Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 37
    President
    Blog Entries
    30

UFC 130 Resultaten

Här kommer UFC 130 resultaten redovisas och diskuteras efter att galan är över

Main Event:
    205 lbs.: Matt Hamill vs. Quinton Jackson
    Main Card (Pay-per-view):
    265 lbs.: Frank Mir vs. Roy Nelson
    265 lbs.: Travis Browne vs. Stefan Struve
    185 lbs.: Jorge Santiago vs. Brian Stann
    170 lbs.: Thiago Alves vs. Rick Story
    Preliminary Card (Spike TV):
    185 lbs.: Tim Boetsch vs. Kendall Grove
    135 lbs.: Demetrious Johnson vs. Miguel Torres
    Preliminary Card (May not be broadcast):
    135 lbs.: Chris Cariaso vs. Michael McDonald
    135 lbs.: Renan Barao vs. Cole Escovedo
    155 lbs.: Gleison Tibau vs. Rafaello Oliveira

Champ
    Håll inte på å jävlas sådär genom å starta tråden innan de börjat, fick ju för mig att ja missat nått och var tvungen å klura ut de utan att spoila nått för mig själv!

;p

President
    Blog Entries
    30
    haha ledsen Linkan, anledningen är att det alltid blir lite tight inpå så det är bättre att ha den klar att användas , galan går nu i helgen

Champ
    Haha gjorde samma sak jag, för är inte så lockande det här kortet, så trodde först att jag missat det Men blev glad när jag såg att det var i helgen som kommer! :P

President
    Blog Entries
    30
    i väntan.............
    Last edited by KanoBlack; 05-28-2011 at 06:10 PM.

Champ
    Grymt kul att Rampage vann, men synd att han inte lyckades avsluta! Mir dominerar Nelson, uuuuunderbart att se!
    Trodde faktist på Struve, men hatten av för Browne. Måste till jobbet så hinner inte se Alves - Story, men måste kännas grymt för Story att spöa någon som har slagits mot GSP.

2 rätt och 2 fel i forumtävlingen, men hade satsat en peng på Brian Stann som tok-knockade Santiago, så känner mig som en vinnare hur tävlingen än slutar!

Champ
    UFC 130 resultaten

Quinton ”Rampage” Jackson besegrade Matt Hamill via unanimous decision (30-27 3x)

Frank Mir besegrade Roy Nelson via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-26)

Travis Browne besegrade Stefan Struve via KO (Superman Punch) – Rond 1, 4:11
    Rick Story besegrade Thiago Alves via unanimous decision (29-28 3x)
    Brian Stann besegrade Jorge Santiago via TKO (slag) – Rond 2, 4:29

Preliminary Bouts

Demetrious Johnson besegrade Miguel Torres via unanimous decision (29-28 x3)
    Tim Boetsch besegrade Kendall Grove via unanimous decision (30-27 x3)
    Gleison Tibau besegrade Rafaello Oliveira via submission (RNC) – Rond 2, 3:28
    Michael McDonald besegrade Chris Cariaso via split decision
    Renan Barao besegrade Cole Escovedo via unanimous decision

bonusar på $70.000 gick till:

KO of the Night – Travis Browne
    Submission of the Night – Gleison Tibau
    Fight of the Night - Brian Stann vs. Jorge Santiago

President
    Blog Entries
    30
    Så jäkla tung KO of the night!! ! Rampage var en storlek för mycket för Hamill och hoppas han satsar på en titelfight!!
    Om man tittar på presskonf efter galan på startsidan så nämner han just att han är intresserad, Boney Jones
    återkommer med mer känslor efter jobbet, Mir bröt käken och ett revben?

Last edited by KanoBlack; 05-29-2011 at 12:59 PM.

Moderator
    Snacka om att hamill gjorde en dålig match. Han hade ingenting alls att hämta mot jackson och borde inte ens varit i arenan, än mindre i buren. Rampage imponerade dock ej, i vanlig ordning, utan stapplade sig boxandes framåt samtidigt som han åt låga sparkar och vägrade fightas mma.

Mir visar nelson vart skåpet ska stå och Shogun får rätt i att en 100 år gammal grappling match inte betyder mycket idag.

