Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 64
    Hall of famer

UFC 114 - Rampage vs Rashad - Spoilers

Här diskuterar vi resultaten.

Hall of famer

Re: UFC 114 - Rampage vs Rashad - Spoilers

Jag blir förbannad på Omar och Ian asså... Nu skriver jag innan domslutet är officiellt, och jag kan inte se hur det inte är 30-27 (fast egentligen 30-26).

Ja det blev mycket riktigt 30-27, 30-27, 30-26 till hathaway... Idioter asså, är så trött på att höra dem.

Hall of famer

Vaknade nyss precis till Todd matchen, vad hände? =O

Up and coming

fasen å....rashad vann.....men vi vet ju alla vem som är den riktiga vinnaren 8)

Rookie

Sjukt tråkigt att Rampage förlorade!
    Men Rashad såg ganska bra ut! Kvick på fötterna och bra nedtagningar som vanligt!
    Nära där ett tag i tredje bara att Rampage skulle lyckas vinna, tror nog att ringrosten spelade roll!
    Synd att han inte lärde sig det efter matchen mot Forrest!

Fan Kane jag håller med dig!!!!
    Hatar dom som kommentatorer!
    Körde rond 3 utan ljud på grund av dom!

Hall of famer

rashad körde en smart match men han är tamefan den tråkigaste jäveln i världen att se på...

Champ

Tyckte det kändes som att Rashad var på nivån under Rampage. Även om Rashad vann så känns det som att han bara har sin brottning för han var ju inte bättre än Rampage stående. Han lyckades bara med 3 nedtagningar och då tog det inte så lång tid för Rampage att ta sig upp. Själv så tycker jag Rashads matcher är tråkiga och dom enda höjdpunkterna i hans matcher är när han håller på att bli knockad vilket hände både mot Thiago Silva och Rampage. Hade rampage inte varit ringrostig hade han nog vunnit och avslutat där i 3:e ronden.

Jag var lite orolig för minotoro där efter den där giljotinen men blev jävligt glad efter 3:e ronden när han verkligen visade att var vinnaren. Brilz tycker jag imponerade mycket och jag vill mer med honom i framtiden.

Resten av matcherna låg jag och halvsov så jag minns inte mycket och får se dom senare.

Hall of famer

det var ju helt solklart att lil nog förlorade, annat kan man ju inte säga...

Champ

Jag tycker tvärtom... 2:a ronden gick till Brilz, 3:e gick minotoro och första var väldigt jämn men jag satt den på minotoro.

Champ

Håller helt klart med dig Zeddiz, lillnog förlorade klart och tydligt.
    Återigen en grov domartabbe.

Ni som kollade på tv4 sport, vad var problemet med kommentatorerna? Kollade med usa-kommentatorer så missade..

Hall of famer

Quote Originally Posted by zeddiz
    det var ju helt solklart att lil nog förlorade, annat kan man ju inte säga...
    Ja han förlorade solklart, kan inte förstå hur han kan ha vunnit första eller andra ronden. En tight match som lil nog fick på att han är ett större namn. Hade matchen vart helt tävrt om hade nog fått den ändå.

Rashad vs Rampage va spännande men de tog ut varandra en hel del. Men matchen gick precis som jag trodde. Rampage är för stationär. Hans små myrkliv framåt ger honom ingen chans att attackera när han möter fighters som inte vill stå rakt framför honom. Gnälla på Rashad tycker jag inte är befogad då Rampage aldrig försökte ta tag i matchen. Inte ens när han hade Rashad skakad gick han framåt ordenltigt.

Rashad gjorde förövrigt en smart match. Han gjorde det precis som han skulle göra ör att vinna matchen, in och ut, och sen några nedtagningar. Dock ser Rashad ofta lite rädd ut när han hamnar i slagväxlingar. Han ser väldigt osäker ut. Där skulle han nog behövan tighta till sin boxning lite.

Hall of famer

Ofta nästan ingen har skrivit något om den sjukaste knocken i UFCs historia... Russow träffar sitt tredje slag i hela matchen ungefär och sänker Duffee som har dominerat honom (iaf i första ronden). Jag fick gåshud, hur jävla sjukt som helst.

Tycker inte att det var så jävla solklart att lilNog förlorade... Vad jag minns kunde första ronden gått till vem som helst, men frågan är om inte andra var en 10-8 till brilz, och isf skulle ju matchen som bäst bli draw för lil Nog.

Main event var ett antiklimax, synd att inte Rampage avslutade när han hade chansen...

Hall of famer

Satt faktiskt och funderade för mig själv under Duffee-matchen: "Tänk om Russow får in en jäkel och vinner." 10 sekunder senare tittade jag ner i chips skålen och när jag tittade upp låt Duffee och sov, vilket det kändes som att jag var nära att göra också under den matchen.

Tyckte som många andra att Brilz borde fått segern, men måste kolla på matchen igen för att vara helt hundra. Undrar om Yves var inne och brydde sig under giljotinen så att Brilz tappade lite? Ungefär som han gjorde för Alex Schoenauer i IFL.

Kan också hålla med lite om det som sades om Hathaways match, var ju inte ens nära att det kunnat sluta annat än 30-27 eller 26.

Synd på Miller också, han inledde ju riktigt bra.

Contender

Hmm, en okej gala får man väl säga.

Rashad gjorde exakt som man hade förväntat sig och Rampage lyckades inte utnyttja sin "punchers chance" till att vinna matchen. Riktigt imponerande av av Rashad att överleva den korta anstormningen i rond 3 och ta ett solklart decision. Titelfight härnäst där det skall bli intressant att se hur camp Jackson tar sig an Shogun. Vad gäller Rampage är frågan om han kan hitta tillbaka till motivationen igen. Kommer han verkligen att orka flyga över till England igen och ladda inför ytterligare en fight (gärna mot Machida eller Jon Jones).

