Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 25 of 25

Thread: Superior 5

Hall of famer

Superior 5

Igår smällde det, fryshuset. Kvällens absolut tråkigaste nyhet var när de berättade att Hamid inte skulle kunna gå sin match pga att han inte klara läkarkontrollen. Jag hade verkligen sett fram emot den match och tror den hade blivit riktigt bra.

nvm, till det som va iställdet då.

Mohammad Babadivand vs Eimantas Grazulis
    Kvällens prelim fight. Mohammad kom in och går nästan direkt på en nedtagning.

Sirwan Kakai vs Christophe Domin
    Båda känner lite på varandra stående och Domin går på en nedtagning och hamnar i Sirwans guard. Sirre jobbar snabbt in en triangel som Domin kämpar för att komma ur. Domin ställer sig upp och försöker ruska av Sirre medan han får in ett par slag, Sirre fortsätter lugnt jobba in triangel allt mer och tillslut lyckas han tighta till den ytterligare och Domin klappar. Om du fortfarande läser ibland på forum Sirre så stort grattis till segern, snyggt jobbat!

Nico Musoke vs Premysl Nemec
    Nico kommer in självsäkert och jag tycker han visar direkt vem som har kommandot. Nico får snabbt ner Nemec och passerar snabbt och elegant till mount. Följt av GnP och matchen stoppas.

Hanna Sillén vs Dalia Grakulskyte
    Så va de damernas tur att dansa. Dalia söker tidigt clinch och försöker sig på ett nacksving utan arm. Dalia vägrar släppa huvudet och en kamp uppstår. Sillen står emot och börjar straffa Dalia med bra slag mot kroppen. De hamanr tillslut på knä i samma position som stående och Dalia vägrar släppa huvudet. Inte förens Hanna har tagit ryggen förstår Dalia att hon borde släppa huvudet och Hanna plattar ut henne och slår sig till en TKO. Jag tycker de va tråkigt att Hannas motstånd inte höll klassen. De verkar ju ha haft väldigt svårt att hitta en motståndare överhuvudtaget. Men jag tycker Hanna såg bättre ut än vad matchen visade. Dalia höll inte samma klass så matchen vart inte den bästa tekniskt sätt.

Här va jag faktiskt lite orolig. Alla matcher hade slutar väldigt tidigt i första ronden, så jag va lite orolig över att resterande matcher skulle sluta lika fort. Men som tur va följdes detta av ett trerondigt krig.

Farshad Farsiani vs Sean Farrell
    Båda känner på varandra stående och men de känns som att Farshad har övertaget. Detta leder till att Sean går på en nedtagning som han efter ett visst besvär får men Farshad kopplar samtidigt en giljotin och den ser rätt tight ut. Det uppstår en rätt lång kamp om greppet och Farshad kopplar om till giljotin utan arm. Ett tag trodde jag kan skulle få den men Sean kommer ur. Sean för top position men lyckas inte få ut mycket av den. Efter ett tag ställer domaren dem upp igen. Ett par slagväxlingar utbryter tills Farshad får in en thaiclinch och träffar med ett bra knä i ansiktet, kort därefter träffar Sean med en höger som skakar Farshad som går ner på knä men är snabbt uppe igen.
    Mycket svår rond att döma men Sean kan ha fått den pga av top position och ”nedslagningen”.

Andra ronden innehåller en mängs algväxlingar. Sean träffar bra tidigt i ronden och cutar Farshad. Båda träffar bra och skakar den andre. Efter ett t ag får Sean ner Farshad igen men åstadkommer inte så mycket på marken.

Rond tre ser lite ut som rond 2, slag stående och tillslut hamnar Farell på top på marken. Nu lyckas han dock ta bättre positioner. En rolig händelse inträffar i mitten av ronden. Matchen hamnar vid ringrepen och domaren flyttar in dem. Där är båda väldigt trötta och kryper bredvid varandra in i mitten som två trötta hundar. Publiken gillar detta och applåderar högt. ?. Inte så mycket mer händer i matchen och Sean vinner ett domslut efter ett riktigt krig där båda två är grymt trötta.

Moderator

Re: Superior 5

Grattis sirre!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Martin Wojcik vs Divino Rui
    Matchen börjar väldigt väldigt avvaktande Martin går framåt men slår inte mycket och Rui gör i stort sätt inget. Det ser ut som att Martin är rädd för att brassen ska gå på nedtagning och blir därmed väldigt passiv. Inget märkbart händer direkt i första ronden Martin träffar brassen ett par gånger men inte med någon riktig kraft och följer aldrig upp.

