Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 35
    Contender

UFC 109 Spoilers

Serra vs Trigg

Syntes ganska tydligt vem som var sugnast på att slåss och säga vad man vill om Serras småkonstiga stil i standupen men han har löd i nävarna, skulle vara riktigt kul om hans rygg (eller vad det nu är som krånglar för honom) håller ett tag så han kan gå lite fler matcher.

Maia vs Miller
    Bitches don't know bout my boxing! Eller "varför i helvete ska alla ubergrapplers i UFC envisas med att stå upp istället för att göra det de är bra på och som därmed gör dem underhållande" för inte var det någon vacker uppvisning i striking och båda verkade slagrädda, får hålla med Omar och Ian i att de var för lika i stilen för att få till en bra match.

Swick vs Thiago
    Har alltid tyckt att Swick varit lite överkskattad, trodde dock han skulle kunna använda sin reach till att boxa ut Thiago, men liksom Serra visade brassen att hästsko i handsken väger upp jäkligt bra för kort reach och stel nacke, galet snabb avslutning när strypningen satt, måste vara en av de snabbaste utstrypningarna i UFCs historia.

Marquardt vs Sonnen
    Brottare, brottare, brottare...trodde Nate skulle ha övertaget men att ligga platt på rygg och ta emot smällar från ett fysmonster med brottningsbakgrund och överhuvudtaget knappt gå på svep, subs eller ens använda höfterna ordentligt var inte riktigt vad jag trodde skulle hända.
    Btw, bli i det närmaste våldtagen i 3 ronder av en stöddig jävel, få nordsyd med en minut kvar i sista, vila lite och sen slå ett par halvmissar istället för att jobba lås/strypning.

My face.

Randy vs Mark

Mark ba, "Im back bitches, kondismissen mot Shogun var bara jetlag."

Randy ba. "Tihi 46 years and still developing my game"

Hall of famer

Re: UFC 109 Spoilers

Njöt som fan när Thiago ströp ut Swick.
    Skandal att Couture fick submission of the night och inte Thiago!

Man kan inte annat än bli sjukt imponerad av Chael Sonnen. Han körde verkligen inte med LnP, såg ut att skaka N8 ordentligt flertalet gånger. Var dock riktigt orolig att de skulle stoppa matchen pga cuttet han fick.
    Ge honom en rematch mot Maia och om han vinner får han en titelmatch, tror han har bra chans mot både Silva och Belfort. Dock tror jag inte han klara Maia.

Rolles Gracie, vilken sopa. Snacka om att leva på sitt namn. Inte för att jag är förvånad, jag antog i någon annan tråd att han gjorde det och att Mustapha skulle slå sönder honom. Jag fick ju nästan rätt iallafall.
    Som Ian eller Omar sa: "Tur för Rolles del att Mustapha fick trubbel med sitt visum.".

Skönt också att Phil Davis lyckades vinna mot Brian Stann. Tål inte Stann.

Contender

Ge honom en rematch mot Maia och om han vinner får han en titelmatch, tror han har bra chans mot både Silva och Belfort. Dock tror jag inte han klara Maia.
    Han skall ju redan få en titelfight mot Anderson så det känns lite onödigt. Ge Maia en fight mot någon med bra standup så att alla återigen få se hur överskattad han är. Sonnen har åtminstone chans mot Anderson. Det skulle inte Maia ha.

Hursomehelst en underhållande gala överlag (undantaget Rolles Gracie). Hade på känn att Sonnen skulle vinna men inte på det övertygande sätt han gjorde det. Verkligen en total överkörning i tre ronder och ett Gnp som är bland det mer imponerade jag sett på senare år. Randygör ytterligare en bra match men det är samtidigt svårt att dra några större växlar från hans seger. Coleman är uppenbarligen alldeles för dålig för UFC och jag hoppas verkligen att han lägger av. Ser bara gammal och trött ut. Skall dock bli intressant att se vem Randy får nästa gång. Om Bader vinner sin nästa match har jag inget emot den fighten.
    I övrigt gör Damian Maia det han skall mot Miller. Har dock svårt att imponeras av den gode Maia då jag tycker hans standup inte håller UFC mått. Helt öppen varje gång han slår, något en motståndare med bättre standup hade utnyttjat. Måste förbättra den aspekten om han vill bli en "titel contender" på riktigt.
    Förövrigt fortsätter Paolo Thiago att imponera mot en Mike Swick som gjort sitt i toppen av UFC. Topp 5 i divisionen även om han känns klassen sämre än både Fitch och GSP. En fight mot Daley hade varit intressant.

