Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 26 of 88
    Hall of famer

UFC 113 Machida vs Shogun 2 spoilers

Här diskuterat vi eventet!

Hall of famer

Re: UFC 113 Machida vs Shogun 2 spoilers

Mycket starkt av Alan Belcher. vann rond 1 och sedan sub i 2:a.

Hall of famer

Torskade direkt på min trippel!

Kimbo startade R1 helt ok med slams.. Sedan var Mitrione nära med några subs. R2 så plockade Mitrione ner Kimbo helt.

Väldigt besviken på Kimbo, gör hemläxan för fan!

Contender

hoppas meathead kör lite mer cardio till nästa match. för övrigt rikgtig besviken på Kimbos insats. dock schyssta lowkicks av meathead, dom verkade verkligen ta viljan ur kimbo.

Hall of famer

Stephens-matchen var den bästa hittils

Joe vs. "dan severn".. grym första rond där den gick till "severn". den 2:a börjar joe bäst, undviker en td, och vinner på sub!

Hall of famer

Koscheck ägde daley som drog två knän, 1 landade, 1 sniskade, och 1 slag efter matchen! ?!

Daley är en fjant, sparka honom Dana!

iaf tråkig match, men Kos gjorde inte mer än vad han behövde, jag förstår honom. Grattis till titleshot mot GSP och TUF 12 coach

Hall of famer

Vilken match! Shogun ny LHW mästare!

trodde aldrig att det skulle sluta i R1, vilket avslut!

Hall of famer

HELT JÄVLA OTROLIGT HELKT JJÄVLA OTROLIGT
    KO KO
    HAN KNOCKAR HONOM, HAN DÖDAR FAN HONOM

OMG

Contender

fanns gott om höjdpunkter från galan...galet bra matcher förutom Kos - Daley.

Daley lär ju få höra ett och annat nu.

Skönt att Shogun fixade biffen.

Min nya idol är Tom "Don Frye, Dan Severn, Burt Reynolds, Tom Selleck" Lawlor.

Rookie

YYYYYYEEEESSSSS!!!!!
    Fyyyyy fan va skönt!!!!! :mrgreen: :P
    Älskar att den RIKTIGA Shogun är tillbaka!!!!!

Tyckte det var så solklart att han vann förra matchen, men såhär ska det se ut!!!!

Sen var det en riktigt skön match mellan stout och stevens!!

Contender

Kimbo är kickad ur UFC nu, bekräftat på press konferansen, försöker få reda på information om Daley just nu, väldigt nyfiken på vad delvis Kos har att säga och framför allt Dana White.

Anyway kändes som en dream come true i shogun fighten, sedan ville jag att kos skulle vinna så de var ju alla fall något positivt i den fighten, sedan tycker jag verkligen att Matt Mitrione är en knasig typ, helt okej i intervjuer, men i octagonen ser han lite handikappad ut (no offens). Synd att Cote inte vann, och tror inte Alan kommer bli en title contender tyvär, han är verkligen sin egna number 1 fan.

Och för de som inte vet så kommer de vara GSP och Koscheck som coachar i nästa TUF.

Champ

Men kul att hamna i KOS lag på nästa TUF, känns verkligen som ett konstigt coachval att sätta GSP mot KOS som i min mening i matchen mot Daley bevisar att han inte har ett skit i toppskiktet att göra.

Ännu knepigare att inte Daley blev gripen efter matchen.. Är inte det där misshandel? Man får väl inte slå folk hur som helst i USA. Visst att USA har världens sjukaste regler och lagar, men tror bestämt att man kan hamna i finkan av att slå någon oprovocerat.
    På något vis känns det som att det är ok att slå någon efter en match mest för att dom redan slagit varandra i tre ronder.
    Ut med sopan, han är ful, kass och en stor jävla tönt.
    Får han inte kicken blir jag väldigt förvånad.

Till galans höjdpunkt som självklart är SHOGUN!!
    Fyfan va gött, längesedan jag blev så glad över en vinst! Dels för att han vann första, men mest för att han vann utan diskussion den här gången.
    Han förtjänar verkligen det här, och jag hoppas att han kommer hålla sig kvar som mästare i många år.
    Machida är dock sjukt grym han också så kommer nog inte dröja innan vi får se ett tredje möte.

Skulle gissa på att Shogun för möta någon, säkert Rachad eller någon annan som inte förtjänar en bältesmatch, och vinner Shogun den matchen så kommer Machida få rematch efter att han också spöat någon annan före.

Machidas stil är helt enkelt så fel den kan bli mot Shogun.
    Machida sopar nog mattan med många enklare än vad Shogun gör i övrigt, men nu har Shogun visat hur man slår Machida, så vågar andra bara vara mer offensiva så kanske Machida sjunker längre och längre ner, vem vet.