Rick story gör en kämparinsats mot alves som behöver lära sig att brottas. Dock en särdeles tråkig match som handlade mest om att story var rädd för alves händer och dök på höften softa han kunde utan att uträtta något vidare med det.

Mighty mouse vann över torres och det imponerar mig fortfarande även om torres känns som en fighter påväg neråt. Han har inte sett likadan ut sedan han förlorade mot bowles och ingen är rädd för honom längre som alla var innan.

En ganska slätstruken afton men mma är aldrig fel
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Om jag sett rätt i betting tråden så delar jag och txs ledningen med 3 helrätta svar.

Rick Story var riktigt grym. Tycker inte alls det var en så tråkig match, håller heller inte med om att han var alltför rädd för Alves händer med tanke på att han vevade på rätt friskt stundtals. Dock får man ju säga att han blev mer eller mindre räddad av gånggången.

Mighty Mouse gjorde väl ungefär vad jag väntat mig, men Torres är inte dålig underifrån. Kändes som att det lika gärna kunnat sluta med en seger för Torres.

Brownes knock var ju inte dålig. Såg ut som att Struve nästan gick av på mitten när han föll ihop.
    Tycker också Mazzagatti har gjort bra ifrån sig senaste tiden.

Champ
    Håller absolut inte med Shogun om att det var en slätstruken afton, tycker galan var grym!
    Har sett Alves - Story nu och Story imponerade enormt, trodde inte han skulle klara sig så bra som han gjorde mot fighters i den nivån. Hade fighten gått en rond till så skulle han nog blivit knockad, Alves fick in en hel del sköna träffar i tredje och Story såg helt slut ut.

Moderator
    Det har nog mycket att göra med att jag har sett matcherna en och en i fruktansvärt dålig kvalite på mma-core.

ang. alves - story tänkte jag just på tredje ronden där alves tog över och hade det varit en femrondare hade alves tveklöst vunnit. Men hatten av till story som kämpade hem en vinst och klättrade rejält på stegen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Galan var okej, inte mer. Den bästa matchen var först! Sen gick det tyvärr bara utför.

Kul att se Roy Nelson bli totalt överkörd av Mir.
    Som alla tidigare sagt gjorde Rampage vad han skulle för att vinna men uderhållande var det inte.

Det kommer bli kul att se Lesnar vs Dos Santos snart iaf!

Champ
    Kilo, det blir ju Carwin vs Dos Santos istället. Brock har ju blivit sjuk igen.

Shogun, kvaliten på mmacore är verkligen bedrövlig Ska bli kul att se Story i framtiden, han är en kille som jag av någon anledning totalt har förbisett tidigare.

Hall of famer
    Tycker det var ett dåligt event faktiskt, men det kanske delvis handlar om mitt något fallerande intresse för MMA (tyvärr). Jag kollar fortfarande men den där glöden finns inte kvar, mycket för att alla som man håller nära hjärtat går och förlorar hela tiden och eftersom UFC inte har någon själ över huvud taget. Usel produktion, usla fans och alldeles för brottningsvänligt iom vilket land organisationen ligger i. Satsa lite jävla pengar på produktionen, typ entrances osv, Det är skrattretande när akiyamas intåg i buren anses vara den bästa entrancen ever i UFC typ.

President
    Blog Entries
    30
    Kane håll ut!
    UFC i Brasilien kommer bli grymt och Diaz är på väg in för att röra om
    Sen håller jag med dig om att för många går på brottningen vilket inte gör det lika spektakulärt
    sen hade den här galan ingen fight av större "betydelse" kommer någon av dessa fighter leda till någon ny utmanare/ titelfight? Dana försvarar kortet och lyfter även fram att han försöker få folk att slåss mer än att brottas genom sina feta KO bonusar

Själv har jag mina favoriter i bra form nu, Nick Diaz, Cain och numera Rampage för att han är sjukt rolig som person
    , även fast han inte gjorde den största höjdar matchen så håller Rampage stilen utanför
    Last edited by KanoBlack; 05-29-2011 at 08:42 PM.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Håller med alla som är besvikna på galan. Men man är ganska bortskämd och alla galor kan inte vara superbra. Rick Story, Brian Stann och i viss mån Travis Browne gjorde fina prestationer.