Contender

Tyckte galan va mycket intressant.
    Trodde verkligen Swick skulle ta de, blev jävligt shockad :shock:

Randy riktigt bra, Mark hej då såg så gamal ut att de va pinsamt. Bara dem shortsen såg pinsamma ut på han...

Cheal Sonnen, snackade mycket skit innan. Men jävlar vad han imponerade, trodde att han inte skulla ha någon chans emot Nate.
    Phil Davis, en kille som har stor potencial, behöver öva mer på de mesta, men kan lova att vi får se honom i framtiden som ett stort hot.

Ciao

Hall of famer

Quote Originally Posted by franken
    Han skall ju redan få en titelfight mot Anderson så det känns lite onödigt. Ge Maia en fight mot någon med bra standup så att alla återigen få se hur överskattad han är. Sonnen har åtminstone chans mot Anderson. Det skulle inte Maia ha.

Maia överskattad? Av vem då?

Hall of famer

Helt ok gala.

Serra vs Trigg
    Håller med Dala här, man såg direkt vem som var mest sugen.

Maia vs Miller
    Tog ut varandra, Maia gjorde det han behövde.

Swick vs Thiago
    Swick startade bra med jabb jabb, Thiago svarade upp med några starka lowkicks, pang Swick i golvet och avslutet var ju riktigt snyggt av Thiago!

Marquardt vs Sonnen
    Sonnen tog två första ronderna helt klart men Nate kom tillbaka i den tredje men det räckte knappast.

Randy vs Mark
    På förhand ganska så intressant, två gamla hall of famers. Randy körde igång direkt med olika boxnings kombinationer och fick sedan upp Coleman clinchad emot buren, totalt dominans av Randy, vinner riktigt lätt med en submission i 2:a ronden. Mark Coleman, vad gör han i en octagon? Det var flera år sedan man bara satt och hoppades på att han snart skall sluta, han har ju ingen ork och har faktiskt aldrig haft, får han inte matchen dit han vill i den första minuten så torskar han. Snälla kasta in handduken nu!

Contender

Många. Innan han fick däng av Marquardt var han väl ansedd som en av de mest intressanta i divisionen.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Darbog
    Skandal att Couture fick submission of the night och inte Thiago!
    Fast det stämmer ju inte. Thiago fick submission of the night

Jag trodde och hoppades på Nate, men jäklar vad imponerad jag blev av Sonnen. Det ska bli intressant att se vad han kan göra mot Anderson.

Contender

Fast det stämmer ju inte. Thiago fick submission of the night
    Det kan ha varit två submission of the night. Har för mig att det inte var någon knock att prata om? I slutet av sändningen framgick det dock att Randy fick s o t n.

Hall of famer

Fyfan, Sonnen gjorde den här galan asså. Har alltid gillat honom samtidigt som jag aldrig gillat Nate, så det var jävligt gött att han körde över honom totalt. Hur stor favorit var marquardt egentligen? jag trodde verkligen inte att han skulle torska, men fan va gött det är med underdog-vinster.

Randy såg bra ut, men LOL att Rogan sa att han var top 5 @ LHW efter det där.. Coleman är en sopa, och jag kan fortfarande inte fatta hur Bonnar lyckades förlora mot honom. Randy blir knockad om han går mot någon som är top 7 i divisonen tror jag.

Som många andra har sagt, skönt att den överskattade swick blev avslutad, riktigt snygg choke av Thiago måste jag säga. Hoppas han jobbar lite mer på sin teknik stående, för groundgamet, powern och hakan har han helt klart.

Rolles Gracie är den sämsta fightern jag någonsin sett bar none. Hade jag varit han hade jag aldrig satt min fot i en mma-bur/ring igen. Snacka om att han var en skam för sitt namn.

Jag måste hålla med någon om att Maia tidigare har varit överskattad (av mig också iofs), och den här vinsten var inte direkt imponerande.. men han har blivit något bättre stående iaf även om det fortfarande är rätt illa på den fronten. Han kommer nog aldrig bli champ tyvärr.

