Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 17 of 17
    Contender

Superior Challenge 7 resultaten

Superior Challenge Titelmatcher:

Måste säga att det var en riktigt grym gala där jag och polarn satt närmre buren än flrväntat och då jag var på plats så får väl jag posta resultaten Alla mina favoriter vann med delade känslor för att Acacio spöade Diego.

från fightplay

Om mellanviktsbältet -84: Thales Leites besegrade Jeremy Horn på delat domslut (Horns team har lämnat in protest mot domslutet)

Om lättviktsbältet -70: Reza ”Mad Dog” Madadi besegrade Rich Clementi på enhälligt domslut

Om welterviktsbältet -77: Daniel Acacio besegrade Diego Gonzalez på enhälligt domslut.

Övriga matcher:

-93: Hector Ramirez besegrade Matti Mäkelä på corner stoppage i R2 (ett missförstånd då Mäkelä fick ont efter en krock med benen, hörnan trodde han var allvarligt skadad)

-84: Assan Njie besegrade Beslan Isaev på submission (giljotinstrypning) i R1

-84: Tor Troéng besegrade Robert Jocz på enhälligt domslut

-84: Bruno Carvalho besegrade Kyacey Uscola på submission (kimura) i R2

-77: Mohsen Bahari besegrade Farshad Farsiani på TKO (Farsiani kunde inte starta i R2)

-62: Sirwan Kakai besegrade James Doolan på submission (RNC) i R2

-60: Lina Eklund besegrade Kristina Talvosaite på submission (RNC) i R2

-77: Andreas Ståhl besegrade Johan Vänttinen på TKO i R2

Gillar Acacio numera då han bjuder till och tyvärr nog kommer han kallas the viking hunter för evigt, ser ingen svensk mma fighter som kan ta honom de närmsta fighterna

Mad Dog vann en jämn fight, där jag satt såg det ut som om Clementi hade övertaget och Reza avslutade med att säga att han fick sitt ass kicked. Sedan kom det upp en lirare som ville utmana honom ala GSP vs Matt Hughes men blev rådissad Fuck off!

Nu i efterhand så var det huvutränaren från cm systems Marcelo någonting fick jag reda på.
    Någon som vet mer om honom och var han inflygd av SC för att springa upp i buren efteråt?
    Lina var grym sin första fight och Kakai tog en bra vinst och framtiden är ljus!
    Tackar mmaforum.se för biljetterna och Superior Challenge för en kvalitetsgala. Någon mer som var på plats ??
    Last edited by KanoBlack; 05-02-2011 at 12:02 PM.

President
    Blog Entries
    30
    jag var också där En härlig gala och Mad dog vs clementi var en bra tight fight!!
    Du har rätt, killen som kom upp efteråt är Cristiano Marcello , hittade en gammal klassiker där han stryper ut crazy horse backstage
    så han är definitivt inte en rookie utmanare utan verkar utmana folk överallt.

Den här fighten kommer Reza Madadi få ta i sitt nästa titelförsvar kan jag tänka mig
    Reza Madadi vs Cristiano Marcello vore inte fel, om inte Superior gänget får till en ännu bättre fighter?

Last edited by KanoBlack; 05-02-2011 at 02:31 PM.

Rookie
    Tyvär va ja inte å såg Sc tyvär la dom mitt i valborgsmässoafton.. förstår dock inte vf horn har lämnat in en anklagad om domslutet ta de som en man och gå vidare låt inte matchen gå till dombeslut nästa gång

Rookie
    var inte heller där och såg galan, kommer den komma på TV ? någon som vet när då? Vore tragiskt om den galan inte sändes

förstår dock inte vf horn har lämnat in en anklagad om domslutet ta de som en man och gå vidare låt inte matchen gå till dombeslut nästa gång
    Håller med om Horn, tror inte han får ut mycket utav det mer än att han förlänger sin frustration
    Trodde faktiskt inte att Reza skulle ta det här, Clementi är tuff och om Marcello nu sprang upp så måste det ha varit ett SC påhitt?
    Hur kan annars en random publikperson springa in i en ring ?

Kul att Sirwan och speciellt Tor vann också ! Assan får jag youtuba då jag inte sett honom tidigare men folk säger att han är duktig

Last edited by KanoBlack; 05-02-2011 at 05:46 PM.

Champ
    Galans sänds denna fredag på tv4sport.

Sen vetifan efter att ha sett rezas match på youtube så tycker jag nog han förlorade även om det var jämt ett tag.

Champ
    Ska bli kul att se den på tv, borde inte spoilat galan men trodde att de skulle visa den om någon månad eller nåt och sånt tålamod finns inte
    finns inga förhands youtube videos som på UFC än vi får nöja oss med en mobilinspelning denna gång
    eftersom jag redan spoilat galan för mig själv så kan jag posta rezas segertal när marcello kommer upp och utmanar honom
    undrar om reza skulle gjort bättre ifrån sig än Crazy Horse

Hall of famer
    Alla domare satte lika i Reza matchen men då en vinnare måste utses i tittelmatcherna valde de reza (Spekulation: för han dominerade slutet av fighten).
    Jag sprang mest runt backstage och fixa och trixa så jag såg inte så många matcher.
    men det känns som de måste korta ner galan lite tänk om alla matcher som blev strukna sista veckorna varit med oxå. Det slutade ju redan sjukt sent, och jag är ändå hardcorefan, tänk alla hobbytittare, måste bli plågsamt långt.
    sjukt många gick innan Armbågsmatchen mellan Horn och Laites, Reza vill man se men inte en "UFC" match

Rookie
    jo jag hoppas tv 4 sport visar det snart Kan ej säga om resultat mellan reza och clementi var så rättvis men kul att han vann =) Ufc nästa då hehe

President
    Blog Entries
    30
    Blir nog UFC för Reza och undrar inte om Kakai får chansen också?

