Så skönt att lawler fick en fin knock! han slog ju typ inte ett enda slag innan det sa god natt!
Synd att diaz vann men men vad gör man när han är så jävla bra...
Så skönt att lawler fick en fin knock! han slog ju typ inte ett enda slag innan det sa god natt!
Synd att diaz vann men men vad gör man när han är så jävla bra...
har hållit mig borta härifrån några timmar då jag blev så jävla förbannad när Diaz vann.. kan inte någon bara drämma ett basebollträ i skallen på'n.
Jag är glad att jag inte var mottagare av Manhoefs sparkar, fy fan va de såg ut att kännas, Lawler kunde knappt gå. Men ett välmåttat slag på hakan och det var godnatt, det trodde jag faktiskt inte, efter hur matchen gick i övrigt.
Tycker Lashley ser ganska bra ut, men det är kanske inte det bästa motståndet han får...
Känns som Strikeforce kör med grabbar de kan promota, blandat med faktiska atleter, det med Walker tycker jag bara är onödigt, det ger sporten inget...mer än publicitet? Kanske bara min syn på det hela, vad vet jag.
Cyborg är ett monster, tyckte matchen var riktigt underhållande.
Tycker båda bröderna Diaz har stor mun, jävla onödigt att kalla ut brorsans match...jätte vuxet.
Vet inte vart och om det är en ok fråga att ställa, men jag har inte lyckats få tag på galan och undrar om det finns någon som kan tipsa mig om vart jag kan få hem den!?
Riktigt bra gala.
Har aldrig gillat Manhoef, men tyckte han var riktigt grym, synd bara att han blev knockad.
Bobby Lashley såg också bra ut men behöver definitivt lite bättre motstånd.
Walker var väl lite underhållande att se. Hypen kring honom är väl nästan som om Ingemar Stenmark eller Björn Borg skulle ge sig in i MMA. Men eftersom man aldrig hade hört talas om snubben för ett halvår sedan bryr man sig inte.
Som sagts tidigare var Diaz riktigt bra, dock verkade Zaromskis gått ut alldeles för hårt och föll nog mer av trötthet än av att han var skakad. Och såklart löjligt att säga att Nate vann sin senaste match vilket alla vet att han definitivt inte gjorde.
Lite överdrivet av kommentatorerna att börja snacka om att Diaz är top 10 pound-for-pound.
Både Nagy vs Walker och Sims vs Lashley var rätt tråkiga men annars var galan bra.
Håller med detta var dom matcherna jag gillade minst.Originally Posted by saerbarnet
Trodde att Manhoef skulle vinna och blev rejält förvånad när han blev knockad. Övrigt så gick det väl som jag förväntade mig.
Även om inte alla gillar Diaz pesonlighet så kan man ju inte annat än att älska hans fighting. Backar inte en sekund utan bara står mitt framför sin motståndare och levererar.
Kul att se Walkers "sparkar"... nice hips my ass, kunde ju knappt vrida på dem! HumorLashly ser stel och malplace ut, har svårt att se någon större framtid för honom. Men att spöa cans duger han väl till.
Zaromskis & Manhoef - WTF? Vad gör ni gubbar, ni hade ju guldet säkrat?! Trodde jag äntligen skulle få se Diaz utslagen när han gick i backen, men Zaromskis tvekade en millisekund för mycket. Och Manhoef gör ju bort sig, kom igen. Vinna matchen så övertygande och vara så disciplinerad fram till dess och då bara låta händerna falla? Nöt.
Halvkul gala, dåliga matchningar i många av fallen, men det duger ju som underhållning i väntan på UFCNågon som vet hur dealen är mellan UFC och SF? I och med att GSP är där och tittar och frontar med sitt namn och sådär menar jag. Visst, UFC äger väl inte honom personligen, men så himla långt i från är det inte heller.
Det finns väl ingen deal alls mellan UFC och Strikeforce och GSP var väl snarare där som MMA fan än UFC fighter. Sen att Strikeforce vill ge UFC fighters publicitet medans UFC aldrig skulle göra tvärtom är juh en helt annan femma![]()
Deal som i dealio, inte affärsuppgörelse. Som i hur funkar det där, vad tycker Dana och pojkarna om GSPs framträdande? Ingen vet. Nog med OT.
Tycker mig ha sett Manhoef gå ner på några halvträffar nu. Han har definitivt ingen granithaka. Synd på så rara ärtor, älskade hur han sparkade sönder Lawler.
Hade varit kul om Zaromskis sänkte Diaz, men han stressade sönder sig.
För övrigt är jag säker på att "Cyborg" har en RIKTIGT stor klitoris.
Tycker Zaromskis skämmer ut Dream organisationen en hel del.
Kommer in presenterad som Dreams welterweight champ och visar upp en så sjukt dålig disciplin och noll försvar.
Vilken jävla idiot alltså.
Han har alla verktyg för att slå Diaz, och han såg bra ut imellanåt.
Men vad gör han? Ställer till med slugfest och inte respekterar Diaz händer för fem öre.
Usch va irriterande det är att se sånt där.
Men säga vad man säga vill om Diaz, slåss kan han, oavsett va stor i käften han är eller inte.
