Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 44
    Hall of famer

UFC 110 Spoilers (live)

Okej, Omar körde fast så vi får nöja oss med Ian... nåja.

CC - är och har alltid varit en av mina absoluta favoritfighters, men han är gammal nu alltså. Allt ser kantigt och lite stelt ut, även om detta är hans absolut bästa framträdande i UFC. Han är större än förr, har en grym sprawl och slår hårt, men han ser väldigt obekväm ut på marken fortfarande. Ramlar nästan in i trianglar och liknande och har inget som helst svar på när han hamnar i nord/syd. Såg ut som han saknade sina knän på backen där Bra match som sagt, men mot obefintligt motstånd som han knappt kunde stoppa. Competative fight? Knappast...

Hall of famer

Re: UFC 110 Spoilers (live)

Hans armbåge var så vacker, ren konst.

Hall of famer

Jovars, synd att han va sån gentleman att han stannade upp då bara.

Bader och Jardine bjuder på riktigt kul match. Inte det mest tekniskt slipade, men det är balls to the wall full fart hela tiden och stekpannor som flyger runt i buren. Bader vinner IMO r1 klart, r2 knappt och avslutar med sina fists of fury i rond 3. Mindre upset, kul för Bader och snyggt avslut. Detta kan bli något ladies and Gents.

Hall of famer

Ojoj, vilken rökare till match! Foster är grym med härliga flashtekniker och en sjukt fin jabb, men vad gör superbrawlern lytle då? Drar in en kneebar!? Sjukt fint. Detta höjer lytle i mina ögon ett par snäpp i alla fall.

George och Joe bjuder på en kanonmatch för oss grapplingälskare, fy vad vackert. George imponerar stort och vinner r1 och r2 medan Joe grindar till sig trean i slutet tycker jag. George ser nästan komplett ut, saknar bara lite stående brottning och framförallt löd i nävarna. Han plockade ju isär Joes stående sjukt effektivt i alla fall! Kul att någon som verkligen går för avslut från _alla_ positioner lyckas och vinner. Joe är härmed utnämnd till (en alldeles utmärkt duktig) gatekeeper i LW.

Hall of famer

Bisping och Silva bjuder upp till dans! Bisping är smart och går på nedtagningar, och vinner många poäng på det. Silva avslutar ju som en galning, och vinner matchen pga det. Var riktigt orolig att bisping skulle vinna r1 och r2 med nedtagningar, men Wand grindade ut det. Bisping gjorde ingen dålig match, men jag har svårt för honom. Jaja, han skötte sig snyggt i nederlag i alla fall. Vad är nästa för wand då? Han måste ju hitta sitt riktiga fightgame igen i alla fall!

Jadu, det är svårt att säga något ont om Cain nu. Han kör stenhårt och har klipp i nävarna så det räcker och blir över. Fortsätt öka motståndet (vilket innebär vad i dagsläget?) för att så småningom nå titelfight. Skulle gärna se honom krossa Mir efter att Carwin har gjort rövfärs av honom!

Haha, ja om Bonnar är stel som en pinne så är väl krystoff trädstammen som den sitter på. Underhållande på sitt sätt med ett sånt hör brawl, Bonnar måste ju ha top 5 hakor i UFC? Som Ian sa, klockren matchning! Bullshit med stoppet, detta vart ju knappast värre än CCs motståndare? Bah humbug, den där lilla hobdoktorn (ja, han såg ut som en hob) såg nog snett.

Hall of famer

det roliga är ju att Dana har sagt att bonnar och griffin aldrig kommer få sparken från ufc även om dom förlorar flera matcher på rad.

för övrigt jävligt skönt att bisping åkte på däng, hade gärna sett en knock på slutet... bisping har verkligen ingen kraft bakom sina slag.

Tror att Darth bader kommer att gå långt, sjuk kraft bakom slagen även om dom inte tekniskt sett är perfekta

Champ

Grymt att iallafall 2 av 3 pride veteraner vann sina matcher. Dock är väl minotauro min favorit så jag hade väl allra helst sett honom vinna.