Contender

Det var thiago som fick Submission of the night och Serra Knockout. Vet inte varför det framstod i sändningen som att Randy fick Submission.... Gissar dock att han tjänade så det räcker ändå . Hade varit ett helgerån om inte Thiago fått priset.
    så det var jävligt gött att han körde över honom totalt. Hur stor favorit var marquardt egentligen?
    Rätt stor. Tackade och tog emot när Unibet gav 3.50 på Sonnenvinst. Var säkert ännu högre på andra ställen. Sällan man ser en såpass stor favorit bli totalt dominerad.

Contender

Glöm inte att Maia vann mot en grym motståndare i Dan Miller, som iofs sett bättre ut. F ö undrar jag vad fan Mazagatti höll på med när han först låter matchen fortsätta när Miller tar sig för skrevet och sen ändrar sig och avbryter efter ett tag. Dana har rätt om att Mazagatti inte ens borde få titta på MMA.

Annars stod Sonnen och Thiago helt klart för galans bästa prestationer. Två nya favoriter som gjorde sina livs matcher. Vet inte hur man ska värdera Serras vinst mot en blek Trigg, men killen måste vara en av de skönaste snubbarna i gamet efter BJ Penn och Wandy. Kolla hans vlogs om ni inte tror mig.

Contender

Glöm inte att Maia vann mot en grym motståndare i Dan Miller
    Som väl dock har sina främsta styrkor på marken. Hade Miller varit lite vassare stående tror jag att han hade knockat Maia rätt omgående. Tror som sagt inte att Maia skulle ha en suck mot varken Vitor Belfort eller Anderson Silva. Visst, han kanske har blivit lite bättre stående men det är inte på långa vägar tillräckligt bra för att kunna utmana toppen på allvar.

Vem tror ni blir Maias nästa motståndare förresten? Förloraren i Silva-Belfort?

Hall of famer

Randy visade vart skåpet ska stå, härligt o se!

Hall of famer

De flesta har väl sagt det mesta om matcherna. Sonnen överraskar, och ett tag blir jag orolig att han ska sätta något emot Silva. Sen tänker jag efter igen och inser hur dum jag har varit - A Silva kommer krossa Sonnen efter att ha gjort köttfärs av V Belfort.

Main event - sjukt va sega båda gubbarna såg ut. Gick som i slowmo, och inget av intresse utspelade sig. Coleman har ju haka i alla fall, det får man säga. Pinsamt av Ortiz att genom att reta upp Coleman försöka få sig en enkel match mot over the hill-gubben från forntiden också, så äckligt genomskinligt.

Contender

Helvete också. Har aldrig känts så deprimerande att titta på MMA som under Colemanmatchen. Varför, varför kunde han inte åtminstone ha GJORT nånting. Man kände direkt matchen började att "åh nej ... åh nej ... åh nej" när Couture bara hade öppet mål mot hakan.

Och så är det väl dags för Tito Ortiz, en av de jag hatar mest, att få skicka Coleman till de sälla jaktmarkerna. Han verkar ha fått axla manteln att slå ut alla gamla idoler som inte längre har nåt att sätta emot. Efter att Cro-cop får sin ofrånkomliga förlust under nästa gala så kommer väl Ortiz möta honom också och vinna. Sen kanske dags för Frank Shamrock, Guy Mezger, ja alla ens favoriter ska åka ut ur karriärerna i ett inferno av fördjävlighet.

Moderator

Rätt "meh" gala överlag. Sonnen gjorde helt klart sitt livs match och jag blev riktigt besviken på att Marquardt inte lyckades göra mera underifrån. Paulo Thiago överraskade också något alldeles det var däremot trevligt att se. Han ser ju ut som ett helt annat djur stående om man jämför med matchen mot Kos. Han börjar bli intressant i WW. Coleman vs Couture såg väl ut som man hade förväntat sig, kul att randy fick en submission istället för att köra GnP.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

Ok gala.

Lite kul att så många på det här forumet hyllat Nate Marquart som #1 contender att få möta Anderson Silva. Gött att slippa höra mer av det nu.
    Har aldrig varit speciellt imponerad av honom, och det känns bara skönt att han är borta från den positionen ett tag nu och förhoppningsvis för alltid.
    Chael Sonnen imponerar dock pga att Nate inte direkt är en sopa.