Så dum som Zaromskis var, så förtjänar verkligen Diaz att vinna.
Robbie Lawler Vs Melvin Manhoef... Hmm, hatar verkligen när sånt där händer. Scott Smith avslut precis som kommentatorn sa. Klantarsel Melvin.
Inget ont om Robbie Lawler, han är grym och jag gillar honom, men det där var Melvins match alla gånger..
Vet inte om jag vill kalla högern för ren tur, men det var nog en smula tur inblandad iallafall.
Nåja, ok gala överlag även om jag aldrig hört tals om den där Walker tidigare.. Vilken skum personlighet han hade tycke jag :P
Tänkte exakt samma sak. Inte rättvist det där, och att tjejer nu "tvingas" dopa sig för att ha bälteschans är trist. Cyborg borde fightas mot män, ge henne 10 lbs viktfördel (tjejer har mer underhudsfett och svårare att bli rippade) och tryck in henne i WEC så får vi se på grejer.Originally Posted by N.I.B.
Ok gala för övrigt, War Diaz!
Hershel walkers två centimeters stegande var ju helt underbart att titta på och han hade ju som kommentatorerna sa: brutala lowkicks med mycket bra höft rotation i dom :lol:
Ja det är ju bedrövligt detta... :P
Walker hade ju inte att göra på huvudkortet. Sånt stör jag mig på, man såg ju att han var en riktig nybörjare..
I övrigt var det lite korta matcher tyckte jag men det small ju ordentligt åtminstone.
I Lawler vs Manhoef så tyckte jag att det såg ut som att Lawler blev skolad stående (Det blev han ju delvis, framförallt i hur thaiboxare sparkar) men hans galna bobbing and weaving höll hans huvud fritt ifrån alltför praktfulla smällar och kontringshögern från helvetet satt precis där den skulle.
Coenen bjöd upp till match men det kändes aldrig som att det var någon direkt tvekan att den mycket starkare Santos skulle hålla kvar bältet. Hon är riktigt imponerande och jag hoppas att dom kan fortsätta hålla hennes motståndare på en rimligt hög nivå. tjej-mma ftw!
Lashley vs Sims var ju en "big who-cares?" när Sims kommer in och ser ut som farbror torsten runt midjan...
Trist att störande Diaz vann men jävlar vad bra han är på det han gör. Det var smärtsamt tydligt att det var hans räckvidd som gjorde hela skillnaden och han är så otroligt bra på att använda den. Zaromskis var alltid ett par centimeter för kort i sina slag och Diaz verkar slå hårdare nu för varje match men det är nog ändå trots allt mängden som avgör. Plus att han krossade Zaromskis ben i clinchen där så man kan anta att han inte hade världens bästa rörlighet heller och det måste man ha mot janne långben Diaz. Jag satt ändå in i det sista och hoppades på snurrsparken på hakan. Förhoppningsvis kommer den nästa match istället. Trist att inte Litauern lyckades avsluta när an faktiskt fick till en nedslagning på Diaz, något som inte många lyckas med.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Det var verkligen en KO or lose gala iallafall.
Som jag sagt tidigare är det trevligt med att SF utvecklas och gör mer och mer "kända" galor.![]()
Walker ser ju ut som han har Parkinson i ringen.När kommentatorerna sitter och hyllar hans teknik blir det bara löjligt. Men men... vad gör man inte för lite publicitet. Säkert många "svensons" som satt och såg galan bara för hans namn.
Manhoef... fan också. Hade gärna sett honom vinna, men slappnar man av och sänker guarden på det sättet så förtjänar man en jävel på hakan. Hoppas han lär något för framtiden.
Diaz... fan också igen. Han har den där personligheten som kan reta upp en ordentligt. Men han vann rättvist och använde sin räckvidd på ett ypperligt sätt. Grymt duktigt att boxas på det sättet.
Dude, sätt henne mot en 125-nisse och han kommer spöa skiten ur henne skulle jag säga. Det är tydligt att även om hon har fin teknik och bra tryck så måste det alltid läggas till "för att vara tjej" bakom de påståendena. Jag tror inte det går att jämföra det tryck en kille kan få jämfört med en tjej, oavsett 10 eller till och med 20 kilos skillnad. Nåja, nog OT från mitt hållOriginally Posted by Vandraren
![]()
Det stämmer nog desvärre. Ännu större anledning till att dom ska fortsätta leta med ljus och lykta efter motståndare av hög klass så att inte divisionen tappar trovärdighet. Jävligt töntigt av Diaz förövrigt att påstå att hans bror hade vunnit sin senaste match. Jag tål fan ingen av dessa herrar, tur för storebror att han åtminstone är en jävligt grym fighter
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Dags för strikeforce att åka ut i den sibiriska vildmarken och hämta Marushka, det ryska kvinnliga grapplingfenomet uppvuxen på björnkött och rå varglever med meriter i andra sporter som kast med medelstor tall och 1000 meter terränglöpning i 2 meter blötsnö om Cyborg ska bli av med bältet.
Bara jag som garvade som fan åt hennes look när hon kom in btw, dåligt reklamad.