Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 26 of 99

Thread: Tuf 13 resultat

Champ

Tuf 13 resultat

Jag såg till min förvåning att ingen gjort en tråd om TUF 13 (The ultimate fighter 13) och beslöt mig för att göra det.

Tränarna kommer att vara Brock Lesnar och Junior Dos Santos, och de kommer coacha varsit lag med welterweights.

Lägger till några länkar för att öka diskussionsvärdet lite:

Föredetta Tungviktsmästaren Brock Lesnar pratar om TUF 13 och annat i en intervju i 3 delar (Endast del 1 och 2 finns ute hittils.)

Last edited by KanoBlack; 01-29-2011 at 12:10 PM.

Champ
    Kommer bli riktigt kul att få följa Brock under serien Han kommer nog underhålla rätt bra
    Vet man vilka fighters det är som ska in i huset?

Moderator
    Jag hade för mig att jag startat en tråd men den förtränger vi och fortsätter här för jag hittar den inte heller! Bra initiativ rampage2010!

Jag tycker att det ska bli kul att se Brock i den här rollen och jag är säker på att han kommer kunna lära sina fighters nåt och ha med sig ett starkt team. Däremot så anser jag inte att han förtjänar att sättas i den här postionen. Brock blev förnedrad av Velasquez och enligt mig blev han "outad" som en slagrädd fighter med stoora hål i sitt game. Detta är alltså hans förra match vi pratar om, förtjänar han då att få en ny chans på titeln EN match senare om han lyckas brotta ut ett decision mot Dos Santos!? Nej det tycker inte jag.

Om vi ska diskutera dom som coacher tror jag att det kommer bli lite som med Nogueiras lag, sammanhållning, stämning och super-träning vs Rampage coachnin i Brock som inte känns som någon vidare pedagog.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag tror verkligen att du underskattar brock som tränare, han kommer inte bli en ny rampage.. Brock är inte dum i huvudet till skillnad från rampage.

Hall of famer
    Jag tror de som hamnar i Brocks lag kommer få slit arslet av sig, för det är mitt intryck av vad han gör. Sen kan man ju hoppas att han tar med sig riktigt vassa tränare i de olika disciplinerna då han väl i princip bara kan ta hand om brottningen själv. Det kan nog bli en hyfsad säsong, men jag är också lite tveksam till Brocks chans. Å andra sidan var han champ (befäst), och som champ har man väl ofta ganska bra chanser att få utmana för titeln igen.

Champ
    @ShogunRua, om så är fallet ber jag om ursäkt, tyvärr har jag inte riktigt hunnit lära mig hur forumet fungerar än
    Jag tycker inte heller att Brock förtjänar en match om 1st condender status, men med tanke på Cains skada och Nelsons kontraktskrångel så förstår man nästan. UFC vill ju såklart också konkurera med Strikeforce och deras HW turnering.

Även jag tror att Dos Santos' assistant coaches kommer vara ungefär samma som Nogueiras, och de visade sig vara väldigt bra på både sammanhållning och träning i sig. Jag tycker dock att man inte ska döma Brocks coaches än, Greg Nelson o co. är faktist duktiga.

Moderator
    nej nej det vara bara bra för den andra tråden har jag ingen aning om vart den är !
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Här är Dos santos assistant coach team för TUF 13.

Från badboy.coms hemsida.
    Rafael Alejarra kommer att köra fys & kost.
    “I’m very happy for the opportunity because I like Junior so much. I helped Frank Mir on TUF 8, and I’m very happy to come back for TUF 13” var hans kommentar om uppdraget.
    För strikingträningen kommer Dos Santos att få hjälp av Luiz Dorea och BillySchieb som sköter boxning/slag resp muaythai träningen.
    Blir intressant att se vilket gäng Brock samlar ihop?
    Last edited by pellepersson; 01-29-2011 at 03:11 PM.

Champ
    Brocks assistant coaches kommer tydligen vara:
    Marty Morgan - Brottning.
    Greg Nelson - MMA, Brottning, BJJ och Muay Thai.
    Erik Paulson - BJJ, Judo, Tae Kwon Do, Jeet Kune Do, Muay Thai, Filipino Martial Arts.
    Rodrigo Medeiros - BJJ.

Källa: http://www.ultimatefighter.com/blog/brock-s-backup

Moderator
    Oj oj oj Erik Paulson.

Hall of famer
    Är det någon man skulle velat träna med så är det Erik Paulson. Inga dåliga gubbar i Brocks lag känns det som, kanske inte är det i Juniors heller, men dem har jag aldrig hört talas om...

