeback" för Wanderlei också. Tråkigt att det slutade som det gick, men står man rakt framför Leben och vevar så kan det gå illa.

Matt Wiman blev bestulen, förstår absolut inte hur domarna kunde döma fighten till Siver.

Carlos Condit visar ännu en gång att han är värd sin plats på toppen av WW! Han får förmodligen en fight om #1 contender mot Fitch innan titelfighten.

Jag förstår inte heller hur Guillard fortfarande kan vara på prelims! Rogan snackade redan titelfight, varför får han aldrig slåss på maincard?
    Tråkigt för Sotiropoulos också, vars karriär har tagit några rejäla snäpp bakåt.

Hall of famer
    Tito Ortiz! Så jäkla grymt. Satt och nästan skrek på Bader att han skulle klappa ut, så jäkla härligt att se Tito vinna igen. Man blev snudd på tårögd.

Siver såg inte lika bra ut som de senaste matcherna, tycker dock att det är ett okej domslut. Wiman vann klart andra, tyckte Siver vann tredje och eftersom man är lite färgad gav jag även första till Siver.

Wanderlei känns helt slut nu, dags för pension. Han får gärna ta med sig CroCop också så är man snart av med alla Pride-fanboys som tror att de fortfarande har något att hämta.

Satte på mig min vunna Vindication t-shirt inför maineventen, tror det gav utslag. Var lite orolig inför domslutet, men när första domaren gav det 50-45 kände jag mig lugnare.
    Heja Cruz! Har föresten för mig att Alex gjorde en av hans patenterade knee-taps i en av sina matcher, kul!

Calle Condit imponerade också.
    Helt klart en bra gala.

Moderator
    Dominick Cruz besegrade Urijah Faber via unanimous decision
    Störigt att cruz vann. Jag kan förstå domslutet men jag håller nog faktiskt inte med. Ja cruz träffade mer även om det inte var någon extrem skillnad men faber träffade helt klart mer signifikanta slag och fick regelrätta nedslagningar i rond 1, 2 & 4. Nedtagningarna som cruz fick hade faber på mattan i max 4 sekunder varför det ena borde ta ut det andra och alltså inte ha någon jättepåverkan på matchens utgång.. Nae jag hade faber som vinnare o 1, 2 & 4 och således ny champ.

Chris Leben besegrade Wanderlei Silva via KO (slag) – Rond 1, 0:27
    Det här kändes väldigt väntat och jag hade inga höga förhoppningar på denna match. Silvas tid är förbi, hans haka är inte vad den har varit och inte hals krokar heller. Leben är också en katastrofmatchning för Silva då han har stenhårt huvud men till skillnad från fujita så slår han också riktigt riktigt bra och framförallt hårt.

Dennis Siver besegrade Matt Wiman via unanimous decision
    Även här vill jag bestrida domarna, jag hade Wiman som vinnare.

Tito Ortiz besegrade Ryan Bader via submission (guillotine) - Rond , 1:56
    EXTREMT pinsamt för bader att åka på en förlust mot oduglingen ortiz och fruktansvärt frustrerande för alla oss åskådare att vi måste genomlida minst en match till med skithögen från huntington beach.

Carlos Condit besegrade Dong Hyun Kim via TKO (flying knee och slag) – Rond 1, 2:58
    Bra jobbat condit. the natural born killer gör skäl för sitt smeknamn och visar vad det var som lät honom hålla bältet i WEC. Hoppas han får tuffa vidare till en titelmatch eller åtminstone en match om försteutmanarplats.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Suverän gala! Helt sjukt att Tito vann, men grattis pellepersson Bra tippat! Ska skriva ihop en liten analys imorgon efter lunch. Har sett big 4 hela kvällen...
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Rookie
    Gryyyyym gala. That is all.

Contender
    Misslyckade nedtagningsförsök ger inga poäng. Det var därför alla domarna gav Dennis första ronden, även om han blev nedtagen en gång. Frågan är väl dock om inte Wiman borde vunnit andra ronden 10-8?

Moderator
    Fightmetric håller med mig om att wiman vann.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    UFC 133 känns som ett sömnpiller i jämförelse:

Huvudmatcher:
    Rashad Evans vs. Phil Davis
    Rich Franklin vs. Antônio Rogério Nogueira
    Vitor Belfort vs. Yoshihiro Akiyama
    Jorge Rivera vs. Alessio Sakara
    Rory MacDonald vs. Mike Pyle

Champ
    som txs skrev i sin krönika, vad händer med tito härnäst? nu har han vunnit över bader som sjunker ett par steg och får jobba sig upp men kommer att ta något år.
    Tito däremot kommer nog få en bra fight till men vem kan det bli då? kan det vara så att dana vill bygga ett namn och ta nån mer okänd som gustafsson som får möta tito eller ger han tito en ärlig chans att jobba sig upp??
    vad tror ni? har han kapacitet?