Sonnen kommer dock inte ha ett skit att sätta emot Silva, inte ett skit!
    Om inte de som mött honom tidigare haft något att sätta emot ser jag inte vad Sonnen har som de andra saknat.. Möjligtvis lite fler matcher på kort tid eller nåt. Silva har väl vilat rätt länge har jag för mig.

Nåja, Coleman såg lika besvärad ut som han alltid gjort. Tyckte dock han såg ut så redan efter första steget i ringen.. Han är HELT slut, och har i stora drag varit sedan han vann GP 2000.. Knappt då var han speciellt bra.

Alltid kul att se Randy vinna, även om det är mot en slutkörd Coleman.

Hall of famer

Många. Innan han fick däng av Marquardt var han väl ansedd som en av de mest intressanta i divisionen.

Tycker faktiskt fortfarande har är en av de mest intressanta i divisionen så länge han får ner det på marken, stående finns föga intresse att se honom.

Up and coming

Quote Originally Posted by H4z3
    Ok gala.
    Sonnen kommer dock inte ha ett skit att sätta emot Silva, inte ett skit!
    Om inte de som mött honom tidigare haft något att sätta emot ser jag inte vad Sonnen har som de andra saknat.. Möjligtvis lite fler matcher på kort tid eller nåt. Silva har väl vilat rätt länge har jag för mig.
    silvas svaghet om han nu har någon är hans nedtagningsförsvar. Jag kan mycket väl se Sonnen ligga i Andersons guard och pounda i 5 ronder. Det hela hänger givetvis på att han överlever tillräckligt länge stående för att få till en nedtagning, men det är inte omöjligt.

Hall of famer

skoj att höra att alla tror på anderson silva mot belfort och att alla antar att sonnen kommer få möta anderson... Anderson är så jäääävla mycket bättre än sonnen stående, han har sjukt mycket bättre ground game än nate the great, sonnen han inte vinna, han har inte speciellt bra löd i nävarna heller.

Contender

Anderson är så jäääävla mycket bättre än sonnen stående, han har sjukt mycket bättre ground game än nate the great, sonnen han inte vinna, han har inte speciellt bra löd i nävarna heller.
    Efter att ha sett Andersons senaste fight är det väl svårt att se hur någon skall kunna slå honom överhuvudtaget. Betvivlar att det finns någon i 205 som kan det heller. Han har ju exempelvis mött en brottare av världsklass i Dan Henderson tidigare och vann då relativt enkelt. Världens i särklass bäste fighter pound for pound.

Contender

Quote Originally Posted by saerbarnet

Tycker faktiskt fortfarande har är en av de mest intressanta i divisionen så länge han får ner det på marken, stående finns föga intresse att se honom.
    Det är ju lite det som är problemet. Mot en stående fighter med bra takedowndefense är han chanslös. Alltså kommer han aldrig att nå den riktiga toppen av divisionen. Man måste vara mer komplett för det.

Hall of famer

Glöm inte Dan Hendersons första rond mot Silva när ni säger att Sonnen är chanslös. Visst tror jag att silva vinner men det finns en liten liten chans ändå :P

Hall of famer

skillnaden på hendo och sonnen är rätt stor, hendo har mycket bättre standup och jävligt mycket mer kraft bakom slagen, Sonnen kanske har bättre brottning men hendo har mycket bättre ground game, sonnens stora svaghet är submissions... det är inte hendo, och ändå blev hendo subbad av silva

Hall of famer

Efter att ha sett Andersons senaste fight är det väl svårt att se hur någon skall kunna slå honom överhuvudtaget.
    Jag tycker den matchen säger mindre än vad de flesta vill tro. Forrest som gillar att stå och trada med motståndarna på ett underhållande vis passar hur bra som helst för Anderson. Men visst stämmer det att det är väldigt få som har chans att slå honom i MW.
    Som Kane säger så har faktiskt Anderson fått stryk vissa ronder när han hamnat på ryggen (tex mot Hendo och Lutter). Därför tror jag Sonnen har bättre chans än många av dom andra tidigare contendersen, just för sin brottning. Den personen jag dock tror har störst chans av alla att slå Anderson i MW är ändå GSP. Jag tror GSP är den som Anderson skulle ha svårast för att pricka stående innan han åker ner på backen. GSP är betydligt rörligare och mer svårträffad än både Hendo och Sonnen. Väl på backen vet vi ju alla vilken grym top control GSP har.

Page 1 of 2 12 LastLast