Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 18 of 18
    Contender

TUF14 resultatdiskussion

fyfan vad mayhem miller har usel kondis , hård skalle och bisping har inget att komma med mot sonnen eller silva.
    mayhem har inte mycket att göra i ufc

däremot kommer Diego B som vann sin fight på en sub efter att ha nästan blivit knockad komma in och utmana direkt
    dodson är också skön men det är en tuff viktklass
    Last edited by carlespuyol; 12-04-2011 at 03:56 AM.

Champ
    Misstänkte att Bisping skulle vinna på ett eller annat sätt, men fan vilken svårtippad gala.

Diego är en crazy mofo, ska bli hur kul som helst att se honom utvecklas i UFC

Champ
    alla från strikeforce förutom diaz har usel standup. mayhems stående fighting var ett skämt
    bisping boxade sönder honom. Gillade inte att han sedan ropade ut dana och lorenzo om att ge honom fler fighter när han prestera som han gjorde. Visst gjorde han lite show genom att ta stryk och försöka slå tillbaka men det var inte underhållning

Brandao gick ifrån galan med en Fight of the Night-bonus och även en Submission of the Night-bonus på ytterligare $40 000
    Last edited by KanoBlack; 12-04-2011 at 11:25 AM.

Contender
    Jäklar vad överaskad jag blev av denna gala. Har följt säsongen av TUF och har inte varit särskillt imponerad av någon men i denna gala var de flesta verkligen UFC fighters.
    Den match man blev mest besviken på var ju main, som jag trodde blev Bisping alldeles för mycke för Mayhem.

Bedford såg riktigt bra ut i sin match, motståndet var inte det bästa men han sååg ut som en allround MMA fighter.
    Ferguson-Yves var en riktigt grym match, standupkrig.
    Dodson match var väl inte mycket att snacka om, får se hur han presterar i UFC.
    Diegos match var riktigt sjukt grym ut!!! Trodde båda var utslagna vid flera tilllfällen. Båda ville verkligen vinna till varje pris. Diegos armbar satt verkligen snyggt!

Bra gala!!! Som sagt bara main eventet som var lite tråkigt. Hur fasiken tänker UFC när de väljer att ha alla main event i 5 ronder? Mayhem var gasad efter första.

Contender
    Pelleperson, hur smart är slutsatsen att alla från Strikeforce har uselt stående? Du vet att Mayhem var i UFC före han var i Strikeforce? Vem mer tänker du på? Overeem? Fedor? Hendo? Jake Shields kan jag hålla med om men han är ju en bjj snubbe så det är inte så konstigt då.

Contender
    Main eventet gick ju precis som väntat. Att Mayhem inte har någon stand up visste alla redan men att han skulle bli trött efter en rond var kanske lite överraskande. Bisping är lite underskattad, många tycker han är kass, men han kör över alla utanför topp 10 i alla fall. Nu är det dags för Bisping att möta lite tuffare motstånd så vi får se var han står i divisionen.

Hall of famer
    Jävlar vad grym armbar av Brandao Dodson imponerade också. riktigt nice event

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Pelleperson, hur smart är slutsatsen att alla från Strikeforce har uselt stående? Du vet att Mayhem var i UFC före han var i Strikeforce? Vem mer tänker du på? Overeem? Fedor? Hendo? Jake Shields kan jag hålla med om men han är ju en bjj snubbe så det är inte så konstigt då.
    Du glömde Paul "Semtex" Daley!

Contender
    Ja just det, Daley standup är väl bland det sämsta i MMA. Mousasi har väl inte så mycket att komma med heller.

Hall of famer
    Så kass stående var väl ändå inte Mayhem. Tyckte nästan han var bättre även stående i första ronden.

Champ
    Quote Originally Posted by Darbog View Post
    Så kass stående var väl ändå inte Mayhem. Tyckte nästan han var bättre även stående i första ronden.
    Tyckte allt att Bisping gjorde mer skada stående i första. Mayhem körde väl mest med press framåt och halvtokiga rallarsvingar.

Contender
    Oj helt ärligt så tyckte jag att det var bland det värre jag sett i UFC. Han stapplade omkring som ett fyllo på torget. Till Mayhems försvar så var han ordentligt gasad, om det nu är försvar.

Contender
    Oj helt ärligt så tyckte jag att det var bland det värre jag sett i UFC. Han stapplade omkring som ett fyllo på torget. Till Mayhems försvar så var han ordentligt gasad, om det nu är försvar.
    precis som pellepersson skrev här ovanför, dana var inte glad över mayhems insatts som flera här nog förstod i den första intervjun och jag undrar om han får en till chans i ufc

Hall of famer
    Jag blir oerhört besviken på matcher som main event. I en helg jävla säsong har det hypat matchen och Mayhem har snackat om hur han ska spöa Bisping. Sen går han in och ser riktigt dålig ut ända från start. Det finns ingen annan fighter som gnäller så mycket under själva matchen som Bisping. Så fort de hamnar på marken så början ha gestikulera mot domaren att du "kom igen ställ oss upp". Sluta ligg där och gnäll, försök ställa dig upp själv istället. Nej jag är oerhört besviken. Mayhem snackar alltid om att han vill ge fansen va de betalar för. För mig är det så att jag snarare känner mig rånad när de hypar en match och sen ser det ut sådär. Snackar man och hypar en match, då lär matchen leva upp till snacket också.

Oerhört snyggt avslutat av både Diego och duracell-mannen. Diego såg inte lika bra ut som han gjorde i huset under matchen men avslutet va grymt snyggt. Dodson såg väldigt trygg ut och fick TJ att se sämre ut än vad han är.

Bästa matchen var klar Tony vs Yves. Jävlar vilken härlig match. Yves Headkicks kom från ingenstans och va sjukt snabba. Härligt teknisk match i ett högt tempo.

Rookie

Dana visar återigen sin avsky mot Mazzagatti

Contender
    Troligtvis den snabbaste armbaren jag sett av diego =)

Champ
    mayhem har förstört stående fighting för strikeforce för all framtid med den här insattsen
    Han och shields och Fitch borde gå en tripple threath fight i boxning 35ronder

Champ
    Quote Originally Posted by leksaken View Post

Dana visar återigen sin avsky mot Mazzagatti
    har han visat det flera gånger eller ?! har helt missat den beefen