I andra ronden växlar dock Martin upp tempot och Rui tillbringar hela ronden i ringhörnen där han får äta sparkar slag och massor med sköna kroppsslag.
    Detta leder till att Rui inte kommer ut i sista ronden.
    Antingen hände nått i matchen som jag inte såg annars tycker jag nästan de va lite missmatch. Brassen hade ingenting och försökte i stort sätt inget heller. Han såg dessutom en viktklass mindre ut än Martin.

Claes Beverlöv vs Zyad Abada
    Claes kommeri n aggressiv och går på en nedtagning rätt snabbt vill jag minnas. Han hamnar i guard och lyfter upp sin motståndare. Men istället för att slama honom s håller han honom och ser ut att träffa rätt bra i ansiktet. De hamnar på marken igen och Claes fortsätter med GnP. Claes passerar och tar mount men blir vänd och hamnar underst i guard. Cleas jobbar på en arm men går istället på en snygg triangel och motståndaren klappar snabbt ut.

Usama Aziz vs Jameel Massouh
    Kvällens titelmatch är på gång. Matchen hålls stående i den förta ronden . Det ser ut som en klassisk boxning vs thai match där Uzi attackerar med slag och Jameel kontrar med sparkar. Båda träffar bra emellan åt men ingen direkt skada verkar ske. Jämn rond som troligen gick till Jameel.

I andra ronden går Uzi på en nedtagning och tar det till marken Jameel ser dock riktigt stabil ut på marken och vänder sedan på steken. Jameel har halvguard och blandar slag med kimura försök. I slutet av rondne lyckas han dock passera och tills lut även mounta.

Jameel kände nog sitt övertag på marken och går tidigt i sista ronden på en egen nedtagning. Han lyckas och coachen tar av sig kepsen och vevar den i luften på äkta cowboy maner av glädje. Matchen stannar på marken och Jameel kontrollerar Aziz bra utan att lyckas avsluta.

Bältet går alltså till USA. De hade vart kul om Aziz hade vunnit men han blev slagen fair så inget att snacka om. I efterhand va det nog ett misstag av Usama att försöka ta ner Jameel då Jameel fick se att han va bättre på marken. Men de är lätt att vara efterklok från läktaren. En bra match va det.

Hall of famer

Magnus Cedenblad vs Patric Kincl
    Magnus börjar tidigt i matchen mata Patric med tuuuuuunga legkicks. Han försöker smyga in med någon highkick blad legkicksen som är nära att träffa men Kincl lyckas blockera dem. Jycken tar sedan ner matchen och börj GnPa från guard. Han ställer sig upp i motståndarens guard och träffar bra ett par gånger. Han passerar till mount och fortsätter GnPa. De snurrar några gånger men tillslut har Magnus ryggen och försöker sig på en RNC men lyckas aldrig få in den innan ronden tar slut.

I andra ronden fortsätter Jycken med hårda legkicks som Kincl inte gillar. Kincl vill uppenbarligen ta det till marken och försöker shoota in samtidigt som Jycken sparkar men misslyckas, Jycken fortsätter spara och Kincl går ner av dem. Där är Jycken sedan aggressiv och vinner på TKO. De va aldrig något snack och Kincl har nog svårt att gå idag. Jycken har en lite speciell kroppsbyggnad och har långa armar och ben. Jag tycker han utnyttjar de jävligt bra i sin stil och lyckas därmed hota från många positioner. Stående GnP t.ex. är han riktigt bra på med sina långa armar.

Tor Troéng vs Rafael Silva
    Matchen hålls stående och tor arbetar lugnt och metodiskt medan brassen svingar vilt i sina försök. Brassen söker sedan clinch och ser ut att leta nedtagning. Båda passar på att knäa och Silva träffar Tor två gånger på familjelyckan. Silva får sedan ner Tor men lyckas inte till något. Tor lyckas sparka bort Silva som blir stående ovanför Tor. Tor håller han på avstånd med upkicks och Silva försöker sig på ett hoppslag la Fedor men misslyckas. Väl på marken lyckas Tor vända steken och lyckas med mycket mer än Silva från top.