Tyckte galan var riktigt bra bortsett från Co-mainevent som var astråkig. Återigen har en brottare förstört en match genom att brotta.

Hall of famer

Kimbo blev dominerad av Mitrione.

Ända rätt jag hade på bettingen var på Shogun.

Hall of famer

UFC Post-Fight – Bonuses and Daley Cut From UFC

At the UFC 113 press conference tonight, the UFC announced the following bonuses:

Fight of the Night – Sam Stout and Jeremy Stephens each earned $65,000 for their three round fight that Stephens won on a split decision.

Submission of the Night – Alan Belcher got the $65K bonus for his Rear Naked Choke on Patrick Cote in the second round of their fight.

KO of the Night – Not only did Shogun Rua win the UFC Light-Heavyweight title but he also earned an extra $65,000 for his knockout of Lyoto Machida.

Also announced at the post-fight press conference was Dana White stating that Paul Daley was cut from the UFC for going after Josh Koscheck after the bell and punching him. He stated that Daley will never be back in the UFC even if he becomes the pound for pound best.
    hohoh cut cut

Rookie

Quote Originally Posted by H4z3
    Ännu knepigare att inte Daley blev gripen efter matchen.. Är inte det där misshandel? Man får väl inte slå folk hur som helst i USA. Visst att USA har världens sjukaste regler och lagar, men tror bestämt att man kan hamna i finkan av att slå någon oprovocerat.
    På något vis känns det som att det är ok att slå någon efter en match mest för att dom redan slagit varandra i tre ronder.
    Ut med sopan, han är ful, kass och en stor jävla tönt.
    Får han inte kicken blir jag väldigt förvånad.

Tycker att det deffinitivt inte var oprovoserat!
    Han säger ju själv på konferensen efteråt att han sa något som han inte ens ville säga högt!
    Tror nog han skulle reta upp MÅNGA till att göra något dumt!!

Visst med detta säger jag inte att det var rätt av Daley att slå honom men det var INTE "oprovocerat".
    Och i mitt tycke är det alldeles för hårt att bara klippa honom från UFC sådär...
    Ge honom böter och avstängning!

Vad händer i fotboll eller andra stora sporter? Jo man blir avstängd en tid och kanske böter!
    Finns ju fan killar som rykt ihop på planen och inte blivit kickade från laget!

Up and coming

Nu kanske det var lite hårt att cutta han för gott men..

Det är väl en ordentlig signal att det är inte ok..

Vem vet vad som skulle kunna hända nästa gång om nån tex blir sparkad i nacken bakifrån?

Hall of famer

Tycker det är helt rätt. Ett sätt att få bort det för gott. Ska Dana hålla på och dalta med "vuxna" människor? nej!

Hall of famer

Synd på Côte. Belcher borde ha diskats efter piledrivern. Han blev helt klart rockad av den vilket han även själv sagt. Sedan hade han också brutit sin hand verkar det som. Av någon anledning har jag aldrig gillat Belcher och det blev inte direkt bättre efter dagens gala.

Och Shogun var såklart grym! Gillar verkligen när folk knockar någon och så kliver de av när de ser att de är helt väck, innan domaren sliter bort dem. Sedan har Shogun så jäkla cool stance, ska börja imitera honom på träningarna.

Sedan spelar det ingen roll om Daley var provocerad eller inte. Han är en professionell idrottsman och ska hålla sina känslor i schack hur mycket han än vill slå Koschek. UFC måste även vara konsekventa, kickade de Babalu ska Daley också kickas.
    Håller helt med Eidos- också.

Champ

Côte vs Belcher
    Belcher ser hungrig ut. Sparkar hårt som fan. Efter några slagväxlingar så blir det ner till marken där Belcher dominerar och avslutar med en RNC. Ska blir roligt att se vad som kommer härnäst för han.