En sak som slog mig när jag satt på superior challenge galan var något som jag även snackade med en forummedlem om tidigare idag.
    Var tyvärr rätt tomt i hovet, läste även det efteråt på en krönika SC7 från Simon Koller fd mmanytt numera kimura

När en gala som Rumble of kings k-1 lockade fullt hus till hovet så ska denna även kunna göra det med de fighters som hämtats.
    Men det brast i pr och marknadsföringen samt även i sponsorskapet känns det som utan att vara helt insatt.

Sen vet jag inte hur mycke de tjänade ändå men de nådde bara hardcore fansen och missade mainstream fansen som fyllde k1 galan.
    Men där kan det helt klart till nästa gång bli lite bättre och det kommer det säkert bli om de tar till sig lärdomarna.

Om Superior Challenge grabbarna läser detta så kontakta mig gärna jag är nr 1 inom modern online marknadsföring & affärsutveckling och jobbar med ett tiotal av landets och europas största varumärken för att se till att de når sina affärs/säljmål. jag hjälper gärna till.

Hoppas att Babak & Co fortsätter köra på lika stort för det behöver svensk MMA och MMAForum.se är där då med, både i publiken och i buren och även backstage och i pressen och som arbetare samt även städare efteråt och taxichaffis hem mm.
    Nästa gång med några sköna mmaforum.se t-shirts så att vi hittar varandra
    Last edited by KanoBlack; 05-05-2011 at 02:56 PM.

Contender
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    men de nådde bara hardcore fans och missade mainstream fansen som fyllde k1 galan.
    Såg både Agnetha Sjödin och Babsan (Lars-Åke W) där. Hardcore fans?

Rekommenderar alla att läsa Kölles krönika på Kimura.se. Passa på att titta lite extra på de fina bilderna också...

Krönika: Superior Challenge 7 « MMA i Sverige och Världen

Mvh
    Brushi aka Markus Bottner

Hall of famer
    Kändisar har nog fått biljetter. Men jag finner frågan kring den exceptionell låga publiksiffran intressant. Fightcardet var det inget fel på (eller?). Så vilka faktorer gjorde att publiken uteblev?

Contender
    Papy, Jycken och Bielkhedens matcher försvann. Tror lite tapp där. Ev. att Valborgsfestandet lockade många. Fightcardet var grymt och publiken som inte kom borde få smisk.

Kanske de kunde gjort mer (el bättre?) reklam. Rumble of the Kings hade ju tv-reklam. Inte billigt, kan jag tro, men så var det fullsatt också... Iofs kanske "K-1" är mer etablerat i stugorna än mma...

Champ
    Tror nog det har med marknadsföring att göra. Om jag ska jämföra med mina polare som inte är hardcorefans av mma så vet de flesta vad the zone är men ingen vet vad superior är. Bland de jag känner så är det endast de som tränar som känner till superior challenge. Kan väl även ha lite med att göteborg ligger ungefär 30-40min närmare än Stockholm men jag tror fortfarande superior behöver mer reklam.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Brushi View Post
    Passa på att titta lite extra på de fina bilderna också...

Mvh
    Brushi aka Markus Bottner
    Du kan din fotografering brushi!
    Vilka är det som arrangerar k1?

President
    Blog Entries
    30
    Clementi och Horn lämnade in protester efter fighterna
    Kommentarer från nya SMMAF ordföranden

SMMAF:s ordförande George Sallfeldt kommenterar protesterna:
    ”Vi måste ta alla protester på största allvar och hantera dem seriöst.” ”Det är dock viktigt att komma ihåg att vårt regelverk gällande protesthantering handlar om att hitta tydligt begångna fel för att en ändring av lagda beslut ska bli aktuellt."

”Jag har under de senaste dagarna mottagit mycket kritik, både från media och utländska tävlande, om att våra domare är för nära associerade med de svenska idrottarna.” ”Detta kan vara ett strukturellt problem som vi nu ska titta närmare på.” ”Jag lovar att återkomma med slutsatser i frågan när en utredning har genomförts”.
    Finns hemmadomare överallt , japan är värst när en hemma fighter går upp i ringen

Edit: en som alltid skön intervju med Reza Madadi
    Last edited by KanoBlack; 05-09-2011 at 11:10 PM.

Contender
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Du kan din fotografering brushi!
    Vilka är det som arrangerar k1?
    Visst kan jag! Hör av dig så får du ett bra pris nästa gång du vill ha något dokumenterat. Jag gör inget naken. Eller, bara om pengarna är de rätta...

Det är "Rumble of the Kings" som arrangerar. Tror att det är gänget på VBC.

Hall of famer
    Clementi borde ha vunnit enligt mig, förstår att han protesterar. Han sänkte Reza i första ronden, och tog även ryggen. Andra vann han ju helt klart också. Illa att ställa upp dem på fötterna när Clementi jobbar i side control. Sista ronden måste man nog dock ge till Reza.
    Att Horn protesterar förstår jag dock inte, var en jämn fight.

För att summera måste jag säga att det inte var någon direkt höjdargala och att det är kanon att HDNet finns så man får se även svensk MMA!