Andra ronden börjar som första med att Tor mer tekniskt attackerar sin motståndare som svingar vilt. De clinchar och Tor får ryggen stående. De hamnar på marken där Tor snyggt rullar över och har Silvas rygg. På nått sätt hamnar Silva överst och samma position inträffar som i första ronden med Silva stående. Den här gången lyckas Silva iaf träffa Tor i kroppen när han hoppar ner. Tor vänder det igen på marken och arbetar från top. Tor letar några submissions men kommer aldrig riktigt nära att avsluta.

I tredje ronden får Tor på nyt Silvas rygg stående men denna gång slamar han honom och tar ryggen. De vänder ett par gånger mellan rygg och mount medan Tor attackerar Silva. Silva lyckas än en gång vända matchen men då arbetar Tor in en snygg triangel och Silva klappar ur.

Junie Browning vs Reza Mad Dog
    Sen va de dags för kvällens höjdpunkt. Junie kom, Junie sågs och Junie vart besegrad. Först fick han smaka på svenska knogmackor.

Junie gjorde en rolig entre och kom in till origentalisk musik iklädd skägg och kläder ala Mad dog. Dansande, poserande och hoppande. Publiken skrattade och applåderade glatt. Mad Dog kom in och gjorde samma sak men lite mer väl arrangerat med svenska slaggan i hand. . Publiken gick redan här igång och de va en skön känsla i frysen.
    De börja med en snabb slagväxling sedan går Reza på en nedtagning och lyckas. Där börjar han aggresivt straffa Junie som vid ett tillfälle kryper ut mellan repen men Mad dog forsätter ut efter honom ala kid yamamoto och får då en tillsägelse och domaren ställer dem upp igen. Junie ser redan här lite tagen ut och Reza fortsätter att ånga på stående. De hamnar på marken igen där Reza fortsätter att aggressivt arbeta Junie. Trotts att Junie arbetar bra från underläget får Reza gång på gång in bra träffar. Ronden tar slut och Junie ser besegrad ut när han går tillbaka till sin hörna.

I andra ronden kommer Reza in aggressivt i vanlig ordning och de clinchar snabbt och Reza får tag på Junies huvud och hoppar guard. Junie klappar snabbt ur och Reza vinner på en snygg giljotin. Jag blev väldigt imponerad av Reza i den här matchen. Han möter ett namnkunnigt motstånd men kö bokstavligen över honom. De snyggaste tycker jag va att han hela tiden lyckades träffa Junie trotts att Junie jobbade bra underifrån. Vad väntar här näst?

Hall of famer

Publiken va grym asså. Alla fighters fick bra med applåder och gavs den respekt de förtjänar oavsett land. Nått som verkligen visade på den svenska publikens storhet va när en utlänsk fighter jobbade tillbaka en svensk fighter i guard och stora delar av publiken applåderade den snygga tekniken. Har ni hört det på UFC? När Mad Dog körde va de sedan en grymstämning alla klappade händerna och stampade med fötterna och hejade höljut fram Reza. Junie fick även han ett okej mottagande medtanke på hur hans popularitet är bland fansen.

Stort! Jag sa till en min polare att ibland hoppas man nästan att inte MMA ska bli större i Sverige och bli en mainstream sport. Då kommer de bli fler fulla, okunniga och blodtörskiga "fans" i publiken. De är egenligen coolt att de är helt fult med fighting fans, där många själva är fighters och de är så sjukt vänskaplig stäming. Ingen skriker olämpliga saker, ingen tränger sig, alla behandlar varandra trevligt och alla är lugna och sansade och har en trevlig kväll.

Jag har förövrigt kissat samtidigt som Sveriges enda UFC fighter. :lol:

Hall of famer

Bra coverage Venom, proffsigt. Låter som ett bra event, hade ju varit helt värt BARA för att se Junie få stryk av en svensk

Hall of famer

Quote Originally Posted by Venom
    Jag har förövrigt kissat samtidigt som Sveriges enda UFC fighter. :lol:
    Bilder?

Verkade vara en bra gala. Tror ni man kommer få se den på TV?

Hall of famer

De ska sändas kväll på tv4 sport tror jag.

Jag tror inte de är populärt att dra fram mobilen å ta kort på folk som pissar. Och en arg Alex vill jag inte ha efter mig så jag avstod

Moderator

Pics or it didn't happen venom :P
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

I så fall hände det inte.

Hall of famer

Går just NU på TV4 sport! Återkommer med tankar.

Contender

Hehe! Jag hänger här ibland och kikar!

Tack!