President
    Blog Entries
    30
    hur gick det för svensken "Jycken" som var på test för TUF 13? antar att han inte kom med eftersom det inte vart något snack kring det?
    Brock har samlat ett tungt gäng och han kommer definitivt inte vara som rampage precis som Kane skrev
    mera MMA !!

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    hur gick det för svensken "Jycken" som var på test för TUF 13? antar att han inte kom med eftersom det inte vart något snack kring det?
    Brock har samlat ett tungt gäng och han kommer definitivt inte vara som rampage precis som Kane skrev
    Jyckens viktklass är inte med i den här säsongen så han blev inte uttagen.

President
    Blog Entries
    30
    här är alla fighters som ska vara med i TUF 13

Although initially expected to feature both welterweight and middleweight fighters, producers recently chose to go with a cast of all 170-pounders this season.

Nordin Asrih

Trains: Dusseldorf, Germany (Pride Gym)
    MMA record: 16-5-1

Shamar Bailey
    Trains: Indianapolis, Ind. (Integrated Fighting Systems)
    MMA record: 10-3

Len Bentley
    Trains: Olympia, Wash. (Victory Athletics)
    MMA record: 9-4

Michael "Mick" Bowman
    Trains: Liverpool, England (Wolfslair)
    MMA record: 7-2

Keon Caldwell
    Trains: Moultrie, Ga. (Team Reality)
    MMA record: 8-1

Chris Cope
    Trains: San Diego, Calif. (Arena MMA)
    MMA record: 4-1

Zachary Davis
    Trains: Rockville, Md. (Evolve/Team Lloyd Irvin)

Anthony Ferguson
    Trains: Ventura, Calif. (Knuckleheadz Boxing)
    MMA record: 10-2

Clay Harvison
    Trains: Marietta, Ga. (X3 Sports)
    MMA record: 6-1

Myles Jury
    Trains: San Diego, Calif. (Victory)
    MMA record: 9-0

Ryan McGillivray
    Trains: Edmonton, Alberta, Canada (Legends Training Centre)
    MMA record: 11-4-1

Ramsey Nijem

Trains: Orem, Utah (River Academy/The Pit)

Charlie Rader
    Trains: New Orleans, La. (Power MMA)
    MMA record: 16-5

Javier Torres
    Trains: Las Vegas, Nev. (Team Tompkins)
    MMA record: 3-0

Bra records och kommer bli kul att se Brock som alltid Känner nan igen en av deltagarna sedan innan?
    Last edited by KanoBlack; 02-28-2011 at 07:10 PM.

Champ
    Jag känner inte igen några namn, men skulle vara intressant att veta vem den gigantiske svarta killen är i mitten.

President
    Blog Entries
    30
    Här får vi en bra personlig genomgång av alla fighters som ska delta i The Ultimate Fighter 13, Rampage här tror jag att du får svar på din fråga . I denna TUF 13 säsong så finns det några tunga grabbar och några nybörjare som man inte tror på lika mycket.

Last edited by KanoBlack; 03-05-2011 at 11:20 PM.

Champ
    Får ingen bra feeling av deras records...

Champ
    Yes, det fick jag! Shamar Bailey, 2 fights i Strikeforce 1-1.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Är för en gångs skull riktigt laddad inför en ny säsong av TUF. Kanske för att det är Lesnar och Dos Santos som coachar. Jag, till skillnad från många andra, älskar hela konceptet Brock Lesnar ♥. Tror dessutom att han blir en suverän coach.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Haha. Jag med TXS, han är bra på att sälja!
    När börjar säsongen sändas?

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    När börjar säsongen sändas?
    Premiären är onsdag 30:e mars på Spike TV. Det innebär att vi kommer att kunna se avsnitten på torsdagar i Sverige. Om vi lyckas hitta avsnitten i cyberrymden alltså
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Great, alltid kul med serier

Hall of famer
    Ah grymt, tack för infon!
    Då är det alltså torsdagar som vanligt! (eller var det onsdagar förut? :P)

Hall of famer
    30:de mars verkar det som.
    Tror också att Brock kan vara en grymt bra coach, förutsatt att man håller sig på hans goda sida och gör som han säger.

Hall of famer
    Kanske dags att kolla en säsong igen. Verkar kunna bli hyffsat intressant.

Gillar inte riktigt TUF längre, första säsongen var ok. Då var det nytt o kul, nu är det bara urvattnat och gammalt tyvärr. De har använt samma manus i alla avsnitt i 12 säsonger vilket känns lite segt.

Champ

Page 1 of 4 1234 LastLast