Tycker Crocop såg ändå ut att vara i rätt så bra form nu jämfört med hans senaste matcher i UFC. Synd att Rothwell drog sig ur för jag tror nog Crocop skulle ha en chans ändå. Den som ersatte Crocop tycker jag inte hade något att komma med.

Har aldrig gillat Lytle men fan vilken grym rullning och avslut han gjorde.

Silva och Bisping matchen var redigt bra. Dock trodde jag att efter första ronden att Bisping skulle bara gå på nedtagningar och försöka GnP och matchen skulle bli trög men det ändrade sig efter rond 2. Trodde först att Silva vann på TKO där precis i slutet av matchen.

Minotauro är ju favoriten så jag blev väldigt besviken när han fick stryk. Fast han visade ändå så att han kan klara av ett par till matcher innan han pensionerar sig. Nu hoppas jag det går framåt för hans brorsa också.

Contender

Riktigt underhållande gala!

Crocops insats säger väl egentligen inte så mycket. Motståndaren höll inte på långa vägar UFC klass och Mirko ser fortfarande ganska stel och långsam ut. Tror att han får svårt att hävda sig när motståndet blir lite tuffare igen.

Den som imponerade kanske mest på mig idag var Georges Sotiropoulus. Grym i två ronder där han mer eller mindre utklassade Joe Daddy. Tröttnade lite efterhand men han var aldrig i någon fara. Solklart topp 5 i divisionen för tillfället. Skulle gärna se honom mot Florian i nästa fight där vinnaren får en titelmatch.

Får väl krypa till korset och erkänna att jag hade lite fel om Wanderlei. Han har fortfarande en del krut kvar även om han är långt från hur han var i fornstora dagar. Bisping gör en bra första rond men lyckas därefter inte ta ner Wanderlei vilket i mitt tycke avgör matchen. Stående är Wandy snäppet vassare och Bisping lyckas egentligen aldrig skaka honom. En rättvis seger även om det nog hade blivit jämnare utan Silvas knock i slutet av matchen.

Slutligen är det riktigt kul att Cain får visa hur bra han egentligen är. Total överlägsen en så pass meriterad motståndare som Nogueria (stående) gör att han känns som solklar top contender i HW. Hoppas faktiskt att han får en titelfight mot Brock i sommar framför Mir eller Carwin. Grymt imponerande!

Hall of famer

Nu hoppas jag Lil-nog tar över rodret efter sin bror och köttar igenom LHW tillsammas med Shogun och Bader!

Glad att Bader vann över Jardine - för Jardine har verkat slut i flera matcher nu.

Contender

Nu hoppas jag Lil-nog tar över rodret efter sin bror och köttar igenom LHW tillsammas med Shogun och Bader
    Tror att Bader är chanslös mot lite bättre motstånd. Alldeles för dåligt Gnp i kombination med på sin höjd okej stående. Han måste utvecklas någon klass till för att bli en riktig utmanare. Gissar att Jardine blir cuttad från UFC inom kort.

Contender

Haha, ja om Bonnar är stel som en pinne så är väl krystoff trädstammen som den sitter på. Underhållande på sitt sätt med ett sånt hör brawl, Bonnar måste ju ha top 5 hakor i UFC?
    Det är märkligt att en boxare med så pass bra meriter som Bonnar blir träffad så ofta. Borde inte han kunna kontrollera det stående bättre?

Tycker att Bonnar har mycket av det som borde göra en riktigt bra mmafighter, men han har aldrig riktigt nått ända fram. Visst har han gjort många grymma fighter men aldrig riktigt slagit någon i absolut toppklass. Jag hoppas verkligen att han får vara kvar i UFC efter det här. En riktigt underhållande fighter och sympatisk person.

Hall of famer

Jag blir bara mer och mer imponerad av Cain för varje gång han fightas. Så sjukt bra han är.
    Sotiropoulos imponera även han som fan.

Hall of famer

Alla matcher förutom första och sista var riktigt bra. Den sista var bara tragisk att se, Nog rör sig fortfarande inte ur fläcken... det gjorde han inte mot Randy heller, men randy är inte speciellt explosiv som tur var. Sluta nu nog, eller lär dig att röra på huvudet / fötterna.

