Igår smällde det, fryshuset. Kvällens absolut tråkigaste nyhet var när de berättade att Hamid inte skulle kunna gå sin match pga att han inte klara läkarkontrollen. Jag hade verkligen sett fram emot den match och tror den hade blivit riktigt bra.
nvm, till det som va iställdet då.
Mohammad Babadivand vs Eimantas Grazulis
Kvällens prelim fight. Mohammad kom in och går nästan direkt på en nedtagning.
Sirwan Kakai vs Christophe Domin
Båda känner lite på varandra stående och Domin går på en nedtagning och hamnar i Sirwans guard. Sirre jobbar snabbt in en triangel som Domin kämpar för att komma ur. Domin ställer sig upp och försöker ruska av Sirre medan han får in ett par slag, Sirre fortsätter lugnt jobba in triangel allt mer och tillslut lyckas han tighta till den ytterligare och Domin klappar. Om du fortfarande läser ibland på forum Sirre så stort grattis till segern, snyggt jobbat!
Nico Musoke vs Premysl Nemec
Nico kommer in självsäkert och jag tycker han visar direkt vem som har kommandot. Nico får snabbt ner Nemec och passerar snabbt och elegant till mount. Följt av GnP och matchen stoppas.
Hanna Sillén vs Dalia Grakulskyte
Så va de damernas tur att dansa. Dalia söker tidigt clinch och försöker sig på ett nacksving utan arm. Dalia vägrar släppa huvudet och en kamp uppstår. Sillen står emot och börjar straffa Dalia med bra slag mot kroppen. De hamanr tillslut på knä i samma position som stående och Dalia vägrar släppa huvudet. Inte förens Hanna har tagit ryggen förstår Dalia att hon borde släppa huvudet och Hanna plattar ut henne och slår sig till en TKO. Jag tycker de va tråkigt att Hannas motstånd inte höll klassen. De verkar ju ha haft väldigt svårt att hitta en motståndare överhuvudtaget. Men jag tycker Hanna såg bättre ut än vad matchen visade. Dalia höll inte samma klass så matchen vart inte den bästa tekniskt sätt.
Här va jag faktiskt lite orolig. Alla matcher hade slutar väldigt tidigt i första ronden, så jag va lite orolig över att resterande matcher skulle sluta lika fort. Men som tur va följdes detta av ett trerondigt krig.
Farshad Farsiani vs Sean Farrell
Båda känner på varandra stående och men de känns som att Farshad har övertaget. Detta leder till att Sean går på en nedtagning som han efter ett visst besvär får men Farshad kopplar samtidigt en giljotin och den ser rätt tight ut. Det uppstår en rätt lång kamp om greppet och Farshad kopplar om till giljotin utan arm. Ett tag trodde jag kan skulle få den men Sean kommer ur. Sean för top position men lyckas inte få ut mycket av den. Efter ett tag ställer domaren dem upp igen. Ett par slagväxlingar utbryter tills Farshad får in en thaiclinch och träffar med ett bra knä i ansiktet, kort därefter träffar Sean med en höger som skakar Farshad som går ner på knä men är snabbt uppe igen.
Mycket svår rond att döma men Sean kan ha fått den pga av top position och ”nedslagningen”.
Andra ronden innehåller en mängs algväxlingar. Sean träffar bra tidigt i ronden och cutar Farshad. Båda träffar bra och skakar den andre. Efter ett t ag får Sean ner Farshad igen men åstadkommer inte så mycket på marken.
Rond tre ser lite ut som rond 2, slag stående och tillslut hamnar Farell på top på marken. Nu lyckas han dock ta bättre positioner. En rolig händelse inträffar i mitten av ronden. Matchen hamnar vid ringrepen och domaren flyttar in dem. Där är båda väldigt trötta och kryper bredvid varandra in i mitten som två trötta hundar. Publiken gillar detta och applåderar högt. ?. Inte så mycket mer händer i matchen och Sean vinner ett domslut efter ett riktigt krig där båda två är grymt trötta.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
. Publiken gick redan här igång och de va en skön känsla i frysen.