Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15
    Champ

UFC 122 Spoilers

Trodde redan det skulle finnas en sån här tråd med tanke på att galan började 18:00 och huvudkortet sändes 21:00, men tydligen inte.

Kanske ingen som tyckte det var värt att säga något.. Lite så känner jag men kan väl lika gärna starta en tråd.

Maineventen placerar sig väldigt högt på tråkigaste mainevent både på pappret och när den faktiskt väl skedde.
    Okami förtjänar helt klart vinsten men mer än så är det inte.

Återigen en riktigt skräpgala som har mer domslut än avslut.
    Visst, domslut är inte alltid lika med tråkiga matcher, men i det här fallet var det nästan så på alla matcher.

Dom strök Sakaras match vilket var väldigt tråkigt. Ryktades om nån sjukdom.
    Det var nog den matchen som jag såg fram mest emot på pappret.

Tycker synd om tyskarna som får en sån här skitgala till sig.
    Fanns ju ingenting på kortet som kan ha lockat speciellt många.
    Visst skulle man väl dra till globen om ett sånt kort kom till Sverige, men det är inte utan att man skulle känna besvikelse i förväg.

Enda avslutet på Maincard, Dennis Siver via Rear Naked Choke, hoho!

Nej nu får allt Dana White och Joe Silva skärpa sig och ordna lite bättre matchningar och bättre kort framöver. Detta håller inte.

Hall of famer

Re: UFC 122 Spoilers

Riktigt kul att Siver vann, snart är det dags för en titelmatch! Tyckte dock domaren borde brytit pga slagen eftersom Winner tog 7-8 utan att ens försöka försvara sig. Har väldigt svårt för Kevin Mulhall.

Kul att Okami fick segern. Alla vi som sett Bellator 34 vet ju att om man när man möter en japan ställer sig med ryggen mot buren och slår stenhårda luftpastejer så kan man tillskrivas segern.

Kul också att Duane Lugwig vann. Hade rond 3 10-8 till honom, men sånt verkar vara emot reglerna...
    Skönt att McCray torskade också, har svårt för honom också.

Sedan måste jag komma med lite kritik mot det H4z3 säger. Galan sändes 21.00 inte 09.00. Det är viktigt sånt där! :evil:

Champ

Jävligt gött att Okami vann även om jag trodde att marquardt skulle kamma hem vinsten.

Dennis Siver är verkligen en av dom "nya" fighterna som jag börjar gilla rejält.

Contender

Karlos Vemola vann också, trodde jag itne.. Han köttar bara? Kommer inte hålla mot en bättre fighter.

Champ

Karlos Vemola har väl 1-2 record i UFC? Han har väl blivit knockad i sina 2 tidigare matcher och nu vann han mot Seth. Dock så var ju hans andra matcher i tungvikt medans den mot Seth var LHW. Han är kanske inte den mest tekniska fighterna men jag tror ändå han kan komma en bit med bra träning och om han kör i LHW.

Moderator

Siver vs Winner var fartfylld men jag har inte Siver någonstans nära titeln. inte än iallafall. Han ville nog ha en submissionvinst på sitt record va eftersom han slutade slå, det kändes som att två slag till och domaren hade brutit. Lite korkad chansning kanske..

Sadollah har blivit en riktigt vass thaiboxare men det här är mma och man behöver vara något mer mångfacetterad i sina matcher anser jag. Han har ju vinster på submission så grapplas lite då. Kanske visa efter matchen mot Kim att han inte är helt lost på mattan.

Soszynski vs. Reljic utspelade sig ungefär som väntat. Krzyzstof är ju fruktansvärt stark. Reljic får väl lite dispans eftersom han varit borta ett bra tag.

bang-biggety-bang ludwig visar hur man kickboxas. Väldigt imponerande uppvisning mot osipczak som gassade totalt. Cuttar han för mycket månne? Han är ju rätt lång eller?