Hall of famer

Alltså nu är HW lätt en av de med mest potentiella titelhållare o utmanare,
    Cain, Cigano, Mir, Carwin, Lesnar.

Cigano vs Cain vore fan ngt

Contender

Är det bestämt med någon fight för den förstnämnde ännu? Annars vore väl en match mellan de två tänkbar i sommar (om inte Cain skall möta Brock)

Moderator

Ja dos santos ska möta gonzaga härnäst.

Sotiropolous imponerar stort. jag trodde inte att han skulle kunna dominera den urstarke stevenson så på mattan. Dags för ännu ett kliv upp. Gärna mot florian men inte för titelchans.

Wanderlei silva såg ut att ha lite svårt att hitta bispings rytm, plus att han har skaffat sig en mer avvaktande stil trots att han är tillbaka med cordeiro. Kul att han vann iallafall, rätt decision men han hade ju fan kunnat avsluta om han hade gått apeshit med 20 sekunder kvar istället för 10.

Lytle är kung, jag tror aldrig jag har sett något annat än supermatcher när han är inblandad. Joe pratar alltid om hans underskattade groundgame och PANG! kneebar från helvetet. Undrar hur det är med foster, han tog sig om hamstrings såfort domaren bröt och det såg ut på benet som att han nog har en skaplig förslitning. ajajaj.

Trist för Nogueira men han har inte sett sig lik ut sen han kom till UFC. Velasquez övertygade väldigt i sin vinst och han lär väl garanterat få nästa chans på titeln va. Antingen interim mellan vinnaren mir-carwin eller på riktigt när brock har gått match igen.

crocop är slut. Han är tung, stel och långsam. Och såfort han inte får gå framåt blir han helt tafatt och vet inte vart han ska ta vägen. mer nu än innan. Lägg handskarna på hyllan med värdighet och öppna en skola istället, det smärtar att se förfallet i din karriär..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Quote Originally Posted by Brawler
    den skulle jag lätt kunna se. Vinner cigano mot gonz så är den matchen fin för att bestämma utmanare till titeln. Bra matchat

Contender

En ovanligt bra gala!

SÅ jävla härligt att Cro Cop fick en vinst äntligen, även om det inte var en särskilt övertygande match. Men så länge han inte förlorar är jag skitglad!

Skönt också att Wanderlei fick vinna.

Hall of famer

Fan George var sjukt imponerande, trodde han skulle få pisk av Joe, men han är en riktig contender nu 2 fighter från ett titleshot?

Bisping verkar ha rätt dålig kontroll på marken, tog inte många sekudner för Wand att komma upp efter alla nedtagningar, eller så är Wand sjukt bra på att ta sig upp.

Riktigt bra gala, sett ett par Prelim fights också. Bra skit!!
    Synd på Headbutten mellan Bonnar och Krystof. MEn KRystof hade den matchen.

Har hört rykten om att Sexiyama vill möta Wanderlei

Moderator

Silva är en riktig rackare på att ta sig upp. Men han ser ju helt annorlunda ut nu när han har bantat bort 10kg och dessutom opererat ögonen.. Ser ut som en annan människa.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

När man lyckas få en bra fighter att se ut som en amatör så har man åstadkommit något. Sotiropolous lyckades med det. Djupt imponerad.

Quote Originally Posted by ShogunRua
    crocop är slut. Han är tung, stel och långsam
    Vet inte riktigt vad jag tycker. Han dominerade stående så varför skynda sig? Efter att ha plockat ner motståndet gick han så vart det GNP för avslut. Taktiskt? Vem vet. Hoppas Ben blir frisk snart så vi kan få ett svar om Cro Cop håller måttet.

Wanderlei vs Bisping var helt klart matchen som jag hade förväntat mej. Bisping mer teknisk, snabbare, nedtagningar. Men var va huliganen i Bisping? Enligt mej så var det respekten för Wanderlei som gjorde att Bisping förlorade. Wanderlei avslutade ronderna som Bisping borde ha avslutat dem. Förutom det snygga svepet så vart jag besviken på Wanderlei.