I övrigt var det de stora överraskningarnas gala. Ett flertal underdogs som verkligen stod upp och levererade vid rätt tillfälle. Russow knock är bland det mest överraskande man sett och tyvärr gör den väl HW aningen mindre intressant.

I övrigt föll både Lil nog och Sanchez i ranking i sina respektive divisioner.

Hall of famer

Känns lite som att Rampage har glömt resterande delar av MMA och fokuserar nästan allt på sin boxning. Visst han slår ju stenhårt och har bra haka. Men han borde verkligen utnyttja sin brottning mer. Han e ju stark och skulle säkert inte ha några problem att plocka ner folk. Till och med slamma ner folk. Men jag blir så förvånad över att han fortsätter vara ganska ”one-sided” med sin boxning och sina små steg framåt. Han har ju potential att utnyttja en stark brottning till sitt game. Lite lowkicks skulle inte skada heller...

Champ

Tror inte det kommer gå så jättebra för Rampage framöver. Hans tid verkar vara över enligt mig iallafall har jag svårt att se honom vinna över något toppmotstånd.

Contender

Men han borde verkligen utnyttja sin brottning mer. Han e ju stark och skulle säkert inte ha några problem att plocka ner folk.
    Håller med. Han fick en fråga rörande varför han åkte till England (där det inte finns några bra brottare) när han skulle möte en duktig brottare i Rashad sist på MMAlive. Han hävdade då att han brottats mycket tidigare och att det räckte, kombinerat med att de flög in brottare till Campet i England. När man tittade på Primetime verkade han dock primärt ha tränat stående.

Hall of famer

Sen om man kollar på hans game ifrån Pride så gick det mycket ut på att plocka ner folk och använda ett elakt GnP. Känns som att den biten också är borta...Han har alltid haft ett rätt elakt och stabilt GnP, vart har det tagit vägen.

Jag tror att det handlar om att han e inte lika hungrig längre...

Contender

Tror Rampage var lite försiktig stående pga Rashads nedtagningar. Och han hade troligen kunnat kämpa till sig en nedtagning eller två fast han hade ju blivit hur trött som helst då, och Rashad hade troligen kunnat ställa sig upp igen, vilket han gjorde, medans han var groggy till och med. Sedan kanske en nedtagning skulle vara svår eftersom Rashad aldrig lät Rampage komma nära han, alllt för snabb var Rashad.

Sedan måste jag säga att Bisping är tråkig att kolla på.

Contender

Sen om man kollar på hans game ifrån Pride så gick det mycket ut på att plocka ner folk och använda ett elakt GnP. Känns som att den biten också är borta...Han har alltid haft ett rätt elakt och stabilt GnP, vart har det tagit vägen.
    Det kan ju också vara så att han helt enkelt inte hängt med i utvecklingen. I Pride var han möjligtvis snabb nog att hänga med det bästa (och lyckas med nedtagningar) men det fungerar inte längre i UFC. De allra flesta i toppen är extremt atletiska nuförtiden och då måste man vara väldigt snabb för att ha någon chans. Rampage har uppenbarligen inte förmågan/viljan att förbättra sig på den punkten och då räcker han inte till i toppen. Är han kvar i UFC blir han nog snarare en "gatekeeper", ungefär som Wanderlei i 185.

Sedan måste jag säga att Bisping är tråkig att kolla på.
    Instämmer. Varje gång han slår tar han ett par steg tillbaka istället för att attackera och försöka avgöra. Han vann matchen men fick knappast några nya fans.

Contender

Största antiqlimaxet i MMAhistoren... Rashad är så jävla tråkigt, satt och skrek fula ord åt honom när han höll på att bli GNPad av Rampage.. Fan va trist ...

Stackars Struve ocskå

Hall of famer

Varför är Struve en stackare?

Moderator

Underbar match av Rashad, det var highlife här när domaren höjde hans hand!
    Vacker gameplan, han stängde ner rampage totalt med sin överlägsna snabbhet och styrka i brottningen. Det är inte ofta man ser rampage bli dominerad i clinchen så. Det var hjärtat i halsgropen när rampage träffade i tredje men som tur är var han för trött och dålig för att kunna avsluta och rashad fick ut höfterna alldeles fantastiskt fint! Nu väntar en knockout mot shogun men evans hämtar sig från det med och sen kanske det kan bli en rematch mot jackson om han inte blir bootad och satsar på hollywood..

Bisping är en tråkig jävel, det håller jag med om. Miller borde ha kört sin grej och försökt ta ner honom även om han inte fick nån riktigt fin lucka för den här matchen var inget vidare. Bisping bjuder upp men backar ner.

Snacka om anti-klimax för duffee.. gud va tråkigt att bli träffad sådär efter att ha dominerat i tre ronder. jajja han kommer väl tillbaka, russow bevisade ju att han hade en riktigt hård skalle om inte annat

Rogerio Nogueira får ett rätt kontroversiellt domslut, Brilz förlorade knappast på den här matchen. Han ser ju för jävla rolig ut också! typ "Ja jag kom precis från jobbet i ICA-kassan och har lämnat av ungarna hos mormor, nu är det match"

Hathaway var ju kvällens överraskning, grymt!!!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Quote Originally Posted by Darbog
    Varför är Struve en stackare?
    Jag menar Duffee.

Hall of famer

Hoppas Shogun sätter ett knä i huvet på Rashad när han ska gå för takedown

Hall of famer

Är rädd för att tråkmånsen Rashad (alla i greg jacksons camp är ju det) kan slå Shogun... Hoppas verkligen inte det asså, vore lite skönt om någon kunde försvara bältet åtminstone en match.

Page 1 of 3 123 LastLast