PS. Angående UFC 130-tävlingen: skrev in mitt Betsson-nick idag men självklart inget annat.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    . Rick Story, Brian Stann och i viss mån Travis Browne gjorde fina prestationer.
    Tanke om Frank Mir som dominerade Nelson? Hur många knän och armbågar åt inte nelsons huvud?

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Tanke om Frank Mir som dominerade Nelson? Hur många knän och armbågar åt inte nelsons huvud?
    Frank Mir gjorde sitt jobb, men jag tycker inte att han glänste eller imponerade. Visst, han dominerade matchen och var bättre i alla situationer. Jag hade dock hoppats på ett riktigt styrkebesked från Mir. Det tycker jag inte att vi fick. De flesta av mina tankar går ju att läsa i Expertbloggen.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Moderator
    Ja stann såg bra ut. Undrar hur han klarar sig mot en riktigt kompetent motståndare som inte väljer att stå och kasta läder med honom.

Champ
    Det enda bra med den här galan var att Roy Nelson och Matt Hamill förlorade.

Folk gillar Matt bara för att han är döv och fighas. Det kan vem som helst beundra han för, men han hör inte hemma i UFC och det borde dom flesta se nu.. Jag menar Rampage är inte hälften så bra som han varit, och han imponerar knappast. Borde inte få titelmatch efter det här.

Roy Nelson är som jag sagt tusen gånger en fet äcklig slusk som borde roa sig med annat än MMA.
    Jag säger det igen, såna där äckliga magar förstör ryktet för sporten, och för folk som aldrig tittat på UFC förut så ser det ut som gamla kåkfarare som försöker tjäna ihop till en middag på slottet eller nåt. En skam för alla som lägger ner sin själ i att träna. Han hånar sporten genom att komma sådär äcklig. Jag spyr på fanskapet, så jäkla gött att han förlorade, synd att det inte blev en knock, dock.

Nej återigen en skitgala utan dess like. Och allt som är bättre än UFC köper Zuffa upp och dödar sakta men säkert.
    Dom kommer gräva graven för MMA inom tio år.

Viserligen var det skador som gjorde det, men Matt Hamill vs Rampage i en mainevent borde tala sitt tydliga språk. Folk fightas för sällan. Vissa en gång om året bara. Bu!

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Usel produktion, usla fans och alldeles för brottningsvänligt iom vilket land organisationen ligger i. Satsa lite jävla pengar på produktionen, typ entrances osv, Det är skrattretande när akiyamas intåg i buren anses vara den bästa entrancen ever i UFC typ.
    Jag håller med, Zuffa håller på att kväva sporten och det känns som att de inte bryr sig lika mycket om att underhålla längre utan bara om pengarna. Det är en av de största anledningarna till att jag har börjat kolla på all gammal Pride istället, fattar inte hur jag kunde leva så länge utan det.

Galan var faktiskt skittrist, de enda underhållande matcherna var Struve - Browne och Stann - Santiago, det känns som att den "otroliga" matchmakern Joe Silva borde göra något annat istället. Den otroligt tråkiga publiken hjälper inte heller när man kollar på UFC, ska man bara sitta och bua så kan man väl för helvete lika gärna strunta i att gå, ge rum på läktarna åt de som faktiskt uppskattar MMA i hela sitt utförande och inte bara knockouts.
    Last edited by toelock; 05-31-2011 at 10:34 AM.

Contender
    JOE SILVA ska ifrågasättas!

Moderator
    Ja den här galan blev ju väldigt skadeddrabbad men rampage - hamill är inget mainevent. Hamill är ju snarare underkortt

Champ
    Basjigt med brottarvinsterna. Tyckte att både Alves och Torres var närmare att avsluta sina matcher och att deras motståndare inte borde fått så många poäng för att klamra sig fast vid dom.

Champ
    Blog Entries
    28
    Agreed, de som dömer matcherna borde vara de som utövar sporten, inga tråkiga gubbar som sitter där för att de måste.

Page 1 of 2 12 LastLast