Kimbo vs Mitrione
    Matchen börjar, Kombo ser hungrig ut Mitro värkar vara i sin egen lilla värld när båda börjar slänga nävar ut mot varandra. Mitro har bättre har mycket mer värktyg än Kimbo. Kimbo lyckas med nedtagning. Mitro nära att sätta triangel men släpper den. Efter lite rullande på marken och sparkar på benen stående av Mitro så är Kimbo totalt slut medans Mitro bara ler. :roll: In i rond två så är det full dominans av Mitro som träffar slag och som tar full mount på Kimbo som är helt slut och domaren bryter. Mitro är fortfarande i sin egen lilla värld. :wink:

UFC försöker framstå sig själv som ligan där eliten av MMA tävlar. Om Kimbo är kvar som Main Event så är det pinsamt. :?
    KOS vs Daley
    Greg Jacksons taktik mot någon som är bra stående är densamma för alla sina fighters. Nedtagningar utan någon som helst sök till avslut. Undantag finns men fan! GSP mot Hardy, Evans mot Silva, Fitch alla matcher. Lika effektivt för en fighter som det är tråkigt för en tittare. Dålig stil av Daley efter fighten. :evil: Straff fick han men var det inte lite väl hårt? (Kickad)
    Shogun vs Machida
    Väntan är över. En av UFCs mest efterlängtade rematch efter en UFCs mest kontroversiella domslut någonsin. Machida är lugn som han brukar vara. Shogun ser hungrig ut. Shogun går mycket aggressivt ut. Med sparkar mot benen och slag. Machida kör ortodox och ser lite nervös ut. Shogun sätter press. Och Machida och Shogun går ner till marken. Shogun visar vem som är bäst på marken och letar sig upp med hot om benlås. Shogun fort aggressiv. Efter lite mer på marken så är de mot buren. Båda bryter. Machida sätter ett hårt knä i magen på Shogun som backar. När Machida attackerar kommer ett hårt över hands slag från Shogun som sänker Machida. :shock: Shogun hoppar in i fullmount och matar slag kombinationer. Shogun knockar Machida och slutar slå innan domaren bryter. Kudos! Shogun är den nya UFC LHW mästaren. Shogun är såhär glad ---> :mrgreen:

Champ

Har aldrig varit så glad efter en match som när Shogun spöade machida. Grät nästan glädjetårar. Tror nog det dröjer ett bra tag om det ska nånsin bli någon 3:e match mellan Shogun och Machida då det slutade så snabbt. Tycker även det var grymt att sluta slå före domaren bryter.

Undrar även vad fan Daley hållde på med...

Kimbo och Mitrione matchen tycker jag lika gärna kunde varit på nån liten skitgala man ändå aldrig skulle sett.

Cote vs Belcher så såg fan den där "piledriver"(eller vad det kallas) redigt farlig ut.

Hall of famer

Haha, Kimbo är ett skämt! Hoppas UFC cuttar honom nu! Annars var slice-mitrione en väldigt underhållande match för det hände iaf saker hela tiden

Shogun-machida var också en väldigt bra match och fram till ko tycker jag nästan att machida hade det

Hall of famer

Förstår inte hur folk kan ifrågasätta att UFC kickar daley? att jämföra det med fotboll är också en jävla skillnad... Det är självklart för mig att han ska ut ur UFC! Håller med joe rogan att han borde ha blivit häktad för det han gjorde.

Contender

Quote Originally Posted by Zunesson
    Haha, Kimbo är ett skämt! Hoppas UFC cuttar honom nu! Annars var slice-mitrione en väldigt underhållande match för det hände iaf saker hela tiden

Shogun-machida var också en väldigt bra match och fram till ko tycker jag nästan att machida hade det

står några inlägg upp att det vart bekräftat på presskonferensen att Kimbo fick foten. Meathead skulle behöva en stor skopa cardio, sen skulle han kunna vara rolig att titta på. Skulle dock inte ha en suck mot någon lite högre upp i divisionen men ändå

tyckte galan överlag var skitbra, med undantag för kos - daley...snorbromsen på lawlor gav mig rysningar av välbehag...odiskutabel segrare i mustaschkampen

Champ

Ingen är väl gladare än Dana nu, som alltid sagt att Kimbo inte är något att ha..
    Han fick nog bara en chans i UFC så att Dana skulle få rätt känns det som..

Fattar inte heller hur man kan ifrågasätta att Daley blir kickad..
    Att jämföra med fotboll eller tex hockey är väl inte den bästa jämförelse jag sett, då i de sporterna i regel alltid är två som bråkar MED varandra..
    I det här fallet kom det ett oväntat slag från en av personerna..

Som jag tidigare skrev, tror man åker in på kåken för sånt där i vissa delstater i USA.
    Varför ska han klara sig undan bara för han står i en oktagon?
    Osportsligt uppträdande och misshandel på en och samma sekund.
    Sånt där och doping borde leda till livstids avstängning, och på sätt och vis ledde det ju till det, iaf i organisationen UFC för Daley..

Contender

Daley får kicking från UFC säger Dana.

EDIT: Glöm inte bort att de var i Kanada, så jag vet inte vad som händer med Daley, lag vis.

Hall of famer

jo det är redan sagt i tråden typ 25 gånger

Page 1 of 4 1234 LastLast