Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 36
    Moderator

UFC 124 St. Pierre vs Koscheck 2

Alves vs Howard
    Kan nån stava till "skolning"? Alves var otroligt överlägsen och träffade Howard med kontringar varje gång denne attackerade och attackerade själv felfritt samtidigt som han undvek i princip alla howards kontringar.
    Alves bästa showing i buren än? Jag säger ja!

Danzig vs Stevenson
    Blev ingen långvarig historia. Man kände knappt igen Danzig i den nya frillan och jag kände inte igen hans knockout-krok heller Men riktigt fin var den och med den medföljer att Danzig får hänga kvar i UFC ett tag till medans Stevenson nu måste hänga på en riktigt skör tråd.

Miller vs Oliveira
    Trist för unge herr Oliveira att han inte kunde hålla igång sitt vinsttåg, vi hade väl alla väntat oss en spektakulär uppvisning precis som sist. Men Miller satte stopp för det och vann på en riktigt fin kneebar. Inga problem dock för Oliveira som är väldigt ung och fortfarande ett otroligt intressant prospekt. Miller tuffar på mot en titelmatch och mannen med kanske de mest framåtroterade axlarna i hela gamet är nog inte långt ifrån nu!

Riddle vs Pierson
    Chipper slår varenda slag för kort. Helt otroligt! Första ronden fick han ju däng men sedan lyckades han bättre och bättre men räckte inte hela vägen fram. Pierson hade imponerande standup men behöver jobba ordentligt på flåset. Bra debut !

Struve vs McCorkle
    Ja jag vet inte vad Korklarn gjorde där i co-main egentligen och han började ju bra och jag trodde nästan att det var klart med den kimuran men struve vände riktigt snyggt och lyckas själv. Han är intressant om han bara kan vinna ett par i rad och vli lite mer stabil va..

Hazelett vs Bocek
    Hazelett är ju helt sjukt vig men det räckte inte mot super-grapplern Bocek. Mycket välgjort av Bocek och han får gärna möta Sotiropoulis för mig. Där tror jag han skulle bli utboxad och förlora. (Sotis mot titeln!!)

Koscheck vs St.Pierre
    Ja hade vi förväntat oss mindre från världens bästa fighter p4p?!
    Imponerande av Kos att inte bli nedtagen mycket och själv lyckas ta ner men han blev ju mosad i gameplan och boxning. Är det månne St.Pierres jobb med freddie roach som har gett effekt? Hursom är han mästare och fortfarande untouchable
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

Re: UFC 124 St. Pierre vs Koscheck 2

Alves hade sjukt grym stand up det enda som saknades var en knock istället för ett domslut men matchen var redigt grym ändå. Även några snygga nedtagningar.

Danzig avslutade med en krok som var omöjlig att se sjukt snyggt avslut.

När Oliviera gjord lås efter lås så trodde jag att det inte skulle ta lång tid innan Miller fastnade men han gjorde en redigt snygg och överraskande vändning och jävla otur för Oliviera.

GSP och Koscheck matchen är jag jävligt besviken på jag hade verkligen förberett mig för årets grappling krig med snygga nedtagningar i världsklass och istället väljer dom att stå och göra mig besviken . GSP visade snygg stand up men man väntade ju sig nåt helt annat.

Hall of famer

Lite besviken på huvudeventet faktiskt (bara sett den och Struve vs McCorkle so far), ingen som vågade släppa riktigt. Båda var försiktiga hela tiden. GSP vågar aldrig släppa den andra handen mot killar med farliga högerkrokar.
    Förstår han efter Serra-förlusten.

Tyckte Koscheck såg grym ut på grappling, synd är väl att jag tror att han inte får en titelchans till.
    Fitch vs GSP 2, och Shields vs GSP.

Det är bara GSP vs random 2 nu förtiden :P

Moderator

Fitch en gång till ser jag gärna men Shields har långt kvar efter sin skituppvisning mot kampmann senast. Ska GSP ta ett år ledigt och lägga på sig massa för en flytt till 85 är frågan. Jag tycker nej, helst inte. Hans ram är 170 och då bör han vara där tycker jag.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Shields är på tur enligt planerna.

Jag satt mest och var nervös över att Koscheck skulle lyckas med någonting, fy fan vad jag hade avskytt om det aset hade vunnit.

EDIT: Och GSP har tränat med boxare i världsklass i många år. Så även om Freddy Roach har hjälpt honom lite så ligger grunderna där sedan länge.
    Han har aldrig tidigare boxats i någon av sina fighter, eller?
    Mot Hughes så använde han mer sparkar.

Hall of famer

Jävligt imponerande boxning av GSP, kul att se honom göra något annat än att bara brottas! Jag brukar klaga på honom, men får ge honom cred för hur sjukt bra han är på alla plan.

Alves uppvisning var bland det bästa jag sett i standupväg i UFC. Howard träffade knappt ett slag på hela matchen och hade nog blivit knockad om det inte vore för en bra haka. Riktigt kul match

Konstigt co-mainevent men kul att Struve vann, han är alltid i underhållande fighter. Undrar vad Mccorkle gjorde där.

