Fyfan vad dåligt. Helt ärligt, det där var Shoguns match.
Så jävla besviken.
Fyfan vad dåligt. Helt ärligt, det där var Shoguns match.
Så jävla besviken.
Kan inget annat än att hålla med! Man förstår ju att lyotos taktik är sådan osv, men att vinna på det där sättet var skamset. Skam på domarna och skam på dana white ifall han inte sympatiserar med shogun!
FYFAN!!!!!
Så jävla irriterande.
Vilken överkörning av Machida.
Efter det här MÅSTE UFC kolla igenom vafan dom har för jävla poängdomare egentligen.
Det har diskuterats förr, men detta var verkligen beviset för vad det sitter för nötter och dömer poäng.
Har nu sett matchen två gånger, och det är så glasklart att Shogun skulle vunnit så jag tror domarna skäms om dom ser det här igen.
Imponerad av Cain V... Uj, han verkar leva upp till hypen. Måste erkänna att jag var skeptisk mot honom innan. Men han kan nog hota Brock på riktigt..
Tror han får Titleshot efter Shane Carvin.
Joe Daddy.... Hatar honom men han gjorde en bra match..
Enda som sipprar genom skallen efter den här matchen är tyvärr att Shogun blev totalt rånad på vinsten..
Värsta poängbedömningen genom tiderna.
Kul ändå att Shogun fick bevisa för alla att han är tillbaka.
Personligen trodde jag inte Shogun skulle ha en chans.. Tack och lov hade jag fel.
Alla vet att Shogun vannFast lider verkligen med honom. Det var hans match..
50-45 enligt mig.
Detta var ju lätt den största fusk-matchen.
MEN jag tror att dom har något på G, det är just därför dom lät vinsten gå till Machida.
Kanske vill dra in pengar genom o fixa en match mellan Machida & Anderson Silva, det tror jag faktiskt.
Det känns som att Shogun kommer få ny titelmatch ganska snart jag vet inte hur bra jag är på att räkna poäng men jag fick det till 49-46 till shogun :shock: . Men ananrs tyckte jag att det var en bra gala.
Men vart lite smått arg när Anthony sa att han skulle fortsätta på Weltervikt och sen söker sympati och ber om ursäkt till fansen och ufc om något är det väl Yoshida som ska ha en ursäkt. Men Cain imponerade mest tror han blir top contender nu. Kul och se Joe dominare fisher.
Vet inte hur många gånger jaghar läst det men du får samma svar som alla andra brukar få, UFC har inget med domarna och göra.Efter det här MÅSTE UFC kolla igenom vafan dom har för jävla poängdomare egentligen.
Cain var mycket bättre än jag trode...Tippa aldrig mot en bra brottare :mrgreen:
Ändå lite besviken över Bens insats...
Aldrig sett Draken så trött och svag...Skönt att se..
Synd bara att Shogun inte knockade han
Så jävla äckligt, Machida, hans fans och samtliga tre domare kan dra åt helvete, jag är inget hardcorefan av Shogun men han levereade mer och styrde varenda rond, Machida backade och såg rädd ut med lite halvhjärtade kontringar som Shogun garvade åt.
Att kolla chatten på MMAbloggen gjorde mig bara ännu mer förbannad, jag trodde inte det fanns värre nuthuggers än Anderson Silvas men där hade jag visst fel, tur att det är träning om ett par timmar så man kan få avreagera sig lite iaf.
Som tur var vann ju min lille favorit "Daddy" övertygande, vicious elbows! Så helt åt helvete var galan inte.
Jag tycker inte Lyoto förtjänar en match mot Shogun. Seriöst.
Han kan inte ta hem bältet, de är inte hans. Det tillhöra Shogun som vann matchen överlägset.
Lyoto gjorde ingenting, ingenting avgörande alls. Han bara överlevde. Shogun däremot gjorde sin gameplan, straffa och besegrade Lyoto.
UFC är dött för mig..
Jag vet, men NÅN måste se över domarna då.Originally Posted by Eyluwf
UFC får väl lägga in en protes.
Nån måste ju reagera.