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Om Alex vinner mot Vladimir så kan jag mycket väl tänka mig att det blir Sweden vs. Tito. Varför inte? Ryan Bader var en stor skalp för Tito och UFC vill säkert veta vart Tito står mot en uppstickare som Gustafsson. Helt klart en möjlig matchup och ett otroligt tillfälle för Alex att besegra en legend.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

President
    Blog Entries
    30

UFC 132 löner

Tito fick en jäkla massa pengar, kolla skillnaden mellan en " avdankad" legend och 2 mästare som cruz och faber.. nu förstår ni varför tito aldrig får gå i pension.. lönen speglar inkomsterna som namnet genererar, Dana är för smart för att betala överpriser

2011.07.05 Lönelistan från UFC 132

Dominick Cruz: $40,000 (includes $20,000 win bonus)
    def. Urijah Faber: $32,000
    Chris Leben: $92,000 ($46,000 win bonus)
    def. Wanderlei Silva: $200,000
    Dennis Siver: $50,000 ($25,000 win bonus)
    def. Matt Wiman: $18,000
    Tito Ortiz: $450,000 (no win bonus)
    def. Ryan Bader: $20,000
    Carlos Condit: $68,000 ($34,000 win bonus)
    def. Dong Hyun Kim: $41,000
    Melvin Guillard: $64,000 ($32,000 win bonus)
    def. Shane Roller: $21,000
    Rafael Dos Anjos: $28,000 ($14,000 win bonus)
    def. George Sotiropoulos: $15,000
    Brian Bowles: $34,000 ($17,000 win bonus)
    def. Takeya Mizugaki: $12,000
    Aaron Simpson: $34,000 ($17,000 win bonus)
    def. Brad Tavares: $10,000
    Anthony Njokuani: $16,000 ($8,000 win bonus)
    def. Andre Winner: $14,000
    Jeff Hougland: $12,000 ($6,000 win bonus)
    def. Donny Walker: $6,000

Lönelistan från UFC 132 | MMA i Sverige och Världen
    mera MMA !!

Moderator
    helt sjukt hur mycket han får och framförallt hur mycket mer han får än riktiga fighters som faber och cruz

Hall of famer
    Holy shit!
    HELT SJUKT. Han tjänar ju som Lesnar och GSP.
    Kolla Bader som fick 20 lax bara...(ja jag vet att det är dollar)

Champ
    Han tjänar 450k dollar och klagar på att han fick lägre lön den här fighten? Fy fan, hur mycket tjänar han i vanliga fall?

Hall of famer
    Håller med om att Wiman borde ha fått domslutet mot Siver, eller ja han vann matchen i mina ögon men med det här systemet är det inte fel att ge Siver vinsten. IMO vann Wiman stort om man dömer matchen i sin helhet, men det är nog en draw om man ska döma varje rond enskilt och tycker att siver vann 1 och 3, då wiman borde ha 10-8 i andra.

Cruz tycker jag vann, dock med typ 48-47 och inte 50-45 som nån skum domare gav. Cruz kan helt klart bättre än vad han visade i den här matchen, hoppas han presterar till sin fulla potential nästa gång.

Champ
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Håller med om att Wiman borde ha fått domslutet mot Siver, eller ja han vann matchen i mina ögon men med det här systemet är det inte fel att ge Siver vinsten. IMO vann Wiman stort om man dömer matchen i sin helhet, men det är nog en draw om man ska döma varje rond enskilt och tycker att siver vann 1 och 3, då wiman borde ha 10-8 i andra.

Cruz tycker jag vann, dock med typ 48-47 och inte 50-45 som nån skum domare gav. Cruz kan helt klart bättre än vad han visade i den här matchen, hoppas han presterar till sin fulla potential nästa gång.
    Faber är tuff och tycker att det var jämnt, förstår fabers besvikelse, känns som om det bör bli en 3 fight mellan dem inom 2 år då det står 1-1 inbördes och faber kommer alltid att utmana om titeln

President
    Blog Entries
    30
    mera MMA !!

Champ
    Jag är fortfarande halvt chockskadad av den fighten. Titos nästa fight får bevisa om han är tillbaka på riktigt eller bara hade supertur mot Bader, antar jag!

Champ
    Blog Entries
    28
    Tito's vinst måste vara årets upset, fattar fortfarande inte att han är tillbaka.

Riktigt bra gala även denna gång tycker jag, det enda jag kan ifrågasätta är att Siver vann, skulle vilja se alla siffror.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Jag är fortfarande halvt chockskadad av den fighten. Titos nästa fight får bevisa om han är tillbaka på riktigt eller bara hade supertur mot Bader, antar jag!
    Själv tycker jag att det här räcker, Att titos bästa dar är förbi är inget konstigt, att han då lyckas vinna över bader är stort. Sedan om han torskar nästa vilket det trots allt är det mest logiska så är han klar. Han återuppstod från de döda 1 gång, man ska nog inte kräva att han gör det 2 gånger

Toelock
    FightMetric: Siver vs. Wiman Official UFC Statistics
    Här har du statistik på fighten
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    28
    Och precis som jag anade så skulle Wiman ha vunnit. Wiman blev rånad, nuff said.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Har visserligen varit ganska upptagen senaste veckan, men visst har det varit väldigt lite fokus på Condits vackra flygande knä? Och även på Wanderlei Silva? Man undrar ju vad som ska hända med Yxan nu?? Pension, byta viktklass igen eller matchas mot C.B. Dollaway-typer??

Jag tror och hoppas att Wanderlei ligger lågt ett tag, för att sedan komma tillbaka mot en mellanviktare med status.

Page 1 of 2 12 LastLast