Trist att Oliveira förlorade, han är en sjukt intressant prospect som ska bli jäkligt kul att följa framöver. Ren otur att han fastnade i det där känns det som.

Hall of famer

Oliveira har framtiden för sig, Jim Miller är grymt underskattad...

Up and coming

Trevlig gala, många avslut. GSP brukar köra rättså safe, vilket är ju ganska smart egentligen. Alves var riktigt bra där, ska bli kul att se honom möta lite tuffare motstånd igen. Tyckte också det var lite konstigt co-main event, hade för mig att alves-howard var det först. Nåja, rättså trevlig match var det iaf.

I Riddler-Pierson irriterade jag mig otroligt på Riddler... inte sett så många luftslag någonsin i oktagonen. Såg lite löjligt ut. KON av Danzig kom verkligen från ingenstans. Snyggt var det iallafall. Danzig behövde verkligen det, han har väl haft det knakigt på sistones. Miller hade en snygg sub, hade varit kul att se honom mot lite högre motstånd.

Moderator

Miller tuffar väl på mot titelmatch så han lär nog få möta större motstånd snart..

Hall of famer

Ja, som jag skrev på ett annat forum, Riddle fick Leonard Garcia att se ut som Manny Pacquiao...

Moderator

Ja vem tränar honom i boxning? Han kan uppenbarligen inte hitta avståndeet..

Hall of famer

Det som verkligen fastnat på näthinnan på denna gala måste vara Danzig och Miller.
    Trodde verkligen inte att någon av dem skulle ha en chans.

Jim Miller måste ha varit divisionens kanske mest underskattade men han visade verkligen att han är världsklass. Tyvärr lär det bli ett bra tag innan han kan få sin match, kanske 1 år med tanke på hur situationen ser ut, men låt honom få förloraren av Edgar och Maynard. Då får han även chans att revanchera sig för en av sina 2 förluster.

Hall of famer

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Ja vem tränar honom i boxning? Han kan uppenbarligen inte hitta avståndeet..
    För att exemplifiera:

Moderator

tackar kilroy

Det var ju smärtsamt tydligt hela matchen igenom hur mycket bättre teknik Pierson hade.

Hall of famer

Han har ju ändå relativt bra teknik om man bara ser till slagen i sig.
    Han slår rakt och kommer hyfsat bra med kroppen.

Men avståndet, fotarbetet och att hålla någon form av defensiv verkar han ha glömt att träna på.

EDIT: Har förresten lagt upp alla gifs på bloggen nu.
    http://mmabloggen.blogspot.com/

Champ

Tror nog han var lite groggy samt i desperation mode, underhållande fight dock

Va ska man säga om Gsp?

Kommer med helt nya och totalt överlägsna gameplans gång på gång, smartaste och mest well rounded i mma?

Moderator

Ja helt utan tvekan. GSP är självklar i toppen på förstaplats i min p4p lista. Det finns ingen som kan allt så bra som honom och ingen som är så förvånansvärt överlägsen i varje match.

Hall of famer

Iom att fedor förlorade och att Silva blev utklassad av Sonnen är GSP överlägsen etta på p4p-listan nu.

Champ

GSP är ju den enda "mästaren" som inte fick stryk 2010 (Jag räknar det som att Silva fick stryk även om han inte förlorade) så han är garanterat p4p mästare enligt mig.

Hall of famer

För mig väger fortfarande GSPs förlust mot Matt Serra in och då är Andersson Silva fortfarande etta.

När jag snackar P4P så tittar jag väldigt mycket mer på resultaten i sig än omständigheter. Så ser man det annorlunda är det väldigt lätt att sätta GSP som etta istället.

Hall of famer

aa fast GSP är etta

Hall of famer

Quote Originally Posted by Kane
    aa fast GSP är etta
    Det beror ju som sagt på vilka kriterier man har.

Med mina kriterier är han ganska klart tvåa fortfarande.

EDIT: Det faktum att Silva har en vinst mot en topp 10 motståndare i viktklassen över väger också in då t.ex.

Rookie

Dött lopp mellan Anderson och GSP för mig. Anderson är dock roligare att titta på (när han tar i)

Champ

Synd bara att han inte kan det längre...

Champ

Quote Originally Posted by Linkan
    Synd bara att han inte kan det längre...
    Och det kan GSP eller? När gjorde han en underhållande match senast?
    Visst, dominerar gör han. Men roligt att se 5 ronders jabbande? Eller 5 ronders brottning?

Quote Originally Posted by Kane
    Iom att fedor förlorade och att Silva blev utklassad av Sonnen är GSP överlägsen etta på p4p-listan nu.
    Mot en DOPAD Sonnen menar du.

Han och Anderson toppar P4P utan tvekan. Anderson drar dock längsta strået om man ser match per match och hur han utklassat allt motstånd. Överlag har Anderson trots sina klart märkliga matcher varit en betydligt mer underhållande fighter än GSP också.

Jag vill fortfarande se dom två möta varandra alltså.. Fan va jag vill se den matchen..

Hall of famer

Är jag den enda som inte är speciellt intresserad av GSP vs. Silva?

Jag är mer intresserad av GSP vs. Shields och Silva vs. Okami.

Page 1 of 2 12 LastLast