Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 14 of 14
    President
    Blog Entries
    30

Strikeforce Overeem vs Werdum Resultat diskussion

Här diskuterar vi resultaten från Strikeforce Overeem vs Werdum galan!
    mera MMA !!

Hall of famer
    Fan vad grym Barnett var på att komma i fullmount, synd att det tog tid att avsluta. Men han var fan grym!

Dock så måste Rogers fan bli kickad från SF.

President
    Blog Entries
    30
    Strikeforce Overeem vs. Werdum resultaten:

Alistair Overeem defeats Fabricio Werdum via unanimous decision (29-28, 30-27, 30-27)/
    Josh Barnett defeats Brett Rogers by submission (head and arm triangle) at 1:17 of round 2.
    Jorge Masvidal defeats K.J. Noons by unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27).
    Daniel Cormier defeats Jeff Monson by unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27).
    Chad Griggs defeats Valtentijn Overeem by TKO (strikes, ref stoppage) 2:08 of round 1.
    the fight is stopped at .31 of round 2. The bout ends in a no decision.
    Conor Heun defeats Magno Almeida by unanimous decision (29-28, 29-28, 29-2.
    Nah-shon Burrell defeats Joe Ray by unanimous decision (29-28, 29-28, 29-2.
    Isaac Vallie-Flagg defeats Brian Melancon by split decision (29-28 Melancon, 29-28 Vallie-Flagg, 29-28 Vallie-Flagg).

Masvidal är TUNG!! Han utboxade KJ Noons som om han vore Kimbo Ray och är nu en riktig utmanare om titeln. Grym fight och Masvidal har aldrig vart vassare än vad han är idag!
    Håller med om Rogers, inget imponerade. Folk har underskattat Overeem mannen med 3 bälten hårt
    Last edited by KanoBlack; 06-19-2011 at 09:50 AM.
    mera MMA !!

Champ
    Positivt: Barnett var grymt överlägsen, Masvidal är GRYM!

Negativt: Werdum är en pajas. Vill han tävla i BJJ så ska han fan tävla i BJJ, inte MMA. Inte konstigt att Overeem inte ville ner på backen när Werdum så tydligt visade att han vägrade stå upp.

Hall of famer
    Overeem - Werdum påminde väldigt mycket om Silva - Leites.

Barnett såg riktigt bra ut, given finalist. Så jäkla vackert att se när Rogers gick för nedtagning i andra ronden och Barnett bara vände på honom och tog mounten.

För övrigt måste ringdomarna skärpa sig. Griggs landade totalt 29 strikes, enligt compustrike, men minst 17 av dem satt i bakhuvudet på Valentijn.

Champ
    fattar inte hu rmycket folk hypade upp kj noons boxning, hans styrka som fick nick diaz att åka dit första fighten mm ( innan diaz hämnades)
    sen kommer gamebread och boxar ut honom ordentligt.
    melendez sitter nog säkert ett bra tag på sni titel

Champ
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Positivt: Barnett var grymt överlägsen, Masvidal är GRYM!
    Fick rysningar i kroppen när du påminde mej.

Moderator
    Barnett kändes som jag innan sagt som en självklar vinnare och det visade han med råge. Rogers blev helt utklassad och Barnett är tillbaka!
    Han bör kunna vinna relativt säkert mot en trött, lönnfet kharitonov och placera sig själv i final.

Motståndaren i finalen känns dock lite mera oklar.
    Werdum vs Übereem påminde väldigt mycket om Silva vs Leites. Precis som i den matchen blev Overeem kritiserad när det i själva verket var werdum som vägrade slåss. Vill man grapplas brottar man ner motståndaren, man lägger sig inte ner på rygg och hoppas att motståndaren följer efter. Riktigt dålig strategi och riktigt dålig match av werdum. Overeem följde gameplan till punkt och pricka riktigt fint i rond 1 och paniken hos werdum blev mer och mer påtaglig.
    MEN Overeem såg faktiskt ut att bli skakad av vissa av werdums attacker och det är ingen tvekan om att han blev rejält trött mot slutet av matchen.
    Frågan är hur det går mot bigfoot som också är en riktigt vass grappler men även en grym striker.
    Det är en match jag verkligen ser fram emot men vars utgång inte känns säker.

cormier visade fantastisk boxning för att vara brottare och skåpade ut monson totalt. Riktigt imponerande uppvisning.

något annat som imponerade var jorge masvidals vinst över noons. Masvidal vann stående övertygande även om det inte var med några hästlängder. En otrolig uppvisning hursomhelst och jag ser honom hemskt gärna möta Melendez om titeln!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Masvidal och Barnett var det enda positiva jag fick med mig från den här galan.. Fan va vass Masvidal såg ut, kommer bli en riktigt riktigt svår nöt för Melendez. Barnett såg väldigt bra ut, dock svårt att avgöra hur mycket det berodde på hur kass Rodgers var. Tyckte det var ganska pinsamt när Valentijn tapade för dom slagen, uppgivet från det att han hamnade på rygg.. Cormier såg också rätt bra ut måste jag säga, men Monson såg väldigt trött ut från start imo.

Werdum skämde ut sig där han låg på rygg och vinkade till Overeem.. Vad fan tror han. Jag tycker inte heller att Overeem imponerade särskilt mycket i det stående. Där ska han vara helt överlägsen Werdum, vilket jag inte tyckte han var alls. Werdum träffade en väldig massa slag och knän. Och om Overeem verkligen vill slåss mot en striker i klass med Cain eller JDS i en titelmatch så kommer han bli knockad om det inte ser bättre ut.

Allt som allt så är jag rätt besviken.

Champ
    Blev jävligt förbannad över att den gamla favoriten Monson fick stryk men annars var galan rätt så underhållande med Overeem och Werdum som bjöd på en match som fick en att garva lite då och då

Contender
    YouTube - ‪Strikeforcce Heavyweight Grand Prix Post Fight Press Conference‬‏

silva är skönare än jag trodde, säger sitt och går hem :d
    barnett är också skönare än vad jag trodde

positivt överraskad och hoppas de inte tappar momentum som senast, när är semifinalerna?

Champ
    Jag tror att anledningen att Werdum fick in några träffar var att han kunde gå 'balls out' och slänga knän och sparkar eftersom han kunde vara 100% säker på att ingen nedtagning skulle komma. Overeem kunde knappt lyfta benet utan att Werdum försökte ta ner honom, vilket gör att han blir mycket mer avvaktande stående och väntar på nedtagningen.

Hall of famer
    Jag vill se Overeen i UFC nu iaf. Jag har inte sett denna gala, bara sett resultaten.

Moderator
    Helt säkert rampage!
    werdum behövde bara tänka på att inte gå in i nåt och jag tror nog att han kunde räkna ut att Ubereem skulle vara väldigt avvaktande med tanke på hur lite han ville ha att göra med honom på backen.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"