Nogueira är bra men såg ut att gå i slowmo när man jämförde med Cain. Högt tempo från start. Fin boxning, sparkar, noll respekt. GNPet var brutalt hårt efter knocken. Vill helt klart se en titelmatch med den här killen snart. =D

Hall of famer

Nogueira och Crocop borde båda gå i pension innan de förstör sina legacies (vilket crocop redan har gjort lite)... Jag förstår att det är ett oerhört svårt beslut att fatta men ärligt talat, inse att ni aldrig kommer bli mästare igen.

Wanderlei fick jättemycket praise av rogan och goldberg, ganska oförtjänt tycker jag. Visst han vann matchen pga nedslagningen i tredje och guillotinen i andra, men jag var inte speciellt imponerad ändå. Tycker han rör sig för långsamt, slår för många vilda krokar osv. Han skulle ju bli mördad av Belfort eller Anderson. Min poäng är att det snart är dags för honom att lägga ner också.

Man kommer ju sakna dem om de "pensionerar sig" men det kommer ju nya talanger underifrån som kan ta deras plats, och slutar de innan de har blivit ordentligt pinsamma kan man ju åtminstone minnas dem som de legender de är.

Champ

Håller med om att CroCop är slut (och Nogueira naturligtvis). "Slut" som i kommer aldrig att ta ett UFC-bälte. Dom båda kan väl producera nån hyfsat intressant veteranmatch innan pensionen.

Kolla på Mirko i Pride Open Weight GP -05 och jämför med matchen igår. Det är inte samme man. Han är så långsam och... mätt. Istället för att gå bananas och avsluta så går han därifrån när han öppnar ett cut med armbågen. Har ingen killer instinct längre. Han tittar mycket på domaren och gör kommentarer i alla matcher. Allmänt konstig i buren.

Sen match efter match blir han lika förvånad när någon stannar och slår en rak höger när han kör sin "stalking", då sätter han sig liksom ner i luften, gör en grimas och sätter upp handflatorna med fingrarna utspridda. Mirko ska tacka stjärnorna för att Ben Rothwell blev sjuk, så han fick en can att fördröja pensionen med istället. Jag är så trött på att läsa om hur han "lagt om sin träning", "haft den och den på läger" eller "åkt till ett kickboxningsläger i Holland". För fan, träna MMA eller lägg av! Hade CC varit yngre hade han kanske svalt sin stolthet och åkt till nåt toppläger i USA. Fan va Greg Jackson kunnat göra med honom om han fått vantarna på CC före han blev för gammal.

Up and coming

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Silva är en riktig rackare på att ta sig upp. Men han ser ju helt annorlunda ut nu när han har bantat bort 10kg och dessutom opererat ögonen.. Ser ut som en annan människa.
    Var det inte näsan han hade opererat?

För övrigt måste jag säga att jag gillade att han vann. Bisping är ok, men lite för tjötig för mig. Jag gillar ödmjuka personer (där är Fedor läromästaren). "Mexicanen" Cain imponerade på mig. CroCops motståndare var inte mycket att hänga i granen, men jag är lika glad som alltid när han vinner.

Hall of famer

Alltså älskade verkligen hur Silva gick apeshit i slutet av ronderna, han var nära o knocka både gångerna har jag för mig haha. Så jävla skön han är, fortfarande helt go. Hoppas han inte blir för "bakåt" utan mer framåt som i gamla tider, annars lär han aldrig ha chans på titel.

Fast iofs, MW champion är ju Anderson Silva. Tror inte de två skulle gå match, även om Wanderlei sagt att den ända han inte skulle fightas mot skulle vara Shogun.

Och tror Anderson är i sin prime/har precis varit så han skulle nog vinna rätt hårt mot Wanderlei.

Hall of famer

välkommen till forumet lillstrumpa!

Han opererade näsan men ändrade även om kring ögonbrynen för att inte cutta lika lätt IIRC.

Page 1 of 2 12 LastLast