Contender

Kom in gratis lägligt till Junie vs Reza, stog brevid Kruth, såg inte så bra iom att dem var på marken hela matchen.. Men det var kul faktiskt-

Hall of famer

Sitter också o tittar på galan just nu

Contender

Bra rapporterat och som vittne kan jag intyga det mesta (inte det där kissandet dock...).

Har tränat med Jycken ibland så han hejades det lite extra på så klart. De där leg kicksen alltså... fi fan vad det small fint.

Håller med om att stämningen bland alla dessa fighters är fantastisk! Bara glada miner.

Gillar verkligen att SC inte har ringflickor. Det känns otroligt förlegat och töntigt. Bra där.

Skulle gissa att det var 90 % killar på plats men att 90 % av de få tjejerna hade gigantiska siliconbröst. Är det avskedade ring-girls som inte har något jobb nu eller...?

En bra och rolig gala trots de snabba matcherna i början. Hoppas nu, precis som du skriver, att det inte blir för stort och "main stream" i och med flytten till Hovet i höst. Jag gillar formatet som det är!

Hall of famer

Quote Originally Posted by Brushi
    Gillar verkligen att SC inte har ringflickor. Det känns otroligt förlegat och töntigt. Bra där.
    Förutom att det kom en storbystad dam i en gul klänning och gav påsar till alla fighters efter matcherna.

Så jäkla sugig tid de visade den på tv4sport. Var ju tvungen att stiga upp vid 7 så orkade inte se mer än de 4 första matcherna. Hoppas de kör den i repris, såg dock inte ljust ut på tvplaneten.

Hall of famer

Håller med om att stämningen bland alla dessa fighters är fantastisk! Bara glada miner.
    Kanske är som min kära mormor sa när jag berättade det. "ja, huliganerna vågar väl inte komma dit, för då för de väl stryk". :lol:

Contender

Quote Originally Posted by Venom
    Kanske är som min kära mormor sa när jag berättade det. "ja, huliganerna vågar väl inte komma dit, för då för de väl stryk". :lol:
    Haha, hon är vis hon, mormor.

Jag gillar att folk lämnar skåp olåsta och sina fina shorts liggande i skåpen på gymmet där jag tränar. Samma sak där, det är väl inte en jävel som vågar stjäla med risk att åka dit.

Hall of famer

Nice med såna gym. Här i sthlms förorter vågar man inte ens låsa in sina saker i skåpet, man tar med de ut :P.

Och fyfan. Fan. Reza körde fan över Junie - UFC undercard nästa?

Hall of famer

Tänk er en match mellan Reza och Guida XD Snacka om action.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Brawler
    Och fyfan. Fan. Reza körde fan över Junie - UFC undercard nästa?
    Inte riktigt M-1 undercard nästa, den 29 maj. Kanske UFC undercard efter det?

Champ

Bra, underhållande gala. Även om svenskarna verkade lite undermatchade i några fall så blev jag imponerad över klassen på svensk MMA. Svensk MMA ångar uppåt med en jävla fart, fick jag en känsla av.

Nån som vet om det går att se prelim-matchen nånstans?

Hall of famer

Såg en video där Hamid berättade om varför hans match blev inställd. Han hade bantat 8kg typ och inte absorberat någon vätska (framgick inte varför). Så han klara inte uppvärmingen utan fick dubbelseende och tappade typ synen. Läkaren sa att han inte va kapabel till att fightas eftersom han kunde få en hjärnblödning om han blev träffad. Tråkigt men bra att de inte släpper upp en fighter som riskerar skada i ringen.

Hoppas Hamid kommer tillbaka snart! Jag hade verkligen sett fra emot matchen och ansåg att de va FOTN material inför matchen. Hamid på SC 6!

Up and coming

Bra gala! Fint arrangemang och bra fighters. Musse och Omar gjorde ett mycket bra jobb, de funkar bra i team där Omar är "experten" som ofta talar om vad respektive fighter gör/borde göra. Tusen gånger bättre än en snörvlande och flåsande Jörgen Kruth som man minns honom från Eurosports "Fightclub".

Jäkligt kul med Junie's entrance med skägg och orientalisk musik. Skrattade högt. Lysande performance av Reza. Honom vill jag se mer av!

Hall of famer

Det jag vill se från SCs sida i framtiden är mer ljus på ringen (det fanns för mörka ytor) och att dra ner deras logga i sändningen, dels i storlek (den var vääääldigt stor) och dels till höger/vänster nedre hörn istället för övre hörnet. Den var ofta i vägen nu.