Här diskuterar vi UFC 103
Tittade nyss på höjdpunkter från UFC fight nights på TV4 sport, såg Koscheck bli RNCad i slutet hehe.
Fler än jag som sitter uppe och taggar?
Hoppas hårt på Cro-cop inatt.
4 börjar det på tv4 sport right ?
börjar bli bra sliten nu. Hoppas på att kaffet höjer stridsmoralen
Kände med att jag börjar tappa moralen innan det ens börjat.
Frågan är om det inte blir att spela in och se morgonen efter hädanefter.
Godmorgorgon! nu är det snart dagsBra jobbar av TUFaren Efrain.
***SPOILER ALERT*****
Blir så trött på de svenska kommentatorerna på tv4 sport när Crocop ger upp uppenbarligen för ett knä och en hanske rätt in i höger öga, så börjas det svamlas att han har ingen vilja och att han har gjort sitt i ringen... villka svammeljönsar, crocop kunde juh inte ens öppna ögat. har dom en 10tums skärm när dom sitter o kommenterar för dom ser juh upprnbarligen inte vad som händer under matchen.
sen iof såg han slak ut under hela matchen men ändå.......
Wöö, glad att Efrain KOade och inte LnPade Miller.
Och skrattade ihjäl mig av att Kampmann förlorade höhöhö... Han underskattade Dealy så han får skylla sig själv.
Vitor visste vi ju skulle vinna
Bra matcher iallafall.
Tro fan att jag somnade när Cro Cop och Belfore skulle fightas![]()
Belfort kommer nog bli intressant att se om han nu klarar av att cuta vikten ner till medelvikten. Han mot Anderson kan bli något intressant tror jag. Men jag undrar vem som ska få möta Crocop i hans nästa när han var så här medelmåttig i dag. Illa illa
Många avslutHade väl rätt på alla utom Kampmann i princip
Skumgala ändå, kunde inte hålla mig vaken så jag såg eventet dagen efter, dock med bra mycket bättre kommentatorer. Trodde att Belfort - Franklin skulle gå betydligt längre iaf.
Galan anser jag vara helt ok.
Tycker denna galan var riktigt bra faktiskt många avslut och det gillar vi
Belfort vs Silva är nått jag längtar efter nuska bli intressant och se hur han klarar vikten bara.
han heter Belfort btw :P
bra gala, synd att det inte va lite mer matcher man bryr sig om bara... Tycker inte att Dos santos imponerade så mycket ändå... cro cop såg slö och seg ut, såg dock ut som han skadade sig vid ansiktet eller något för han va ju inte direkt halvknockad eller något... Kanske lite cro cop vs sapp?
Jävligt skönt att Vitor vann, sen att han stoppade franklin var ännu ett +! Jävlar vad snabba händer han har, borde kunna utmana anderson rätt bra... Får se hur han klarar vikten dock med tanke på att han hade problem nu?
Ja jag såg alla matcher imorse på MMAcore... Förutom Belfort - Franklin som jag ville se, 3:e gången på en gala som jag vaknar själv utan att ett alarm väcker mig bara inför en match sen somnar jag om :P
Tyckte dem stoppade Kampmans match för tidigt, men blev riktigt chockad.
Synd att kampmann underskattade honom och förlorade
Haha kanske var lite karma på Cro cop, om han fick slag/knä i ögat.
Han slog ju Al turk i ögat. Lite ironiskt :P
Var en helt okej gala. Dock så hade jag hoppats att Franklin - Belfort skulle gå iaf två ronder.
Kvällens besvikelse var iag CroCop. han såg jävligt gammal ut.
Bästa matcherna i mitt tycke var Oliviera - Lentz samt Story - Foster.
Dos Anjos lowkickfestival var också rätt skön att se
Edit : Fimpen, tyckte också det var ett tidigt stopp, men sen insåg man att det var ett rätt bra stopp ändå. han hade ju inte en suck att försvara sig. såg inte helt hundra ut när han stod och åt smällar mot burkanten.
Kanske har du rätt, ska kolla på matchen igen och se efter.!![]()
Helvete, helvete, helvete, helvete. Då var Cro Cop slut då förmodar jag. Den sista bastionen. Nu finns det ingen gammal herre som känns som en potentiell mästare längre. Jag trodde ju att Cro Cop skulle komma tillbaka här. Men djävlar så ledsen jag blev.
Endast en match slutade som jag ville på den här galan (Belfort-Franklin)... riktiga skitresultat alltså.
Var det bara jag som tyckte att Efrain imponerade stort?
Tyckte det var kul att varenda fighter gjorde precis som Omar sa åt dem att göra... utom Martin :'(.
Även kul att Ian totalsågade Cecil Peoples bedömningsförmåga.
Jag prickade 4 av 5
Det känns som att man nu kan säga med säkerhet att mirko är slut. Inte för att han gjorde en jättehemsk match utan jag tycker mig kunna se att han har tappat glöden. Han såg jättestel ut med uppdragna axlar och halvhjärtad offensiv men framförallt så såg han rädd ut. Inte alls som gamla stenansiktet från lucko som gick in och sparkade ner folk. Matchen såg ut precis som jag hade förväntat mig med den enda skillnaden att mirko inte lyckades sänka dos santos med sina kontrings-straights.Mirko kommer säkert kunna gå en och annan bra match men han kommer aldrig komma i närheten av ett bälte igen. ledsamt.
Griffin tyckte jag såg sjukt bra ut på fötterna inatt. oj ojoj !! Franka såg ut som en jävla amatör hela matchen igenom och att avsluta den lilla apliknande lönnisen är det inte många som lyckats med innan !Griffin mot titeln!
Trist för Kampmann men han blev verkligen överkörd av daley på fötterna. Nästan lika illa som mot Nate fast här var det slagstyrkan och inte fysiken i sig som avslutade. Bra stopp tycker jag personligen, Kampmann försvarade sig inte intelligent och var 1-2 träffar från att ligga på mattan med armarna rakt ut.
dos anjos gjorde en klockren match, han kommer nog att kunna bli något om han fortsätter på samma spår han är på nu. Ge honom ett par år så ser jag honom högt upp i rankingen.
Huvudmatchen då, belfort - franklin. Jag trodde att Belfort skulle avsluta franklin men inte fullt så fort. Känns som att Franklin har sett sin storhetstid passera, och liksom crocop kommer han att vara en bra skalp en tid framöver men jag ser inte att han har nåt mo toppskiktet längre, i valfri viktklass. Undrar om Dana håller sitt löfte och sätter Belfort mot Silva.. jag skulle gärna se honom gå en rematch mot Wanderlei först.
underhållande prelims också, Lentz var en riktig hårding
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Känns som om Silva också är en Franklin och kommer bli sänkt rätt fort, men vi får se. Jag gillar ju Silva så hoppas de blir en match som är jämn =)
Silva har en grym haka om du inte visste det, jävligt mcyket bätttre än franklin överallt också
Jag har länge sagt att jag tror att Vitor mycket väl kan dänga på Anderson Silva. Jag står fast vid det. Vi får se om jag får äta upp min hatt eller ej men WAR VITOR! Det är helt sjukt hur han alltid hittar en angle och även om slaget inte alltid ser sådär vansinnigt hårt ut så åker folk i backen. The Phenom is back!
Det är ganska obvious och något annat som är ganska obvious är att Silva är påväg ner, och han har ju redan blivit knockad av Vitor när han var som bäst/på väg upp.Originally Posted by zeddiz