Huvudeventet då.
    Jag tycker att det verkade som att Marquardt var lite rädd efter matchen mot Sonnen. Han backade konstant och vågade inte trycka av mycket offensivt utan nöjde sig med att backa och ladda högern som visserligen satt fint ett par gånger i kontring men som inte verkade ha någon nänmvärd effekt på Okami. Okami gjorde väl heller inte speciellt mycket och det känns som att han inte har något åt varken Belfort eller Silva. Framförallt inte Belfort efter hur Silva sett ut senast. Jag hoppas verkligen att Marquardt, som jag anser vara top-5 i divisionen, kan komma tillbaka efter förlusten och bli bättre. Inte bli skotträdd och fejda ut!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming

Hoppades på Nate faktiskt, tycker Okami oftast är så seg. Tror ingen av dem har en chans mot Silva egentligen, men Okami har väl förtjänat sin chans (nätt o jämnt).

Många bra fights på prelims, tycker att ofta när fightsen på maineventet blir tråkiga är prelimsen bra... inte undersökt det empiriskt men det är den känslan jag får. Några av fighterna på mainevent var väl OK, t.ex. Sivers vinst, men huvudsakligen rätt sega matcher.

Champ

Riktigt surt att Sakaras match blev inställd, var den jag såg fram emot mest.

Annars får jag nog hålla med er andra

Champ

Så Karlos Vemola har blivit knockad i sina två första matcher? Haha, man förstår varför när man ser ögonen. Han är sjukt skelögd :lol:

Champ

Jag hade visst fel han bara en förlust mot Jon Madsen i sin UFC debut. Sen när jag tittar upp det så står det olika på vissa mma sidor några står det att han blev knockad i ro1 medans andra sidor står det att han förlorade på decision...

Hall of famer

Nej, detta var ju ingen höjdare. Den går helt klart till historien som ... eller nej, den går väl helt enkelt inte till historien utan faller i glömska. Siver tycker jag inte heller är i närheten av titelmatch, han känns väldigt ojämn. Dock är han ju Daniel Craigs onde tvillingbror vilket är mäktigt. Sadollah är en person som i varje fight efter TUF bara har gjort mig mer och mer besviken. Trodde verkligen på honom, men nu visar det sig att han har dunkuddar till nävar och knappt ens försöker stoppa matcher. Nejdu, lite mer action än så hoppas jag på i framtiden.

Contender

Quote Originally Posted by DizordA
    Jag hade visst fel han bara en förlust mot Jon Madsen i sin UFC debut. Sen när jag tittar upp det så står det olika på vissa mma sidor några står det att han blev knockad i ro1 medans andra sidor står det att han förlorade på decision...
    Vemola har 10-1 i Record tror jag, ända torsken var i UFC debuten i TUNGVIKT mot Madsen, det var decision, eftersom madsen är en riktig tråk fighter som bara lägger sitt fett på dig tills du är helt slut..

Vemola kommer nog itne längre än att kanske spöa Bonnar och lite sånna mittenkillar. Alex Gustavsson hade t.ex inte haft några problem med den där tarzan

Champ

Vemola har 8-1 i record enligt sherdog och förlorade mot Madsen på beslut.
    Tror dock han kan ge många problem om han blir bättre stående, han verkade ju sjukt stark och är ju en riktigt duktig brottare som många gånger tidigare har visat sig räcka långt för många.

Hall of famer

Alltså man brukar ju säga "Dont judge the book after its cover". Fast alltså jag såg ju redan på långt håll att detta skulle bli tråkigt, och att Okami skulle vinna på dec.

Kändes som en uppvärmning på UFC 123, en prelimgala.

Annars Sivers - Winner; grym fight!

Champ

Quote Originally Posted by Darbog
    Sedan måste jag komma med lite kritik mot det H4z3 säger. Galan sändes 21.00 inte 09.00. Det är viktigt sånt där! :evil:
    Givetvis, sorry. Hade usa-tider i skallen. Deras AM och PM :/