Så här kan dom ju inte ha det.
Om domsluten skall bli på det här viset kan dom ju lika gärna dra lott istället så slipper dom betala löner till poängdomarna.
Fan den här frustrationen kommer inte lägga sig i första taget känner jag.
Vilket jävla rån...
Jag höll varken på den ena eller andra i den där matchen, men efter att ha sett matchen samt hört Machidas kommentar efteråt så vet jag iallafall vem jag skall hålla på i en eventuell rematch.
Ja nått måste göras tycker kommiterna borde ha fått lite kritik för domarna. Ända settet är få bra domare borde nästan bara att ha domare som enbart dömer mma (som självklart har diplom eller nått) för om jag har fattat det rätt så är väl det flesta domarna från olika kampsporter. Annars kommer dessa clown beslut aldrig sluta.Jag vet, men NÅN måste se över domarna då.
UFC får väl lägga in en protes.
Nån måste ju reagera.
Så här kan dom ju inte ha det.
Jag tänker fan börja bojkotta UFC!
Detta domarbeslut gav mig sura minnen från Wanderlei vs Franklin.
Vart hittar dom dessa domare egentligen? Nån parkbänk utanför?
Det där domslutet va värre än Hamill vs Bisping. Så illa! Riktigt synd om shogun.
Jag tror Cain skulle ge Brock så mkt spö. Han måste ju få nästa shot.
Post fight press
http://mmafrenzy.com/ufc-video/.
Klockren kommentar om Mazagatti av Dana
Håller för en gångs skull med varenda ord som Dana säger..
Äh, shogun vann i allas ögon. Skönt att favoriten är tillbaka.
Fan kan ha varit att jag var trött, men enligt mig vann shogun typ 4 ronder?
Ja jag tyckte han plocka hem 4 ronder. Sanslöst dåligt!!
Shogun är ju en gammal favorit i pride från min sida.
Jag både satsade och hoppades shogun skulle vinna. Trodde han skulle vinna när de skulle dra beslutet och tyckte t.om. med lyoto såg ut som han trodde han förlorade. Tycker domarna gjorde ett väldigt konstigt beslut. (Fast sen å andra sidan är jag ingen domare själv och jag har ingen aning om hur/vad domarna baserade beslutet på)
Skitbra gala överlag tyckte alla matcher var riktigt roliga att titta på förutom kanske anthony johnsons för den var man nästan 100% säker på vem som skulle vinna samt att den blev lite kort.
Trodde att Cain - Ben skulle varit mycket jämnare. Det var helt sjuka singlelegs cain fick in på Ben och tog ner honom gång på gång samt fick igång sitt gnp riktigt snyggt. Sen om det var ett tidigt stopp eller inte kan ju diskuteras men första ronden var ju en solklar 10-8 rond i mina ögon iallafall.
Joe stevenson var också mycket bättre än vanligt han fick ju igång det mesta han försökte med. Samt fischers takedown defense såg rätt bra ut också.
Shogun - machida matchen var ju sjukt bra sen kan man säga vad man vill om domslutet. Men matchen i sig var oerhört underhållande blev lite bitter över att jag förlorade mitt bet bara. För det blir nog knivigt att få så bra odds på nästaTyckte shogun tog rond 1,3 och 4
Originally Posted by Wand
hahahaha Ja bojkotta UFC för att CSAC utser domare som inte ser samma match som alla andra.. :roll:
Håller med om 3-2 till Shogun men jag tycker ändå inte det var ett så jäääävla dåligt beslut som alla här skriker om.Originally Posted by Darkie
Förövrigt var Ian och Omar helt värdelösa på kommentarerna i Shogun - Machida, Dom skrek så jävla mycket om Shogun i varje exchange men ändå träffade båda ganska bra i de flesta utbytena med Shogun som fick in sista träffen oftast.
Saerbarnet, det var samma med Rogan.
Men att Shogun vann matchen är det inget som helst tvivel om imo.
Det var lite synd att Machida inte gick på mer dock, han satte juh ganska många bra träffar de få gångerna han gick framåt istället för att vänta på att Shogun skulle komma till honom.
Seriöst ni Shogun fans borde fan tagga ner lite. Shogun ägde inte hela fighten, då Machida pressade framåt vid vissa tillfällen. Fast Shogun kontrollerade helt klart största delen av fighten, det är inget snack om den saken. Personligen är jag en Machida fan och håller inte med eran syn om att Shogun ägde hela fighten, fast han tog helt klart hem största delarna och borde minst ha vunnit på en Split.
Snarare sagt du som kan göra det, vad fan har vi Machida fans och Machida med att dommarna gav honom domslutet att göra? Sen är de flera Shogun fans som borde dra åt helvete om någon ska göra det, då flera hela tiden hävdar att Shogun har blivit bättre efter Forrest fighten, men blå nekar till att även Machida har det när han knockade obesegrade Thiago Silva och Rashad Evans. Vissa Shogun fans beter sig som flickorna som stor längst fram i publiken på Idol.Så jävla äckligt, Machida, hans fans och samtliga tre domare kan dra åt helvete
Blundade du när Shogun åt en rak vänster som träffade klockrent och när Shogun var den som blev pressad emot buren av Machida? Jag tror att Shogun skulle kunna vittna på att Machida fick in några bra smällar på honom också.Machida backade och såg rädd ut med lite halvhjärtade kontringar som Shogun garvade åt
Vad fan tyckte du att han sa för fel då? Du vill väll att han ska säga att Shogun spöade honom totalt eller vad? Han har rätt i att dommarna tydligen inte såg fighten på ett annat sätt och han kan ju egentligen inte säga mer än så. Då det varken är upp till honom eller några fans att bedöma fightens resultat. Fast sen att domarna gjorde en miss är en annan femama. Sen att han gärna ger honom en rematch, visar ju att han tycker att Shogun är värd det.samt hört Machidas kommentar efteråt
Annars så gick Cain vs Rotwell väldigt fort, själv så hade jag väntat mig att Rotwell skulle göra lite bättre ifrån sig än så. Till exempel att han skulle få in några bra slag på Cain eller stoppa några av hans nedtagningsförsök. Sen var även Johnson vs Yoshida matchens utgång ganska väntat, men hade faktiskt förväntat mig lite mer av Yoshida än så. Sonnen förvånade mig också när han mötte Okami, då jag trodde att Okami skulle ta hem det hela.
Det var även synd att det verkar som om Kyle Kingsbury slog Razak via en split. Hade hoppas på att Razak skulle vinna den här fighten.
Skapa gärna en egen tråd och diskutera premlims.Originally Posted by Dai
Tycker att galan var riktigt bra och underhållande på alla sätt, lite synd att Shogun blev snuvad på vinsten men man har ju sett domarna göra fel innan så varför inte igen, Machida vs Shogun II kommer sälja som smör i solsken så för ufc's kassa var detta klockrent.*Prelims (matcher som inte visas i tv sändningen) diskuteras i en egen tråd. Även här gäller tydliga rubriker och namnet på galan används alltid i rubriken t.ex. UFC 89 Prelims
Var ändå rätt intressant i en slagväxling på slutet i andra eller tredje ronden när machida pressade upp shogun mot buren. Han stormar frammåt men shogun är den som landar det sista slaget och man ser att machida blir lite tagen av just den smällen. Förhoppningsvis får vi se en annorlunda machida i nästa fight där han kör ännu hårdare för att avsluta fighten.
Dom dödsknäna som shogun tuggar när han går på takedowns är helt galna. Synd att shogun inte lyckades med någon takedown, hade varit skitkul att se lite på marken också.
Shogun hade schysst gameplan att han går frammåt med nån smäll för att få machida att counterpuncha för att sedan kontra på det. Samt att shogun straffade machida efter dom separerade i clinchen det kom nästan alltid en armbåge efter dom bröt upp
Ah ber om ursäkt, hade ingen aning om det där faktiskt. Trodde att sånt skulle dras här också om jag ska vara ärlig. Men nu vet jag det till fortsättningen åtminstone.Originally Posted by Nixor